Cum te maturizezi in rugaciune?
Autor: Florin Forgaci  |  Album: Maturitate-Iacov  |  Tematica: Cărțile bibliei
Resursa adaugata de forgaci in 17/09/2020
    12345678910 0/10 X
Referințe

                                         CUM TE MATURIZEZI ÎN RUGĂCIUNE?

-         Darul vorbirii este un lucru minunat, dacă este folosit cum se cuvine.

-         Iacov pune accent deosebit pe limbă in epistola lui

-         Limba se poate folosi să te plângi, să bârfești, să minți, să batjocorești, dar poate fi folosită să proclami Cuvântul lui Dumnezeu, să binecuvânți, să te rogi și să lauzi pe Dumnezeu.

-         -Rugăciunea este un privilegiu sfânt

-         -Poți veni liber înaintea lui Dumnezeu și să-i spui durerea și nevoia ta

-         -În loc să te plângi, vorbește cu Dumnezeu

-         -4 situații în care Dumnezeu răspunde la rugăciuni

 

I. RUGĂCIUNE PENTRU SUFERINȚĂ VS 13

-         Cuvântul suferință- înseamnă greutăți în diferite circumstanțe.

-         Probleme ar fi corect folosit

-         -Pavel folosește cuvântul și în privința lui –pentru că sufăr până acolo că sunt legat ca un făcător de rele-2 Tm 2:9

-         De multe ori credincioșii au suferințe care nu sunt legate de păcat

-         Ce facem în problem și necazuri?

-         Blamăm pe Dumnezeu? Criticăm pe frații noștri care o duc mai bine? Iacov 5:9-Nu vă plângeți unii împotriva altora-

-         Trebuie să ne rugăm să înțelegem situația și să vedem oportunitatea pe care o avem în suferință.

-         Rugăciunea poate înlătura suferința –dacă este voia Lui. Dar rugăciunea ne poate da răbdarea să îndurăm suferința- Dumnezeu poate transforma suferința în triumf.

-         -Domnul Isus s-a rugat ca paharul să fie înlăturat, dar in schimb a primit putere să meargă până la capăt.

-         Tu ce faci în probleme, murmuri, te cerți, nemulțumit-sau te rogi?

-         Dumnezeu balanseaza in viața noastră orele de suferință cu cele de cântat

-         Oricine poate cânta după suferință dar doar cel care se încrede în El în mijlocul suferinței

-         Dumnezeu poate să ne dea așa cum scrie în Iov  35:10 –cântări de veselie noaptea- chiar a făcut-o pentru Pavel și Sila când erau în temniță, cu picioarele în butuci

-         Expresia stării tale interioare se observă în cântarea pe care o cânți

-         Cântarea creștinului trebuie să se bazeze pe Scriptură, dacă nu este biblică nu trebuie să o cânți.

-         Dacă nu este biblică nu este acceptată de Dumnezeu

Tu cânti atunci când ești în dificultăți?

 

II. RUGĂCIUNE PENTRU BOLNAVI VS 14-16

-         Iacov nu ne dă un cec in alb, ca toți vor fi vindecați

-         Câteodată da, câteodată nu

-         Cazul descris de Iacov are câteva caracteristici

-         1. Persoana bolnavă este datorită păcatului 15b-16

-         În greacă este –dacă in mod constant păcătuiește-

-         1 Cor 11:30-din pricina aceasta sunt intre voi mulți neputincioși și bolnavi-

-         Aici in text este un membru al bisericii care este disciplinat de Dumnezeu.

-         Deaceea sunt chemați prezbiterii, trebuiau să vină ei ca el nu mai putea să meargă, prezbiterii sunt cei cu disciplina in biserică

-         2. Persoana mărturisește păcatul vs 16

-         In Biserica primară se disciplina în Biserică, exemplul este 1 Cor 5.

-         Pavel cere comunității să dea afară un membru care a păcătuit până se pocăiește de faptele lui

-         Pentru aceasta este nevoie de marturisire

3. Persoana este vindecată prin rugăciunea credinței vs 15

-nu ungerea vindecă ci rugăciunea

-cuvântul ungere în greacă are sens și de masaj, asta sugerează că se cere atingerea lui Dumnezeu

-Dumnezeu este cel care adduce vindecarea

-Dar cum este cu rugăciunea acesta a credinței?

-1 Ioan 5:14-15

-Rugăciunea credinței este atunci când știm voia lui Dumnezeu.

-prezbitere caută voia lui Dumnezeu în cauza respectivă

-nu suntem îndemnați să cutăm vindecători ci cei care răspund de turmă.

-mărturisirea nu este obligatoriu să se facă pastorului sau prezbiterilor ci sfinților din Biserică.

-păcatele personale se mărturisesc personal cele publice se mărturisesc public

-nu mărturisim păcate înafara cercului de influiență a păcatului

-nu ajută la pocăință.

Care este atitudinea noastră natural în boală?

III. RUGĂCIUNE PENTRU NAȚIUNE VS 17-18

-Iacov prezintă pe Ilie-rugăciunea omului neprihănit

-Intâmplarea este  1 Imp17-18, Regele rău Ahab și regina Izabela, au condus pe Israel departe de Domnul să se închine lui Baal. Pedeapsa a fost seceta(Deut 28), 3 ani jumate fară ploaie, fără recoltă, foame

-Ilie a mers in fața Domnului pe muntele Carmel și a căzut înaintea Domnului, și-a trimis de 7 ori servitorul să vadă dacă vine ploaia, a 7 oara a văzut un norișor. O ploaie mare și națiunea a fost izbăvită.

-s-a rugat cu staruinta, chiar dacă a fost un om cu aceleași slabiciuni ca noi

-una din principalele responsabiliăți ale Bisericii este să se roage pentru tară

-Cum ne putem ruga pentru un guvern corupt?

 

IV. RUGĂCIUNE PENTRU CEI RĂTĂCIȚI VS 19-20

-dacă ne rugăm pentru cei în suferințe, bolnavi și țară, inevitabil suntem chemați să ne rugăm și pentru cei care rătăcesc de la adevăr.

-sunt acei oameni care gradual sunt cuprinși și orbiți spiritual, oameni care s-au îndepărtat de Dumnezeu

-pericolul este ca să influiențeze pe alții, Biserica trebuie să fie cu un pas înainte

-originea problemei este expresia –rătăciți de la adevăr- adică de la Cuvânt

-Isus a avertizat și pe Petru că satan se luptă să inșele-nu a crezut-s-a culcat

-rezultatul rătăcirii este moartea-nu uitați aici este vorba de un credincioas.

-ești un erou dacă recuperezi un frate

Până în acest moment nu au fost adăugate comentarii.
Statistici
  • Vizualizări: 900
  • Export PDF: 1
  • Favorită: 1
Opțiuni