Duhul Sfânt este Dumnezeu, însă nu separat de Tatăl și de Fiul. Nici Unul fără Celălalt nu este Dumnezeu, ci împreună Ei sunt ”un singur Dumnezeu”. Tot ce-L caracterizează pe Dumnezeu, Îl caracterizează și pe Fiul și pe Duhul Sfânt. Deci Duhul nu este mai prejos decât Tatăl ori Fiul, deși spre paguba noastră, religia a reușit să ne facă să credem aceasta și a fost deajuns ca omul să trăiască fără putere, fără perseverență și fără pricepere în învățătura lui Hristos, care este lucrarea Duhului care locuiește în noi. Este dureros ca Duhul să fie în tine și să nu-I auzi glasul în călăuzirea de toate zilele, să nu Îl întrebi și El să-ți răspundă. Să nu fi conștient că Domnul, Cârmuitorul, Guvernatorul Universului, ESTE în tine. El conduce, guvernează, cârmuiește viața ta și a mea. Când nu ești conștient, EL, Învățătorul, ”adică Duhul”, pe cine să învețe?? El, Călăuzitorul pe cine să călăuzească?? El, Dătătorul cui să dăruiască?? El ne vrea lucrători împreună cu EL și nu roboți. Dumnezeu locuiește în noi prin Duhul Său, care este ”în noi” și ”cu noi”. Că este ”în noi” înseamnă că ne cârmuiește, ne guvernează, este Domn și Stăpân în duhul nostru și este ”cu noi” ca să ne călăuzească, să ne învețe... să ne disciplinăm mintea și să avem perseverență în credință și sufletul și trupul nostru să fie transformate și aduse la felul ”chipului lui Hristos”, dorit de Dumnezeu. Ooo, ce Domn, ce Cârmuitor, ce Guvernator măreț, este Duhul Sfânt pentru om!! Nu are asemănare, pe pământ!! Când Îl asculți, El te și călăuzește, te învață repetându-ți aceleași lucruri până pricepi, te mângâie, te sfătuiește....
În Fapte 8 îl vedem pe Filip cum se lăsă ”cârmuit” și ”călăuzit” de Duhul. Duhul îi spune ”Du-te și ajunge carul acesta!” El aleargă și-l ajunge. Famenul Etiopian nu cunoștea nici ”cârmuirea” nici ”călăuzirea Duhulul, însă Filip era sub toată această autoritate. În discuția lor famenul care nu pricepea nimic înainte, acum Duhul îi luminează mintea și-L recunoaște pe Isus și jertfa lui ispășitoare, care prin biruința de la cruce și prin Duhul va fi în el și cu el, apoi se lasă călăuzit învățat de Filip, care a împlinit planul lui Dumnezeu în viața famenului, declarând biruința lui Isus peste famen.
”Când au ieșit afară din apă, Duhul, (Cârmuitorul, Călăuzitorul) Domnului a răpit pe Filip și famenul nu l-a mai văzut. În timp ce famenul își vedea de drum, plin de bucurie..” Vers. 39.
Famenul care era în stare să-și cârmuiască și să-și călăuzească singur viața, prin firea lui, moare față de el, față de tot din jurul lui și primește ”viața din Hristos” printr-o naștere din nou făcută de Duhul ( Cârmuitorul) și totodată se lasă călăuzit de Duhul (Călăuzitorul) care împlinește în viața lui planul lui Dumnezeu.
Dragă Duhule Sfânt, suntem conștienți de cârmuirea și călăuzirea Ta, rămânem smeriți, ascultători și împlinitori ai Cuvântului Tău. Îți mulțumim Duhule Sfânt pentru cârmuirea și călăuzirea Ta, în Numele Tatălui, a Fiului și a Duhului Sfânt. Amin!!
Lumea locuieşte în păcat şi păcatul locuieşte-n lume :fiecare e locuinţă pentru celălalt.
Locuinţă şi într-un caz şi în celălalt înseamnă ADĂPOST= SALVARE : fiecare e salvare pentru celălalt.
E greu de crezut dar biserica îşi găseşte salvarea în Duhul şi Duhul îşi găseşte salvarea în biserică, la fel cum lumea îşi găseşte salvarea în păcat şi păcatul găseşte salvarea în lume.
Duhul fără biserică este mort după cum cum biserica fără Duhul e moartă, la fel păcatul fără lume e mort la fel cum lumea fără păcat e moartă.
Moarte în plan spiritual nu inseamnă încetarea existenţei ci încetarea CONLUCRĂRI DE SALVARE RECIPROCĂ.
Când intră lumea în biserică, păcatul lumi devine ADĂPOST= SALVARE pentru biserică şi biserica devine ADĂPOST= SALVARE pentru păcat. Dar nu numai atît biserica se împotriveşte Duhului Sfânt folosindu-se ca iudaizmul de altădată de sabia Duhului Sfânt.
ASCULTAREA DE DUHUL SFÂNT SAU ÎMPOTRIVIREA DUHULUI SFÂNT NU DEPINDE DE NOI CI DEPINDE DE CE LOCUIEŞTE ÎN NOI ŞI ÎN CE LOCUIM NOI. Locuinţă în care am intrat şi am rămas începând de la relaţia cu pisica( ceea mai neînsemnată relaţie) până la relaţia cu Dumnezeu ( cea mai importantă relaţie) A rămâne în Duhul Sfânt înseamnă a rămâne în Cuvânt, în toate aceste relaţi care e sabia Duhului Sfânt.
Dragă soră şi frate în ceea ce rămân CA ADĂPOST, CA SALVARE aceea rămâne în mine ca să ADĂPOSTESC CA SĂ SALVEZI.
Observaţi că atît relaţia cu Duhul Sfânt cât şi relaţia cu păcatul e o relaţie profundă, omul e legat organic SAU de Duhul Sfânt SAU de păcat.