Falimentul altuia – un avertisment pentru tine !
Autor: Voicu Marchis  |  Album: fara album  |  Tematica: Diverse
Resursa adaugata de resursecrestine in 10/01/2010
    12345678910 0/10 X
Oamenii învaţă mereu din acţiunile altora. Multe dintre abilităţile şi deprinderile nostre sunt rezultatul imitării celorlalţi. Învăţăm atât din lucruri pozitive cât şi mai ales din lucruri negative. Când privim acţiunile altor oameni, deprindem modele comportamentale. Evanghelistul Billy Graham spune că sunt trei categorii de oameni. O primă categorie învaţă din greşelile lor, a doua din greşelile altora iar oamenii din cea de-a treia categorie nu învaţă niciodată. Citind această afirmaţie m-am întrebat: Eu din ce categorie fac parte?

Americanii spun că o persoană în nenorocire, constituie o avertizare pentru altă persoană. Vorbind despre modul în care au acţionat oamenii în Vechiul Testament, Apostolul Pavel spune: ,,aceste lucruri s-au întâmplat ca să ne slujească nouă drept pilde (exemple), să nu poftim după lucruri rele cum au poftit ei” (I Corinteni 10:6).

Israeliţii sunt exemple pentru noi. Ei ne arată ce ni se va întâmpla dacă şi noi vom pofti lucrurile rele, asemeni lor. În acest scop, când citim Vechiul Testament nu trebuie să-l considerăm doar istorie, ci ca pe o carte de învăţătură, plină de importanţă practică pentru viaţa pe o care trăim acum.

Să învăţăm din greşelile membrilor unei familii regale din Vechiului Testament. Sunt convins că dacă ar putea să întoarcă timpul, ei nu ar acţiona la fel. Familia la care aş vrea să privim este familia lui David.

David, cel mai puternic împărat pe care l-a avut Dumnezeu pe pământ, ne avertizează că, atunci când inima ne urmăreşte ochii, vom ajunge la dezastru spiritual (II Samuel 11:1-2). Învaţă din greşeala lui David. Învaţă că nu poţi să păstrezi niciodată legământul cu Dumnezeu, dacă nu faci un legământ cu ochii tăi, aşa cum a făcut Iov (Iov 31:1).

Apoi, să privim la prinţul Amnon, fiul lui David. Învaţă că atunci când ai un prieten, asemeni lui Ionadab – necredincios lui Dumnezeu-, el te va învăţa să-ţi urmezi poftele instinctuale. Firea cea veche, te va duce sigur la dezastru spiritual (II Samuel 13: 3-5). Predicatorul american T. D. Jakes, spune că: ,,Atunci când Diavolul vrea să te doboare va aşeza lângă tine o persoană. La fel, atunci când Dumnezeu doreşte să te binecuvânteze va aşeza lângă tine o persoană.” Nu face aceeaşi greşeală ca şi Amnon, alegându-ţi prieteni care nu au o relaţie personală cu Dumnezeu.

Iar în final, să învăţăm de la prinţul Adonia, alt fiu a lui David. Succesul aparent al rebeliunii şi al păcatului este înăbuşit curând datorită urmărilor pe care păcatul le are (I Împăraţi 1:41-49), anume moarte spirituală şi mai apoi, moarte veşnică.

Cel care se revoltă împotriva planului lui Dumnezeu este ca şi un căutător de comori. El luptă în nădejdea să ajungă pe o stâncă într-un ocean, unde presupune că este ascunsă o comoară fabuloasă. El priveşte încrezător spre noua sa bogăţie de pe valurile uriaşe ale mării. Ele se înalţă în ciuda ţipetelor sale îngrozitoare, îl înfăşoară fără milă, sălbatice, şi îl îngroapă în adâncime.

Unii spun că istoria ne învaţă că oamenii nu învaţă nimic din istorie. Totuşi, oamenii lui Dumnezeu de astăzi, stau în picioare pentru că au învăţat ceva din istorie. Morala este evidentă: putem învăţa din greşelile celor care au trăit înaintea noastră.
~~~Falimentul altuia – un avertisment pentru tine !~~~Oamenii învaţă mereu din acţiunile altora. Multe dintre abilităţile şi deprinderile nostre sunt rezultatul imitării celorlalţi. Învăţăm atât din lucruri pozitive cât şi mai ales din lucruri negative. Când privim acţiunile altor oameni, deprindem modele comportamentale.
... succesul aparent al rebeliunii
In cazul lui Adonia a durat putin, dar de multe ori, in viata de zi cu zi, dureaza foarte mult, ceea ce ne duce la confuzii si frustrari.











Adăugat în 10/01/2010
anturajul rau strica obiceiurile bune
Osberv ca in Cuvantul Domnului, sunt detaliate atat prin pilde dar cat si prin intamplari,nenumarate modele de comportamente atat fata de credinta cat si fata de persoana mantuitorului Isus Hristos.Noi insa avem discernamantul ca prin relatarea acestora sa reflectam dar totodata sa incercam sa existam pentru putine momente in pielea celor implicati in relatari,astfel dupa ce sortam in doua simple parti ''moartea si viata'' sau ''binele si raul'' toate acestea, vom alege ca o ''inima rea si necredincioasa'' sa nu ne desparta de binecuvantarea pe care Dumnezeu ne-o fagaduieste la capatul ''calatoriei'' pe acest pamant, noi nu suntem ai nostri, ar putea suna complicat pentru unii, dar '' cetatenia noastra este in ceruri'' si neprihanirea este o trasatura obligatorie personalitatii noastre.Apostolul Pavel spune in filipeni 4:13 pot totul in Hristos care ma intareste! cu totii avem acelasi pret in fata Mantuitorului, dar daca privim din perspectiva celor care impiedica sau sunt impotriva planului lui Dumnezeu,Salvatorul doreste mai degraba intoarcerea pacatosilor, suntem datori sa iubim pacatosi dar nu si faptele lor, intru intoarcerea lor catre Domnul. Harul Duhului, cat si prin roada Duhului galateni 5:22 avem cunostinta binelui si raului, iar noi nu mai apartinem firii pamantesti ci apartinem Domnului, iar ''facand ce este bine'' noi cu totii vom '' astupa gura oamenilor nestiutori si prosti''
Adăugat în 10/01/2010
sa nu-l uitam pe NOE si sa ne iubim vrajmasii.
Daca tot e sa vorbim despre cei de la care sa invatam,atunci sa invatam si de la Noe.Inainte de Potop era socotit neprihanit.Totusi,dupa potop,acesta a baut vin,s-a imbatat,s-a dezvelit si a alergat gol.Este oare acesta un comportament de om neprihanit?Nu.Binenteles ca nu.Si atunci de ce a facut aceste fapte?Simplu.Inainte de potot el avea destule exemple negative la care se putea raporta,dar odata ce aceste exemple au disparut(el ramanand singurul supravietuitor al popoorului) pacatul si-a putut face loc mai usor in inima lui Noe.Domnul Isus spune sa ne iubim dusmanii,insa nu prea gasim motive de a-i iubii.Dar iata ca acuma gasim unul si anume:sa-i iubim fiindca ei sunt niste profesori care ne invata ceea ce nu trebuie sa facem.Macar pentru asta ,sa le acordam o parte din iubirea noastra.
Adăugat în 11/01/2010
acestea sunt scrise pentru invatatura noastra
 Aceste lucruri li s-au întâmplat ca sã ne slujeascã drept pilde, si au fost scrise pentru învãtãtura noastrã, peste care au venit sfârsiturile veacurilor.
 Astfel, deci, cine crede cã stã în picioare, sã ia seama sã nu cadã.cu privire la Noe ..insusi DUMNEZEU ii spune ca este fara prihana (geneza 7:1)si noi niciodata sa nu ne comparam cu cineva din jurul nostru ci sa il avem exemplul pe Domnul ISUS HRISTOS ,,,,amin.
Adăugat în 12/01/2010
pt marian
(geneza 7:1) de care amintesti tu era inainte de potop.
"Geneza 9:20 Noe a început să fie lucrător de pământ, şi a sădit o vie.
Geneza 9:21 A băut vin, s-a îmbătat şi s-a dezgolit în mijlocul cortului său. "Versetele amintite de mine,erau dupa potop,atunci cand Noe nu mai avea dupa cine se compara,toti pacatosii murind.Inainte,tatal lui Noe sau cine ia dat educatia necesara, l-ar fi indrumat pe Noe sa se fereasca de x pacat sau y pacat savarsit de cutare sau cutare,dar dupa ce toti au murit Noe nu a mai stiut ce e pacat sau nu,altfel nu-mi pot explica comportamentul din versetele 20 si 21.(a te imbata e pacat din cate tin minte).Ai dreptate cand spui ca Isus e exemplu nostru,insa Isus e exemplul nostru pozitiv,pe cand dusmanii,diavolul si intamplarile nefericite din biblie(Adonia,neglijenta lui David,minciuna lui Avram,pacatele poporului Israel) sunt exemplele negative.
Nu stiu ce sa zic insa eu cred ca trebuie sa mergem pe mijlocul cararii,sa invatam de la toti,nu sa recurgem la extreme.
Adăugat în 12/01/2010
ptr oarecare
eu as vrea sa fac parte din categoria aceea care invata din greselile altora pentru ca, este foarte greu cand invatam din greselile noastre... atunci cand ne raportam la cei din jurul nostru suntem ca si cel din pilda vamesului si fariseului din Luca 18:9-14 care se credea neprihanit ... De ce se credea neprihanit? eu cred ca sa uitat la cel de langa el si a cazut in mandrie si fatarnicie iar cu privire la Noe eu cred ca a cazut pentru ca sa departat de DUMNEZEU si nu pentru ca nu mai era nimeni pe pamant de la care sa invete ,,,in Evrei 11:7 NOE este mostenitor al neprihaniri a te imbata cu siguranta este pacat dar nu inseamna ca nu exista reabilitare cati crestini din ziua de astazi stiu ca un lucru este pacat si totusi il savarsesc sau noi de cate ori nu am fost inselati de cel rau atunci cand nu am vegheat ,,,multumim lui Dumnezeu cainca se indura de noi datorita Domnului Isus Hristos ....El merita slava si cinste.. amin
Adăugat în 13/01/2010
comentariu
Intr-adevar e bine si corect sa invatam din greselile altora, insa trebuie sa recunoastem si faptul ca noi oamenii de multe ori mai intai criticam si uitam sa ne scoatem barna din ochiul nostru.E usor sa vezi greseala altuia si pe moment sa uiti ca si tu gresesti...e mai dificil cand cineva greseste fata de tine.Binecuvantat sa fie Dumnezeu care ne-a dat Duhul Sfant si El ne cerceteaza si ne aminteste cum sa ne comportam si ne invata chiar si atunci cand am gresit.Sa avem rabdare unii cu altii.
Adăugat în 13/01/2010
ptr marian
"atunci cand ne raportam la cei din jurul nostru suntem ca si cel din pilda vamesului si fariseului din Luca 18:9-14 "
Nu stiu daca raportarea la cei din jur poate fi comparata cu cazul fariseu/vames.Pavel mustra evreii ,dar asta nu insemna ca se dadea el mare,ci doar ne spunea ca ei erau pilde vi si trebuie sa invatam sa nu facem ca ei.
Si sa nu-l uitam pe Domnul Isus care spunea "Nu faceti ca si fariseii".Sa inteleg ca Isus era mandru cand facea afirmatia asta,sau trebuia sa dea acel exemplu pentru a ne invata pe noi ca mandria si ipocrizia sunt pacate?
Daca educi un copil si-i spui sa nu faca pacate,raspunsul lui va fi:Ce-i aia pacat?Si ca sa-i explici trebuie sa-i dai un exemplu negativ(Trebuie sa-i arati un om cazut in sant,sau plamanii unui fumator,cheltuielile unei persoane lacome,etc).Tot asa si cu neprihanirea.
E nevoie de exemplu.
Daca cercetam biblia vom vedea ca fiecare ,in afara Domnului Isus, au o doza de neprihanire si o doza de pacat in ei,ca si noi de altfel. David de exemplu la capitolul neprihanire avem PSALMII precum si intelepciunea ,blandetea si dreptatea sa.La capitolul pacat avem episodul batsheba,episodul Absalom,episodul AMON.
Nu vad nici o problema in evaluarea exemplelor negative decat atunci cand se urmareste umilirea lor pe considerenta "Ce tare sunt eu ,ce slab e el".Un doctor nu poate trata un pacient decat daca-i gaseste inainte boala.Tot asa si noi,trebuie sa evaluam starea de pacat a aproapelui si cu ajutorul Domnului sa-l vindecam.
Domnul sa ne ajute la asta.AMIN.
Adăugat în 13/01/2010
..lucru manual..
Buna pace tuturor ...dar eu nu prea sunt de acord cu ideea ca trebuie sa ai un exemplu negativ pentru a sti sa te feresti de...el sau de pacate in general . Este suficient sa asculti de sfatul mamei sau al tatalui de invatatura lor si nu ce fac colegii tai ..prin vestiar . Nu mi se pare corect sa privesc ...orice emisiune tv ca apoi sa spun ..."nu e prea crestina emisiunea asta sau filmul asta..." Eva si apoi Adam au pacatuit fara sa aiba prea multe exemple negative...Ideea Bibliei nu este sa inveti de la cei rai sau de la pacat in general ...ci < Invatati de la Mine > Multe lucruri in viata , omul si le face cu mana lui , iar asta se numeste...
Adăugat în 14/01/2010
oarecare
Nick..Desii ai dat exemplu cu adam si eva,totusi daca spui ca nu trebuie sa inveti de la altii,atunci de ce biblia pomeneste greselile lui Avram,David,Moise,Noe,Ezechia,ISAIA,IONA?
Hai sa-ti spun o poveste.Sti ca Isus ne spune sa ne iubim vrajmasii.Ei bine 99,9% din crestini calca voit aceasta porunca.Si pe de-o parte este normal sa o calci fiindca dusmanul iti provoaca durere ,nu placere.
Si mie mi-era greu si inca mi-e greu sa pot sa-i iubesc,ba mai mult ma razbunam cand aveam orice ocazie,acuma setea de razbunare s-a mai potolit.
Multi frati imi ziceau ca ISus a spus sa-i iubim pe dusmani dar cand le puneam intrebarea DE CE,ei imi raspundeau,ca asa e scris,si ca asa trebe sa faci,punct(ca si ei incalcau porunca asta era partea a doua).Si daca nu faci asa ajungi in iazul de foc,asa ca taci din gura si nu mai comenta.
Ei bine ,un astfel de comentariu ingust si fanatic nu putea provoca decat multa ura in sufletul meu,ceea ce s-a si intamplat.Dar un alt frate,mai pregatit si mai destept decat fanaticii de dinanitea mea m-a luminat. Rationamentul lui era urmatorul.El mi-a spus asa:
Oarecare,ia spune-mi tu aici,daca o persoana iti face un bine,nu-i asa ca o rasplatesti si tu tot cu o facere de bine?La care eu am raspuns,da,normal.Fumezi,bei,ai iubite fara numar ,fara numar? Nu.i-am raspuns.Nu fac ce fac colegii mei de scoala/serviciu/facultate.
AHA,spuse fratele, deci te feresti de faptele rele.DA,binenteles,i-am raspuns.In masura in care pot.
BUN.Deci ceea ce fac colegii nu e bine.Pai mai oarecare.Deci recunosti ca indirect ,cei care fac prostii iti fac un serviciu ca-ti aduc la cunostiinta ce ti se poate intampla daca faci si tu prostiile lor.
Nu mi-am pus niciodata intrebarea in felul urmator,i-am raspuns.La care el a continuat.Pai vezi oarecare.Ei sunt persoanele care-ti fac un serviciu dar carora tu nu le multumesti niciodata.In loc sa le spui mercy,sa le dai o haina,sa le dai o vorba buna,sa le spui vestea buna a mantuitorului,tu ori suni la politie ,sau te rogi la Dumnezeu ca sa-i arda pe rug,sa-i omoara,sa-i ucida,sa faca orice ca sa nu-i vezi,ori nu-i bagi in seama si-i ignori pe premisa "nu-mi pasa de el".Foarte multi crestini uita ca Dumnezeu educa prin doua metode si anume: prin exemplul Domnului Isus Hristos care ne spune Eu sunt calea Adevarul si Viata,dar si prin dusmani care ne spun faceti pacate si veti ajunge la fel de nenorociti ca noi.De aceea ,avem multi extremisti,atat ingusti cat si libertini, care o tin intruna cu traditii penticostale,baptiste,ortodoxe,inspirate din anumite fragmente din bibilie,si care fac din neprihanire ceva urat de tot.Acestia,in loc sa apropie oamenii de Dumnezeu,nu fac decat sa-i indeparteze.
Prima data am zis ca si tine nick,si ca si tine marian si anume Isus e modelul si trebe sa-l urmam 100%,sunt reguli morale si bune pe care Isus le-a spus si trebuie sa le aplicam,dupa care veneau Aleluile si Aminurile de rigoare,dar porunca despre iubirea dusmanului nu o aplicam niciodata fiindca nu-mi fusese bine explicata.
Ei bine,de atunci,am lasat-o mai moale cu ingustimea care m-a caracterizat,ba mai mult pot spune ca viata mea s-a imbunatatit.In cazul meu,am un frate de 24 ani care a facut toate pacatele mai putin omorul.Totdeauna,ori m-am certat cu el,ori mi-am dorit sa moara,ori sa-l loveasca Dumnezeu cu ceva,dar de iubit efectiv nu gaseam motive de iubire.Ei bine,dupa discutia cu fratele acela,relatia mea cu fratele meu a devenit mult mai buna.Am inceput sa-i spun mercy domnu profesor,i-am mai dat cate un ajutor financiar si incet incet se schimba.Inainte refuza sa asculte predici pe cand acuma nu exista zi cand nu asculta cel putin o predica.Daca o tine tot asa,la anul s-ar putea sa incheie un legamant cu Domnul.
Prin urmare,Isus Hristos e exemplul nostru,dar sa nu devenim extremisti.
Adăugat în 14/01/2010
...corect...
Mi-a placut comentariul acesta , oarecare , insa m-a derutat un pic ce-ai scris in comentariul cu Noe...ai spus: < cand acele persoane au disparut ..pacatul si-a facut loc mai usor in inima lui Noe...> Eu vorbeam principial prietene , si sunt de acord ca trebuie sa invatam din experientele altora chiar si din cele rele pentru ca viata e prea scurta sa le testez eu pe toate... Dar ia asculta ...lumea asta este plina de pacate si ...avem de unde invata....nu ? Daca lucrurile stau invers proportional , cu cat lumea e mai rea noi ar trebui sa fim tot mai sfinti nu..? Dar ai dreptate sa nu fim extremisti..mult succes si tie si fratelui tau ..
Adăugat în 15/01/2010
pt ''extremist''
inspre binele tau ai hotarat ca sa nu mai asculti de pacatosi, si ai decis ca sa iubesti pacatosii dar nu si faptele lor. Cat despre ce ai zis ca 99.6 % din copii domnului nu isi iubesc vrejmasii nu sunt de acord. sunt totusi de acord ca prin faptul ca sunt vrajmasi ei iti cauzeaza multe antipatii dar si necazuri, dar Cuvantul spune Biruiti raul prin Bine, iar in alta parte sa nu pregetam sa facem bine pt vrajmasii nostri pentru ca aceasta va aduce carbuni incinsi deasupra capului lor, iar ce este mai relevant este ca razbunarea este a Domnului, nu sta in putinta noastra sa intoarcem raul pt rau, cat daca e posibil sa intoarcem celalat obraz desi cat despre mine inca nu o pot face.Domnul sa fie cu voi cu totii atat tie si familiei si Domnul sa va binecuvinteze pe toti!
Adăugat în 16/01/2010
Statistici
  • Vizualizări: 3747
  • Export PDF: 1
  • Comentarii: 12
Opțiuni