A treia referință este din Capernaum unde mama și frații lui Isus au încercat să Îl vadă, dar nu au reușit pentru că mulțimea care Îl înconjura era prea mare. În loc să Se oprească din învățătura Lui, El a spus:
Căci oricine face voia Tatălui Meu care este în ceruri, acela Îmi este frate, soră și mamă.
Din nou, El pune accentul pe faptul că lucrarea pentru Dumnezeu nu poate ocupa locul secund -chiar când e vorba de familie. Nici chiar mama Lui, deși era binecuvântată între femei, nu putea intra în Împărăția Cerurilor doar pentru că era mama Lui. Chiar și ea trebuia să aibă o relație personală cu Dumnezeu.
A patra referință la relația lui Isus cu mama Lui la cruce, când, privind în jos, El a văzut-o stând lângă Ioan -Ioan, cel care întotdeauna era acolo. El a spus: FEMEIE, IATĂ FIUL TĂU! și lui Ioan i-s spus: IATĂ MAMA TA! Astfel, El a demonstrat multă grijă pentru mama Lui până la sfârșit.
Un alt aspect al relaționării lui Isus cu femeile a fost felul în care S-a raportat la femeile care Îl urmau.
Curând după aceea, Isus umbla din cetate în cetate și din sat în sat și propovăduia și vestea Evanghelia Împărăției lui Dumnezeu. Cei doisprezece erau cu El și mai erau și niște femei care fuseseră tămăduite de duhuri rele și de boli: Maria, zisă Magdalena, din care ieșiseră șapte draci, Ioana, nevasta lui Cuza, ispravnicul lui Irod, Susana și multe altele, care-L ajutau cu ce aveau -Luca 8.1-3
Urmașii lui Isus erau doisprezece apostoli și o mână de femei galileene. De ce Îl urmau? Au venit în urma unei invitații? Într-o ocazie, Isus le-a spus ucenicilor:
Nu voi M-ați ales pe Mine, ci Eu v-am ales pe voi.
Tot la fel de bine Isus le-ar fi putut alege și pe acele femei. Ce făceau femeile? Îl însoțeau! Am putea specula și ne-am putea gândi la problemele care ar fi apărut în situația în care ajungeau într-o cetate, căutând cazare. Ele Îl susțineau. Există dovezi care ne arată că unele din acele femei erau într-o situație finaciară bună. Ele L-au însoțit pe Isus până la sfârșit; chiar și atunci când cei doisprezece ucenici au fugit de au mâncat pământul, încercând să-și salveze pielea, femeile au rămas. Tot ele au fost primele care au primit mesajul despre învierea Lui.
Un alt exemplu al interacțiunii lui Isus cu femeile este prietenia Lui cu Maria și Marta. Cu siguranță cunoașteți această relatare. O găsim în Luca 10. Acolo ne spune că Maria stătea la picioarele lui Isus. Ce înseamnă acest lucru? În vremea lui Hristos, elevul stătea la picioarele învățătorului. Marta L-a numit pe Isus ÎNVĂȚĂTORUL -în Ioan 11, când s-a dus să-i spună Mariei să vină, zicându-i: A VENIT ÎNVĂȚĂTORUL. Pe vremea lui Hristos nu se mai auzise ca un rabin să învețe o femeie. De fapt, rabinii chiar aveau o zicală care spunea că era mai de dorit să înveți un samaritean decât să înveți o femeie și probabil știți ce simțăminte aveau ei pentru samariteni!
Dar Maria stătea la picioarele lui Isus și de pe buzele surorii ei, Marta, a ieșit una din cele mai mărețe afirmații cu privire la identitatea lui Isus. Era imediat după moartea lui Lazăr, când Isus a ajuns în Betania. Marta a spus: CRED CĂ TU EȘTI HRISTOSUL, FIUL LUI DUMNEZEU, CARE TREBUIA SĂ VINĂ ÎN LUME. Cum ai putea cere o credință mai mare decât aceasta?
O altă situație în care putem vedea cum a relaționat Isus cu femeile a fost ungerea Lui. În toate cele patru Evanghelii se scrie despre acest episod care s-a întâmplat la ospățul din casa lui Simion. Toți iudeii din acele vremuri ar fi dezaprobat ceea ce s-a întâmplat acolo: Isus a permis unei femei să Îl atingă! El a permis unei femei al cărei păr era desfăcut să Îl atingă. În acele vremuri, doar femeile străzii purtau părul desfăcut. Dar nu doar atât, Isus a mai spus ceva care a dăinuit peste generații, a spus că ea făcuse un lucru frumos.