„El se uita la ei cu luare aminte, şi aştepta să capete ceva de la ei.” (Faptele Apostolilor 3:5)
Nu poți ajuta pe cineva decât atunci când este pregătit. Pentru asta trebuie să faci diferența dintre cei ce caută soluții și cei ce caută doar simpatie. Înainte ca ologul de la Templu să primească vindecare, „el se uita la ei cu luare aminte, şi aştepta să capete ceva de la ei.” Să observăm două cuvinte importante: 1) „Luare aminte.” Ai avut parte de atenția celeilalte persoane? Aude ea cu adevărat ceea ce spui sau este orbită atât de tare de împrejurări și de emoție încât nu vede nici o cale de scăpare, chiar dacă i le spui clar? 2) „Aștepta.” Cel mai eficient lucru pe care îl poți face pentru a ajuta pe cineva este să-i zidești credința, iar asta necesită răbdare. Un lider scrie deschis despre problema pe care o avea cu lipsa răbdării când lucra cu ceilalți: „La începutul carierei mele, doream să fac lucrurile cât mai repede posibil și să merg mai departe, la următorul lucru. Dacă cineva nu dorea să se miște cu viteza mea, treceam pe lângă el. Însă acest stil de lidership mi-a ținut pe loc abilitatea de a avea relații cu oamenii, iar cele pe care le aveam au avut de suferit. Vestea bună e că m-am mișcat repede. Vestea mai puțin bună e că deseori mă mișcam singur. Poate fi obositor să te miști cu viteza altcuiva. Firește, e nevoie de energie să ții pasul cu cineva care se mișcă mai repede decât tine. Dar nu e la fel de obositor să te miști într-un ritm mai lent decât dorești? Găsesc că este foarte frustrant. Răbdarea mea este pusă la încercare. Cu toate acestea, dacă doresc să mă conectez cu oamenii, trebuie să fiu dispus să încetinesc și să merg în ritmul celeilalte persoane.” Așadar, pentru a-i ajuta pe oameni, trebuie să fii și tu dispus să faci la fel.