Dumnezeirea (F.A. 17.29; Col. 2.9), adică Trinitatea Divină, se poate manifesta în TREI persoane DISTINCTE
Autor: Mihail Dimitriu  |  Album: Cuvinte de la Dumnezeu  |  Tematica: Adevărul
Resursa adaugata de mihaild in 07/02/2019
    12345678910 10/10 X
Media 10 din 7 voturi
Dumnezeirea (F.A. 17.29; Col. 2.9), adică Trinitatea Divină, se poate manifesta în TREI persoane DISTINCTE

Dumnezeirea (F. A. 17.29; Col. 2.9), adică Trinitatea Divină, se poate manifesta în TREI PERSOANE DISTINCTE

de prof. Mihail Dimitriu, scriitor creștin (poet și prozator)

 ♥ Dumnezeu ne arată în mod foarte clar în Cuvântul lui Dumnezeu, adică în Biblie, că Dumnezeirea (F. A. 17.29; Col. 2.9), adică Trinitatea Divină, se poate manifesta în TREI PERSOANE DISTINCTE.

♥ În cele de mai jos, sunt amintite doar câteva dintre textele biblice semnificative, din care învățăm că Dumnezeirea (F. A. 17.29; Col. 2.9), se poate manifesta în TREI PERSOANE DISTINCTE:

1) Iată propoziţia cu care începe Geneza, prima carte a Bibliei:

בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ.

► O transliterare din limba ebraică, a propoziţiei cu care începe Geneza, prima carte a Bibliei este: “Bereşit bara Elohim et ha-şemaim ve'et haareţ”, care se traduce astfel: “La început, Dumnezeirea a creat cerurile și pământul”.

► Unul din cei mai folosiţi termeni pentru Dumnezeire (F. A. 17.29; Col. 2.9), este cuvântul ebraic El, cu derivaţiile sale: Elim, Eloah şi Elohim. Acest cuvânt, care reprezintă divinitatea, arătă autoritate şi onoare printre oameni. Numele Elohim a devenit cel mai utilizat ca nume propriu al lui Dumnezeu, atunci când s-a considerat că numele propriu Yhwh este foarte sacru pentru a fi utilizat. Elohim figurează și împreună cu verbe şi adjective la singular pentru a arăta că Trinitatea Divină sau Dumnezeirea (F. A. 17.29; Col. 2.9) este unică, așa cum afirmă Dumnezeu în Deuteronom 6.4: “Ascultă, Israele! Domnul, Dumnezeul nostru, este singurul Domn”.

► Cuvântul Elohim (în limba ebraică: אֱלהִים) este pluralul cuvantului ebraic Eloah (אלוה), care se referă la Divinitate. Acest cuvant aflat în propoziția cu care începe Biblia, precum și în foarte multe alte versete din Geneza (în Geneza cuvântul אֱלהִים apare de 191 de ori!) precum și din alte cărți ale Vechiului Testament, care s-ar putea traduce “Dumnezeu Cel Creator, Puternic şi Tare”, reprezintă un termen folosit în Biblie pentru a desemna Trinitatea Divină, adică pe: Dumnezeu-Tatăl, Dumnezeu-Fiul și Dumnezeu-Duhul Sfânt. În limba ebraică există două forme de plural: plural pentru două entițăți și plural pentru mai mult de două entități. Terminaţia „him” în ebraică se folosește pentru a desemna pluralul pentru mai mult de două entități. Traducerea cuvântului Elohim este Dumnezeire sau Trinitate Divină, cuvânt care apare în mod explicit în Noul Testament (F. A. 17.29; Col. 2.9).

► Analiștii Bibliei au stabilit că Elohim, adică Dumnezeirea sau Trinitatea Divină apare în mod explicit în Biblie în sute de versete.

► Al doilea verset al cărţii Geneza este: “Pămîntul era pustiu şi gol; peste faţa adîncului de ape era întunerec, şi Duhul lui Dumnezeu se mişca pe deasupra apelor.” (Gen. 1.2). Iată că aici este vorba de o persoană a Dumnezeirii (F. A. 17.29; Col. 2.9), numită Duhul lui Dumnezeu sau Duhul Sfânt.

2) Dumnezeirea foloseşte pluralul atunci cînd Se referă la cele TREI PERSOANE divine.

► În Gen. 1.26, citim astfel: “Apoi Dumnezeu a zis: ‘Să facem om după chipul Nostru, după asemănarea Noastră’.”.

► În Gen. 3.22, citim astfel: “Domnul Dumnezeu a zis: ‘Iată că omul a ajuns ca unul din Noi, cunoscînd binele şi răul. Să-l împedecăm dar acum ca nu cumva să-şi întindă mîna, să ia şi din pomul vieţii, să mănînce din el, şi să trăiască în veci’.”.

► În Isaia 6.8, scrie: “Am auzit glasul Domnului, întrebînd: ‘Pe cine să trimet, şi cine va merge pentru Noi?’ - Eu am răspuns: ‘Iată-mă, trimete-mă’!”.

► Din ultimele trei versete amintite, aflăm că Dumnezeu foloseşte pluralul atunci cînd El vorbeşte despre El. Evident că în aceste versete Dumnezeu vorbește despre persoanele care sunt de aceiași esență cu El, adică de esență divină, adică: Domnul Isus şi Duhul Sfînt. Aceste TREI PERSONE alcătuiesc Sfânta Treime, care este Dumnezeu. Cele trei versete amintite mai sus, în care Dumnezeu vorbeşte despre Sine la plural, care confirmă pluralul Elohim, și arată faptul cert că Dumnezeirea (F. A. 17.29; Col. 2.9), adică Trinitatea Divină, se poate manifesta în TREI PERSOANE DISTINCTE.

3) În rândurile următoare, se află câteva adevăruri biblice referitoare la Domnul Isus Hristos.

► În Is. 9.6, citim astfel: “Căci un Copil ni S-a născut, un Fiu ni S-a dat, şi domnia va fi pe umărul Lui; Îl vor numi: „Minunat, Sfetnic, Dumnezeu tare, Părintele veşniciilor, Domn al păcii”.

► În limba greacă (limba în care a fost redactat Noul Testament), versetul Ioan 1.1, are următorul text: Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος, care se traduce astfel: „La început ​​era Cuvântul, și Cuvântul era cu Dumnezeu, și Dumnezeu era Cuvântul". În Ioan 1.14, citim astfel: „Şi Cuvântul S-a făcut trup, şi a locuit printre noi, plin de har, şi de adevăr". Deci Cuvântul, adică Domnul Isus Hristos, este Dumnezeu.

► Domnul Isus Hristos a spus: “Eu şi Tatăl una suntem”. Deci Domnul Isus Hristos, este Dumnezeu.

► În Ioan 5.18, scrie: “Tocmai de aceea căutau şi mai mult Iudeii să-L omoare, nu numai fiindcă deslega ziua Sabatului, dar şi pentrucă zicea că Dumnezeu este Tatăl Său, şi Se făcea astfel deopotrivă cu Dumnezeu”. Iudeii cunoşteau foarte bine numele Elohim care semnifica Trinitatea Divină din cartea Geneza, și atunci când Domnul Isus Hristos a spus că Dumnezeu este Tatăl Lui ei au înţeles că Domnul Isus Hristos este de fapt o persoană din Elohim.

► În Evrei 1.8, citim astfel: “… pe când Fiului I-a zis: ’Scaunul Tău de domnie, Dumnezeule, este în veci de veci; toiagul domniei Tale este un toiag de dreptate.’ ”.

► În 1 Ioan 5.20, citim astfel: “Ştim că Fiul lui Dumnezeu a venit, şi ne-a dat pricepere să cunoaştem pe Cel ce este adevărat. Şi noi suntem în Cel ce este adevărat, adică în Isus Hristos, Fiul Lui. El este Dumnezeul adevărat şi viaţa veşnică".

► În Col. 1.16, referindu-se la Domnul Isus Hristos, apostolul Pavel scria astfel: “Pentrucă prin El au fost făcute toate lucrurile cari sînt în ceruri şi pe pămînt, cele văzute şi cele nevăzute: fie scaune de domnii, fie dregătorii, fie domnii, fie stăpîniri. Toate au fost făcute prin El şi pentru El.”.

► Din versetele amintite mai sus, rezultă că Domnul Isus Hristos este Dumnezeu. Deci Dumnezeirea (F. A. 17.29; Col. 2.9) se poate manifesta în TREI PERSOANE DISTINCTE.

4) În Matei 28.19, citim că Domnul Isus Hristos a rostit următoarele cuvinte: “Duceţi-vă şi faceţi ucenici din toate neamurile, botezându-i în Numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh”. În limba originală în care a fost scris Noul Testament, limba greacă, textul este: „πορευθέντες οὖν µαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνοµα τοῦ πατρὸς καὶ τοῦ υἱοῦ καὶ τοῦ ἁγίου πνεύµατος”. Analizând atent acest verset, adică traducând din limba greacă, aflăm că Domnul Isus Hristos ne-a învățat că Dumnezeirea (F. A. 17.29; Col. 2.9), se poate manifesta în trei persoane distincte. Este evident că orice om care cunoaște cât de cât gramatică, știe că acea conjuncție numită “și” desparte entități DIFERITE. Deci sunt trei persoane DISTINCTE: Tatăl "și" (în greacă καὶ) Fiul “și” (în greacă καὶ) Duhul Sfânt.

5) La botezul Domnului Isus Hristos au fost prezente toate cele TREI PERSOANE DISTINCTE (Luca 3.22) în care se manifestă Dumnezeirea (F. A. 17.29; Col. 2.9).

6) Citind F. A. 5.1-5, aflăm că Duhul Sfânt este Dumnezeu. În Matei 12.31-32, citim astfel: “De aceea vă spun: Orice păcat şi orice hulă vor fi iertate oamenilor; dar hula împotriva Duhului Sfânt nu le va fi iertată. Oricine va vorbi împotriva Fiului omului, va fi iertat; dar oricine va vorbi împotriva Duhului Sfânt, nu va fi iertat nici în veacul acesta, nici în cel viitor”. Din aceste cuvinte ale Domnului Isus Hristos, rezultă în mod foarte clar că Domnul Isus Hristos și Duhul Sfânt sunt două dintre persoanele DISTINCTE în care se manifestă Dumnezeirea (F. A. 17.29; Col. 2.9). În Matei 4.1, citim astfel: „Atunci Isus a fost dus de Duhul în pustie, ca să fie ispitit de diavolul”. Din acest verset, aflăm, de asemenea, că Domnul Isus Hristos și Duhul Sfânt sunt două dintre cele TREI PERSOANE DISTINCTE în care se manifestă Dumnezeirea (F. A. 17.29; Col. 2.9).

7) În Ioan 14.16, citim că Domnul Isus a vorbit astfel: “Şi Eu voi ruga pe Tatăl, şi El vă va da un ALT MÂNGÂIETOR, care să rămână cu voi în veac; şi anume, Duhul adevărului pe care lumea nu-l poate primi, pentru că nu-L vede şi nu-L cunoaşte; dar voi Îl cunoaşteţi, căci rămâne cu voi, şi va fi în voi”. Din cuvintele Domnului Isus Hristos, “ALT MÂNGÂIETOR” rezultă în mod foarte clar că Domnul Isus Hristos este ALTUL decât Duhul Sfânt, deci Domnul Isus Hristos și Duhul Sfânt sunt două dintre persoanele DISTINCTE în care se manifestă Dumnezeirea (F. A. 17.29; Col. 2.9).

8) În Ioan 14.26, citim că Domnul Isus a vorbit astfel: “Dar mângâietorul, adică Duhul Sfânt, pe care-L va trimite Tatăl, în Numele Meu, vă va învăţa toate lucrurile, şi vă va aduce aminte de tot ce v-am spus Eu”. Acesta este un alt verset în care apar toate cele TREI PERSOANE DISTINCTE în care se manifestă Dumnezeirea (F. A. 17.29; Col. 2.9).

9) În Luca 10.21, citim astfel: “În ceasul acela, Isus S-a bucurat în Duhul Sfânt şi a zis: ‘Tată, Doamne al cerului şi al pământului; Te laud pentru că ai ascuns aceste lucruri de cei înţelepţi şi pricepuţi, şi le-ai descoperit pruncilor. Da, Tată, fiindcă aşa ai găsit cu cale Tu’.”. Iată un alt verset în care apar toate cele TREI PERSOANE DISTINCTE în care se manifestă Dumnezeirea (F. A. 17.29; Col. 2.9).

10) În versetele: Ioan 11.41-42; 12.27-28, care conțin rugăciuni ale Domnului Isus Hristos adresate Tatălui, apar două dintre CELE TREI PERSOANE DISTINCTE în care se manifestă Dumnezeirea (F. A. 17.29; Col. 2.9). În verseteul Matei 17.5, apar două dintre cele TREI PERSOANE DISTINCTE în care se manifestă Dumnezeirea (F. A. 17.29; Col. 2.9).

11) În 2 Cor. 13.14, citim astfel: “Harul Domnului Isus Hristos, şi dragostea lui Dumnezeu, şi împărtăşirea Sfântului Duh, să fie cu voi cu toţi! Amin”. Iată un alt verset în care apar toate cele TREI PERSOANE DISTINCTE în care se manifestă Dumnezeirea (F. A. 17.29; Col. 2.9).

12) În 1 Ioan 5.7, citim astfel: “Căci trei sunt care mărturisesc în cer: Tatăl, Cuvântul şi Duhul Sfânt, şi aceşti trei una sunt”. Iată un alt verset în care apar toate cele TREI PERSOANE DISTINCTE în care se manifestă Dumnezeirea (F. A. 17.29; Col. 2.9). Amintim că acest verset nu se regăsește un unele copii ale manuscriselor Noului Testament.

13) În 1 Petru 1.2, citim astfel: “ … după ştiinţa mai dinainte a lui Dumnezeu Tatăl, prin sfinţirea lucrată de Duhul, spre ascultarea şi stropirea cu sângele lui Isus Hristos: Harul şi pacea să vă fie înmulţite!”. Iată un alt verset în care apar toate cele TREI PERSOANE DISTINCTE în care se manifestă Dumnezeirea (F. A. 17.29; Col. 2.9).

14) În F. A. 7.55-56, citim astfel: “Dar Ştefan, plin de Duhul Sfânt, şi-a pironit ochii spre cer, a văzut slava lui Dumnezeu, şi pe Isus stând în picioare la dreapta lui Dumnezeu; şi a zis: ‘Iată, văd cerurile deschise, şi pe Fiul omului stând în picioare la dreapta lui Dumnezeu’.”. În acest verset apar două dintre cele TREI PERSOANE DISTINCTE în care se manifestă Dumnezeirea (F. A. 17.29; Col. 2.9).

♥ Rezumând adevărurile biblice fundamentale amintite mai sus, rezultă în mod evident că:

► Există UN SINGUR DUMNEZEU, adică Dumnezeu este unic (Deut. 4.35; 6.4; 32.39; 1 Sam. 2.2; 2 Sam. 7.22; 2 Împ. 19.15; Ps. 86.8,10; 89.6; Is. 43.10; 44.6; 45.5-6,14, 18,21-22; 46.9; Osea 13.4; Ioan 5.44; 17.3; Rom. 3.30; 1 Cor. 8.4,6; Gal. 3.20; Ef. 4.4-6; 1 Tim. 1.17; 2.5; Iuda 25).

► Dumnnezeu, care este singura Trinitate Divină (Trinitate Unică), adică, așa cum scrie în F. A. 17.29; Col. 2.9, o Dumnezeire, se poate manifesta în TREI PERSOANE DISTINCTE.

♥ Orice creștin autentic crede aceste adevăruri biblice fundamentale!

♥ Amin.

Până în acest moment nu au fost adăugate comentarii.
Statistici
  • Vizualizări: 1889
  • Export PDF: 1
  • Favorită: 8
  • Gramatical corect
  • Cu diacritice
  • Conținut complet
Opțiuni