Lumina sfanta si “scamatoriile” ortodoxe
Autor: Simion Ioanas  |  Album: fara album  |  Tematica: Apologetica
Resursa adaugata de cioanas in 09/06/2016
    12345678910 0/10 X

Lumina sfanta si “scamatoriile” ortodoxe

Am crescut intr-un mediu ortodox si asta nu ma face sa cred nebuneste ca tot ce vine din ortodoxie este adevar si apartine lui Dumnezeu.
De asemenea acum sunt neoprotestant baptist si am aderat la biserica aceasta deoarece cred ca doreste sa umble in ascultare de Scriptura pe acest pamant si considera aceasta Scriptura drept Cuvantul lui Dumnezeu.
Imi pare rau ca “patriarhii” baptisti, crestini dupa Evanghelie si penticostali din tara, tac chitic la acest subiect, crezand poate ca intr-o zi se vor descurca si-n Cer precum pe pamant, lasand scamatoria de nivel national sa “straluceasca” si-n Cer precum pe pamant.
Nu stiu motivul lor, de ce tac, poate si datorita tacerii de multe ori la abuzurile bisericii nationale cu privire la evanghelisti si pastori care iau bataie in satele si orasele din Romania atunci cand merg sa predice Evanghelia, insa si tacerea spune ceva cu privire la atitudinea lor.
Pe majoritatea posturilor de TV din Romania se transmite aducerea luminii sfinte de la Ierusalim, ce se coboara in mod “miraculos” la Biserica Sfântului Mormânt din Ierusalim în Sâmbăta Mare, ziua dinaintea Paștelui Ortodox. De acolo ortodocsii romani o preiau si cu avionul o aduc in Romania.
Nimeni nu se mai intreaba daca este ceva care are legatura cu Dumnezeu, cu Biblia, ci cum ne-am obisnuit in Romania, minunile si semnele tablourilor, luminilor, oaselor de morti ectc, certifica “sfintenia si autenticitatea” bisericii ortodoxe.
Sa privim insa cu adevarat cine este Lumina sfanta prezentata de Scriptura si cine certifica cu adevarat biserica lui Isus Hristos:

1. Lumina sfanta venita din Cer este Isus Hristos:
Asta ne spune textul din Ioan, din Sfanta Scriptura, anume ca Lumina sfanta coborata din Cer este Isus Hristos si cine accepta pe Hristos este luminat pe acest pamnant, isi vede pacatele, le paraseste prin pocainta si este copil al lui Dumnezeu printr-o viata noua traita in valorile lui Dumnezeu, prezentate in Cuvantul Sau.

Ioan 1: 4. In El era viata, si viata era lumina oamenilor.
5. Lumina lumineaza in intuneric, si intunericul n-a biruit-o.
6. A venit un om trimis de Dumnezeu: numele lui era Ioan.
7. El a venit ca martor, ca sa marturiseasca despre Lumina, pentru ca toti sa creada prin el.
8. Nu era el Lumina, ci el a venit ca sa marturiseasca despre Lumina.
9. Lumina aceasta era adevarata Lumina, care lumineaza pe orice om, venind in lume.
10. El era in lume, si lumea a fost facuta prin El, dar lumea nu L-a cunoscut.
11. A venit la ai Sai, si ai Sai nu L-au primit.
12. Dar tuturor celor ce L-au primit, adica celor ce cred in Numele Lui, le-a dat dreptul sa se faca copii ai lui Dumnezeu;

2. Nu e nevoie de “scamatorii” ca cea de la Ierusalim ca oamenii sa creada in Dumnezeu.

Dupa inviere Toma vrea sa vada pe Hristos si semnul rastignirii Lui sa poate crede. Domnul ii spune pentru viitor faptul ca este ferice de cei care nu vad si cred.
•"Tomo", i-a zis Isus, "pentru ca M-ai vazut, ai crezut. Ferice de cei ce n-au vazut, si au crezut." (Ioan.20:29)

Aici e vorba binenteles de ceea ce cerea Toma si nu de “scamatorii” ca cea de la Ierusalim. Cu privire la astfel de semne, Domnul Isus spunea clar intr-o alta imprejurare ca este un semn care-l da El oamenilor cu privire la autenticitatea lucrarii Lui si anume invierea Lui.
Matei 16:4. Un neam viclean si preacurvar cere un semn; nu i se va da alt semn decat semnul prorocului Iona." Apoi i-a lasat si a plecat.

Ca oamenii sa creada trebuie sa li se predice Evanghelia (Scriptura), cea care este puterea lui Dumnezeu de mantuire a celui care crede. Pacat ca Biserica ortodoxa fuge exact de aceasta Evanghelie si prigoneste pe cei care-o predica numindu-i sectanti si eretici.

•Caci mie nu mi-e rusine de Evanghelia lui Hristos; fiindca ea este puterea lui Dumnezeu pentru mantuirea fiecaruia care crede: intai a iudeului, apoi a grecului; (Rom.1:16)

3. Lumina de la Ierusalim este o “scamatorie” care nu are nimic de-a face cu Dumnezeu

Pe langa faptul ca nu este nevoie sa apelezi la astfel de siretlicuri ca oamenii sa creada in Dumnezeu, deoarece Evanghelia este suficienta, mai este si procesul simplu al chimiei care demonstreaza ca fitilul unei lumanari impregnate cu fosfor alb nu are nevoie de sursa de foc pentru a se aprinde, ci in contact cu aerul umed, in cel mai scurt timp, se aprinde spontan.

Aici vin aparatorii ortodoxiei si spun “cu mana pe inima” ca ei sunt imaculati si nu umbla cu asa ceva, ca ei de cand e lumea au autoritatea apostolica si probabil ca inca din vremea apostolilor ucenicii lui Hristos umblau cu asfel de “scamatorii”.

Pai dragii mei, chiar daca s-ar cobora din Cer o asfel de “scamatorie”, sa n-o credeti, ci s-o cercetati si s-o puneti in lumina Scripturii si doar dupa aceea s-o certificati ca minune. Biblia spune insa ca si diavolul va face minuni in vremurile din urma si nu minuni de orice fel, ci coboara chiar foc din Cer:

Savarsea semne mari, pana acolo ca facea chiar sa se coboare foc din cer pe pamant in fata oamenilor. (Apoc.13:13)

4. “Patriarhii” neoprotestanti tac cu privire la acesta minune datorita confortului si datorita infuziei de “scamatorie” carismatica in bisericile neoprotestante

In primul rand din vremea comunista, conducerile cultelor neoprotestante s-au obisnuit
cu confortul, mai ales la noi la romani. Ai o biserica plina, comunitati care cresc, salar bunicel, deplasari in strainatate si peste tot in lume, n-ai nevoie de probleme, n-ai nevoie sa-ti strice confortul asemenea “scamatorii” date pe posturile nationale de TV din toata tara. Mai bine taci chitic, le merge bine si alora de la ortodocsi, ierarhilor, iti merge bine si tie pe langa ei, asta deoarece ai pace.
Totusi comunitatea neoprotestanta a investit in functie pe acesti episcopi, cu scopul de-a fi glasul lui Dumnezeu care vorbeste in comunitaea din Romania cu privire la Adevar, cu privire la drepturile neoprotestantilor ca cetateni Romani.
Episcopii nostri insa tac chitic, din vremea comunista s-au obisnuit asa si a devenit un obicei, asa nu risca taierea capului, asa ca Ioan Botezatorul si “risca” un confort in functii pana la adanci batraneti, cu aplauze din toate partile.

In al doilea rand, in zilele noastre, reduta conservatorismului biblic, in comunitatile neoprotestante, este daramata de catre curentele carismatice.
Astfel ca daca doresti sa-ti mentii postul, sa nu ai biserica rupta si faramnitata, trebuie sa accepti muzica rock, “scamatoria” carismatica, strategii din lume de marketing pentru ca toti sa fie multumiti.
Asa ca rasuri si plansuri “sfinte”, caderi in “Duhul” pe spate, “scamatori” care arunca “Duhul” ca pe mingi de foc si da cu oameniii de pamant, vindecatori care promit raiul pe pamant, sanatatea si bogatia vesnica ectc, toate acestea incep sa ia forma in conceptul bisericilor neoprotestante si astfel daca doresti sa fi in pas cu “scamatoriile” trebuie sa le accepti, ori ca sunt biblice, ori ca nu sant. In contextul acesta, sa nu ne miram ca episcopii baptisti tac la “scamatoria” ortodoxa, asa cum tac la “scamatoria” carismatica si astfel “scamatoria” devine “obiect de cult” atat neoprotestant, cat si ortodox.

Dragii mei, de oricare ati fi, inapoi la Scriptura, inapoi la Dumnezeu, cu pocainta si cu dorinta de-a asculta de Cuvantul Lui, altfel ne vom duce acolo unde ne-am amagit si ne-am culcat comfortabil pe-o ureche ca totul este bine si ca toleranta societatii de azi este acceptata cumva si de Dumnezeu si nu doar acceptata, ci si imprumutata in Biserica Lui si in practica si sfintenia vietii crestine de zi cu zi.

Simion Ioanas

`procesul simplu al chimiei care demonstreaza ca fitilul unei lumanari impregnate cu fosfor alb nu are nevoie de sursa de foc pentru a se aprinde, ci in contact cu aerul umed, in cel mai scurt timp, se aprinde spontan.~ Este bine ca luati atitudine impotriva falselor minuni, dar procesul nu e atat de simplu in acest caz. Patriarhul ortodox pretinde ca papa si oricare altul ar fi intrat cu o lumanare in "Sfantul mormant" nu aveau parte de lumina sfanta, chiar cu fosfor alb si numai de Pastele ortodox apare lumina...din cer.
Personal eu nu cred ca e mormantul gol al Domnului in biserica aceea ci, posibil, in gradina mormantului, pe care am si vizitat-o in Israel, asa ca lumina aceea e sigur un fenomen fizic ce se repeta an de an in anumite conditii explicabile, ca si apa sfintita. Minunile Domnului sunt o abatere de la legile naturii asezate tot de El
Adăugat în 09/06/2016 de loredanam
Statistici
  • Vizualizări: 2420
  • Comentarii: 1
Opțiuni