CREȘTEREA VIEȚII ESTE CREȘTEREA ELEMENTULUI LUI DUMNEZEU
Creșterea elementului lui Dumnezeu înseamnă că mai mult din Dumnezeu Însuși este amestecat în noi, este câștigat de către noi și devine elementul nostru. Am spus că viața este Dumnezeu Însuși, iar a experimenta viața înseamnă a-L experimenta pe Dumnezeu; prin urmare creșterea vieții este creșterea elementului lui Dumnezeu în noi, până când tot ce este din Dumnezeu este complet format în noi, ca stfel noi să fim plini până la toată plinătatea lui Dumnezeu -Efeseni 3.19.
CREȘTEREA VIEȚII ESTE CREȘTEREA STATURII LUI CRISTOS
În timp ce viața este Dumnezeu Însuși, Dumnezeu ca viață a noastră este CRISTOS; de aceea Biblia spune că Cristos este viața noastră. Putem spune că atunci când suntem regenerați, Cristos este născut din nou înlăuntru nostru pentru a fi viața noastră. Dar atunci când o primim la început, această viață este încă foarte tânără și imatură, ceea ce înseamnă că statura lui Cristos dinlăuntrul nostru este foarte mică. Atunci când Îl iubim pe Cristos, Îl căutăm pe Cristos și Îi permitem lui Cristos să trăiască în noi tot mai mult și prin aceasta, să ne câștige, statura lui Cristos crește treptat înlăuntrul nostru. Aceasta este creșterea vieții. Din moment ce această viață este Cristos trăind în noi, creșterea acestei vieți este în consecință creșterea staturii lui Cristos înlăuntrul nostru.
CREȘTEREA VIEȚII ESTE LĂRGIREA TERENULUI DUHULUI SFÂNT
Am menționta de asemeni faptul că viața nu este doar Dumnezeu, ci este Cristos, și în același timp este Duhul Sfânt. Putem spune că a experimenta viața înseamnă a-L experimenta pe Duhul Sfânt, prin urmare, a crește în viață înseamnă în același timp a-I permite Duhului Sfânt să câștige tot mai mult teren înlăuntrul nostru. Dacă urmărim mai stăruitor lucrarea Duhului Sfânt înăuntrul nostru și suntem sârguincioși în ascultarea de învățătura Duhului Sfânt dinăuntrul nostru ca ungere, atunci Duhul Sfânt poate să-Și lărgească foarte mult terenul înlăuntrul nostru; astfel viața dinăuntrul nostru va crește într-o mare măsură. Prin urmare, creșterea vieții înseamnă de asemenea că terenul Duhului Sfânt s-a lărgit înăuntrul nostru.
CREȘTEREA VIEȚII ESTE DESCREȘTEREA ELEMENTULUI OMENESC
Cele trei aspecte de mai sus revelează faptul că dacă într-un credincios elementul lui Dumnezeu a crescut, statura lui Cristos a crescut și terenul Duhului Sfânt s-a lărgit, atunci viața sa a crescut. Toate acestea sunt aspecte din punctul de vedere al lui Dumnezeu. Acum vom vorbi din punctul nostru de vedere. În primul rând, creșterea vieții este descreșterea elementului omenesc. Descreșterea elementului omenesc este descreșterea lui Adam, a vechii creații din om care înseamnă de asemeni descreșterea miresmei omului și creșterea miresmei lui Dumnezeu. Unii frați sunt foarte entuziaști, în timp ce unele surori sunt foarte blânde; în aparența exterioară ei par să fi crescut în viață dar sunt plini de elementul omenesc, de mireasmă omenească; ei nu te pot face să atingi elementul lui Dumnezeu sau să simți mireasma lui Dumnezeu. Deci dacă dorim să vedem dacă un frate sau o soră au crescut în viață, nu putem doar să observăm cum se poartă la exterior, cât de devotați sunt, cât de zeloși sunt sau cât de multă cunoștință au, câte daruri au sau câtă putere au. Dimpotrivă, trebuie să discernem dacă există creșterea elementului lui Dumnezeu în interiorul acestor lucruri sau, de partea cealaltă dacă elementul omenesc există din abundență. Descreșterea elementului este creșterea elementului divin. Dacă un credincios a crescut într-adevăr în viață, atunci vorbirea, acțiunile, trăirea, lucrarea sa, toate trebuie să producă simțământul că ele nu sunt conform lui însuși ci conform lui Dumnezeu; nu își au sursa în propria lor inteligență ci în harul lui Dumnezeu; prin urmare, ei nu poartă cu ei mireasma omului, ci mai mult, mireasma lui Dumnezeu ceea ce înseamnă că elementul omenesc a descrescut și elementul lui Dumnezeu a crescut. Deci creșterea vieții nu este doar creșterea elementului lui Dumnezeu, ci și descreșterea elementului omului.
Acest aspect este destul de important; totuși este destul de greu de înțeles pentru frați și surori. Deși de mai mult de zece ani noi cei care Îl slujim pe Dumnezeu în slujba cuvântului am vorbit în mod continuu în acest fel, încă nu suntem capabili să vorbim acest aspect ÎN frați și surori. Uneori, am vorbit până când toți au dat din cap în semn de aprobare dar când s-a pus problema practicii, frații și surorile încă mai analizau dacă există vreo îmbunătățire în purtarea sau zelul lor, în slujire etc. , luând aceste lucruri ca standarde pentru a determina dacă există creștere în viață. Odată, într-un anumit loc, frații responsabili ai unei biserici mi-au vorbit într-un singur glas spunându-mi: Există aici o soră care are o vorbire și o umblare pline de fermitate și delicatețe și care este atât de tăcută și de blândă, cu adevărat spirituală și plină de viață. Atunci le-am spus: Dacă aceasta înseamnă a fi spiritual sau A AVEA VIAȚĂ, atunci statuia Mariei din biserica catolică este chiar mai spirituală și mai plină de viață deoarece e mai blândă și mai tăcută decât ea. Tăcerea și blândețea ei erau pline de mireasmă omenească și de elementul omenesc; ele erau în întregime produsul efortului omenesc. Dacă vrem să știm care este starea unui credincios în viață, noi nu ne putem baza pe ceea ce manifestă el la exterior; trebuie să simțim mireasma și elemntul din spatele a ceea ce el manifestă. E mireasma lui Dumnezeu sau e mireasma omului? E elementul lui Dumnezeu sau al omului? De multe ori poate percepția noastră nu este exactă dar mirosul este exact. Este posibil ca un anumit articol de îmbrăcăminte să-ți pară foarte curat dar dacă îl iei și îl miroși, vei ști că e plin de miros urât. De aceea dacă vrem să evaluăm starea vieții dinăuntrul unui om ar trebui să procedăm la fel ca în degustarea ceaiului: numai printr-o simplă gustare poți spune ce aromă are.