ÎN lume, dar nu DIN lume
Autor: Maria Nechita  |  Album: Ploaia târzie  |  Tematica: Diverse
Resursa adaugata de Maria18 in 07/06/2019
    12345678910 0/10 X

 

                                             

   

Ioan 17:11a.”Eu nu mai sunt ÎN lume, dar ei sunt ÎN lume…”

   Ioan 17:16.”Ei nu sunt DIN lume, după cum nici Eu nu sunt DIN lume.

   În Ioan 17, este rugăciunea Domnului Isus în grădină, înainte de arestarea Sa. De la întruparea Lui și până în momentul morții LUI, Isus a fost ÎN lume, dar nu a fost nici nu era, DIN lume. El nu a aparținut niciodată sistemului lumii acesteia. El nu a fost pământesc, ci duhovnicesc. A trait ÎN lume, dar a fost DIN cer. Cum este cu noi? Isus zice: ”Ei (noi) nu sunt DIN lume, după cum nici Eu nu sunt DIN lume. Dar ce înseamnă asta? Isus a venit DIN cer, S-a întrupat și a fost un timp, ÎN lume. Noi am venit fizic aici și suntem, ÎN lume, până în momentul nașterii din nou, când am fost smulși din sistemul acestei lumi și mutați în sistemul lui Dumnezeu, în Împărăția LUI. Identitatea noastră a fost sistemul lumii: familia, numele familiei, comună, oraș, județ, țară și religie, obiceiurii, tradiții; ÎN lume și DIN lume. Această identitate ”ÎN lume” o avem și acum după nașterea din nou, dar este temporară, nu este veșnică, este pământească, este firească nu este cerească, nu este duhovnicească. Familia, numele familiei, locuința sunt aceleași și după nașterea din nou, ce se schimbă după nașterea din nou, este religia, tradiția, obiceiurile, datinile lumii aceasteia, care nu mai sunt parte din sistemul lui Dumnezeu, din Împărăția LUI, în care am intrat la nașterea din nou, nu mai sunt parte din noi, din trăirea, din identitatea și pasiunea vieți noastre. Noi suntem ÎN lume, dar nu suntem DIN lume. Omul născut din nou s-a făcut o făptură nouă, după moartea și învierea lui Isus. Acel om care crede adevărul că el (omul DIN lume și care mai trăiește ÎN lume) la cruce a murit și a înviat împreună cu Hristos, este născut spontan din nou prin Duhul Sfânt. Este lucrarea Duhului, nevăzută cu ochii de carne, ci prin credință, este o lucrare cerească din care rezultă făpturi noi, cu o identitate cerească și veșnică. Duhul nostru este adus la viață și Hristos prin Duhul Lui locuiește în noi. Este lucrare dumnezeiască, duhovnicească în care Hristos este Domn și avem o identitate care vine din EL, pentru El și prin EL, sută la sută. De fapt noi trebuie să credem că IDENTITATEA noastră este aceasta,”identitate  cerească, dumnezeiască și duhovnicească, VEȘNICĂ.” Noi nu suntem DIN lume, desi mai trăim ÎN lume încă având și o identitate pămăntească. Când Domnul Isus vorbea lui Nicodim, despre nașterea din nou, el nimic nu pricepea, era DIN lume și ÎN lume.

   Ioan 3:12-13.””Dacă v-am vorbit despre lucruri pământești și nu credeți, cum veți crede  când vă voi vorbi despre lucrurile cerești? Nimeni nu s-a suit în cer, afară de Cel ce S-a pogorât din cer, adică Fiul omului, care este în cer.”

   Isus S-a pogorât DIN cer, pe pământ, ÎN această lume, EL Fiul omului care ESTE ÎN cer. EL vorbea cu Nicodim ÎN lume, dar EL era DIN cer. Ce identitate glorioasă și noi avem ocazia să-o dobândim, doar prin har și prin credință. Omul DIN cer, care trăiește ÎN lume, dar nu este DIN lume, este omul născut din Dumnezeu prin Duhul LUI. Când duhul omului este luat din el, a mai rămas nimic, neființă, de aceea noi nu ne legăm de pământ, ci de cer, pentrucă identitatea noastră este cerească. Suntem cei mai fericiți oameni de pe pământ, suntem ”fiii” de Dumnezeu. El Și-a dat Fiul LUI mai mare la moarte, ca prin învierea LUI să câștige o sămânță de fii, care să—I spună TATĂ și să răspundă cu dragoste, dragoste-i LUI și cu credincioșie, credincioșiei LUI. Amin.


 



Până în acest moment nu au fost adăugate comentarii.
Statistici
  • Vizualizări: 884
  • Gramatical corect
  • Cu diacritice
  • Conținut complet
Opțiuni