Până când numărul martirilor nu este complet
Autor: John Piper  |  Album: Suferinţa  |  Tematica: Mărturii
Resursa adaugata de floridinmaracineni in 26/05/2012
    12345678910 10/10 X
Media 10 din 3 voturi
Până când numărul martirilor nu este complet

   Faptul că Biserica s-a extins şi s-a întărit prin suferinţă şi martiraj nu este o întâmplare fericită a istoriei. Aceasta este calea stabilită de Dumnezeu. Una dintre cele mai puternice dovezi ale faptului că Dumnezeu intenţionează să-Şi împlinească scopurile legate de mântuirea lumii prin intermediul suferinţei se găseşte în Apocalipsa. Cadrul este o viziune cerească în care sufletele martirilor strigă: "Până când, Stăpâne?"  Cu alte cuvinte, când se va încheia istoria, iar scopurile Tale legate de mântuire şi judecată vor fi împlinite? Răspunsul este o avertizare pentru fiecare dintre noi, cei care dorim să fim parte a împlinirii Marii Trimiteri: "Li s-a spus să se mai odihnească încă puţin, până se va împlini numărul celor împreună slujitori cu ei şi al fraţilor lor, care aveau să fie omorâţi ca şi ei" (Apocalipsa 6.11).

   Aceasta înseamnă că Dumnezeu a plănuit să-Şi împlinească scopurile stabilind un anumit număr de martiri. Atunci când acest număr se va împlini, va veni sfârşitul. George Otis Jr. i-a şocat pe mulţi dintre participanţii la cel de-al doilea Congres al Evanghelizării Lumii ţinut la Lausanne atunci când a spus: "Se datorează oare eşecul nostru de a pătrunde în ţările musulmane absenţei martirilor? Poate oare o Biserică ţinută la adăpost să crească în putere? Are oare nevoie o Biserică tânără de martiri care să slujească drept modele?"  Pe acelaşi ton, el îşi încheie cartea Ultimul dintre giganţi cu un capitol intitulat Siguranţă riscantă. În acest capitol  el scrie:

   "Ar trebui oare ca Biserica, în circumstanţe sociale sau politice dificile, să rămână la adăpost ca să evite o potenţială eradicare prin forţele ostile creştinismului? Sau ar fi oare mult mai probabil ca o confruntare făţişă cu  ignoranţa şi depravarea spirituală, ce par să învingă, să ducă la mari realizări în domeniul evanghelistic - chiar dacă o astfel de atitudine produce martiri creştini? Fundamentaliştii islamici pretind că revoluţia lor spirituală este alimentată de sângele martirilor. Este oare conceput ca eşecul creştinismului de a pătrunde în lumea islamică să se datoreze absenţei clare a martirilor creştini? Şi oare o comunitate islamică să ia în serios pretenţiie unei Biserici care se ascunde? ... Întrebarea nu este dacă este înţelept ca din când în când închinarea şi mărturisirea să fie făcute mai discret ci, mai degrabă, cât mai poate dura această stare de lucruri înainte de a ne face vinovaţi de faptul că "aprindem lumina şi o ţinem sub obroc." Relatările istorice ne arată că din Ierusalim până la Damasc şi din Efes până la Roma, apostolii erau bătuţi, omorâţi cu pietre, trădaţi şi întemniţaţi pentru mărturia lor. Invitaţiile erau rare şi nu constituiau niciodată baza slujirii lor."

   Fără nici o îndoială că Otis ar fi fost de acord cu Grigorie cel Mare (papă între anii 590 şi 604) atunci când acesta a spus: "Moartea martirilor înfloreşte în vieţile celor credincioşi."

   În zilele noastre există nenumărate exemple de oameni care au ales să sufere pentru scopul din Coloseni 1.24 - să împlinească ce lipseşte suferinţelor lui Hristos, făcându-se cunoscuţi înaintea altora prin suferinţă.

   Spre sfârşitul anului 1995, în timp ce lucram la a doua ediţie a acestei cărţi, atenţia mi-a fost atrasă de scrisoarea unui misionar care a descris o astfel de suferinţă. I-am trimis repede un e-mail misionarului din Africa, cerându-i să-mi confirme cele relatate. Acesta a discutat personal cu Dansa, bărbatul despre care era vorba, şi am obţinut astfel permisiunea de a cita povestea exact aşa cum este relatată de el în scrisoare:

   "În jurul anilor 1980 a fost o perioadă de persecuţie severă din partea oficialităţilor locale ale guvernului comunist din Wolaya, unde locuiam eu. În acea vreme lucram într-un birou al guvernatorului, dar slujeam şi ca lider al asociaţiei creştine de tineri a tuturor bisericilor din zona mea. Oficialităţile mi-au cerut în mod repetat ajutorul spre a-i învăţa pe tineri doctrinele revoluţiei comuniste. Din cauză că presiunea era foarte mare, mulţi alţi creştini cedaseră deja, dar eu nu puteam decât să refuz.

   La început abordarea lor a fost pozitivă: îmi ofereau promovări şi măriri de salariu. Însă apoi au început întemniţările. Primele două au fost relativ scurte. A treia a durat un an întreg. În tot acest timp, cadrele comuniste veneau regulat să ne spele creierul  celor nouă dintre credincioşii închişi acolo - şase bărbaţi şi trei femei - dintre care una a devenit mai târziu soţia mea. Dar atunci când unul dintre comunişti s-a întors la Hristos, am fost bătuţi şi forţaţi să transportăm apă de la mare distanţă şi să cărăm blocuri mari de piatră pentru a curăţa pământul unei ferme.

   Cea mai grea perioadă a fost atunci când timp de două săptămâni gardianul ne trezea mai devreme, când afară era întuneric, şi astfel nimeni nu putea să vadă cum ne forţa să umblăm pe genunchii goi pe o distanţă de aproximativ un kilometru şi jumătarte, pe drumul pietruit ce ducea spre oraş. Parcurgeam distanţa în aproximativ trei ore. După prima zi, sângele curgea din rănile noastre ca dintr-o fântână, dar nu mai simţeam nimic.

   Într-o altă situaţie, unul dintre cei mai brutali oficiali ai închisorii ne-a forţat să stăm întinşi pe spate sub razele arzătoare ale soarelui timp de şase ore. Nu ştiu de ce am făcut aceste lucruri, dar după cele şase ore i-am zis: "Ai făcut ca razele soarelui să ne lovească, dar pe tine te va lovi Dumnezeu."  La scurt timp, acest om s-a îmbolnăvit grav de diabet şi a murit.

   Când regimul comunist a căzut câţiva ani mai târziu, şeful închisorii ne-a invitat să predicăm acolo. Atunci doisprezece deţinuţi condamnaţi pentru crimă L-au primit pe Hristos. Am continuat să slujim în închisoare iar acum sunt acolo 170 de credincioşi. De asemenea, majoritatea oficialilor închisorii au crezut."

   Numai Dumnezeu poate discerne toate influenţele care au dus la această remarcabilă "recoltă" printre deţinuţi şi oficiali ai închisorii.

 Dar desigur că aş fi un naiv dacă aş crede că suferinţa lui Dansa nu a fost parte a prezentării convingătoare a realităţii despre Hristos în viaţa celor ce au crezut.


   


multe, mari şi minunate şi de netăgăduit sunt lucrările Domnului. Cine se poate asemăna cu El şi cine I se poate împotrivi? Eşti persecutat, batjocorit, chinuit, stai suferind, dar ce minunat este când Îl vezi pe Domnul că lucrează, te întăreşte pe tine cel slab şi neajutorat şi te poartă pe braţe de biruinţă. Să ţinem aprinsă lumina Lui în aşa fel să o poată vedea cât mai mulţi. Când Domnul este în control în vieţile noastre, când El este cel ce ne conduce, cine ne poate face vre-un rău? E-adevărat că vor încerca, dar biruinţa este în mâna Domnului. Slăvit să fie Domnul în veci de veci.
Fii binecuvântată şi Domnul fie lângă tine mereu.
Adăugat în 26/05/2012 de 1954adina.9mai
„în circumstanţe sociale sau politice dificile” este momentul cel mai propice ca Biserica să acționeze prin Puterea Duhului Sfânt, mărturisind cu prețul vieții dacă este nevoie că Isus Hristos este Domnul pt. Care merită să trăiești și să mori! Foarte constructiv și ziditor și acest articol. Domnul Dumnezeu să vă binecuvânteze veșnic!
Adăugat în 26/05/2012 de Ioanhapca
Credinta pe care am primit-o o data pentru totdeauna are anumite etape in viata credinciosului.Noi nu stim cind ii spunem;da!Domnului ce se va intimpla in viata noastra.Martirii sunt suflete alese doar de Domnu sa-L reprezinte in anumite incercari ,chiar pina la moarte.Ei sunt special echipati de Domnul cum a fost si Daniel in groapa cu lei ,dar ei isi duc mandatul credinciosiei pina la moarte.Aceste suflete alese au o pregatire sufleteasca si o dragoste absolut Christica.Numai Domnul si-a dat viata pentru noi.romania a avut credinciosi martiri deosebit de iubitori de Domnul si de Biblie.Acest lucru ma face sa cred cu toata puterea caci si credinta era altfel atunci ca acum!Personal cred caci jertfa Domnului dar si jertfa lor a martirilor ne-a adus si ne-a purtat pe bratele si vietile lor de rugaciune.Asta au facut ei [inaintasii nostri pentru noi]Noi facem destul pentru copiii nostri si pentru viitorul crestin al semenilor nostri mai tineri?[Sa fie oare neascultarea lor ,a tinerilor de Domnul si de noi,martirajul nostru?]"a muri de dorul copiilor tai si a tinerilor bisericii care-L parasesc pe Domnul nu este toto ''o moarte?''Domnul stie mai bine! Implicare,suferinta fiecarui suflet inaintea Lui.Chiar acum este ''o stire''cu privire la o tinara musulmana care a fost omorita de tatal ei pentru ca-L iubea pe Domnul.Unii din tinerii biserici de astazi se duc in cluburi ,unde se drogheaza ,s-au lipit de intuneric,parasindu-L pe Domnul.Ea, a fost martira sa serveasca de marturie sufletelor despartite de Dumnezeu.Indurarea Domnului este mare!Inca mai este timpul harului sa ne intoarcem la El ne para rau de raul facutAvem atitea exemple in fata.Sa_l onoram pe Domnul cu credinciosia noastra dar si pe martirii ascultatori pina la moarte.Safi binecuvintata de Domnul!
Adăugat în 27/05/2012 de sanda_tulics
Statistici
  • Vizualizări: 1297
  • Export PDF: 1
  • Favorită: 1
  • Comentarii: 3
  • Gramatical corect
  • Cu diacritice
  • Conținut complet
Opțiuni
Din același album
Neemia 9:17 n-au vrut să asculte şi au dat uitării minunile pe care le făcuseşi pentru ei. Şi-au înţepenit grumazul şi, în răzvrătirea lor, şi-au pus o căpetenie ca să se întoarcă în robia lor. Dar Tu, Tu eşti un Dumnezeu gata să ierţi, îndurător şi milostiv, încet la mânie şi bogat în bunătate. Şi nu i-ai părăsit