Așa-ntr-o liniște și-un har/ Vei reveni, Isuse, iar. . .
Sunt versuri dintr-un cântec despre Revenire. De ce Tatăl a păstrat vremurile și soroacele în paza Lui? Pentru ca noi să ne îndeletnicim cu o trăire sfântă, nu cu calcule matematico-istorice, nici cu certuri de cuvinte. . .
Fiindcă mulți s-au nevoit să-I calculeze data Nașterii pornind, de exemplu, de la anunțarea nașterii lui Ioan Botezatorul, care e posibil să fi căzut de Yom Kippur, "Ziua Ispășirii", când Zaharia, ca Mare Preot, aducea tămâie in Sfânta Sfintelor, aș putea menționa că e. . . . puțin incorectă metoda. Deoarece nu știm sigur dacă Ioan s-a născut la fix nouă luni sau la un an după anunțul făcut de Gavril. În Evanghelia după Luca ni se spune vag: "După o bucată de vreme, Elisabeta a rămas însărcinată și s-a ținut ascunsă cinci luni. . . "Apoi, când se spune "în luna a șasea" nu e clar pentru noi: dacă e vorba de luna a șasea a sarcinii Elisabetei sau de luna a șasea după calendarul religios sau, poate după calendarul civil iudaic. . . . Dacă e sa te iei dupa logica istorică, romanii făceau recensăminte și iarna, dar în Israel era mai potrivit toamna, după strângerea recoltei, după "Sărbătoarea corturilor". Sau, de ce nu, în preajma Paștelui? . . . Dar păstorii pe câmp cu oile în timpul iernii nu sunt obișnuiți nici în această țară mediteraneană, unde iarna e așa de blândă. . .
ȘI astfel, Domnul Isus nu ne-a lăsat moștenire nici măcar data completă a Nașterii Sale ca Om. . . adică nu cunoaștem nici ziua, nici ceasul cand S-a întrupat, sau când a venit pe lume ca Prunc. . . . Nici chiar de an nu suntem siguri. De ce oare?
Printre altele, ca motive, putem enumera: ca astrologii să nu-I poată stabili nici zodia, nici. . . . ascendentul. Vă dați seama ce ciudat și. . . blasfemiator ar fi să-L. . . . pună acești magicieni „ albi” într-un asemenea „sertar”? .
Apoi, a vrut, probabil să evite idolatrizarea Aniversării Lui. Deoarece, cum putem defini altfel decât idolatrie, petrecerea unui Crăciun pompos, aproape o orgie, cu excluderea Sărbătoritului, ce devine, pentru ei, doar un pretext de betie?
Pentru că Domnul nostru Atotputernic este infinit în timp și în spațiu, este Veșnic, adică în afara timpului și chiar, , , , Creator al timpului. Deci El nu poate fi aservit timpului, deoarece e mai presus de timp! De aceea, desi știe foarte exact momentul istoric al Întrupării, ca și al Revenirii Sale, nu găsește de cuviință să ni-l reveleze. De ce? Pentru că Dumnezeu e absolut liber, nu depinde de timp, ci e Proprietarul și Administratorul, chiar și Sfârșitul timpului. Să cităm din Biblie temelia celor zece porunci și a tuturor legilor din Tora:
„Eu sunt Domnul”. . . . .
Cât despre Revenirea Lui în slava, cu sfinții și Îngerii Săi, putem cita din Zaharia: