Merg oare doi oameni împreună fără să fie învoiți?
-Amos 3.3
Duhul Sfânt fiind o persoană, nu poate fi cunoscut dintr-o singură întrevedere. Relația noastră cu El trebuie cultivată și în cele ce urmează aș vrea să explic cum facem acest lucru. Cu toatea astea, mă întreb dacă este cineva pregătit pentru acest lucru. Unii cu siguranță nu sunt pregătiți pentru un capitol despre cum să cultivi relația cu Duhul Sfânt, din mai multe motive.
NU SUNT GATA SĂ RENUNȚE LA TOT
Motivul principal este că în general oamenii nu sunt gata să renunțe la tot pentru a primi TOTUL. Totul este Duhul Sfânt, totul este Isus Hristos, totul este Dumnezeu Tatăl. Sfânta Treime nu este la plural, ci la singular.
Lumea este plină de diverse lucruri. Noi ne îndrăgostim de aceste lucruri și ne pierdem în pluralul lumii, pe când Dumnezeu ne aduce încet, către singular. Noi însă ne ținem strâns de plural, de o multitudine de lucruri uităm de acest Unul. Nu renunțăm la aceste lucruri ca să avem totul și când spun Totul nu mă refer la lucruri ci la Dumnezeu. Sunt sigur că sunt unii care fug după doi iepurași în același timp. Ne îndreptăm cu privirea în ambele direcții și credem că putem obține ceva din partea lumii și ceva din partea lui Dumnezeu și că mergând pe sârma sau gardul ce le separă putem cumva reuși să avem un pic dein pământul acesta și un pic din cer. Pe măasură ce îmbătrânim și ne apropiem de moarte, sperăm să putem schimba puțin lucrurile dorindu-ne ceva mai mult din cer și mai puțin din ce este pământesc până când ajungem să ne dorim doar cerul și nimic de pe acest pământ. Așa gîndesc mulți și de aceea niciodată nu au nici o revelație, de aceea nu realizează că au probleme nerezolvate în relația cu Isus Hristos, și de aceea ei nu experimentează niciodată umplerea cu Duhul Sfânt. Ei sunt mulțumiți să aibă puțin din această lume și puțin din lumea de sus și niciodată nu sunt gata pentru o predare totală. Ei nu sunt gata să renunțe la tot pentru a primi TOTUL.
CREȘTINISMUL CA ȘI POLIȚĂ DE ASIGURARE
Mulți creștini vor creștinismul ca pe o garanție în același mod în care doresc să aibă orice poliță de asigurare. Ei cred în iad și nu vor să ajungă acolo, cred în Rai și acolo vor să ajungă, cred în realitatea păcatului lor și vor să scape de consecințele păcatului lor și vor o garanție că atunci când vor muri vor merge în cer. Creștinismul pare a fi singurul mod de ajunge acolo așa că îl îmbrățișează pentru garanția pe care o reprezintă. Dacă-L accept pe Hristos, aceasta este o garanție că voi merge în cer și nu în iad și sufletul meu va fi în siguranță. Mulți oameni sunt gata să sprijine financiar biserica în mod regulat și chiar în mod generos luând în calcul valoarea de asigurare a acestui lucru. Ei sunt gata să se sacrifice puțin. Cine nu ar strânge cureaua pentru o poliță de asigurare dacă aceasta ar fi foarte valoroasă pentru el? Așadar, suntem gata să ne schimbăm anumite obiceiuri și chiar să ne schimbăm viața puțin nu de la temelie, ci puțin, la suprafață.
CREȘTINISMUL SOCIAL
Apoi mai sunt cei care nu sunt pregătiți pentru acest capitol datorită faptului că ceea ce cred ei despre religie poate fi descris în termeni sociali și nu spirituali. Ei au diluat vinul cel tare al Noului Testament până când acesta a ajuns să fie slab și să nu aibe nici un fel de gust. Ei introduc opiniile lor superficiale în crezul lor și creștinismul lor se rezumă la un verset din Scriptură plus două versete din capul lor, plus trei versete dintr-o revistă și patru versete dintr-un calendar și cinci versete pe care le-au auzit de la mătușa Minnie. Creștinismul devine un fel de ghiveci care conține puțin din Dumnezeu -nu mult- și nu prea multă Scriptură.
Multe biserici din ziua de azi există datorită capitalului social pe care îl reprezintă. Ele sunt biserici fără nici un pic de religie în ele, nu cred în Biblie și nu cred în Isus Hristos ca și Mântuitor, nu cred în adevăratul sens al cuvântului și totuși ele reușesc să meargă mai departe. Ele construiesc clădiri folosite în scopuri educaționale și mii și sute de dolari trec prin visteriile lor în fiecare an pentru a menține atracția socială, unde viețile lor sunt îmbogățite doar din acest punct de vedere.
Nu poți spune cuiva care este implicat într-o astfel de biserică cum să fie plin de Duhul Sfânt sau cum să cultive cunoașterea Duhului Sfânt deoarece acei oameni vin la biserică doar pentru componenta socială. Acolo este locul unde tânărul își găsește aleasa și tânăra își găsește alesul, unde se întâlnesc prietenii și discută cine cu cine s-a mai logodit, discută meciul, subiecte politice, unde doamnele în vârstă discută cine a mai rămas însărcinată și dacă Cutărescu are probleme cu soția sau nu și lista poate continua. Vorbim mai degrabă dspre un centru de socializare inserat cu puțină religie. Unii spun: , Dar acest lucru nu e valabil pentru biserica noastră, . Ați fi surprinși dacă ați putea afla câți oameni vin la biserică din acest motiv și nimic mai mult. Ați fi surprinși să aflați rezultatul dacă Dumnezeu cel Atotputernic ar radiografia inimile noastre.