Căderea Ierusalimului
Autor: Stănulescu Mircea  |  Album: Scrisori din Babilon  |  Tematica: Trezire si veghere
Resursa adaugata de w.Miller in 29/10/2022
Căderea Ierusalimului
Pe drumuri prăfuite, cu pietre şi cu gropi
Se vede un şir lung de prizonieri şi robi,
Legaţi cu lanţuri strâns, în zdrenţe, înfometaţi,
Bătuţi cu bici de plumbi, desculţi şi-nsângeraţi.

De sus de pe-o colină, cu ochii trişti, plângând
Privesc Ierusalimul, ruine fumegând.
Apoi pleacă spre Roma, cu capul aplecat,
Sub zăngănit de lanţuri, sub greul lor păcat.

În rarele popasuri, îşi amintesc cuvinte
Scrise de înţeleptul şi vechiul lor părinte:
„Oriunde veţi ajunge şi oriunde veţi fi
Să nu uitaţi porunca de-a crede şi iubi.

Pe Cel care a spus: ”Eu Mă numesc „Eu sunt”
Şi am întins sub ceruri şi mare şi pământ.
Eu am făcut pe om peste ele stăpân
Spunând în ziua a şasea că totul este bun”.

Printre lacrimi ce curg peste obrajii supţi
În ochii celor tineri şi ai celor cărunţi,
Cu priviri rătăcite ca cele de strigoi
Se pictează cu sânge tablouri de război.,),),),),),),),),),),),),),),),),),),),),)
La orizont, departe, prin nori de praf şi fum
Se văd oşti fără număr pe gloriosul drum.
Se-apropie în marş, lovind săbii de scuturi
Cu legiuni de fier în nesfârşite rânduri.

În faţa porţii grele, a zidurilor-nalte
Titus ridică mâna privind înspre cetate,
Şi-n uralele oştii şi nechezat de cal
Înalţă steagul Romei, vulturul bicefal.

Şi urgia începe cu strigăte de luptă,
Soldaţii aduc scări, pe ziduri se avântă.
Sub ploaia de săgeţi, smoală şi apă fiartă
În urlete cad trupuri sub ziduri şi sub poartă.

Catapultele-aruncă pietrele mari şi grele,
Sânge e-amestecat cu praful din ghiulele,
Lucrarea morţii-nghite suflete sute, mii,
Nu ştie că sunt taţi, bunici, nepoţi sau fii.

Noaptea şi oboseala se-aştern peste cetate
Punând capăt treptat luptei înverşunate,
Liniştea e-ntreruptă de gemetele lungi,
Morţii sunt arşi pe rug cu păgânele rugi.

Asaltul începe iarăşi sub razele de soare,
Cetatea-nconjurată nu mai are scăpare.
Pâinea s-a terminat, apă mai e puţină
Foamea se-mpodobeşte cu haine de stăpână.

Strigăte se aud afară şi în case,
Groaza pătrunde-adânc în suflet şi în oase.
Blestemul spus de mult de vechiul lor părinte
Îl simt acum în viaţă nu numai în cuvinte.

Copilul e mâncat de mamă când îl naşte
Ca mielu-njunghiat şi fript în zi de Paşte,
Tinerii rod curele şi tălpi de la sandale,
Bătrânii mor plângând, visând pâine şi carne.

Conducători şi preoţi, cărturari, farisei
Cu ură şi cu patimi se ceartă între ei,
Se omoară la colţuri, se gâtuie grăbit,
Nu ştiu că ce-i mai rău încă nu a venit.

Cu zgomot şi cu tunet ca prăbuşiri de stânci
Ca urletul de ape întinse şi adânci,
Porţile mari şi grele din fier şi din stejar
Se prăbuşesc în praf sub talpa de barbar.

Prin suliţe şi săbii, în zăngănit de scuturi
Încep să se înşire grămezile de trupuri.
Bătrâni, femei, copii sunt trântiţi la pământ
Cu moartea în priviri, cu ultimul cuvânt.

Mulţimile aleargă spre Templu, sus pe scări
Având încă speranţa divinei căutări,
Dar sunt măcelăriţi, în sângele lor pier
Sub gheara Romei crude, în dinţii ei de fier.

Soldaţii năvălesc, ajung în Sanctuar,
Morţii cad lângă sfeşnic, în Sfânta pe altar,
Sângele curge-n valuri ca apele sub pod
În ultimul lor strigăt: ”I-cabod, i-cabod”! .

Perdeaua este ruptă, o torţă o aprinde,
Apar sclipiri de aur sub umbre tremurânde,
De pe pereţi din cedru cu îngeri serafimi
De pe chivot păzit de îngeri heruvimi.

Romanii-nmărmuresc văzând atâta aur
Cu pietre preţioase şi-al Templului tezaur.
Încep să jefuiască cu mâini însângerate
Cu minţile supuse privirilor turbate.

Focul desăvârşeşte distrugerea cetăţii
Ca ultimă unealtă în mâna rece-a morţii,
În urmă rămân paşii în cenuşă şi scrum,
Gemete şi blesteme înecate de fum.

În cercuri largi şi stoluri, corbii zboară grăbiţi
Peste dealuri şi văi pline cu răstigniţi,
Pe drumuri prăfuite cu pietre şi cu gropi
Trec şiruri nesfârşite de prizonieri şi robi.,),),),),),),),),),),),),),),),),),),),),),)_
În rarele popasuri bătrânul iudeu plânge
Ştergându-se de lacrimi, de sudoare şi sânge,
Spunând celor din jur de vechiul lor părinte,
De ale lui uitate şi-nţelepte cuvinte:

„De nu veţi asculta ce spun Legile Mele
Pedepsele primite vor fi multe şi grele.
Vă voi trimite foame, sete, război şi boală
Ţara va fi pustie iar casa voastră goală.

Popoare neştiute, sălbatice şi crude
Vor năvăli-n cetate, în case şi oriunde,
Tot rodul muncii voastre cu jaf să îl mănânce
S-aducă-n ţară idoli, credinţa să v-o spurce.

În marea strâmtorare în care veţi ajunge
Vă veţi mânca copiii nemaiputându-i plânge,
Atunci veţi reuşi, poate veţi înţelege
Ce grozav e păcatul şi calcarea de Lege”.,),),),),),),),),),),),),),),),),),),),),),),)_
Privind în urmă slava şi onoarea avute
Care acum în scrum şi moarte sunt pierdute,
La popas sau pe drum bătrânul iudeu plânge
Ştergându-se de lacrimi, de sudoare şi sânge.


Domnul Hristos face în Matei 24 o profeţie privind căderea şi pustiirea Ierusalimului,pe care o asociază cu a doua Sa venire. Tipologia pedepsei Ierusalimului este folosită pentru a înţelege pedepsirea finală a unei lumi lipsită de credinţă şi de cunoaşte- rea lui Dumnezeu.”De aceea când veţi vedea „urâciunea pustiirii” despre care a vorbit prorocul Daniel „aşezată în Locul sfânt”- cine citeşte să înţeleagă- atunci cei ce vor fi în Iudeea să fugă la munţi”.....(Matei 24:15,17etc).Armatele romane au cucerit Ierusalimul în anul 70 d.H.Înainte cu trei ani ele au venit şi au înconjurat cetatea fără însă să o asedieze.Creştinii care se aflau în ea,au văzut în această retragere semnul de care le spusese Domnul Hristos: „...când veţi vedea urâciunea pus- tiirii......să fugiţi la munţi....”,şi au folosit timpul acordat să părăsească cetatea şi să fugă într-un loc sigur, cetatea Pella în ţinutul Pereea,dincolo de Iordan.Când romanii au revenit în anul 70 d.H. niciun creştin nu a pierit în asediu. Pentru vremea sfârşitului,când „...va fi un necaz aşa de mare, cum n-a fost niciodată de la începutul lumii până acum...”(Mat. 24:21) creştinii trebuie să ţină seama de acelaşi avertisment dat de Domnul Hristos.Numai că pentru acel timp „urâciunea pustiirii” nu va mai fi o putere romană păgână, ci una eclezias- tică,revigorată de ecumenism şi de un protestantism obedient, care şi-a pierdut menirea.Când cei care vor ţine cont de aver- tisment,vor vedea „potrivnicul care se înalţă mai presus de tot ce se numeşte Dumnezeu.Aşa că se va aşeza în Templul lui Dumnezeu,dându-se drept Dumnezeu”(2Tes.2:4) şi care îşi va Impune semnul de închinare recurgând la persecuţie(Apoc.13: 15,16,17) atunci vor înţelege („...cine citeşte să înţeleagă..”) şi vor asculta de profeţia Domnul Hristos cu aplicaţie pentru vremea lor. „Când S-a apropiat de cetate şi a văzut-o Isus a plâns pentru ea”(Luca 19:41). „El privea dincolo de vale,la curţile şi porticurile sfinte,şi cu ochii întunecaţi de lacrimi,vedea într-o perspectivă înspăimân- tătoare zidurile înconjurate de oştile străine.Auzea zgomotul paşilor armatei mărşăluind la război.Auzea plânsul mamelor şi copiilor strigând după pâine în cetatea asediată.Vedea casa ei sfântă şi frumoasă,palatele şi turnurile ei pradă flăcărilor,în locul în care stăteau ele odinioară,doar un morman de ruine fume- gânde”.(Ellen White,Tragedia veacurilor,cap.1:Distrugerea Ierusali- mului,pag 15).”Hristos vedea în Ierusalim simbolul unei lumi împie- trite în necredinţă şi răzvrătire,grăbindu-se să primească pedepsele lui Dumnezeu....vedea istoria păcatului scrisă în mizeria umană, cu lacrimi şi sânge.Inima Sa era mişcată de o milă infinită pentru cei nenorociţi şi îndureraţi de pe pământ.....Dar nici chiar mâna Sa nu putea să întoarcă valul nenorocirilor omeneşti; numai puţini urmau să caute singurul Izvor de ajutor”.(Idem, pag.16). „Profeţia Mântuitorului cu privire la venirea judecăţilor lui Dumnezeu asupra Ierusalimului urmează să aibă şi o altă împlinire.În compa- raţie cu ea,acea pustiire teribilă a fost doar o umbră palidă.În soarta cetăţii alese putem să vedem soarta unei lumi care a respins îndu- rarea lui Dumnezeu şi a călcat în picioare Legea Sa....Teribile au fost consecinţele respingerii autorităţii Cerului.Însă o scenă şi mai întunecată este prezentată în descoperirile referitoare la viitor... când Duhul lui Dumnezeu va fi retras cu totul de la cei nelegiuiţi şi nu va mai ţine în frâu izbucnirea patimilor omeneşti şi furia sa- tanică....Dar în ziua aceea,ca şi în zilele distrugerii Ierusalimului, poporul lui Dumnezeu va fi eliberat,”oricine va fi scris printre cei vii”.(Idem,pag.27,28).
Comentariile sunt oprite pentru această resursă.
Statistici
  • Vizualizări: 402
Opțiuni