Redefinirea mântuirii(partea a doua).
Siguranţa mântuirii.
Cel ce are siguranţa pentru viitor
Trăieşte sub soare ca un domnitor.
Chiar dacă nu are unde-şi pune capul
El e odihnit în suflet, ca şi împăratul.
Că fără această siguranţă, gându-i tulburat,
Şi atunci când omul trăieşte-n palat.
Daniel 5:6 ,,Atunci, împăratul a îngălbenit şi gândurile atât l-au tulburat că i s-au desfăcut încheieturile şoldurilor şi genunchii i s-au izbit unul de altul”.
Aşa arată omul fără siguranţă
Galben la faţă, şi fără speranţă.
Neânţeleptele fecioare n-arătau aşa,
Că-s roşii la faţă, ca o fată în şa
Bucuria lor nu s-a îngălbenit
Până în ziua în care, mirele a venit.
Ap. 18:7 Pe cât…s-a desfătat în risipă pe atât daţi-i chin şi tânguire! Pentru că zice în inima ei:,,Şed ca împărăteasă, nu sunt văduvă şi nu voi şti ce este tânguirea! “
De aceea frate care faci risipă
Nu te lăuda că eşti fără frică,
Că această siguranţă nu o ai numai tu
Ci o au şi cei care iubesc pământu.
1 Tesaloniceni 5:3 Când vor zice: „Pace şi linişte!”, atunci o prăpădenie neaşteptată va veni peste ei, ca durerile naşterii peste femeia însărcinată, şi nu va fi chip de scăpare. (de pildă)
Mi-a spus odată
O femeie stricată:
Că Domnul o iubeşte
Şi n-o pedepseşte.
Pedeapsa Lui i s-e părea o hulă
La adresa Celui pe care ea î-L înjură.
Ca această femeie, sunt toţi creştinii,
Care trăiesc in lume cum trăiesc păgânii.
Ei mint, înşală, fură….
şi…. cârtesc peste măsură.
După care, vin, se roagă puţin,
Şi nu au probleme, că-s plini de venin.
Ier.7 :9-10 Cum? Furaţi…Şi apoi veniţi să vă înfăţişaţi înaintea Mea, în Casa aceasta peste care este chemat Numele Meu, şi ziceţi: «Suntem izbăviţi!»
,,…nu vom ştii ce e tânguirea,,
E tot ce află omenirea.
Din serviciul lor divin
Care e de snoave plin,
Glume, despre cei ce spun
Că pedeapsa e pe drum. ….
2 Petru 3:3,, Înainte de toate, să ştiţi că în zilele din urmă vor veni batjocoritori plini de batjocuri, care vor trăi după poftele lor….”
Domnul, azi, le spune lor,
Dar şi nouă, tuturor:
,,Tânguirea vine
Pentru orşicine,
Care nu ascultă de al Meu Cuvânt,
Ci se lasă dus, uşor, uşor de vânt”……
………………………………….
Şi înţeleptele fecioare
Au o siguranţă mare,
Că fără ea sufletul-i ,,şod,,
Ca un peşte în năvod.
Siguranţa lor e rodul,
Lipsa ei e ca năvodul.
Rodul este fericirea
Năvodu-i nenorocirea….
Ps.30:6 Când îmi mergea bine, ziceam:,,Nu mă voi clătina niciodată!”(fericire). Ps.116:13 În neliniştea mea, ziceam: „Orice om este înşelător.”.În pornirea mea nechibzuită, ziceam: „Sunt izgonit dinaintea Ta!”(agonia pierzări). Dar Tu ai auzit glasul rgăciunilor mele când am strigat spre Tine(din nou fericire).
În apostazie,
Nu e agonie
E NUMAI domnie,
Până în veşnicie.
Nu e frământare
Că ce-l căzut moare…..
Deşi e vremea lepădării de credinţă, cei mai multi dintre noi spunem: că a cădea de la credinţă, e cu neputinţă….!!??
Dacă nu-i cadere
Atunci moartea piere.
Şi e viaţă din belşug
Fără plans şi fără jug.
Cu asemenea poveşti,
N-are rost să te sileşti
Şi nici să te osteneşti…..
Dumnezeu, în planul lui de mântuire, ne-a daruit tot ce priveşte viaţa şi evlavia, dar noi intrăm în posesia acestui ,,TOT”, prin silinţa noastră şi osteneala părinţilor noştri spirituali. Silinţa şi osteneala e un lucru greu, şi devine şi mai greu dacă poţi obţine acest ,,TOT” fără silinţă şi osteneală.
Nu-i uşor să faci ogor
Dintr-o stâncă prinsă în cor.
Mai uşor faci un tâlhar
Dintr-un sfânt născut prin har…
Ca să faci tâlhar dintr-un sfânt născut prin har, e suficient sa nu te ocupi de el după convertire. Că el va uita în curând ca a fost curăţit de vechile lui pacate, şi se va apuca de noile pacate care au întrat în adunare(risipirea harului de exemplu).
În schimb, dacă părintele spiritual i-a în serios planul de mântuire a lui Dumnezeu şi se osteneşte ca părintele Petru, cu un ucenic silitor ca Petru, dar şi greu de schimbat ca ,,stânca” Petru atunci: osteneala părintelui şi silinţa ucenicului e mare.
Sfântul Petru se ostenea
Ca şi după moartea sa,
Eu să cresc ca şi la Carte
Nu cu bucate stricate
Liderii nu ostenesc
Cu poveşti ei mă hrănesc.
Îmi spun că silinţa-i lucru rău
Că nu-i de la Dumnezeu.
Ei numesc silinţa robie,
Nu har în ucenicie!!??
Frate cu trei doctorate
Tu nu vezi ce scrie în Carte,
Da înainte de convertire
Silinţa mea, e numai fire.
Dar după naşterea din nou
Fără ea, ajung un bou.
Că în ucenicie
Silinţa nu e robie,
Că oricât m-aş ruga de des
Fără ea nu am progres.
Că în viaţa de pocainţă
Fără ea n-am biruinţă,
Chiar de sunt din Dumnezeu.
Fără ea nu scap de rău,
Ea, nu-i pentru oameni grei
De asta tu nu o mai vrei.
Dar fără ea eu nu am spor
Şi pe cântar voi fi uşor,
Şi în picioare nu voi sta
Bazat pe doctrina ta.
Ce ve-i face frate atunci,
Că tu m-ai pus pe butuci
Şi am ajuns un rob viclean,
Ca şi cel ce cântă în han??….
Excepţie de la această silinţă, o fac mântuiţii ca tâlharul pocait. Acesta, nu a mai timp nici sa se boteze, nici să se silescă să înveţe să păzească tot ce ne-a poruncit Domnul.
Fraţii noştri din vestul Europei, care sunt mai avansaţi pe calea apostaziei decât noi, au facut din această mântuire de excepţie a tâlharului, calea mântuiri lor, de aceea, urmaşii lor sunt oameni nesilitori pe calea Domnului, care se laudă că ei sunt mântuiţi fără merit ca tâlharul pocăit!!?? Dar despre cei mântuiţi ca tâlharul şi despre lipsa lor de merit(caracter) în următoarea parte a acestui material….
La revenirea Domnului, vom avea multe surprize, de exemplu: Luca 12:37 ,,Ferice de robii aceia pe care stăpânul îi va găsi veghind la venirea lui! Adevărat vă spun că el se va încinge, îi va pune să şadă la masă şi se va apropia să le slujească”!!??
Când de haină S-a dezbrăcat
Şi ştergarul a luat,
Noi ştim că El ne-a arătat
O pildă bună de urmat.
Dar aici El ce ne arată?
Că suntem după răsplată?
Şi slujeşte ca înainte
Când ne vorbea numai pilde!!??
Răspunsul la această întrebare
E în următoarea cugetare…..
Totuşi nu mă pot rabda
Să nu vă spun puţin din ea:
Pe cărarea lui Hristos
Lucrurile nu-s pe dos,
Aici slujirea-i reciprocă
Nu, unu-i cal şi altu-i focă.
Căci căruţa biruinţei
De pe drumul suferinţei,
El o trage noi, o împingem
Ca la capăt să ajungem.
Apostaţii au urcat
În carul Lui de Împărat,
Ca să-I poarte în sus şi în jos,
Parcă ei ar fi Hristos.
Dacă nu îi poartă bine
Î-L biciuiesc ca pe un câine,
După care vin şi-I spun
Că-L iubesc, că este bun….