Victoria de ieri nu o garantează pe cea de mâine. Caracterul necruțător al dușmanului sufletului nostru impune ca noi să rămânem permanent vigilenți și aceasta este partea dificilă. Dorim rezultate fără efort. Dorim un mod de viață, dar nu știm ce este viața. Dorim succesul fără să plătim prețul ca să ajungem la el. Vrem note de 10, dar nu vrem să învățăm. Dorim o căsnicie binecuvântată, dar nu dorim dedicarea și efortul care sunt necesare pentru aceasta.
Aceste chei ale voinței pot deschide uriașul potențial pe care l-a pus Dumnezeu în puterea omului. Înțeles corect, el produce smerenie; înțeles greșit, produce aroganță.
Citittorul poate să practice aceasta și își va da seama singur că este o erezie când va vedea că nu are izbăvire.Romani7:21,,Găsesc, dar, în mine legea aceasta: când vreau să fac binele, răul este lipit de mine."
Cititorule, ai nevoie de Hristos!El te izbăvește și nu sforțările voinței tale! Jos cu Satana!
O sa incerc sa despic acest text pentru a vedea unde se afla greseala. Trecem peste prima poropozitie cu victoria findca este evidenta. A doua fraza vorbeste despre caracterul dusmanului si raspunsul nostru la caracterul lui. Vigilenta este o alegere. Poti alege sa nu veghezi dar in acelasi timp poti alege sa veghezi. Nu o sa vina Dumnezeu din ceruri sa te oblige pe tine sa veghezi in lupta cu desmanul. E adevarat ca El iti va da putere dar alegerea de a veghea depinde de tine.
"Dorim rezultate fara efort" A depune sau nu efortul tu decizi. Daca vrei sa aprofundezi in cunoasterea Bibliei depui efortul de a taia din timpul tau alocat altor lucruri mai putin folosituare si studiezi cuvantul. E adevarat si Diavolul si Dumnezeu iti pot influenta alegerea dar tu va trebui sa o iei si depinde de tine pe cine asculti. In acelasi timp Dumnezeu iti da putere sa iti ti alegerea in caz ca este una buna. Exemplu: 1 Corinteni 10:13 unde vorbeste despre ispita, Pavel ne spune ca Dumnezeu a pregatit si mijlocul sa iestim din ea ca sa o putem rabda dar daca noi nu vrem sa folosim acest mijloc ca sa o rabdam - rabdarea implica o alegere - atunci Dumnezeu nu ne poate obliga.
Celelalte afirmatii sunt la fel de evidente ca si cea explicata mai sus. In caz ca doresti le pot explica dar nu cred ca este necesar acum. Sa tragem doar concluzile din ele:
Muti toata aceasta discutie pe tema pacatului - ceea ce textul nu trateaza in mod direct dar ma voi concentra si pe aceasta tema. Dupa ce Dumnezeu te aduce de la moarte la viata prin nasterea din nou, El iti da putere de a lupta impotriva pacatului si ispitei. In Biblie vei gasi multe indemnuri ale Apostolilor de a se impotrivi, a vegrhea, a lupta, a persevera, a rabda, a gandi, a reflexiona, a se ruga... Daca nu ar fi existat aceste indemnuri atunci ai fi avut dreptate dar atata timp cat ele sunt, intelegem ca vointa noastra se afla si ea acolo. Mai mult decat atat are un factor decisiv. Pavel ne spune sa ne imbracam cu toata armura lui Dumnezeu. Nu intervine cumva vointa noastra aici? Desigur, Pavel indeamna si biserica alege. Se imbraca sau nu. Dumnezeu ne da armura la dispozitie dar noi decidem daca ne imbracam sau nu. In multe situatii suntem constransi de mai multi factori (Dumnezeu, diavolul, prietenii, cultura...) dar vointa este acolo. Noi trebuie sa alegem sa ne impotrivim tari in credinta si Dumnezeu ne va da putere.
Spuneai ca noi trebuie sa primim ceea ce face Hristos pentru noi, dar inasi actiunea de a primi este o alegere in sine. "Trebuie sa te straduesti sa faci binele, sa ai biruinta" da tu alegi sa te straduesti. Poti foarte simplu sa renunti si sa spui "Doamne stiu ca acest lucru este rau dar eu nu o sa fac nimic impotriva lui. E treaba Ta, rezolvo" Noi suntem lucratori impreuna cu Dumnezeu. Daca noi ne facem partea care depinde de noi, El va revarsa Harul si puterea Lui ca sa putem duce pana la capat.
Sunt multe versete si exemple pe care le putem gasi in Biblie dar cred ca lucrurile sunt clare. Un singur lucru mai vreau sa subliniez. Aminteai de versetul din Romani 7:21 si cred ca el justifica in loc sa condamne ceea ce a spus fratele Ravi Zacharias. Pavel spune ca vrea sa faca binele, adica alege sa faca binele dar raul ii sta impotriva. Daca citesti tot contextul ete vorba despre lupta dintre firea pamanteasca si Duhul. Nu condamna exercitarea vointei, ba din contra, Pavel spune ca alege sa faca binele dar in schimb primeste impotriviri. Este alegerea inferioara impotrivirii? Categoric dar Dumnezeu este acela care in urma alegerii da putere.
In ultima parte Ravi Zacharias punea ca "intelese corect aceste lucruri aduc smerenie". Intelegi ca trebuie sa lupi impotriva raului, alegi asta si iti dai seama ca nu esti capabil sa duci aceasta lupta pana la capat. Ai nevoie de puterea lui Dumnezeu ca sa poti tine piept atacurilor celui rau. Si continua spunand ca "intelese gresit aduc aroganta". In aceasta cred ca consta ceea ce vroiai tu sa spui cu "Foarte mulți propagă învățături prin care omul să-și exercite voința în scopul biruinței asupra păcatului sau a altor lucruri din viața spirituală". Da, atunci cand crezi ca tu ai toate resursele si puterea necesara pentru a tine piept pacatului esti arogant si pe deasupra ignorant.
Sper ca nu te-am suparat cu ceva. Am incercat doar sa clarific lururile pe cat pot de bine si doresc ca Dumnezeu sa iti dea putere in aceasta lupta spirituala.