Mat. 8.28-34 Când a ajuns Isus de partea cealaltă, în ţinutul Gadarenilor, L-au întâmpinat doi demonizaţi care ieşeau din morminte. Erau aşa de cumpliţi, că nimeni nu putea trece pe drumul acela. Şi iată că au început să strige: „Ce legărură este între noi şi Tine, Isuse, Fiul lui Dumnezeu? Ai venit aici să ne chinuieşti înainte de vreme?” Departe de ei era o turmă mare de porci care păştea. Demonii Îl rugau pe Isus şi ziceau: „Dacă ne scoţi afară din ei, dă-ne voie să ne ducem în turma aceea de porci.” „Duceţi-vă”, le-a zis El. Ei au ieşit şi au intrat în porci. Şi deodată, toată turma s-a repezit de pe râpă în mare şi a pierit în ape. Porcarii au fugit şi s-au dus în cetate să povestească tot ce se petrecuse şi cele întâmplate cu demonizaţii. Şi iată că toată cetatea a ieşit în întâmpinarea lui Isus; şi, cum L-au văzut, L-au rugat să plece din ţinutul lor.
Exorcizarea celor doi demonizaţi face parte din planul distrugerii celui rău pentru care a venit Isus în lume şi care însemna, în acelaşi timp, salvarea celor doi oameni de chinurile la care erau supuşi. Demonizaţii sub puterea duhurilor rele creau multe probleme ţinutului respectiv în aşa fel încât nimeni nu putea trece prin apropierea lor. Creşterea porcilor, ca animale necurate, însemna călcarea Legii lui Moise, deci era un păcat. Prin faptul că duhurile au intrat în porci şi ulterior porcii s-au înnecat în mare asta înseamnă că Dumnezeu a pedepsit păcatul. Locuitorii acelui ţinut, fie că erau evrei, fie că erau păgâni, şi-au semnat singuri sentinţa izgonindu-L pe Isus din regiunea lor. Este o imagine a lumii anticristice din vremea noastră care, prin tot ce face, respinge valorile iudeo-creştinismului, alegând calea secularismului şi progresismului agresiv. Rugăciunea demonizaţilor nu era una normală, în sens creştin, ci aceasta arăta fuga de răspundere a duhurilor rele care nu voiau să fie trimise în Adânc. Era vorba de o amânare a pedepsei. Există mulţi oameni cu această mentalitate care, deşi Îl recunosc pe Hristos cu exigenţa Evangheliei, totuşi nu vor să se pocăiască. Preferă să se amâne pedepsirea lor finală, dar Îl resping pe Hristos cu obstinaţie. Domnul Isus a permis duhurilor rele să intre în porci arătând astfel că există asigurată în istoria acestei lumi necredincioase un anumit spaţiu de manevră pentru diavol până i se va "completa dosarul" şi va fi judecat prin aruncarea în focul cel veşnic.