Iov 42:3.”Cine este acela care are nebunia să-Mi ”întunece planurile”, prin cuvântări fără pricepere?”
1. Planul lui Dumnezeu pentru aducerea din nou a omului căzut la o relație cu EL, era și în vremea lui Iov. Tatăl dorea ”fii” născuți din El, prin Duhul LUI, prin răscumpărarea adusă de FIUL Său, la cruce. În cartea Iov nu este văzut cel ce a distrus pe Iov, satan, ci și binele și răul toate le-au pus pe seama lui Dumnezeu și el și prietenii lui. Aceasta era o întunecime a planului lui Dumnezeu.
2. Planul LUI era ca omul să-L cunoască pe El ca Tată iar el, ca fiu al Lui. Să-Și facă Templul Duhului Lui în el și să ajungă în a fi UNA cu el, direct și fără intermediari, la orice oră din zi. Cu Iov Dumnezeu vorbește din mijlocul furtunii, pentru că Iov are replici pentru El, socotindu-se neprihănit prin neprihănirea lui vorbindu-I ce și cum ar trebui să se poarte, Dumnezeu cu el. Acest lucru era o întunecime a planului lui Dumnezeu.
3. Planul lui Dumnezeu era ca omul să fie răscumpărat doar prin har și prin credință, în lucrarea terminată a Domnului Isus, la cruce, fără nici o faptă bună care să-i câștige dreptul la mântuire, prin efort propriu. După ce Iov își arată trăirea lui neprihănită și dreaptă, pe care, ce-i drept, el și-o dovedea, vine cu o întunecime a planului lui Dumnezeu -”să mă cântărească Dumnezeu în cumpăna celor fără prihană și-mi va vedea NEPRIHĂNIREA ”. Până astăzi creștinii vorbesc că Dumnezeu va cântări faptele noastre, în cumpăna LUI și dacă cele bune vor fi mai multe - RAIUL, dacă nu, IADUL. Chiar e nebunie o astfel de credință, dar care și astăzi întunecă bunul plan de mântuire al omului, prin har și prin credință. Cu gura: ”mântuire prin credință”, dar toată ziua numără păcatele, le mărturisesc, le fac din nou și iar... Chiar NEBUNIE și ÎNTUNECIME a planului lui Dumnezeu. În Numele Domnului Isus să dispară pentru veci aceasta credință întunecată, care ține omul sclavul ei!
4. O altă întunecime și vorbe fără picepere: Dumnezeu nu se certa cu Iov; Iov se certa cu Dumnezeu. Iov zice: 10:3. „Îți place să chinuiești, să disprețuiești făptura mâinilor Tale, în timp ce faci să-Ți strălucească bunăvoința peste sfatul celor răi.” O, Doamne, cum să chinuie, să disprețuiască El pe Iov cel bun și să arate bunăvoința peste cei răi? Nici vorbă! Și această ÎNTUNECIME a ajuns și până la noi. O vorbă din popor zice: ”Tot pe cel bun Dumnezeu îl încearcă.”
5. Planul lui Dumnezeu a fost să ierte toate păcatele odată pentru totdeauna, în Hristos. S-a isprăvit! 1 Ioan zice: dacă cineva a păcătuit, aveți la Tatăl un Mijlocitor. Slavă LUI, DACĂ (deci nu-i regulă) se întâmplă un păcat, sângele LUI încă este activ, dar am scăpat de condamnarea păcatului, ne-am căit și avem siguranța iertării, trăind înainte NEPRIHĂNIREA pe care nu am primit-o prin merit și nici nu o ducem mai departe prin merit, ci prin HAR și CREDINȚĂ. Însă, și această întunecime a lui Iov mai este și astăzi prezentă. Iov 7:21a: ”Pentru ce nu-mi ierți păcatul și pentru ce nu-mi uiți fărădelegea?” Cum Iov, tu, care te lăudai cu neprihănirea ta, acum mai ai păcat? Vedeți și astăzi asemenea întunecimi peste planul fidel al lui Dumnezeu, acum isprăvit în Hristos? Da, mai vedem, oameni nesiguri de cine sunt ei în Hristos, iar de mântuirea lor, zic: ”știe Domnul ”. Fii de Dumnezeu, născuți din nou, dar care-s în întunecime și chiar planul lui Dumnezeu este întunecat și adevărul acoperit de confuzie, iar ei trăiesc împovărați, bolnavi, în depresii și fără siguranța mântuirii. Bine ar fi ca fiii de Dumnezeu, să ia model și învățătură de la Isus și urmașii LUI și nu de la Iov, care, chiar el zicea după ce L-a întâlnit pe Domnul: ”Da, am vorbit, fără să le înțeleg, de minuni, care sunt mai presus de mine și pe care nu le pricep.” Totuși Dumnezeu l-a iubit pe Iov și l-a binecuvântat împătrit, în urma acestor nenorociri. Prin toate vorbele lui, a vorbit și drept și frumos despre Dumnezeu. Eu cred că și creștinii ar fi corect să învețe să creadă, să vorbească, să predice pe Hristos și Evanghelia LUI și toată învățătura din cartea Iov să o vorbească din perspectiva lui Hristos și a lucrării Lui terminată la cruce. Altfel este o povestire care ne face să ne plângem de milă și să punem pe seama Domnului lucrurile celui rău, ceea ce El nu vrea și nu-I face plăcere chiar de loc. Amin.