Care este diferenţa între înţelesul celor două cuvinte: moralitate vs. neprihănire?
S-a înţeles greşit căci a fi moral şi a fi neprihanit au acelaşi înţeles; aceşti termeni produc deseori confuzie în minţile noastre deoarece MORALITATEA nu este niciodată NEPRIHĂNIREA despre care vorbeşte Domnul nostru Isus Hristos. Diavolul nu se luptă ca oamenii să devină şi să fie morali; el luptă ca oamenii să nu care cumva să priceapă acea NEPRIHĂNIRE despre care vorbeşte Hristos Domnul, în Evanghelii.
DEX explică - moralitate: Comportare, conduită, moravuri în conformitate cu principiile morale; cinste, bună purtare; - Neprihănire: Calitatea a ceea ce este fără prihană, fără păcat, fără vină, pur, curăţenie, puritate, castitate.
Moralitatea, niciodată nu va naşte ''neprihănirea lui Hristos'' însă ''neprihănirea lui Hristos'' va naşte o viaţă morală după voia lui Dumnezeu. Diferenţa este că: MORALITATEA, o obţinem prin eforturile noastre, dar NEPRIHĂNIREA o obţinem crezând în lucrarea terminată a Domnului Isus la cruce, iar Autorul lucrării NEPRIHĂNIRII în noi este: Duhul Sfânt. Exemplu:
Fapte, 10:1,2. ''În Cezarea era un om cu numele Corneliu, sutaş din ceata de ostaşi numită ''Italiană". Omul acesta era cucernic şi temător de Dumnezeu, împreună cu casa lui. El făcea multe milostenii norodului, şi se ruga totdeauna lui Dumnezeu.''
Cucernic, temător de Dumnezeu, făcea milostenii şi se ruga totdeauna lui Dumnezeu. Foarte tare! Oare Corneliu nu avea păcat în viaţa lui? Şi dacă nu ar fi avut, ceea ce este totuşi imposibil - căci era sub păcatul adamic - şi tot avea nevoie de iertarea lui Hristos şi transferul neprihănirii lui Hristos, prin credinţă.
DEX explică astfel termenul de CUCERNIC:evlavios, cuvios, religios, pios, smerit.
După credinţa care este astăzi atât de răspândită chiar şi în mediul evanghelic, un asemenea om putea merge ''în picioare în Rai''- (vorbă din popor). Acest fel de neprihănire, este o neprihănire a omului, o neprihănire personală şi, deşi acest fel de neprihănire pare bună, ea nu poate fi pusă alături de jertfa Domnului Isus prin Care, Dumnezeu, ne socoteşte neprihăniţi, privind la noi doar prin Hristos.
Minunea din viaţa lui Corneliu, s-a întâmplat doar după ce Petru i-a confruntat cu Evanghelia. Chiar dacă în text, nu apare cuvântul ''neprihănire', noi înţelegem că aceştia, au fost iertaţi de păcat, născuţi din nou şi umpluţi de Duhul Sfânt; pentru că Petru înţelege acest proces din viaţa lor şi hotărăşte ca aceşti oameni să fie botezaţi în apă, lucru care dovedeşte că Dumnezeu "a semnat actele" pentru ca aceşti oameni să intre în moştenirea Lui.
Mulţumim Tatăl nostru pentru dragostea Ta mare, pe care Ţi-ai arătat-o pentru noi! Mulţumim Doamne Isuse, pentru iertarea păcatelor noastre şi neprihănirea Ta cu care ne-ai cinstit fără ca noi să fi avut vreun merit! Mulţumim Duhule Sfânt pentru că ai acceptat să vii şi să locuieşti în noi, călăuzindu-ne în tot adevărul lui Dumnezeu.