Nașterea din nou: Ioan 3
Autor: Ștefan Zambo  |  Album: fara album  |  Tematica: Diverse
Resursa adaugata de 12345 in 09/08/2024
    12345678910 0/10 X

 „Nu te mira că ți-am zis: „Trebuie să vă nașteți din nou.” (Ioan 3:7)

 Evanghelia după Ioan se deosebește de celelate Trei Evanghelii prin faptul că se concentrează pe a descrie unele din cele mai importante și interesante dialoguri avute de Domnul Isus cu semenii. Un astfel de dialog este cel dintre Domnul și Nicodim, un fariseu, fruntaș al Iudeilor. Să aruncăm o privire.

a) - Nicodim începe discuția prin a rosti câteva cuvinte măgulitoare față de Isus. Domnul nu se lasă păcălit de ”fentă”, ci trece direct la nevoia omului: „Adevărat, adevărat îți spun că, dacă, un om nu se naște din nou, nu poate vedea Împărăția lui Dumnezeu.” Nicodim nedumerit întreabă: „Cum se poate naște un om bătrân? Poate el să intre a doua oară în pântecele maicii sale, și să se nască?” Domnul îi explică: „Adevărat, adevărat îți spun, că, dacă nu se naște cineva din apă și din Duh, nu poate să intre în Împărăția lui Dumnezeu. Ce este născut din carne, este carne, ce este născut din Duh este duh.” Afirmațiile de mai sus sunt fundamentale în ce privește mântuirea omului, de aceea este esențial a fi înțeles corec.

b) - Întrebăm ca și Nicodim; ce este această naștere din nou, naștere a doua oară? Înțelegem din cele spuse de Domnul aici și de învățătura Noului Testament în ansamblu că Nașterea din nou este o naștere spirituală, o lucrare supranaturală care face din om o nouă făptură. Teologia și practica religioasă ortodoxă susține că nașterea din nou are loc imediat după botezul în apă când candidatul este uns cu un ulei special. Noi protestăm împotriva acestei învățături și practici în care nu vedem decât un gest ritual fără putere. Nașterea din nou nu trebuie redusă la un gest simbolic, ea trebuie să fie o realitate vie care transformă și înnoiește. Nașterea din nou adaugă o dimensiune nouă, o abilitate duhovnicească, care lipsește omului Adamic, iar autorul este Duhul lui Dumnezeu: „înnoire făcută de Duhul”. (Tit 3:5)

c) - Nicodim cere lămuriri suplimentare: „Cum se poate face așa ceva?” Domnul îi pune înainte o imagine din Vechiul Testament cu care Nicodim era familiarizat: Șarpele de aramă. (Numeri 21:4-9) Care este întâmplarea? Evreii ieșiți din Egipt erau în călătorie spre Canaan. Pe drum și-au pierdut răbdarea și au început să vorbească împotriva lui Dumnezeu și împotriva lui Moise. Domnul a trimis niște șerpi înfocați, așa că mulți au murit în Israel. Poporul a venit la Moise și a zis: „Am păcătuit... ” Moise s-a rugat pentru popor și Dumnezeu i-a zis: „Fă-ți un șarpe înfocat, și spânzură-l de o prăjină; oricine este mușcat, și va privi spre el, va trăi.” Domnul îi explică lui Nicodim: „Și, după cum a înălțat Moise șarpele în pustie, tot așa trebuie să fie înălțat și Fiul omului, pentru ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică”.

d) - Deci, cum are loc Nașterea din Nou! ? ! Omul care a păcătuit și se află sub judecata lui Dumnezeu, privește cu credință la Cruce, unde Domnul se stinge pentru cei păcătoși. În timpul căinței are loc iertarea și înnoirea. Pocăința și credința păcătosului la picioarele Crucii, îi oferă posibilitatea Duhului lui Dumnezeu să între în viața omului pentru a-l înnoi. Înnoirea aceasta, regenerarea aceasta, este numită în Scriptură atât Naștere din Nou cât și înviere. Multe sunt cuvintele în Noul Testament care completează și explică învățătura Domnului despre înnoirea omului. Iată două exemple: Ioan 1:11-13 „A venit la ai Săi, și ai Săi nu L-au primit. Dar tuturor celor ce L-au primit, adică celor ce cred în Numele Lui, le-a dat dreptul să se facă copii ai lui Dumnezeu; născuți nu din sânge, nici din voia firii lor, nici din voia vreunui om, ci din Dumnezeu”. Efeseni 2:1-7: „Voi erați morți în greșelile și în păcatele voastre, în care trăiați odinioară, după mersul lumii acesteia, ... Dar Dumnezeu care este bogat în îndurare pentru dragostea cea mare cu care ne-a iubit, ... ne-a adus la viață împreună cu Hristos... ”

A înțeles Nicodim inutilitatea religiei și necesitatea regenerării pentru a intra în Împărăție? Probabil că atunci nu, dar mai apoi, da, căci îl întâlnim la Cruce! (Ioan 19:39)

Înțelegi tu omule, astăzi, nevoia de a te naște a doua oară pentru a puntea intra în Împărăția lui Dumnezeu? ...

Până în acest moment nu au fost adăugate comentarii.
Statistici
  • Vizualizări: 243
Opțiuni