Am ajuns la miezul nopții. Este întuneric gros în lumea noastră. Abia putem vedea pe unde merge drumul. Este miez de noapte în ordinea mondială. Se fac pregătiri de război, se agită spiritele pe scena politică mondială. Este miez de noapte în ordinea morală. Principiile morale și-au pierdut semnificația. Nu contează ce zice Dumnezeu în Scriptură, ci doar ce decide majoritatea.
Miezul nopții este ora în care omul caută să împlinească porunca a unsprezecea:”Nu te lăsa prins!” După morala de la miezul nopții păcatul cardinal este de a fi prins și virtutea cardinală de a scăpa. Pentru mulți minciuna este foarte corectă, iar cel mai șiret este cel care supraviețuiește. Moralitatea de la miezul nopții a provocat o scădere tragică a valorilor. Societatea contemporană se confruntă cu probleme extrem de grave, iar oamenii așteaptă răspunsuri de la Biserica lui Cristos. Într-o predică celebră intitulată “Prietenul de la miezul nopții” (inspirată din Luca 11:5-8), pastorul baptist Martin Luther King jr. spunea: ”O lume imensă s-a adunat la poarta Bisericii cerând ajutor. Biserica rămâne un reper pentru călătorul obosit din miez de noapte și care așteaptă de la Biserică trei pâini.” În opinia lui King cele trei pâini sunt: speranța, credința și iubirea.
OAMENII AȘTEAPTĂ CA BISERICA SĂ LE OFERE PÂINEA SPERANȚEI
Cei mai multi oameni, mai ales din generația tânără, și-au pierdut orice speranță. Spitalele de psihiatrie și numărul sinuciderilor mărturisesc despre acest fapt. Românii sunt la coada Europei când se vorbește despre speranță. Statisticile sunt îngrijorătoare, iar migrarea în masă a tinerilor confirmă trendul acesta. Optimismul anilor nouăzeci s-a evaporat și am rămas doar cu nepăsarea, corupția, distrugerea familiei, pierderea oportunităților. Chiar unii creștini și-au pierdut speranța, uitând că lumea așteaptă de la Biserică pâinea speranței.
OAMENII CER DE LA BISERICĂ PÂINEA CREDINȚEI
Într-o generație frământată cu atâtea deziluzii oamenii și-au pierdut credința în Dumnezeu. Mulți din necreștinii de azi au fost crescuți în biserici. Oamenii și-au pierdut încrederea în Dumnezeu, unii în alții și în viitor. În mijlocul acestor frământări oamenii cer Bisericii pâinea credinței. Numai credința în Cristos ne poate schimba viețile, ne arată binele pe care să-l înfăptuim, ne face să vedem semnele revenirii lui Cristos.
OAMENII DORESC DE LA BISERICĂ PÂINEA IUBIRII…..
Apocalipsa 18:7 Pe cât s-a slăvit pe sine însăşi şi s-a desfătat în risipă, pe atât daţi-i chin şi tânguire! Pentru că zice în inima ei: ‘Şed ca împărăteasă, nu sunt văduvă şi nu voi şti ce este tânguirea!’
Biserica din toate timpurile şi toate locurile poate da: doar ceea ce are. Potenţial bisreica din ultimul veac are totul în Hristos, ca cea din primul veac, dar în realitate nu mai are nimic, din El deoarece a risipit totul în destrăbălarea(curviea) ei cu lumea, ca fiul risipitor .
Fiecare dintre noi spunem că biserica apostată, (prostituată) e biserica: X,Y,Z în afară de cultul noastru!!?? Ar fi bine, pentru noi, să fie aşa! Dar nu e aşa. Toate bisericile sunt la fel, de lumeşti (prostituate). Diferenţa: e prea mică, pentruca vre-o una să poată face diferenţa.
Biserica din primul secol era plină de Duhul Sfânt şi Duhul Sfânt se manifesta în ea şi prin ea, de aceea: avea, ce da lumi. Petru spune ologului, ,,aur şi argint nu am , dar ce am îţi dau,, şi i-a dat, vindecare.
Un teolog care are o purtare lumească ajunge un olog(om fără putere) în faţa provocărilor lumi. Biserica din ultimul secol e oloagă (fără putere), în faşa lumi, că a ajuns plină de lume şi lumea se manifestă cu toată puterea în ea şi prin ea. De aceea : nu, are ce da lumi, că lumea are deja la o calitate superioară cea ce îi oferă biserica.
,,....Miezul nopții este ora în care omul caută să împlinească porunca a unsprezecea:”Nu te lăsa prins!” După morala de la miezul nopții păcatul cardinal este de a fi prins și virtutea cardinală de a scăpa....,,
Lot a căzut în acest păcat cardinal şi a fost nevoie de doi îngeri ( nu două ingineri spirituale) ca să-l scape. Biserica este prinsă de păcatul lui Lot şi ea se foloseşte de tot felul de ingineri (strategi) spirituale ca să scape de: pocainţă, nu de lume. În relaţia cu lumea (din biserică), pocaiţi adevăraţi îşi chinuie sufeltul lor neprihănit în mijlocul unui neam nelegiuit, de aceea: Dumnezeu,care este drept Î-i va scăpa, în ultimul ceas ca pe Lot. În schimb cei care NU se lasă de pocainţă dar nici NU se ţin de ea, (cei care fug mai tare de pocainţă, decât de păcat) în timp ce se se laudă că nu vor şti ce e tânguirea: în ultimul ceas, vor primi tânguire pe măsura felului lor de vieţuire.
Majoritatea liderilor săirituali, trăiesc într-o realitate imaginată de ei. Ei se adresează biserici ca si cum biserica ar fi ca biserica primară fără pată ,ca o fecioară curată. Prin urmare biserica din ultimul veac umblă cu nasul pe sus, crezând că are imunitate asupra legi care spune,, ce seamănă omul aceea va şi secera;,. De aceea e sigură ,că nu va sti cei tânguirea, pentrucă: este în Hristos( nu e văduvă). Domnul Hristos spune acestei biserici: ,,Daţi-i chin şi tânguire, că nu a dat lumi ceea ce i-am dat Eu (pocainţă şi credinţă) ci i-a dat o credinţă fără pocainţă.
Versetul de aur pentru biserica din ultimul ceas este : Isaia 6:5 ,,Atunci* am zis: „Vai de mine! Sunt pierdut, căci sunt un om cu buze necurate, locuiesc în mijlocul unui popor tot cu buze necurate, şi am văzut cu ochii mei pe Împăratul, Domnul oştirilor,, Dar noi nu vrem versete de genul acesta: care încep cu cuvântul,,vai,, ci vrem versete de aur care ne asigură că noi nu vom vedea tânguirea nici dacă ajungem sodomiţi ca fraţi noştri mincinoşi din vestul Europei!!??
Trezeştete, române, din somnul cel de moarte... ,că Dumnezeu vrea fapte vrednice de pocăinţă noastră, nu vorbe goale, cu care ne hrănim nădejdea înşelătoare.
Ştiu că: acest comentariul la adresa poporului Domnului este dur, dar realitatea pentru noi e mult mai dură, de aceea vă rog să postaţi acest comentariu,că biserica Domnului ere nevoie de el.
Vă mulţumesc! Har!
Ma intreb cum de si-a permis Iacov sa spuna biserici apostate din vremea lui,, suflete preacurvare,,? Nu i-a fost lui, frica de Dumnezeu sa vorbeasca asa biserici ? Nu a stiut el, ca in ochi lui Dumnezeu biserica lui , e ca o fecioara curata si atunci cand traieste ca o femeie stricata?
Care e diferenta intre un nelegiuit, repet: NELEGIUIT, care se socoteste neprihanit prin lege si unul care se socoteste neprihanit prin har? Nici o diferenta. Starea spirituala a omului nu se schimba prin socotelite omului , ci se schimba pe caile pe care merge omul. Daca merge pe caile lumi ajunge nelegiuit si daca se socoteste neprihanit prin har si daca nu se socoteste neprihanit prin har. Iov s-a socotit neprihanit si Dumnezeu nu la socotit nelegiuit , ca El sa uitat la sufletul lui Iov nu la socotelile lui.
Daca sufletul unui om e praacurvar ca sufletul lui Esau, poate el sa se socoteasca si curvar si necurvar ca starea lui spirituala nu se schimba pana nu se lasa de curvie. Cat de greu ne este ca sa intelegem un lucru atat de simplu?
Tozer spune ca: ceea mai abuzata invatatura din biblie e invatatura lui Pavel, cei care nu vor sa se lase de caile lor rele scot din context tot felul de afirmati a lui Pavel ca sa se asigure ca ei sunt in regula cu Dumnezeu. De ce nu scoatem noi din context urmatoarea afirmatie a lui Pavel:,, …daca vei face asa, te vei mantui pe tine si pe cei ce te asculta,,!!?? Stiti de ce? Pentruca: nu facem asa cum ne spune Pavel.
Afirmatia ca suntem mantuiti prin har este cel mai abuzat cuvint din scriptura. La adapostul acestui afirmati deavolul a facut PE milioane de nelegiuiti sa se socoteasc[ neprihaniti. Daca te-ai atins de nelegiuirea acestor ,,neprihaniti,,( care e evidenta, nu trebuie sa o cauti cu lupa) iti vor arata ei in direct si in reluare cit de,, neprihaniti,, sunt de data aceasta prin fapte nu prin har....
Maaare confuzie??!!
Daca eu, nu deosebesc stanga de dreapta, in materie de credinta atunci cei care gandesc ca d-voastra incurca merele cu perele.
Noi vorbim aici despre biserica de la miezul nopti care are multe pete, iar d-voastra vorbiti de biserica din toate timpurile si toate locurile care nu are nici o pata??!! Observati confuzia!
D-voastra ziceti:,, Ca prin adunari sunt tot mai putini fii ai lui Dumnezeu este evident dar asta in nici un caz nu descalifica biserica lui Dumnezeu (nu adunarea!!!),, Dar cine a zis ca o descalifica? Am afirmat, eu, asa ceva?
Daca tot m-ati provocat(intaratat) haideti sa va spun opinia mea despre biserica lui Hristos din toate locurile si toate timpurile(chiar si cea de la miezul nopti).
Eu cred ca biserica din toate timpurile si toate locurile nu isi pierde statutul(privilegiul si responsabilitatea de biserica)chiar daca adunarea ajunge moarta fata de Dumnezeu(ca lumea) si vie fata de pacat. Pe ce ma bazez cand spun lucrul acesta? Ma bazez pe faptul ca pozitia noastra inaintea lui Dumnezeu si ca indivizi si ca adunare de indivizi nu se bazeaza pe meritele noastre ci se bazeaza pe harul lui Dumnezeu. De ex.
Poporul Izrael: a primit harul de a fi poporul lui Dumnezeu si a ramas poporul Lui si atunci cind TOTI de la mic la mare locuiau in Mamona(duhul de lacomie) si Mamona locuia in ei. (precizez ca dorinta lui Dumnezeu a fost si este sa locuiasca in poporul Lui si poporul Lui sa locuiasca in El ) • Ieremia 6:13-14,, Căci de la cel mai mic până la cel mai mare, toţi sunt lacomi de* câştig; de la proroc până la preot, toţi înşală. Leagă în chip uşuratic* rana fiicei POPORULUI MEU, zicând**: «Pace! Pace!» Şi totuşi nu este pace!,,
Alt exemplu care intareste faptul ca pozitia noastra ca adunare se bazeaza pe har nu pe merite:
a. Adunarea din Sardes era pe moarte, dar nu era moarta ca mai avea cateva nume care nu si-au manjit hainele
b. Adunarea din Laodicea era moarta, ca Domnul nu a gasit nimic bun in ea
c. Adunarea din Smirna era vie ca Domnul nu a gasit nimic rau in ea.
Domnul pe fiecare din aceste trei adunari le numeste biserici ale Lui!!??. Diferenta dintre aceste trei biserici nu e data de harul lui Dumnezeu ca toate au primit acelas har, ci diferenta e data de ce au facut fiecare cu harul primit. Biserica apostata, e apostata, pentruca a risipit harul in desfrinarile ei,
Prin har biserica din Smirna a ajuns vie pentru Dumnezeu si moarta fata de pacat, iar biserica din Laodiceia a risipit harul si ajuns moarta (ca lumea) fata de Dumnezeu si vie(ca lumea) fata de pacat. Aceasta e problema biserici de la miezul nopti.
Daca tot ma-ti catalogat ca fac o maaare confuzie , vreau sa facem un exercitiu de imaginatie, ca sa vedem cine face maaare confuzie: sa presupunem ca Dumnezeu ar confunda mesajele si ar duce mesajul biserici din Smirna biserici din Laodicea! Ce ziceti sa-r fi bucurat adunarea din Laodicea de acest mesaj? Da . ca nu ar fi nici o contradictie intre mesajul biserici din Laodicea si mesajul lui Dumnezeu. Dar ce ziceti sa-r pocai adunarea din Laodicea dupa un asemenea mesaj? Nu , ca nu ar acea motive sa se pocaiasca. Dar daca nu sa-r pocai ar avea parte de tinguiala promisa in Ap. 18:7. Cu siguranta ca da, ca aceasta tanguiala este promisa adunarilor nepocaite din toate timpurile si toate locurile.
Observati frate ca maaarea confuzie in poporul Domnului o fac cei care vorbesc unor adunari ca cea din Laodicea(de la miezul nopti) cu mesaje care se potrivesc adunari din Smirna( din primul veac)!!??
Multumesc frate pentruca m-ati provocat. Ca mi-ati dat ocazia sa ma racoresc. Stiu ca d-voastra sunteti ca Petru , v-ati facut singur purtatorul de cuvint a celor care gandesc ca d-voastra( si cei mai multi din biserica de la miezul nopti gandesc ca d-voastra). Acesta e un dar mare sa ai curajul sa spui public ce gandesti, (aici ne asemanam)
Daca in vre-o privinta cred'ti ca nu sunt dupa biblie, te rog sa te ei dupa biblie, nu dupa mine, ca nu eu am ultimul cuvint in materie de credinta. Frate d-umneata sti la fel de bine ca mine ca: in lume au iesit multi invatatori mincinosi care traiesc dupa poftele lor ca lumea si duc pe multi in maaarea confuzie. De aceea pacatul cardinal de a ne lasa prinsi de maaarea confuzie ne pandeste pe fiecare, dintre noi.
Ma rog ca harul lui Dumnezeu sa nu fie facut zadarnic de adunarea din care faceti parte. Amin! Sa iubesti biserica Domnului, ca si Domnul o iubeste! Har!