Vanator de suflete -2-
Autor: John Piper  |  Album: Închinarea  |  Tematica: Meditatii
Resursa adaugata de floridinmaracineni in 14/10/2013
    12345678910 10/10 X
Media 10 din 7 voturi
Vanator de suflete -2-

Apa care devine o fantana

   "Invatatura inteleptului este un izvor de viata, ca sa abata pe om din cursele mortii" (Proverbe 13.4). Poate ca Isus vrea sa spuna ca invatatura Sa este o fantana de viata. Cand oamenii insetati beau din ea, se revigoreaza si apoi dau si altora sa bea. Nu a spus El oare: "Cuvintele pe care vi le-am spus Eu sunt duh si sunt viata" (Ioan 6.3)?

   Dar cea mai apropiata paralele cu imaginea sufletului care devine un izvor se afla in Ioan 7.7-39: "Daca inseteaza cineva, sa vina la Mine si sa bea. Cine crede in Mine, din inima lui vor curge rauri de apa vie, cum a zis Scriptura." Dar El spunea acestea despre Duhul pe care aveau sa-L primeasca cei care vor crede in El."

   Deci apa pe care o da Isus este Duhul Sfant. Prezenta Duhului Sfant in viata ta indeparteaza frustarea sufletului insetat si te transforma intr-o fantana unde si altii pot gasi viata.

   Dar probabil ca ambele intelesuri sunt adevarate. Atat invatatura lui Isus, cat si Duhul Sfant ne satisfac tanjirile sufletelor noastre si ne transforma in fantani pentru altii. Isus a tinut Cuvantul si Duhul impreuna.

   De exemplu, in Ioan 14.6 Isus  a spus: " Dar Duhul Sfant, pe care Tatal Il va trimite in Numele MEU, va va invata toate si va va aduce aminte de tot ce v-am spus Eu." Lucrarea Duhului lui Hristos este sa ne clarifice Cuvantul lui Dumnezeu si sa ne satisfaca sufletul.

   Apa oferita samaritencei adultere era Cuvantul adevarului si puterea Duhului. Atunci cand venim la Hristos sa bem, bem adevarul - nu un adevar uscat, lipsit de viata, ci un adevar imbibat cu Duhul Sfant datator de viata! Cuvantul promisiunii si puterea Duhului sunt apa vie ce i-a fost oferita samaritencei adultere.

   Dar femeia iarasi nu pricepe esentialul. Nu poate trece dincolo de cele cinci simturi. "Domnule, I-a zis femeia, da-mi aceasta apa, ca sa nu-mi mai fie sete si sa nu mai vin aici sa scot". Fereste-te sa te dai batut prea repede in ceea ce-i priveste pe oameni. Isus Si-a indreptat atentia mantuitoare spre aceasta femeie. Tinta Lui este sa creeze un inchinator in "duh si adevar". Astfel, El atinge acum cel mai sensibil si vulnerabil punct din viata ei: "Du-te, i-a zis Isus, de cheama pe sotul tau si vino aici". Cea mai rapida cale spre inima unui om trece printr-o rana.

   De ce expune Isus intr-un mod asa de brutal viata intima a unei femei? Deoarece in Ioan 3.0 El a spus: "Caci oricine face raul, uraste lumina si nu vine la lumina, ca sa nu i se vada faptele asa cum sunt".   Pacatele ascunse ne opresc sa vedem lumina lui Hristos.

   Pacatul este ca o leprra spirituala. Iti amorteste simturile spirituale pana acolo incat iti sfasie sufletul in bucati fara sa simti nimic. Dar Hristos dezgoleste lepra ei spirituala: "Cinci barbati ai avut si acela pe care-l ai acum nu este sotul tau."

   Sa privim acum reflexul universal al unei persoane care incearca sa evite convingerea de pacat. Ea trebuie sa recunoasca faptul ca Isus a avut o descoperire extraordinara: "Domnule", I-a zis femeia,"vad ca esti prooroc". Dar in loc sa mearga in directia pe care i-a indicat-o Isus, ea incearca sa intoarca discutia spre un subiect "academic": "Parintii nostri s-au inchinat pe muntele acesta, si voi ziceti ca Ierusalimul este locul unde trebuie sa se inchine oamenii. Care este parerea ta la acest subiect?"

   Un animal prins in capcana isi va roade chiar si piciorul ca sa scape. Un pacatos prins isi va suci mintea pana va sfida toate legile logicii. "Daca tot vorbim de adulterul meu, de ce sa nu avem in vedere si chestiunea locului in care trebuie sa se inchine oamenii?" Aceste este un exemplu standard de discurs ambiguu adoptat de pacatosii prinsi in capcana.    Dar Marele Vanator de suflete nu este usor de indus in eroare. Isus nu insista ca ea sa mentina directia stabilita de El. Ci va merge dupa ea. Sau oare nu e posibil ca El sa o fi incercuit, iar acum sa o astepte, in timp ce ea aduce vorba despre inchinare?

   Isus nu Se mai intoarce deloc la subiectul adulterului. A fost un salt asupra usii inchise a inimii ei. Acum Isus este cu un picior inauntru si este gata sa Se ocupe de subiectul inchinarii. (CUM SI CUI NE INCHINAM)

  
  

 

Am o remarca de facut...
Isus Domnul nu este vinator de suflete...!
Dimpotriva! El nu obliga pe nimeni sa vina la El, la cer, dar pentru a ne apropia , salava , si-a dat sufletul. , acolo in Golgota in chinuri groaznice. Eu una, sunt obisnuita cu cuvinte din acetea''americane'' care vor sa socheze,dar aici chiar nu este cazul.Autorul este cel care ar fi trebuit sa se controleze la aceste expresi,nu cine a postat textul] Daca ar fi vinator , s-ar lua la intrecere ''la vinat'' cu opusul Lui si noi am fi niste ''biete tinte '' pe care sa le ciuruiesti fara mila. Noi suntem creatia, coroana slavei Sale si nu cred caci nici El, Domnul care nu-Si imparte slava cu nimeni nu si-ar distruge lucrarea [creatia,adica pe noi] si nici nu ne-ar pune pe noi in astfel de situatii ,de a fi vinati, altfel,n-ar mai fi avut loc JERTFA!. As fi vrut sa comentez textul dar ma opresc aici, datorita acestui impediment peste care nu pot trece fara a fi inteles cu adevarat titlul.As mai adauga caci eu, personal daca m-as fi simtit vinata de Domnul Isus nu m-as fi intors niciodata la El si azi n-am fi impreuna in drumul spre cer. Cit despre Duhul Lui, cred caci ,se simte chiar lezat cu acest apelativ.
Avem nevoie de intelepciune...
Adăugat în 15/10/2013 de sanda_tulics
adevărat. ,,CUI ŞI CUM NE ÎNCHINĂM". Un puternic motiv de meditaţie, de cercetare, întrebare. Şi totul pentru a-ţi desluşi mai bine - cine eşti, ce eşti, cum eşti şi ce faci pentru a te desăvârşi.
Minunat şi pe înţelesul tuturor.
Fii binecuvântată Florica, tu şi toată casa ta.
Adăugat în 15/10/2013 de 1954adina.9mai
Glorie Domnului! Și Domnul să vă binecuvânteze, sunteți o binecuvântare pt. cititori prin tot ce publicați.
Adăugat în 15/10/2013 de Ioanhapca
Eu L-am perceput pe Marele Vanator ca pe CEL CE SCAPA SUFLETELE DIN GROAPA PIERZARII - (animalul prins in capcana!) autorul s-a folosit de o comparatie la indemana pentru a ne explica ce usor se poate eschiva un suflet care sta "in cumpana" sa spuna Da sau NU mantuirii - si nu m-am poticnit in aceste explicatii sau comparatia utilizata de aceea am postat textul; dealtfel el este continuarea primei parti la care ati oferit un comentariu asa de frumos; fiecare dintre noi insa, percepem diferit si nu este nici o suparare, fiti binecuvantata sora Sanda, fiti binecuvantati cu totii, multumesc de interventii.
Adăugat în 15/10/2013 de floridinmaracineni
Eu am remarcat atitudinea autorului nu a ta care ai postat... chiar am explicat. Nu ma poticnesc dar asa vad eu lucrurile si sustin , cu respect pentru munca depusa, fi binecuvintata!
Adăugat în 15/10/2013 de sanda_tulics
As fi vrut sa-ti fi vorbit in particular ,ca sa nu intelegi diferit lucrurile fata de ceea ce am scris si sustin. Ma refer numai la titlu nu la continut, de aceea am si comentat la primul in acest fel. Sper caci asa cum esti si te cunosc, cu multa intelpciune sa intelegi caci nu este ceva personal, ci doar legat de titlu ,nu de continut. De altfel stii caci imi esti draga, te iubesc in numele Domnului, te apreciez si te respect f mult.
Adăugat în 15/10/2013 de sanda_tulics
Multumesc sora Sanda, fiti binecuvantata.
Adăugat în 17/10/2013 de floridinmaracineni
Cred ca vanatorii si pescarii sunt in aceeasi categorie "sportiva"! Si Domnul Insusi i-a spus lui Petru, i-a promis chiar, ca-l va face pescar de oameni!..Mai mult, Il vedem pe Domnul in vasul de pescuit al lui Petru, intervenind supranatural in pescuirea minunata, dupa Inviere prajind pesti (pe care desigur tot din lac ii pescuise fara efort). A si mancat peste dupa Inviere! Slava Lui in veci!
Adăugat în 19/10/2013 de loredanam
Statistici
  • Vizualizări: 1244
  • Export PDF: 1
  • Comentarii: 8
  • Gramatical corect
  • Fără diacritice
  • Conținut complet
Opțiuni
Neemia 9:17 n-au vrut să asculte şi au dat uitării minunile pe care le făcuseşi pentru ei. Şi-au înţepenit grumazul şi, în răzvrătirea lor, şi-au pus o căpetenie ca să se întoarcă în robia lor. Dar Tu, Tu eşti un Dumnezeu gata să ierţi, îndurător şi milostiv, încet la mânie şi bogat în bunătate. Şi nu i-ai părăsit