Neanunţată şi prea puţin detectată, în cercurile evanghelice populare s-a strecurat o nouă cruce. Seamănă cu vechea cruce, dar este diferită. Asemănările sunt superficiale; deosebirile sunt fundamentale.
Din această cruce nouă a izvorât o nouă filosofie a vieţii creştine, iar aceasta a produs o nouă tehnică de evanghelizare – un nou tip de servicii divine şi un nou tip de predicare. Noul evanghelism foloseşte acelaşi limbaj ca şi cel vechi, dar conţinutul lui nu mai este acelaşi, iar accentele sunt altele. Crucea veche nu avea alianţe cu lumea. Pentru inima firească şi mândră a lui Adam, ea însemna sfârşitul călătoriei. Ea producea efectul sentinţei impusă de legea de pe Sinai. Crucea nouă nu este opusă rasei umane; din contră, este un prieten amabil şi, înţeleasă corect, ea este izvorul pentru un ocean de distracţie şi plăcere inocentă. Ea îi permite lui Adam să trăiască fără deranj.
Motivaţia vieţii lui rămâne neschimbată; el trăieşte tot pentru propria lui plăcere, numai că acum se desfată cântând coruri şi privind filme religioase, în loc de a cânta cântece sălbatice şi de a bea vodcă. Accentul este tot pe plăcere, deşi distracţia este acum la un nivel mai înalt, moral, dacă nu intelectual. Noua cruce încurajează o abordare nouă şi complet diferită a lucrării misionare. Evanghelistul nu cere lepădarea vieţii celei vechi înainte ca cea nouă să poată fi primită. El nu predică contraste, ci similitudini. El caută să atingă coarda interesului public, arătând că noua credinţă nu are pretenţii neplăcute; din contră, ea oferă tot ceea ce oferă lumea, doar la un nivel mai ridicat. Exact lucrurile după care aleargă o lume înnebunită de păcat sunt prezentate cu iscusinţă a fi exact lucrurile pe care le oferă evanghelia, doar că produsul religios este de o calitate mai bună.
Noua cruce nu îl sfâşie pe păcătos, ea doar îl redirecţionează. Ea îl călăuzeşte spre un mod de viaţă mai curat şi mai satisfăcător, salvându-i respectul de sine. Tipului declarativ ea îi spune: "Vino şi exprimă-te de partea lui Hristos." Egoistului îi spune: "Vino şi laudă-te în Domnul." Căutătorului de distracţii şi emoţii îi spune: "Vino şi bucură-te de satisfacţiile părtăşiei creştine." Solia este împinsă în direcţia curentului la modă pentru a putea fi acceptată de public. Filosofia din spatele acestui gen de evanghelie poate fi sinceră, dar sinceritatea nu o poate salva de a fi falsă. Este falsă deoarece este oarbă. Ea pierde complet sensul crucii. Crucea veche este simbolul morţii. Ea reprezintă sfârşitul abrupt, violent, al fiinţei umane. Omul din timpul Romei, care îşi lua crucea şi pornea pe drumul ei, spusese deja "la revedere" prietenilor lui. El nu se mai întorcea acasă. Pleca pe un drum fără întoarcere. Crucea nu cunoştea compromisuri, nu modifica nimic, nu excludea nimic; ea omora complet şi pentru totdeauna. Ea nu încerca să păstreze relaţii bune cu victima. Ea lovea cu forţă şi cruzime, iar când îşi termina treaba, omul nu mai era. Rasa lui Adam este sub sentinţa de moarte. Nu există înţelegere sau evadare. Dumnezeu nu poate accepta roadele păcatului, oricât de inocente sau frumoase ar părea ele în ochii omului.
Dumnezeu salvează individul lichidându-l şi apoi înviindu-l la o viaţă nouă. Evanghelia care trasează paralele între căile lui Dumnezeu şi căile oamenilor este falsă, conform Bibliei, şi crudă pentru sufletele ascultătorilor. Credinţa lui Hristos nu merge paralel cu lumea, ci o intersectează. Venind la Hristos, noi nu aducem vechea viaţă la un nivel mai înalt, ci o lăsăm la cruce. Bobul de grâu trebuie să cadă în pământ şi să moară. Noi, cei care predicăm evanghelia, nu trebuie să ne privim ca fiind agenţi de relaţii publice, trimişi să aducă înţelegere între Hristos şi lume. Nu trebuie să ne imaginăm însărcinaţi să-L facem pe Hristos acceptabil lumii de afaceri, presei, sportului sau educaţiei moderne. Noi nu suntem diplomaţi, ci profeţi, iar mesajul nostru nu este un compromis, ci un ultimatum. Să predicăm vechea cruce, şi vom avea vechea putere.
Extraordinar acest mesaj. Aveam nevoie de el. Eram tulburat de "noua cruce" si nu intelegeam de ce. Acum, prin aceste eseu, am primit o lumina.
Slava Domnului.
Interesant si adevarat, dar ridica mai multe intrebari asupra scopului final.
Daca un pastor scop este sa judece, atunci crucea veche este calea buna. Dar daca scopul este sa raspandim cuvantul si invatatura lui Dumnezeu pana la marginile pamantului, si il lasam pe Dumnezeu sa judece, atunci trebuie sa avem mai multa intelepciune. Inainte ca Isus sa intre la vames in casa, sau sa vindece si sa ierte pe cei din jur, nu le-a cerut sa "moara" in sensul crucii, sa abandoneze lumea, sau nimic altceva, ci i-a acceptat asa cum erau.
Acceptarea stabileste bazele unui dialog care odata stabilit un preot poate folosi sa transmita mesajul adevarat.
Constiinta omului, cunoasterea legii lui Dumnezeu si iertarea lui Isus apoi fac restul muncii de "pocaire" si "nastere din nou in Isus".
Un suflet salvat, care ar fi fost pierdut daca prima conditie pusa era renuntarea.
Dar daca sunteti deja Crestin credincios si merge-ti la biserica in fiecare saptamana si daca tot nu a-ti renuntat la "viata" lumeasca pentru viata vesnica, poate ar trebui schimbata biserica la care mergeti...
stimate domn iertati-ma ca ami permit si eu sa comentez la cele spuse mai sus.De ce ne ocupam noi atat de mult in a clasifica diferentele de "cruci" si sa tragem concluzii? Crezi ca dumneata te diferentiezi de altii prin faptul ca ai un concep diferit si crezi ca al tau este mai bun? cum este viata ta? daca ne-am judeca singuri nu am mai fi judecati! haide ti sa judecam ce e de facut prin orice mijloace sai castigam pe cei fara hristos pentru Dumnezeu! de ce crede ti ca sunteti mai bun decit altii, aparand "crucea" veche? crede ti ca Dumnezeu va pus sa faceti asta si ca va va da un premiu special? asa suntem de preocupati sa ne facem propria noastra religie conceptionand idei stralucite si crezandu ne mai buni unii decat ceilalti.Daca al aveti ca exemplu de viata pe hristos atunci uitati-va la felul lui de abordare al oamenilor
el nu le spunea cat de sfant era avram si ei nu sunt! El le arata acceptare mai antai si iubire si apoi pe vestea despre amparatia lui dumnezeu! domnule pastor cred ca pe langa teologia pe care ati facuto ar trebui sa va lasati mai sensibilizat in ceea ce priveste dragostea si nu fiti legalist comparandu-va cu altii ptin spussele dumneavoastra de mai sus!
sa fiti iubit!!
Exista o singura VECHE TRISTA CRUCE
PTR>GEO geaba ii scrii pastorului Tozer,nu stiai ca e mort,nu?si inca de multr,amice,
Afla atunci ca are multe carti de zidire,citeste le si vei vedea ce tare ai grsit,
El a adus o viata sfanta,
ducand totul la Crucea Domnului Isus,
Domnul nu vrea sa ducem prin orice metode oamenii la Cruce,
caci exista una singura,prin moarte,daca nu murim la cruce ,nu vom invia niciodata,
cu "crucea"inventata de cei usuratici,nu mergem nicaieri,
Ba da,,,,mergem pe un alt drum,cel al lumii,care nu duce la cwer,ci in iad,
nu exista Cruci mai multe,noi tot inventam cate ceva,daca se poate ceva mai usor.
Mantuirea ni s a dat datorita jertfei pe o cruce a unui OM DUMNEZEU,care a murit pentru noi,
acum noi trebuie sa murim ca bobul de grau,
asta doar daca vrem vesnicia?!
M-am bucurat f mult cand am citit acest eseu.Iar comentariile contra , arata cat de mult supara adevarul.Si cat de ingusta este usa pe care se intra in rai, cat de multi sunt chemati, dar cat de putini alesi.Dumnezeu sa il binecuvinteze pe acest pastor care probabil se bucura acum in ceruri .Ne-a lasat prin cartile sale o mare comoara.Inchei cu un citat al sau:"Nu pot să-I aduc lui Dumnezeu o închinare care să-i fie întru totul plăcută dacă ştiu că adăpostesc în viaţa mea lucruri pa care El le dezaprobă.Nu pot să mă închin cu adevărat şi bucuros lui Dumnezeu duminică,dacă nu mă închin şi luni."Este din " Inchinare si distractie "
"domnule pastor cred ca pe langa teologia pe care ati facuto ar trebui sa va lasati mai sensibilizat in ceea ce priveste dragostea si nu fiti legalist"
Domnule charismatic(a nu se confunda cu penticostal).De ce de fiecare data cand cineva spune adevarul voi strigati legalisti,legalisti legalisti?Oare nu a zis Isus:Departati-va de mine voi cei care lucrati fara de lege?
Adevarat va spun ca vor venii multi lupi imbracati in haine de oi si vor vorbii in numele meu.O sa-i cunoasteti dupa roadele lor.Pomul bun face roade bune,pomul rau face roade rele.
Ca sa subliniez ceea ce vreau sa spun,am sa dau un exemplu in biserica unde ma aflu eu.
Avem 3 tipuri de tineri,la noi in biserica penticostala din medias:tinerii care merg dupa crucea veche,cei care nu merg dupa nici o cruce(toate bisericiile au astfel de persoane) si cei care merg dupa crucea noua.
Ei bine sa-ti spun cateva lucruri despre primii.Acei tineri care merg dupa crucea veche sunt cei mai harnici dintre tinerii bisericii,sunt campioni la cumintenie ,sfintenie.Mediile lor scolare sunt toate, peste nota 9.Nu au certuri cu parintii,au un iq cu mult peste medie.
Cei care simpatizeaza pe carismatici au urmatoarele caracteristici:lenesi,tupeisti,ignoranti,campioni la corigente si restante.
Si am sa-ti dau acuma un exemplu singular.O fata de la noi din biserica,care simpatiza carismaticii si care a avut doar iubiti carismatici(ca cica ei erau mai cool)a suferit mult si a avut rezultate din cele mai proaste atat la liceu cat si la facultate.Abia cand a inceput sa voreasca cu un penticostal clasic,de cruce veche,starea ei s-a imbunatatit.Vorba aia din biblie:Pomul bun face roade bune.Pomul rau,stim cu totii ce roade aduce.
Iar referitor la aducerea a cat mai multi oameni la Hristos,tin sa-ti aduc aminte draga Geo,ca un om a lui Hristos e o faptura noua.Crucea veche schimba omul pe cand cea noua schimba doar haina dar sufletul ramane al fel,daca nu cumva se inrautateste.
P.S. Tozer a murit,dar cuvintele lui raman.Pentru unii ele sunt zidire.Pentru altii,de cruce noua,sunt prilej de poticnire.