7. Activitățile noastre sunt de 2 tipuri: sarcini și întâlniri.
Sarcina
- o activitate ce trebuie făcută;
- de cele mai multe ori o faci singur;
- sarcinile pot fi amânate, iată de ce oamenii le amână prea mult;
- dacă sunt amânate, sarcinile se adună foarte multe și activitatea devine stresante, ele devin o povară;
- sarcinile de lungă durată trebuie împărțite în timp;
Întâlnirile
- sunt fixate în timp;
- lucru pe care îl faci în conlucrare cu alți oameni;
- pot avea diferite scopuri: să primești/dai învățătură, să dai/primești responsabilități ș. a. m. d.
Sarcini care nu-ți plac să le faci
- începe cu această sarcină;
- finisarea acestei sarcini îți dă satisfacție pentru toată ziua, celelalte devin mult mai ușoare;
- amânarea continuă a acestora va aduce la întârzieri și situații stresante;
- aceste sarcini de obicei doar ni se par grele până începem să lucrăm la aceasta;
Stabilește-ți o rutină zilnică a dimineții:
-Studiu biblic, rugăciune;
-Planificarea zilei;
-Știri;
-Pregătesc micul dejun;
Avantajele rutinei de dimineață: Te ajută să începi ziua cu o bună dispoziție;
Planificarea activităților:
- Pune timp suficient pentru planificare;
- Planifică timpul și pentru perioade lungi - săptămâni, luni;
- Stabilește o zi în care să aduci la zi toate activitățile;
Rutina de seară:
- cina în familie; (pregătește ceva interesant ziditor pentru familie)
- studiu biblic/citirea Bibliei după plan împreună cu familia; (nevoile de rugăciune le împărtășim)
Cauza întârzierilor:
- Situații imprevizibile
o Ambuteiaj;
o Transportul public;
o Depinzi de o altă persoană;
o problemă de sănătate;
o cauze tehnice;
- Nepafinicare sau planificare parțială;
- Nu ai imaginea de ansamblu – săptămână/lună;
- Neglijența;
- Îți asumi că ai timp și lași totul pentru ultimul moment;
- Nu-ți lași timp suficient pentru a trece de la o activitate la alta;
- Te încarci cu mai multe activități decât poți duce, și astfel întârzii în termenii în care ar fi trebuit să fie realizată sarcina;
- Lipsa de inspirație;
- Amânarea unei sarcini pentru că-ți pare prea grea;
Care este efectul întârzierii?
- Imaginea ta de persoană responsabilă scade și, respectiv, și încrederea oamenilor în tine, precum și respectul față de tine;
- Pui în întârziere pe alți oameni;
- Creezi disconfort, tensiune, îngrijorare;
- Anulezi evenimente importante;
- Calitatea lucrului scade;
- Dai prilej altora să întârzie;
- Descurajează, fiind adunat un volum mare de lucru;
- Poți provoca accidente și alte situații grave;
- Creează presiune, nu poți lucra eficient sau discuta eficient;
- Pierzi oportunități, nu mai ești actual (media);
- Tensiuni în relații, în relațiile de familie;
- Suporți pedeapsa;
Ce să faci ca să nu întârzii?
- Ambuteiaj – planifică 10/15 min pentru situații imprevizibile;
- Să planificăm bine activitățile din timp, inclusiv drumul;
- Lasă timp suficient pentru a trece de la o activitate la alta;
- Nu încărca ziua cu mai multe activități, împarte bine lucrul pentru fiecare zi din săptămână;
- Realizează importanța fiecărei activități;
- Nu amâna, începe cu lucrul cel mai greu;
Ce faci când întârzierile sunt inevitabile?
- Anunță despre întârziere, îți ceri scuze;
- Caută o soluție;
- Cere termen mai mare dacă nu reușești să îndeplinești sarcina; comunică conducătorului;
- Apelezi la ajutorul altor persoane;
- Nu tolera întârzierea în viața ta; foarte repede acestea încep să devină obicei;
- Ia-ți rezervă de timp;
Ce să faci când nu ai inspirație în activitatea/sarcina pe care o faci?
Insipirație = creativitate, nu știi cum să-ți atingi un obiectiv, ce metode să folosești, ce soluție să găsești;
o Ex. nu am imaginație/creativitate pentru un film;
o Ex. banca pocăinței pentru avort;
o Ex. buget pentru decorarea studioului;
- Rugăciune, cere soluție de la Dumnezeu;
- ”Furtună de idei” – gândirea proiectului;
- Poartă totdeauna un carnet pentru idei;
- Primul pas – scrie tot ce-ți trece prin cap, toate ideile pe care le ai, fără să gândești ordinea lucrurilor;
- Abia după ce s-au epuizat toate ideile, implică alte persoane care sunt implicate în lucrarea pe care o faci, lansează provocări (ex: studenții MEDIA);
- Inspiră-te din alte lucrări, din alte lucrări similare;
- După ce ai adunat toate ideile, lucrează la ordinea acestora, stabilește ordinea pașilor/părților;
- Încearcă să găsești soluții pentru a atinge rezultate maxime cu eforturi minime;
- Cercetează domeniul în care îți faci lucrarea – alege ceva potrivit; Ex. studiază programe avansate...
- Nu aștepta ultimul moment, gândește activitatea din timp;
- Planifică timp pentru creativitate, pentru gândirea proiectului;
- Eliberează-te de griji (”să nu uit”), altfel mintea ta nu poate crea, iată de ce scrie ideile, fă sarcinile care nu-ți iau mult timp la moment;
- Nu treceți în extreme: să faci singur toate lucrurile, să deleghezi toate lucrurile altora, dacă deleghezi asigură-te că persoana respectivă va executa ce i-ai încredințat și urmărește aceasta.
Vă recomand predica:
Inima văduvei sărace (Marcu 12)
Este o încurajare foarte mare pentru cei săraci, care au o dorință mare, să-L iubească pe Domnul cu o dragoste jertfitoare. Căci în ziua de azi sunt creștini, care o critică pe văduva săracă, că ea nu a avut grijă de viitorul ei. Oare fapta ei nu arată că era o femeie chibzuită și prudentă? Oare Hristos nu a promis că va avea grijă de aceia, care caută mai întâi Împărăția Lui Dumnezeu și neprihănirea Lui (Matei 6:33)?
Autor: Igor Opinca
Traducere: Repalov Veaceslav
https: //www. facebook. com/Repalovveaceslav/videos/2256697587750202/