Dumnezeu i-a spus lui Adam că va muri dacă va mânca din pomul cunoștinței binelui și răului, dar vedem că a trăit ,,930 de ani, apoi a murit."Ce s-a întâmplat defapt atunci?Înainte de a mânca din acel pom el avea părtășie în fiecare zi cu Dumnezeu, după ce a mâncat, această părtășie s-a întrerupt.El a rămas viu, dar duhul său a murit.S-a inactivat prin alipirea lui de suflet.Sufletul a preluat controlul, adică voința proprie, sentimentele și intelectul său(acestea 3 sunt funcțiile sufletului).Pentru a restaura din nou acea relație de la început cu omul, Dumnezeu l-a trimis pe Domnul Isus pe pământ să aducă Cuvântul Său.Noi nu putem să avem părtășie cu Dumnezeu prin sufletul nostru, ci numai în duh-Ioan4:24,,Dumnezeu este Duh și cine se închină Lui trebuie să i se închine în duh și în adevăr.",Romani1:8.Umblarea în duh se poate experimenta numai după nașterea din nou.Cine nu este născut din nou, sau să aibă un duh viu, nu poate umbla pe acel tărâm al duhurilor.
Nașterea din nou are loc atunci când omul lasă Cuvântul lui Dumnezeu să despartă sufletul de duh,Evrei 4:12,,Căci Cuvântul lui Dumnezeu este mai tăietor decât orice sabie cu două tăișuri:pătrunde până acolo că desparte sufletul și duhul..."
Ioan3:5,,Isus i-a răspuns:Adevărat, adevărat îți spun că dacă nu se naște cineva din apă și din Duh, nu poate să intre în Împărăția lui Dumnezeu." Nașterea din apă nu e botezul.El reprezintă nașterea din Hristos.El e apa vie, El e Cuvântul care pătrunde în om prin lucrarea Duhului Sfânt.Nașterea din Duh e din Dumnezeu-Ioan4:24.
Apoi după ce omul este născut din nou, el face legământ cu Hristos prin apa botezului.Nimeni nu poate face legământ cu cineva pe care nu-l cunoaște.Din această cauză, nașterea din apă nu reprezintă din botez.Nu poate ceva material, fizic, să aibă impact asupra unui lucru care nu e din materie, adică asupra duhului.
Botezul este o faptă a credinței, nicidecum o cale de naștere a duhului-Iacov2:14,17.Faptele care sunt arătate în aceste versete nu se referă la a face bine cuiva, ci a accepta ceva ce Hristos a făcut.Dacă ar fi fost vorba de acele fapte bune, atunci s-ar fi contrazis cu Tit3:5, 2Tim1:9,Efes2:8-9. Efes2:10 arată de acele fapte ale credinței printre care una din ele este botezul, având explicația lui la Romani6:4,6.Ceea ce se realizează prin botez este urmarea credinței pe care a căpătat-o deja omul.
Nu este de-ajuns nașterea din nou pentru o umblare în duh.Ea este doar poarta de intrare.Umblarea în duh trebuie experimentată în fiecare zi odată cu creșterea spirituală.Și-n ziua de azi este nevoie de această atenționare de la Gal3:3,,Sunteți așa de nechibzuiți?După ce ați început prin Duhul vreți acum să sfârșiți prin firea pământească?"
Galateni5:25,,Dacă trăim prin Duhul, să și umblăm prin Duhul."
Nașterea din nou are loc atunci când omul lasă Cuvântul lui Dumnezeu să despartă sufletul de duh,Evrei 4:12,,Căci Cuvântul lui Dumnezeu este mai tăietor decât orice sabie cu două tăișuri:pătrunde până acolo că desparte sufletul și duhul..."
Ioan3:5,,Isus i-a răspuns:Adevărat, adevărat îți spun că dacă nu se naște cineva din apă și din Duh, nu poate să intre în Împărăția lui Dumnezeu." Nașterea din apă nu e botezul.El reprezintă nașterea din Hristos.El e apa vie, El e Cuvântul care pătrunde în om prin lucrarea Duhului Sfânt.Nașterea din Duh e din Dumnezeu-Ioan4:24.
Apoi după ce omul este născut din nou, el face legământ cu Hristos prin apa botezului.Nimeni nu poate face legământ cu cineva pe care nu-l cunoaște.Din această cauză, nașterea din apă nu reprezintă din botez.Nu poate ceva material, fizic, să aibă impact asupra unui lucru care nu e din materie, adică asupra duhului.
Botezul este o faptă a credinței, nicidecum o cale de naștere a duhului-Iacov2:14,17.Faptele care sunt arătate în aceste versete nu se referă la a face bine cuiva, ci a accepta ceva ce Hristos a făcut.Dacă ar fi fost vorba de acele fapte bune, atunci s-ar fi contrazis cu Tit3:5, 2Tim1:9,Efes2:8-9. Efes2:10 arată de acele fapte ale credinței printre care una din ele este botezul, având explicația lui la Romani6:4,6.Ceea ce se realizează prin botez este urmarea credinței pe care a căpătat-o deja omul.
Nu este de-ajuns nașterea din nou pentru o umblare în duh.Ea este doar poarta de intrare.Umblarea în duh trebuie experimentată în fiecare zi odată cu creșterea spirituală.Și-n ziua de azi este nevoie de această atenționare de la Gal3:3,,Sunteți așa de nechibzuiți?După ce ați început prin Duhul vreți acum să sfârșiți prin firea pământească?"
Galateni5:25,,Dacă trăim prin Duhul, să și umblăm prin Duhul."