"Sau vorbeste El inadins pentru noi? Da, pentru noi a fost scris astfel; caci cine ara, trebuie sa are cu nadejde, si cine treiera graul, trebuie sa-L treiere cu nadejdea ca va avea parte de el" (1 Corint. 9:3-10-14).
Afirmandu-si autoritatea lui apostolica, Pavel merge mai departe sa pretinda drepturile care apartin acestei slujbe si in mod special cele care sunt cu privire la intretinerea slujitorilor Evangheliei.
I. In v.3-6, avem raspunsul de aparare al lui Pavel cu privire la necesitatile umane zilnice. "N-avem dreptul sa mancam si sa bem? Nu avem dreptul sa luam cu noi o sora...? Cu toate ca Pavel era in timpul acela necasatorit, el era liber, daca voia sa se casatoreasca. Se poate ca sotia lui Barnaba era cea care ii insotea, cand Pavel scrie Corintenilor. Pavel face clar ca el avea dreptul sa se casatoreasca ca si ceilalti apostoli si sa pretinda ca ea sa fie suportata de biserica fara ca el sa lucreze cu mainile lui proprii pentru a-si procura cele necesare existentei.
II. Pavel foloseste mai multe argumente pentru a-si dovedi validitatea cererii lui. 1. Este o practica obisnuita ca, asa cum si lumea se asteapta, cei ce lucreaza pentru biserica sa fie suportati de ea. Aceia care au un serviciu in lume se asteapta sa-si castige existenta prin si din el. Soldatii se asteapta sa fie platiti pentru serviciul lor. Agricultorii si pastorii se asteapta sa traiasca din munca lor. Daca ei planteaza o vie si o ingrijesc, o fac pentru ca se asteapta sa manance din rodul ei; daca hranesc o turma de oi, o fac cu speranta ca se vor hrani si imbraca din rodul ei (v.7-9). Aceasta este natural si deci rezonabil pentru pastori ca sa-si castige existenta din lucrul lor. 2. Argumentul lui are si o baza in legea mozaica (v.8). "Lucrurile acestea le spun dupa felul oamenilor? Nu le spune si Legea?" Dumnezeu a poruncit ca boilor sa nu li se lege gura cand treiera graul si nici sa-i tina flamanzi in timp ce lucrau pentru pregatirea hranei omului. Dar aceasta lege nu a fost data in mod special cu privire la boi, ci sa invete omenirea ca toata incurajarea care li se cuvine, trebuie data celor care sunt angajati de noi, ori lucreaza spre binele nostru, si ca slujitorii trebuie sa guste din rodul muncii lor (v.10). "Acei care ara, trebuie sa are cu nadejde ca va secera, si acei care treiera, trebuiesc sa treiere cu nadejde ca vor manca paine". 3. Acei care se pun la dispozitia sufletelor noastre, pentru binele nostru, nu ar trebui sa li se puna botnita pe gurile lor, ori sa li se refuze plata cuvenita lucrului lor (v.11). Ceea ce apostolii au semanat era ceva mult mai bun decat aceea ce ei s-au asteptat sa culeaga. Ei ii invatasera calea vietii vesnice. Ei erau instrumentele prin care li se transmiteau binecuvantari spirituale mai mari decat ei isi puteau inchipui. 4. Corintenii deja suportau si pe alti lucratori ai Evangheliei (v.12). "Daca se bucura altii de acest drept, nu ni se cade cu mult mai mult si noua"? Lucratorii Evangheliei ar trebui evaluati si platiti potrivit cu vrednicia lor. "Noi nu ne-am folosit de dreptul acesta, ca nu cumva sa punem prin aceasta o piedeca Evangheliei". Dar acum Pavel pledeaza activ pentru dreptul altora. Este clar in acest caz ca dreptatea si nu dragostea de sine este principiul prin care el le cere sa actioneze. 5. Aceasta era o institutie veche ebraica (v.13). "Nu stiti ca cei ce indeplinesc slujbele sfinte, sunt hraniti din lucrurile de la Templu?" Si daca preotia iudaica era suportata din lucrurile sfinte care le erau oferite si la care aveau dreptul dupa Lege, nu ar trebui ca si lucratorii lui Hristos sa aiba un suport material din slujirea lor? El afirma ca aceasta este o institutie a lui Hristos. Cei ce predica Evanghelia sa traiasca din Evanghelie. Se poate ca unii sa nu se foloseasca de acest drept, ca si Pavel. Aceasta nu este un pacat, dar acei care le refuza sau retrage plata care li se cuvine slujitorilor, pacatuiesc impotriva unei randuieli instituite de Hristos. Cei ce propovaduiesc Evanghelia au dreptul sa traiasca din ea.
Cati suntem gata ca sa slujim fara plata ca si Pavel? Imi fac eu datoria fata de cei vestesc Evanghelia?