Puterea mântuirii prin Hristos: Harul și credința ca fundament al vieții creștine
Autor: Daniel Ioan Notar  |  Album: Puterea credinței și a rugăciunii în mijlocul încercărilor  |  Tematica: Credință
Resursa adaugata de notardanielioan76 in 08/09/2024
    12345678910 0/10 X

Chemarea vameșului Matei – O chemare la har și transformare

CHEMAREA VAMEŞULUI  - Matei 9:9-13
 ******************************************
I. O chemare a harului (v. 9)  "Vino după Mine"
II. Ascultarea credinţei (v. 9)  "S-a sculat şi a mers după El"
III. Dovada dragostei (v. 10) A dat un ospăţ      
IV. Loc al nădejdii (v. 10)  Mulţi au şezut la masa cu El.
V. Manifestarea mândriei (v. 11)  "Pentru ce mănâncă învăţătorul vostru cu vameşii şi cu păcătoşii?"
VI. Nevoia (v. 12)
VII. Scopul lui Hristos (v. 13)

 ******************************************

Matei 9:9-13 ne aduce în față una dintre cele mai remarcabile chemări din viața lui Isus Hristos – chemarea vameșului Matei. Această chemare nu este doar o invitație adresată unui om din trecut, ci un simbol al harului oferit de Dumnezeu fiecăruia dintre noi, indiferent de trecutul nostru. În acest pasaj, vedem o chemare la ascultare, o manifestare a dragostei divine și un scop clar al lucrării lui Hristos pe pământ.

I. Chemarea harului (Matei 9:9)

Isus îl întâlnește pe Matei la locul său de muncă, colectând taxe, și îi spune simplu: "Vino după Mine." Această chemare simplă, dar puternică, reflectă harul divin – chemarea lui Dumnezeu nu este rezervată celor care sunt considerați vrednici în ochii oamenilor, ci celor pe care El îi alege să-i transforme.

În Lutherbibel, acest verset este exprimat astfel: „Und als Jesus von dort wegging, sah er einen Menschen am Zoll sitzen, der hieß Matthäus; und er sprach zu ihm: Folge mir nach! Und er stand auf und folgte ihm nach. “
Traducerea în română: "Pe când trecea Isus de acolo, a văzut pe un om, numit Matei, șezând la vamă și i-a zis: «Vino după Mine! » Și el s-a sculat și a mers după El."

Aceasta este o chemare a harului – Matei nu este ales pentru ceea ce era, ci pentru ceea ce putea deveni prin harul lui Dumnezeu. El este chemat nu pentru meritele sale, ci datorită iubirii necondiționate a lui Hristos.

II. Ascultarea credinței (Matei 9:9)

Ceea ce urmează după chemarea lui Isus este un răspuns imediat din partea lui Matei: "S-a sculat și a mers după El." Aceasta este o imagine clară a credinței care se manifestă prin ascultare. Matei nu întreabă unde va merge sau ce va face. El răspunde fără întârziere, lăsând în urmă totul pentru a-L urma pe Hristos.

În King James Version, versetul sună astfel: "And as Jesus passed forth from thence, he saw a man, named Matthew, sitting at the receipt of custom: and he saith unto him, Follow me. And he arose, and followed him."
Traducerea în română: "Pe când trecea Isus de acolo, a văzut pe un om numit Matei, șezând la vama de taxe, și i-a zis: «Urmează-Mă! » Și el s-a ridicat și L-a urmat."

Aceasta este ascultarea credinței – o ascultare care nu cere explicații sau certitudini, ci se bazează pe încrederea în chemarea divină.

III. Dovada dragostei (Matei 9:10)

După ce Matei răspunde chemării lui Isus, el organizează un ospăț la care invită și alți vameși și păcătoși. Acest gest este o dovadă a dragostei – Matei nu păstrează această experiență doar pentru sine, ci dorește să împărtășească bucuria întâlnirii cu Hristos cu alții.

În Schlachter-Bibel, versetul este exprimat astfel: „Und es begab sich, als er zu Tisch saß im Hause, siehe, da kamen viele Zöllner und Sünder und setzten sich mit Jesus und seinen Jüngern zu Tisch. “
Traducerea în română: "Pe când ședea Isus la masă în casă, iată că au venit mulți vameși și păcătoși și au șezut la masă cu Isus și cu ucenicii Lui."

Aceasta este manifestarea dragostei – o dragoste care atrage și alți păcătoși în prezența lui Isus, învățându-i că există iertare și har pentru toți cei care caută.

IV. Loc al nădejdii (Matei 9:10)

Acest ospăț nu este doar o masă obișnuită, ci devine un loc al nădejdii. Păcătoșii și vameșii, marginalizați de societate, găsesc acum o oportunitate de a fi aproape de Isus, Cel care aduce speranță și restaurare.

În New International Version, versetul este tradus astfel: "While Jesus was having dinner at Matthew’s house, many tax collectors and sinners came and ate with him and his disciples."
Traducerea în română: "În timp ce Isus lua cina în casa lui Matei, mulți vameși și păcătoși au venit și au mâncat împreună cu El și cu ucenicii Săi."

Pentru acești oameni, prezența lui Hristos reprezintă nădejdea unei vieți noi, o șansă de a fi transformați și iertați.

V. Manifestarea mândriei (Matei 9:11)

Nu toți cei prezenți la această masă au văzut harul lui Hristos. Fariseii, plini de mândrie, au întrebat: "De ce mănâncă Învățătorul vostru cu vameșii și cu păcătoșii?" Această întrebare este o reflectare a mândriei lor religioase, a superiorității auto-percepute față de cei considerați păcătoși.

În Lutherbibel, versetul este exprimat astfel: „Und als die Pharisäer das sahen, sprachen sie zu seinen Jüngern: Warum isst euer Meister mit den Zöllnern und Sündern? “
Traducerea în română: "Când au văzut fariseii acest lucru, au spus ucenicilor Lui: De ce mănâncă Învățătorul vostru cu vameșii și păcătoșii?"

Aceasta este manifestarea mândriei – o atitudine care refuză să înțeleagă harul lui Dumnezeu și care judecă pe cei care caută iertarea.

VI. Nevoia umană (Matei 9:12)

Răspunsul lui Isus este plin de înțelepciune: "Nu cei sănătoși au nevoie de doctor, ci cei bolnavi." Prin aceste cuvinte, Isus subliniază că nevoia umană de vindecare și iertare este centrală în lucrarea Sa.

În King James Version, acest verset sună astfel: "But when Jesus heard that, he said unto them, They that be whole need not a physician, but they that are sick."
Traducerea în română: "Dar Isus, auzind aceasta, le-a spus: «Nu cei sănătoși au nevoie de doctor, ci cei bolnavi. »"

Aceasta este nevoia fiecărui om – nevoia de a fi vindecat, atât fizic, cât și spiritual.

VII. Scopul lui Hristos (Matei 9:13)

Isus își dezvăluie scopul lucrării Sale în cuvintele: "Nu am venit să chem la pocăință pe cei drepți, ci pe cei păcătoși." Acesta este scopul Său suprem – de a aduce vindecare, iertare și restaurare celor care recunosc că sunt pierduți.

În New International Version, versetul este formulat astfel: "But go and learn what this means: ‘I desire mercy, not sacrifice.’ For I have not come to call the righteous, but sinners."
Traducerea în română: _"Dar duceți-vă și învățați

Puterea rugăciunii și credinței în viața creștinului

Rugăciunea este inima vieții de credință. Este acea legătură vie, dinamică, pe care fiecare creștin o are cu Dumnezeu. În fiecare zi, prin rugăciune, ne conectăm la puterea divină care ne susține, ne întărește și ne călăuzește. Rugăciunea nu este doar un exercițiu religios, ci o modalitate prin care ne exprimăm credința și încrederea în Dumnezeu. De asemenea, rugăciunea are puterea de a ne transforma viața, de a aduce răspunsuri la nevoile noastre și de a ne apropia de inima lui Dumnezeu.

Chemarea la rugăciune și ascultarea divină

Isus ne-a învățat despre importanța rugăciunii și ne-a arătat cum să ne rugăm. În Matei 6:6, El spune: „Ci tu, când te rogi, intră în odăiţa ta, încuie-ţi uşa şi roagă-te Tatălui tău, care este în ascuns; şi Tatăl tău, care vede în ascuns, îţi va răsplăti.”
( Biblia Cornilescu ). Această chemare ne arată că rugăciunea nu trebuie să fie un act de mândrie sau de arătare, ci o conversație intimă cu Dumnezeu. În Lutherbibel, același verset sună astfel: „Wenn du aber betest, so geh in deine Kammer und schließ die Tür zu und bete zu deinem Vater, der im Verborgenen ist; und dein Vater, der in das Verborgene sieht, wird dir’s vergelten. “
Traducerea în română: „Iar tu, când te rogi, intră în camera ta, închide ușa și roagă-te Tatălui tău care este în ascuns; iar Tatăl tău, care vede în ascuns, te va răsplăti pe față.”

În rugăciune, suntem chemați să ne deschidem sufletele, fără teama de a fi judecați, și să ne predăm complet în mâinile lui Dumnezeu.

Rugăciunea ca sursă de putere în încercări

Rugăciunea devine adesea cel mai important instrument pe care îl avem în fața provocărilor și necazurilor. În Filipeni 4:6-7, apostolul Pavel ne îndeamnă să nu ne îngrijorăm, ci să aducem cererile noastre înaintea lui Dumnezeu: „Nu vă îngrijoraţi de nimic; ci, în orice lucru, aduceţi cererile voastre la cunoştinţa lui Dumnezeu, prin rugăciuni şi cereri, cu mulţumiri. Şi pacea lui Dumnezeu, care întrece orice pricepere, vă va păzi inimile şi gândurile în Hristos Isus.”
( Biblia Cornilescu ).

În Schlachter-Bibel, acest verset este tradus astfel: „Sorgt euch um nichts, sondern in allem lasst durch Gebet und Flehen mit Danksagung eure Anliegen vor Gott kundwerden. Und der Friede Gottes, der allen Verstand übersteigt, wird eure Herzen und eure Gedanken bewahren in Christus Jesus. “
Traducerea în română: „Nu vă îngrijorați de nimic, ci în orice situație, prin rugăciune și cereri, cu mulțumire, faceți cunoscute cererile voastre înaintea lui Dumnezeu. Și pacea lui Dumnezeu, care depășește orice înțelegere, vă va păzi inimile și mințile în Hristos Isus.”

Acest pasaj ne încurajează să ne eliberăm de grijile noastre, știind că Dumnezeu răspunde rugăciunilor noastre și că El aduce pace în mijlocul furtunilor vieții.

Rugăciunea în credință – cheia miracolelor

Credința și rugăciunea sunt inseparabile. Fără credință, rugăciunea devine o simplă recitare de cuvinte. În Marcu 11:24, Isus ne învață despre puterea rugăciunii în credință: „De aceea vă spun că, orice lucru veţi cere, când vă rugaţi, să credeţi că l-aţi şi primit, şi-l veţi avea.”
( Biblia Cornilescu ).

În King James Version, același verset este formulat astfel: „Therefore I say unto you, What things soever ye desire, when ye pray, believe that ye receive them, and ye shall have them.”
Traducerea în română: „De aceea vă spun, orice veți cere în rugăciune, credeți că ați primit și veți avea.”

Aceasta ne arată că credința este fundamentul oricărei rugăciuni eficiente. Atunci când ne rugăm cu credință, Dumnezeu răspunde conform voii Sale și aduce împlinirea cererilor noastre.

Exemple biblice de rugăciune și credință

Biblia este plină de exemple de oameni care au experimentat puterea lui Dumnezeu prin rugăciune și credință. Unul dintre cele mai puternice exemple este Ilie, care s-a rugat pentru ploaie după trei ani de secetă. În Iacov 5:17-18, apostolul ne amintește de puterea rugăciunii lui Ilie: „Ilie era un om supus acelorași slăbiciuni ca și noi și s-a rugat cu stăruință să nu plouă și nu a plouat deloc în țară trei ani și șase luni. Apoi s-a rugat din nou, și cerul a dat ploaie, și pământul și-a dat rodul.”
( Biblia Cornilescu ).

În Lutherbibel, același pasaj este tradus astfel: „Elia war ein Mensch von gleicher Art wie wir; und er betete ein Gebet, dass es nicht regnen sollte, und es regnete nicht auf Erden drei Jahre und sechs Monate. Und er betete wiederum, und der Himmel gab Regen, und die Erde brachte ihre Frucht hervor. “
Traducerea în română: „Ilie era un om supus acelorași slăbiciuni ca noi și s-a rugat cu stăruință să nu plouă; și nu a plouat pe pământ trei ani și șase luni. Apoi s-a rugat din nou, iar cerul a dat ploaie și pământul a dat rodul său.”

Rugăciunea lui Ilie a fost eficientă pentru că a fost făcută cu credință și perseverență. Acesta este un exemplu de cum Dumnezeu răspunde atunci când suntem credincioși și stăruim în rugăciune.

Rugăciunea ca formă de închinare și mulțumire

Rugăciunea nu este doar o modalitate de a cere, ci și un mijloc de a-I aduce mulțumire și slavă lui Dumnezeu. În Coloseni 4:2, ni se spune: „Stăruiți în rugăciune, vegheați în ea cu mulțumiri.”
( Biblia Cornilescu ). Acest îndemn ne arată că rugăciunea trebuie să fie însoțită de mulțumire pentru tot ceea ce Dumnezeu a făcut și va face.

În Schlachter-Bibel, același verset este tradus astfel: „Seid ausdauernd im Gebet und wacht darin mit Danksagung.”
Traducerea în română: „Fiți perseverenți în rugăciune și vegheați în ea cu mulțumire.”

Rugăciunea de mulțumire este o expresie a recunoștinței noastre și o manifestare a încrederii că Dumnezeu este în controlul tuturor lucrurilor.

Chemarea la credință și mântuire prin harul lui Dumnezeu

Viața de credință este, în esență, o chemare la o relație personală și profundă cu Dumnezeu. Credinciosul este invitat să răspundă chemării divine, să trăiască prin har și să experimenteze plinătatea mântuirii oferite de Hristos. Această chemare nu este o simplă invitație, ci un apel la o transformare totală a inimii și minții, adusă de puterea harului lui Dumnezeu.

Harul lui Dumnezeu în mântuirea noastră

Unul dintre cele mai importante concepte biblice este harul. În Efeseni 2:8-9, apostolul Pavel ne amintește: „Căci prin har ați fost mântuiți, prin credință. Și aceasta nu vine de la voi, ci este darul lui Dumnezeu. Nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni.”
( Biblia Cornilescu ).

Acest verset ne arată clar că mântuirea noastră nu este ceva ce putem câștiga prin faptele noastre. Harul este darul oferit de Dumnezeu, iar credința este răspunsul nostru la această chemare. În Lutherbibel, versetul este tradus astfel: „Denn aus Gnade seid ihr gerettet durch Glauben, und das nicht aus euch: Gottes Gabe ist es, nicht aus Werken, damit sich nicht jemand rühme. “
Traducerea în română: „Căci prin har sunteți mântuiți prin credință, și aceasta nu vine de la voi, ci este darul lui Dumnezeu, nu din fapte, ca să nu se laude nimeni.”

Harul lui Dumnezeu ne îndreaptă spre El, ne arată calea spre mântuire și ne dă puterea de a trăi o viață nouă.

Credința ca răspuns la chemarea lui Dumnezeu

Credința este esențială în relația noastră cu Dumnezeu. În Evrei 11:6, ni se spune: „Și fără credință este cu neputință să fim plăcuți Lui! Căci cine se apropie de Dumnezeu trebuie să creadă că El este și că răsplătește pe cei ce-L caută.”
( Biblia Cornilescu ).

Acest verset ne arată că credința este fundația relației noastre cu Dumnezeu. În King James Version, același verset este tradus astfel: „But without faith it is impossible to please him: for he that cometh to God must believe that he is, and that he is a rewarder of them that diligently seek him.”
Traducerea în română: „Fără credință este imposibil să-I fim plăcuți Lui: căci cel care se apropie de Dumnezeu trebuie să creadă că El este și că răsplătește pe cei care-L caută cu sârguință.”

Credința este acea forță care ne aduce mai aproape de Dumnezeu, ne deschide ochii să vedem adevărul și ne întărește în toate aspectele vieții.

Chemarea la viața veșnică prin Hristos

Isus Hristos este mântuirea noastră, iar prin jertfa Sa, avem acces la viața veșnică. În Ioan 3:16, un verset bine cunoscut, Scriptura spune: „Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viața veșnică.”
( Biblia Cornilescu ).

Acesta este un verset central care ne arată dragostea infinită a lui Dumnezeu pentru omenire. În Lutherbibel, acest verset este formulat astfel: „Denn also hat Gott die Welt geliebt, dass er seinen eingeborenen Sohn gab, damit alle, die an ihn glauben, nicht verloren werden, sondern das ewige Leben haben. “
Traducerea în română: „Căci așa a iubit Dumnezeu lumea, încât L-a dat pe singurul Său Fiu, pentru ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.”

Prin credința în Hristos și prin acceptarea jertfei Sale, noi primim darul vieții veșnice, un dar care este rezultatul harului divin.

Ascultarea și trăirea în voia lui Dumnezeu

Credința și harul nu ne scutesc de ascultare. Din contră, credința adevărată se manifestă prin ascultarea de Cuvântul lui Dumnezeu. În Iacov 2:26, ni se spune: „După cum trupul fără duh este mort, tot așa și credința fără fapte este moartă.”
( Biblia Cornilescu ).

Această afirmație este esențială pentru viața de credință. În Schlachter-Bibel, același verset este exprimat astfel: „Denn wie der Leib ohne Geist tot ist, so ist auch der Glaube ohne Werke tot.”
Traducerea în română: „Așa cum trupul fără duh este mort, la fel și credința fără fapte este moartă.”

Credința noastră trebuie să fie însoțită de fapte care reflectă ascultarea noastră de Dumnezeu. Ascultarea este o dovadă vie a credinței noastre, arătând că trăim conform voii Sale.

Speranța în promisiunile lui Dumnezeu

Speranța creștină este ancorată în promisiunile lui Dumnezeu. În Romani 8:28, apostolul Pavel spune: „Știm că toate lucrurile lucrează împreună spre binele celor ce iubesc pe Dumnezeu, și anume spre binele celor ce sunt chemați după planul Său.”
( Biblia Cornilescu ).

Acesta este un verset care aduce mângâiere și speranță. În New International Version, versetul este formulat astfel: „And we know that in all things God works for the good of those who love him, who have been called according to his purpose.”
Traducerea în română: „Și știm că, în toate lucrurile, Dumnezeu lucrează pentru binele celor care-L iubesc, celor care sunt chemați conform planului Său.”

Indiferent de circumstanțele prin care trecem, Dumnezeu are un plan bun pentru noi. Speranța noastră trebuie să fie mereu ancorată în această promisiune.

Exemple de credință și ascultare în Scriptură

Biblia este plină de exemple ale unor oameni care au răspuns chemării divine prin credință și ascultare. Unul dintre cele mai remarcabile exemple este cel al lui Avraam, care a răspuns chemării lui Dumnezeu fără să știe unde merge. În Evrei 11:8, Scriptura spune: „Prin credință Avraam, când a fost chemat să plece într-un loc pe care avea să-l ia ca moștenire, a ascultat și a plecat fără să știe unde se duce.”
( Biblia Cornilescu ).

În King James Version, acest verset este formulat astfel: „By faith Abraham, when he was called to go out into a place which he should after receive for an inheritance, obeyed; and he went out, not knowing whither he went.”
Traducerea în română: „Prin credință Avraam, când a fost chemat să plece într-un loc pe care avea să-l primească ca moștenire, a ascultat; și a plecat fără să știe unde merge.”

Avraam este un model de credință și ascultare. El a crezut promisiunile lui Dumnezeu și a acționat în conformitate cu ele, chiar și atunci când nu avea toate detaliile.

Puterea rugăciunii în viața credinciosului

Rugăciunea este fundația relației noastre cu Dumnezeu

Puterea mântuirii prin Hristos: Harul și credința ca fundament al vieții creștine

Viața de credință este o călătorie spirituală în care fiecare creștin este chemat să își pună nădejdea și încrederea în Dumnezeu. În centrul acestei călătorii stau harul și credința, două concepte fundamentale care definesc relația noastră cu Creatorul. Harul este darul nemeritat pe care Dumnezeu îl oferă omenirii, iar credința este răspunsul nostru la această chemare divină.

Harul lui Dumnezeu în mântuire

În Efeseni 2:8-9, apostolul Pavel subliniază clar că mântuirea vine prin har și nu prin faptele noastre: "Căci prin har ați fost mântuiți, prin credință. Și aceasta nu vine de la voi, ci este darul lui Dumnezeu. Nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni."
( Biblia Cornilescu ).

În Lutherbibel, acest verset este tradus astfel: „Denn aus Gnade seid ihr gerettet durch Glauben, und das nicht aus euch: Gottes Gabe ist es, nicht aus Werken, damit sich nicht jemand rühme.”
Traducerea în română: „Căci prin har sunteți mântuiți prin credință, și aceasta nu vine de la voi, ci este darul lui Dumnezeu, nu din fapte, ca să nu se laude nimeni.”

Acest pasaj biblic ne arată că harul este darul gratuit oferit de Dumnezeu pentru mântuirea noastră. Faptele noastre, oricât de bune ar fi, nu pot câștiga favorul divin. Mântuirea nu este ceva ce putem obține prin eforturile noastre, ci este un dar care trebuie acceptat cu smerenie și recunoștință.

Credința – răspunsul la chemarea lui Dumnezeu

Credința este modul prin care răspundem harului lui Dumnezeu. Fără credință, nu putem experimenta plinătatea mântuirii. În Evrei 11:6, ni se spune: „Și fără credință este cu neputință să fim plăcuți Lui! Căci cine se apropie de Dumnezeu trebuie să creadă că El este și că răsplătește pe cei ce-L caută.”
( Biblia Cornilescu ).

Același verset în King James Version sună astfel: „But without faith it is impossible to please him: for he that cometh to God must believe that he is, and that he is a rewarder of them that diligently seek him.”
Traducerea în română: „Fără credință este imposibil să-I fim plăcuți: căci cel care se apropie de Dumnezeu trebuie să creadă că El este și că răsplătește pe cei care-L caută cu sârguință.”

Credința este fundamentul relației noastre cu Dumnezeu. Ea ne permite să ne încredem în El chiar și atunci când circumstanțele din viața noastră par imposibile. Credința ne dă puterea de a merge înainte, știind că Dumnezeu este mereu alături de noi.

Puterea rugăciunii în viața de credință

Rugăciunea este esențială în viața de credință. Prin rugăciune, intrăm în legătură directă cu Dumnezeu, exprimându-ne nevoile, mulțumirea și lauda. În Filipeni 4:6-7, Pavel ne îndeamnă să ne eliberăm de îngrijorări și să ne punem toate cererile înaintea lui Dumnezeu: „Nu vă îngrijorați de nimic; ci, în orice lucru, aduceți cererile voastre la cunoștința lui Dumnezeu, prin rugăciuni și cereri, cu mulțumiri. Și pacea lui Dumnezeu, care întrece orice pricepere, vă va păzi inimile și gândurile în Hristos Isus.”
( Biblia Cornilescu ).

În Schlachter-Bibel, același verset este formulat astfel: „Sorgt euch um nichts, sondern in allem lasst durch Gebet und Flehen mit Danksagung eure Anliegen vor Gott kundwerden. Und der Friede Gottes, der allen Verstand übersteigt, wird eure Herzen und eure Gedanken bewahren in Christus Jesus. “
Traducerea în română: „Nu vă îngrijorați de nimic, ci în orice situație, prin rugăciune și cerere, cu mulțumire, faceți cunoscute cererile voastre înaintea lui Dumnezeu. Și pacea lui Dumnezeu, care depășește orice înțelegere, vă va păzi inimile și mințile în Hristos Isus.”

Prin rugăciune, primim pacea care vine doar din partea lui Dumnezeu. Aceasta este o pace care întrece orice logică umană și care ne păstrează inimile și mințile în siguranță, chiar și în fața provocărilor vieții.

Speranța creștină și promisiunile lui Dumnezeu

Speranța creștină este ancorată în promisiunile lui Dumnezeu. În Romani 8:28, apostolul Pavel ne amintește că toate lucrurile, chiar și cele dificile, lucrează împreună pentru binele celor care Îl iubesc pe Dumnezeu: „Știm că toate lucrurile lucrează împreună spre binele celor ce iubesc pe Dumnezeu, și anume spre binele celor ce sunt chemați după planul Său.”
( Biblia Cornilescu ).

În New International Version, versetul este formulat astfel: „And we know that in all things God works for the good of those who love him, who have been called according to his purpose.”
Traducerea în română: „Știm că în toate lucrurile Dumnezeu lucrează pentru binele celor care Îl iubesc, celor care sunt chemați conform planului Său.”

Aceasta este o promisiune de mare speranță. Chiar și atunci când trecem prin încercări și dificultăți, știm că Dumnezeu folosește fiecare situație pentru a ne apropia mai mult de El și pentru a împlini planul Său divin în viețile noastre.

Puterea credinței și a rugăciunii în mijlocul încercărilor

Credința și rugăciunea sunt două elemente care ne susțin în mijlocul încercărilor. Un exemplu puternic de credință și rugăciune îl vedem la profetul Ilie, care s-a rugat cu stăruință ca ploaia să nu mai cadă, iar Dumnezeu i-a răspuns. În Iacov 5:17-18, ni se amintește: „Ilie era un om supus acelorași slăbiciuni ca și noi și s-a rugat cu stăruință să nu plouă și n-a plouat deloc în țară trei ani și șase luni. Apoi s-a rugat din nou, și cerul a dat ploaie, și pământul și-a dat rodul.”
( Biblia Cornilescu ).

În Lutherbibel, versetul este tradus astfel: „Elia war ein Mensch von gleicher Art wie wir; und er betete ein Gebet, dass es nicht regnen sollte, und es regnete nicht auf Erden drei Jahre und sechs Monate. Und er betete wiederum, und der Himmel gab Regen, und die Erde brachte ihre Frucht hervor. “
Traducerea în română: „Ilie era un om supus acelorași slăbiciuni ca și noi și s-a rugat cu stăruință să nu plouă; și nu a plouat pe pământ timp de trei ani și șase luni. Apoi s-a rugat din nou, iar cerul a dat ploaie și pământul a dat rodul său.”

Acest exemplu ne arată că rugăciunea făcută cu credință și perseverență are putere. Dumnezeu răspunde rugăciunilor noastre și aduce binecuvântare

Până în acest moment nu au fost adăugate comentarii.
Statistici
  • Vizualizări: 61
Opțiuni