"Atunci am zis: "Ce sa fac, Doamne?" "Scoala-te", mi-a raspuns Domnul, "du-te la Damasc, si acolo ti se va spune ce trebuie sa faci" (Fapte 22:10).
Acest verset este o parte din marturia apostolului Pavel cu privire la intoarcerea lui la Dumnezeu. El face marturia aceasta personala in cuvantul lui de aparare in fata fratilor lui de neam. Pavel se foloseste de orice ocazie ca sa le marturiseasca de intalnirea lui cu Domnul Isus in speranta ca ii va provoca sa-L cunoasca si ei pe Isus. El le-a spus cum, mai inainte de aceasta, prigonise pana la moarte aceasta "Cale", din prea multa lui ravna fara pricepere pentru Dumnezeu, asa cum erau multi si intre cei prezenti. Pavel se identifica cu ei. "Am fost la inceput, asa cum sunteti voi azi. Eu stiu ce este in inima unui prigonitor si de aceea va compatimesc si de aceea ma rog ca sa cunoasteti si inima unui convertit, si ce a facut din mine Dumnezeu".
El le-a istorisit felul in care s-a convertit si ce era acum, dar aceasta nu era prin puterea lui, ci era lucrarea Duhului Sfant si circumstantele in care a avut loc au fost destule ca sa justifice schimbarea facuta in el, tuturor celor care cred ca este o putere supranaturala. El era hotarat sa persecute pe crestini cand o lumina din cer l-a orbit si l-a trantit jos. Evreii stiau ca Dumnezeu este lumina. Ei nu puteau nega ca Domnul a fost in lumina aceea. Vocea care s-a auzit din cer l-a chemat pe nume, ca sa-l distinga pe el dintre cei care calatoreau cu el. El a intrebat: "Cine esti, Doamne?" la care a primit un raspuns concret: "Eu sunt Isus din Nazaret, pe care-L prigonesti". Cum vocea si lumina au produs o astfel de schimbare numai in el si nu si asupra celor cu care calatorea? Si ei auzisera glasul si vazusera lumina. Credinta vine in urma auzirii si de aceea schimbarea a venit in inima lui, care auzise cuvintele adresate in mod special lui Pavel.
Pavel asigura pe ascultatorii lui ca atunci cand el a fost orbit de lumina, el a avut o calauzire cu privire la ce avea de facut in conti-nuare. El a lasat ca vocea care l-a oprit de a merge pe calea lui sa-l calauzeasca acum in directia cea buna. "Doamne, ce vrei sa fac?" si "voi face". Vocea i-a spus sa mearga in Damasc si acolo i se va spune ce "trebuie sa faca".
Cai extraordinare de revelatii divine, prin viziuni, voci si aparitii de ingeri erau desemnate si in Vechiul si in Noul Testament, numai pentru a introduce si stabili metodele simple ale Scripturii. Ingerul nu i-a predicat lui Corneliu, ci l-a indemnat sa cheme pe Petru. Astfel glasul din cer ii spune lui Pavel ce are de facut, dar sa mearga in Damasc si numai acolo i se va spune. Pavel a fost lovit cu orbire in trup ca sa-l faca sensibil si constient de orbirea lui spirituala cat si de greseala cu privire la el insus exprimata in Rom. 7:9. In Damasc, Pavel a fost indrumat si calauzit de Anania, un ucenic, probabil nu era evreu, dar convertit sau prozelit la religia iudaica si inaintat in credinta in Hristos si care era vorbit de bine de toti Iudeii din Damasc. El a fost primul crestin cu care Pavel a avut o comunicare prieteneasca.
Vindecarea vederii lui a fost imediata, minune care a confirmat misiunea lui Anania fata de Pavel si care mai tarziu avea sa valideze tot ce mai avea sa-i spuna. Anania ii spune ca a fost ales de Dumnezeu, si ca, chemarea lui Pavel este in intregime optiunea lui Dumnezeu. Alegerea lui era cu scopul de a cunoaste voia Lui, de a vedea pe Cel neprihanit, de a auzi cuvinte din gura Lui si de a fi martor al Lui cu privire la tot ce a vazut si auzit.
El a fost sfatuit sa primeasca si botezul prin care el se dadea lui Dumnezu prin Isus Hristos, asa cum prin taierea imprejur era dedicat lui Dumnezeu in religia parintilor lui. Marele privilegiu al Evangheliei, care este sigilat prin botez, consta in a fi iertati de pacatele noastre. Ceea ce Pavel lasa afara din ceea ce Anania i-a spus din partea lui Dumnezeu a fost "si-i voi arata tot ce trebuie sa sufere pentru Numele Meu". Oare a facut-o intentionat, ca sa nu-i sperie pe ascultatorii lui, ori ca sa nu le dea de banuit ca el ar vrea s-o faca pe martirul in fata lor, ori Duhul Sfant l-a oprit aici cu o alta motivatie?
Poate intoarcerea ta la Dumnezeu nu a fost la fel de dramatica ca si a lui Pavel. Dar esti tu sigur ca te-ai intalnit cu Dumnezeu? Ti-a spus El ce trebuie sa faci?