Nedreptatea în procesul intentat lui Isus se ridică la absolut,şi asta tocmai pentru a ne interzice să imputăm acest proces unui anumit om, unei anumite societăţi, unui anumit grup. Este o nedreptate totală şi a tuturor.
Cristos a fost crucificat de toţi- de Pilat, Sinedriu şi de mulţimea dezlănţuită-. Fiecare dintre călăii săi avea motivele sale care L-au condus pe Isus la Cruce. Toate dovedesc nedreptatea absolută a supliciului şi inocenţa absolută a celui sacrificat.
Astfel, procesul Lui reuneşte în el toate persecuţiile şi toate crimele legale ale secolelor care au trecut şi care vor veni.
Această nedreptate făcută lui Isus, acest ultragiu adus de oameni Fiului Omului au în sine o altă semnificaţie. Acest inviat miraculos, în noaptea de Paşti, iese din mormânt. Este Cel fără prihană, care, cu o faţă de speranţă, vine să locuiască printre noi, judecătorii săi, şi, care, în sfârşit, am fost iertaţi prin această jertfă unică.
Prelucrat după Georges Vedel
Sacrificiu
Dacă sacrificiul Lui s-ar cântări,
Zeci de univrsuri deajuns n-ar fi.
Toată Galaxia şi ar fi puţin,
Să măsoare, Doamne, al Tău chin.
Să înţeleagă, lumea nu poate,
Jertfa Ta când ai fost dat la moarte.
Pentru mulţi, eşti şi azi de neînţeles,
Că jertfa pentru păcat ai ales.
Unii chiar nu vor să înţeleagă
Şi veşnicia cu Tine s-aleagă.
Dăruirea-Ţi lumii a adus
Împăcarea eternă cu Cel de Sus.
În acest proces, fiecare dintre noi ar trebui sa ne simtim la fel de vinovati ca si judecatorii initiali, deoarece cand Il dispretuim, nu-I ascultam chemarea, suntem la fel cu ei. Eu ma simt cel mai mare calau al acestui Fiu de Dumnezeu intrupat.