Iordanul nostru spiritual
Autor: Cioban Florin  |  Album: fara album  |  Tematica: Consolidare spirituală
Resursa adaugata de florin850 in 17/02/2016
    12345678910 0/10 X

Iordanul nostru spiritual                  *timp de prezentare : aprox 30 min, dupa preferinte

Iosua cap. 3 v 1-14

*despre Iordanul nostru

 

1.      Cine trece Iordanul?

Introducere scurta in istoria poporului evreu, si prezentarea momentului trecerii Iordanului

Insemnatatea: iesirea din pedeapsa a unei generatii si intrarea in binecuvantarea Domnului a alteia.

 

2.      Simbolistica

Pe scurt, ce poate sa insemne trecerea Iordanului.

La punctul 1 am prezentat ce insemna pentru poporul evreu.

Acum, ce poate insemna trecerea unui Iordan spiritual (adica incercare, stare de criza etc.) pentru Biserica din care faceti parte sau careia ii vorbiti.

(atentie, nu faceti referiri la persoane sau intamplari concrete – doriti sa imbarbatati, nu sa daramati)

 

3.      Cine trece primul?

Prezentarea aspectului ca Domnul trece primul, si de ce. El este in fruntea Bisericii. Asa cum a trecut pe poporul evreu (v4 – ei erau la distanta), asa va avea grija sa treaca si Biserica, DOAR DACA, noi ii atribuim Lui si doar Lui locul de cinste si puterea de a ne trece.

Aceasta este randuiala pe care o doreste Domnul.

 

-          Cum arata Iordanul?

Prezentati un rau cunoscut pt majoritatea care seamana in mare ca latime cu Iordanul (Iordanul este destul de mic, cautati poze pe Google). Cat de usor se poate trece, practic daca te sufleci la pantaloni etc. – deci nu e mare lucru a trece un rau de unu singur. Poporul evreu a putut trece linistiti, doar ca acolo s-ar fi terminat si istoria lor...

La fel poate incerca si Biserica...

 

Poporul evreu a trecut prin multe incercari in 40 de ani de pedeapsa, si de ce nu ar putea trece un rau? Pentru ca Domnul spune “caci n-ati mai trecut pe drumul acesta”, adica in aceasta binecuvantare nu ati mai ajuns, nici ei, nici noi.

Pentru ca numai Domnul poate conduce pe cineva in binecuvantare.

Si binecuvantarile Lui nu sunt ca ale omului.

 

4.      Impotrivirea.  –  text Ioan 11:47-52

Situatia in care cineva (Caiafa) recunoaste cine este Domnul, in Biserica, dar care doreste ca prin putere proprie sa rezolve totul, personal, ALTFEL situatia, inlaturand autoritatea Domnului si impunand propria imagine (atentie din nou, sa nu faceti referire la vreo situatie sensibila).

 

Ideie cheie a intregului mesaj

Unii oameni nu isi dau seama ca este necesar sa se pocaiasca pentru a putea trece in binecuvantarea Domnului.

 

Pentru nepocait e necasara pocainta, iar pentru cel pocait, repocainta.

Cea mai dramatica stare este aceea in care omul nu isi da seama pentru ce mai trebuie sa se pocaiasca, considerand ca a ajuns la un nivel inalt. Inaintea Domnului Isus Cristos si a jertfei supreme, inaintea maretiei si sfinteniei Lui, se gasesc tone de motive de pocainta.

 

Exemple biblice care conrtazic o gandire in care nu sunt motive de pocainta:

-          Ezechiel 3:23 – profetul cade cu fata la pamant inaintea Domnului

-          Luca 5:8 – Petru isi recunoaste starea de pacat inaintea Domnului Isus

-          Luca 18 – pilda vamesului si a fariseului – fariseul “sunt excelent de pocait”, vamesul cere mila Domnului.

-          Apocalipsa 1:17  - un om batran care locuieste singur in Patmos, fara dorinte si nevoi, cade ca mort la picioarele Domnului.

... si unii nu gasesc motive de pocainta...

 

5.      Nasterea din nou – Ioan cap. 3:1-13 *** (de ce nu inteleg unii nevoia de pocainta)

Discutia cu Nicodim – prezentare in mare a fenomenului nasterii din nou.

Doua situatii identice, doar la distanta mare in timp, el si noi:

-          Nicodim cunoscator al legii nu pricepe cum trebuie sa se nasca din nou...

-          Omul pocait, cunoscator al Bibliei, nu pricepe cum sa se re-pocaiasca...

Ambele situatii sunt necesare pentru a releva nevoia de pocainta a celor ce se considera deja prea pocaiti, ca sunt bine, ca au cateva zeci de ani de pocainta etc.

 

Doar omul nascut din nou, si care accepta pe Dumnezeu inaintea lui, poate fi trectu de Dumnezeu, prin orice fel de incercare (Iordan spiritual).

 

6.      Ce ramane in urma?

Filipeni 3:7-8, si se mai poat adauga exemple practice.

 

7.      Ce e dincolo? In ce poate consta binecuvantarea mult asteptata?

= Jugul lui Cristos , (care poate fi dus de o Biserica doar in unitate, deoarece se doreste ca toti sa treaca).

 

Se poate incheia cu cantarea “Ia jugul lui Cristos pe umeri”.

 

 

Mult har.

Comentariile sunt oprite pentru această resursă.
Statistici
  • Vizualizări: 2421
Opțiuni