"Caci un Copil ni s-a nascut, un Fiu ni s-a dat, si domnia va fi pe umarul Lui; Il vor numi: Minunat, Sfetnic, Dumnezeu tare, Parintele vesniciilor, Domn al pacii." (Isaia 9,6)
Adam si Eva au fost cei dintai oameni care au primit fagaduinta unui Mantuitor. "Vrajmasie voi pune intre tine si femeie, intre samanta ta si samanta ei. Aceasta iti va zdrobi capul si tu ii vei zdrobi calcaiul." (Genesa 3,15) Dumnezeu avea sa sfarame puterea lui Satana. Avraam a avut o revelatie a venirii lui Mesia. Isus a spus: "Tatal vostru Avraam a saltat de bucurie ca are sa vada ziua Mea; a vazut-o si s-a bucurat" (Ioan 8,56). Cand se afla pe patul de moarte, Iacov i-a spus fiului sau Iuda: "Iudo, tu vei primi laudele fratilor tai. Toiagul de domnie nu se va departa din Iuda, nici toiagul de carmuire dintre picioarele lui, pana va veni Silo; si de EL vor asculta popoarele" (Genesa 49,8-10).
Moise a declarat: "Domnul, Dumnezeul tau, iti va ridica din mijlocul tau, dintre fratii tai, un proroc ca mine: sa ascultati de el!" (Deuteronom 18,15). Cand a fost chemat sa blesteme pe Israel, Balaam a vorbit despre Rascumparator: "Il vad, dar nu acum, Il privesc dar nu de aproape. O stea rasare din Iacov, un toiag de carmuire se ridica din Israel" (Numeri 24,17). David a prezis venirea lui Hristos ca "lumina diminetii, cand rasare soarele in dimineata fara nori" (2Samuel 23,4). Osea a adaugat ca El se iveste ca zorile diminetii (Osea 6,3). Asa cum zorile alunga intunericul, tot la fel le spune Maleahi, "va rasari Soarele Neprihanirii si tamaduirea va fi sub aripile Lui" (Maleahi 4,2).
Iudeii studiasera profetiile, dar o facusera fara a avea o patrundere spirituala. Acordand atentia minutiozitatii legii, ei fusesera preocupati sa-si construiasca o reputatie a evlaviei si, intr-o mandrei plina de ingamfare, asteptau momentul cand natiunea lor sa rastoarne dominatia romana. Matei a scris evanghelia care ii poarta numele pentru a-i convinge pe acesti evrei ca Omul pe care ei Al crucificasera implinise deja profetiile in viata Lui. Ei nu au reusit sa interpreteze corect acele pasaje profetice care vorbeau despre umilinta si despre moartea lui Mesia, la prima Sa venire, pentru ca alesesera sa-si concentreze atentia doar asupra slavei si maretiei care Il vor sluji la cea de-a doua Sa venire. In orice interpretare a Bibliei facuta in scopul slujirii unor interese egoiste exista un astfel de pericol.