Sibolet: Formula Oamenilor care se Joaca cu Domnul
Autor: Florin T. Cimpean  |  Album: fara album  |  Tematica: Diverse
Adaugata in 01/05/2008
    12345678910 0/10 X
SIBOLET: FORMULA OAMENILOR CARE
SE JOACA CU DOMNUL JUDECATORI 12:-17
I. OAMENI CARE SE JOACA CU DOMNUL
IEFTA A FOST PRODUSUL VREMII LUI – FORMAT DE SOCIETATE
IEFTA A FACUT AFIRMATII TERBILISTE, PROMISIUNI RISCANTE
IEFTA A FOST UN OM CARE A AVUT CREDINTA PUTERNICA SI DOCTRINA SLABA
IEFTA A FOST UN OM CARE A FACUT GRESELI COLOSALE
IEFTA A FOST UN OM CARE A COMBINAT CALAUZIREA DUHULUI CUPROPRIILE EMOTII
IEFTA A FOST UN OM EXTREM DE FIXIST
IEFTA SACRIFICA GENERATIA TINARA PENTRU PROPRIILE VICTORII

SIBOLET INSEAMNA CUCURUZ, STIULETE – INSEAMNA UN LUCRU CARE NE SEPARA NE FACE DIFERITI; DIFICULTATEA UNUIA, SLABICIUNEA ALTUIA. Care este lucrul pentru care ai putea omori pe cineva din punct de vedere spiritual?
II. CARE ESTE SIBOLETUL TAU?
O DOCTRINA
O OFENSA
O TRADITIE SAU PRACTICA
O AMBITIE
O PREFERINTA
UN STIL
UN PACAT
NATIONALISM REGIONALISM Bisericism
PATRA DE POTICNIRE

III. EFECTUL LUI SIBOLET
1. DISTRAGE ATENTIA DE LA CEEA CE ESTE IMPORTANT
2. CONFLICT RANI ADINCI
3. DIVIZARE PROFUNDA
4. CONSUM DE ENERGIE SI RESURSE
5. ESEC TOTAL
Asta-i predica, sau un fel de analiza literara cu majuscule? Daca n-ai bagat de seama comentariul de la o alta afisare cu mjuscule intitulata ,,Cina Domnului... citeste macar acum.
[Un sfat pt fr Florin T. Cimpean. Daca tot te caracterizeaza scrisul cu majuscule, incearca sa citesti propria-ti predica, asa cum apare pe site. Ai sa vezi cit de deranjant este excesul de majuscule. Litrele mari au rolul lor doar la inceput de fraza, la inceputul numelor proprii de persoane ori denumiri de localitati, de institutii, etc. Doar in acest caz le sta lor foarte bine; in rest daca sint folosite masiv strica imaginea cuvintelor. Intotdeauna ce-i prea mult strica. Si daca tot scrii multe predici, de ce sa nu fie bagate in seama din cauza stilului de prezentare?] Acuma stii care este siboletul tau. O ambitie de a scri doar cu litere mari pentru volum, nu pentru calitatea continutului. Aceasta este slabiciunea ta. Dar efectul siboletului cu pricina este de a distrage atentia de la ce este important. Daca macar ai scri ceva interesant, care sa zideasca, ceva concret si necesar, ar merita efortul. Dar daca tot nu ai nimic de spus, nu-ti ramine decit sa afisezi ca ai decoperit literele mari, de care nu te mai poti desparti. Asa sint unii oameni. Daca s-au obisnuit sa scrie cu mina stinga, le vine foarte greu cind incearca a scri cu mina dreapta. Altora care s-au obisnuit a scri cu litere mari, li se pare ceva distorsionat cind scriu cu litere mici. Sa fie vorba doar de o usoara grandomanie? Este si vindecare.
Adăugat în 01/05/2008
De ce "Sibolet" ar fi o formula a unui joc? Sibolet era un regionalism care se pronunta corect intr-o parte a Iordanului, iar in cealalta parte nu se putea pronunta corect [Judecat 12:6]. Intonatia cu care era pronuntat era hotaritoare asupra dreptului de a mai trai sau nu, privitor la barbatii lui Efraim care pornisera sa dea foc casei lui Iefta. Ce putea sa faca Iefta, decit sa se apere? Asa a pornit lupta cu Efraim, iar barbatii Galaadului au iesit biruitori. Au pus stapinire pe vadurile Iordanului dinspre Efraim, si se foloseau de regionalismul respectiv pentru depistarea Efraimitilor cu care erau in razboi. Asa au murit atunci 42000 de barbati din Efraim. Regulile oricarui razboi se face pe front, functie de imprejurari. Nici o teorie de dupa, nu poate sa le judece. In razboi este vorba de viata si de moarte. Deciziile se iau cu repeziciune fara sa se mai tina cont de etica, de drepturi, de obligatii, de emotii, de durere, etc. Biruinta nu este a unei tabere sau a alteia. Biruinta este a Domnului [1Samuel 17:47]. Si cum Duhul Domnului venise peste Iefta [Judecat 11:29], acesta facea ceea ce era indemnat de Duhul. Daca Iefta i-a batut pe fii lui Amon, ce putea sa faca la amenintarea cu moartea venita din partea lui Efraim? Iefta era un om viteaz. Cum sa stea el ca sa i se dea foc lui si oamenilor lui? Efraim nu-i propusese o cale de impaciuire. Ei erau hotariti sa puna foc indiferent de atitudinea lui Iefta. Nu este scris nicaieri ca Duhul lui Dumnezeu l-ar fi parasit pe Iefta, din momentul cind a pus stapinire pe el si pina cind a murit. El a fost judecator 10 ani in Israel.
Adăugat în 02/05/2008
1. Pentru Tizu: Aceste mesaje reprezinta schite pe care le folosesc personal. Predic extrem de liber si folosesc majuscule pentru a vedea mai bine schita. Predic aproape de 3 ori pe saptamina, pregatind fiecare mesaj in power point si pentru televiziune (credo tv). Aceasta inseamna un volum de munca ridicat. De aceea, momentan, nu am timpul necesar editarii si corecturii lor special pentru acest sit. Am permis publicarea lor in aceasta forma de curind. Daca este extrem de greu de urmarit, poti sa le ignori.
Insa in curind multe din aceste mesaje vor fi publicate in volum.
2. Pentru rasputin si bartolomeu: Cred in primul rind ca ar trebui sa ascultati mesajul (daca doriti,va putem trimite un dvd). Cu siguranta cunoastem toate cutumele culturale ale acestei expresii, precum si ramificatiile istorice si teologice.
Sunt impresionat de faptul ca aceasta interpretare a generat asa reactie incit sa luati timpul sa scrieti adevarate eseuri.
Daca voi credeti ca doua biserici care au adresa de o parte si de alta a riului se pot razboi la singe pentru un regionalism, bisericism, sau ca un progrom este este acceptabil pe motive puerile, atunci traditia noastra este un alt "Sibolet".
Aveti vreun indiciu textual ca Dumnezeu a inspirat acest fraticid? Sau ca Dumnezeu a inspirat sacrificiul ficei lui Iefta?
Daca citesit textul fara lentile infumurate este clar ca aceste actiunii s-au nascut din vanitatea lui Iefta.
Sa nu atribuim actiunile noastre bizare Domnului! Please!
Adăugat în 20/05/2008
Să nu-mi luaţi în nume de rău faptul că intervin eu, dar nu cred că trebuie să se-ntunece imediat după ce s-a făcut lumină. Citez din răspunsul dat de autorul predicii: //Daca voi credeti ca doua biserici care au adresa de o parte si de alta a riului, se pot razboi la singe pentru un regionalism, bisericism, sau ca un progrom este acceptabil pe motive puerile, atunci traditia noastra este un alt "Sibolet". Aveti vreun indiciu textual ca Dumnezeu a inspirat acest fraticid?// Aici trebuie specificat că nu din cauza regionalismului sau a bisericismului a fost război între Efraimiţi şi Galaadiţi. Rasputin a dat foarte corect răspunsul la întrebarea asta. Sibolet era un regionalism care se pronunta corect intr-o parte a Iordanului, iar in cealalta parte nu se putea pronunta corect [Judecat 12:6]. Intonatia cu care era pronuntat era hotaritoare asupra dreptului de a mai trai sau nu, privitor la barbatii lui Efraim care pornisera sa dea foc casei lui Iefta. Asa a pornit lupta cu Efraim, iar barbatii Galaadului au iesit biruitori. Au pus stapinire pe vadurile Iordanului dinspre Efraim, si se foloseau de regionalismul respectiv pentru depistarea Efraimitilor cu care erau in razboi. Si cum Duhul Domnului venise peste Iefta [Judecat 11:29], --acesta facea ceea ce era indemnat de Duhul--. Cum sa stea el ca sa i se dea foc lui, si oamenilor lui? Efraim nu-i propusese o cale de impaciuire. Ei erau hotariti sa puna foc indiferent de atitudinea lui Iefta. Nu este scris nicaieri ca Duhul lui Dumnezeu l-ar fi parasit pe Iefta. Şi dacă nu l-a părăsit este lesne de înţeles că Dumnezeu a inspirat acest fraticid. Vitejia şi deciziile lui Iefta nu erau de la cel rău ca să i se pună în spinare atîtea acuzaţii. Nicăieri nu este scris că ar fi venit peste Iefta duhul celui rău. Este scris că doar Duhul Domnului venise peste Iefta [Judecat 11:29], şi nu l-a părăsit. Acelaş Dumnezeu a inspirat şi sacrificiul ficei lui Iefta. Si nu se atribuie actiuni bizare Domnului. A fost acolo o condiţie: //Dacă vei da în mîinile mele pe fii lui Amon, --oricine va ieşi-- pe porţile casei mele înaintea mea... va fi închinat Domnului, şi-l voi aduce ca ardere de tot//. Deci este vorba de --oricine-- nu neapărat fiica lui Iefta. Şi a fi închinat Domnului nu cred că era ceva rău. Iar dacă a specificat şi cum (ardere de tot), eu cred că s-a referit la vre-o oaie sau alceva din animalele pe care le avea în curte. Dar dacă s-a nimerit să iasă tocmai fata lui, juruinţa trebuia respectată. Aşa era atunci. El ştia foarte bine că cu Domnul nu te poţi juca. Însemna că Domnul a vrut-o chiar pe fiica lui Iefta drept jertfă, exact cum îl vruse şi pe Isaac de la Avraam. Şi aşa cum Avraam nu a comentat nimic, nici Iefta nu avea voie să comenteze. Cum să se împotrivească el Domnului? Şi chiar daca citesti textul fara lentile infumurate este clar ca aceste actiunii nu s-au nascut din vanitatea lui Iefta, ci din îndemnul Domnului. Iefta nu se aştepta ca tocmai fiica lui să iasă. În versetul 35 este scris destul de clar: //Cum a văzut-o, el şi-a rupt hainele şi a zis:: ,,Ah! fata mea! adînc mă loveşti şi mă tulburi! Am făcut o juruinţă Domnului şi n-o pot întoarce// Iar fata nu s-a dat îndărăt. După două luni a fost prezentă pentru a fi ardere de tot. Aici se vede cîtă loialitate atribuia Iefta şi familia lui, Dumnezeului său.
Adăugat în 08/06/2008
IBOLET: FORMULA OAMENILOR CARE
SE JOACA CU DOMNUL JUDECATORI 12:-17
I. OAMENI CARE SE JOACA CU DOMNUL
IEFTA A FOST PRODUSUL VREMII LUI – FORMAT DE SOCIETATE
IEFTA A FACUT AFIRMATII TERBILISTE, PROMISIUNI RISCANTE
IEFTA A FOST UN OM CARE A AVUT CREDINTA PUTERNICA SI DOCTRINA SLABA
IEFTA A FOST UN OM CARE A FACUT GRESELI COLOSALE
IEFTA A FOST UN OM CARE A COMBINAT CALAUZIREA DUHULUI CUPROPRIILE EMOTII
IEFTA A FOST UN OM EXTREM DE FIXIST
IEFTA SACRIFICA GENERATIA TINARA PENTRU PROPRIILE VICTORII

SIBOLET INSEAMNA CUCURUZ, STIULETE – INSEAMNA UN LUCRU CARE NE SEPARA NE FACE DIFERITI; DIFICULTATEA UNUIA, SLABICIUNEA ALTUIA. Care este lucrul pentru care ai putea omori pe cineva din punct de vedere spiritual?
II. CARE ESTE SIBOLETUL TAU?
O DOCTRINA
O OFENSA
O TRADITIE SAU PRACTICA
O AMBITIE
O PREFERINTA
UN STIL
UN PACAT
NATIONALISM REGIONALISM Bisericism
PATRA DE POTICNIRE

III. EFECTUL LUI SIBOLET
1. DISTRAGE ATENTIA DE LA CEEA CE ESTE IMPORTANT
2. CONFLICT RANI ADINCI
3. DIVIZARE PROFUNDA
4. CONSUM DE ENERGIE SI RESURSE
5. ESEC TOTAL

COMENTARII
2008-05-01 - Tizu Florin C. [] a scris Asta-i predica, sau un fel de analiza literara cu majuscule? Daca n-ai bagat de seama comentariul de la o alta afisare cu mjuscule intitulata ,,Cina Domnului... citeste macar acum. [Un sfat pt fr Florin T. Cimpean. Daca tot te caracterizeaza scrisul cu majuscule, incearca sa citesti propria-ti predica, asa cum apare pe site. Ai sa vezi cit de deranjant este excesul de majuscule. Litrele mari au rolul lor doar la inceput de fraza, la inceputul numelor proprii de persoane ori denumiri de localitati, de institutii, etc. Doar in acest caz le sta lor foarte bine; in rest daca sint folosite masiv strica imaginea cuvintelor. Intotdeauna ce-i prea mult strica. Si daca tot scrii multe predici, de ce sa nu fie bagate in seama din cauza stilului de prezentare?] Acuma stii care este siboletul tau. O ambitie de a scri doar cu litere mari pentru volum, nu pentru calitatea continutului. Aceasta este slabiciunea ta. Dar efectul siboletului cu pricina este de a distrage atentia de la ce este important. Daca macar ai scri ceva interesant, care sa zideasca, ceva concret si necesar, ar merita efortul. Dar daca tot nu ai nimic de spus, nu-ti ramine decit sa afisezi ca ai decoperit literele mari, de care nu te mai poti desparti. Asa sint unii oameni. Daca s-au obisnuit sa scrie cu mina stinga, le vine foarte greu cind incearca a scri cu mina dreapta. Altora care s-au obisnuit a scri cu litere mari, li se pare ceva distorsionat cind scriu cu litere mici. Sa fie vorba doar de o usoara grandomanie? Este si vindecare.

2008-05-02 - Rasputin [] a scris De ce "Sibolet" ar fi o formula a unui joc? Sibolet era un regionalism care se pronunta corect intr-o parte a Iordanului, iar in cealalta parte nu se putea pronunta corect [Judecat 12:6]. Intonatia cu care era pronuntat era hotaritoare asupra dreptului de a mai trai sau nu, privitor la barbatii lui Efraim care pornisera sa dea foc casei lui Iefta. Ce putea sa faca Iefta, decit sa se apere? Asa a pornit lupta cu Efraim, iar barbatii Galaadului au iesit biruitori. Au pus stapinire pe vadurile Iordanului dinspre Efraim, si se foloseau de regionalismul respectiv pentru depistarea Efraimitilor cu care erau in razboi. Asa au murit atunci 42000 de barbati din Efraim. Regulile oricarui razboi se face pe front, functie de imprejurari. Nici o teorie de dupa, nu poate sa le judece. In razboi este vorba de viata si de moarte. Deciziile se iau cu repeziciune fara sa se mai tina cont de etica, de drepturi, de obligatii, de emotii, de durere, etc. Biruinta nu este a unei tabere sau a alteia. Biruinta este a Domnului [1Samuel 17:47]. Si cum Duhul Domnului venise peste Iefta [Judecat 11:29], acesta facea ceea ce era indemnat de Duhul. Daca Iefta i-a batut pe fii lui Amon, ce putea sa faca la amenintarea cu moartea venita din partea lui Efraim? Iefta era un om viteaz. Cum sa stea el ca sa i se dea foc lui si oamenilor lui? Efraim nu-i propusese o cale de impaciuire. Ei erau hotariti sa puna foc indiferent de atitudinea lui Iefta. Nu este scris nicaieri ca Duhul lui Dumnezeu l-ar fi parasit pe Iefta, din momentul cind a pus stapinire pe el si pina cind a murit. El a fost judecator 10 ani in Israel.

2008-05-20 - FTCIMPEAN [fcimpean at comcast dot net] a scris 1. Pentru Tizu: Aceste mesaje reprezinta schite pe care le folosesc personal. Predic extrem de liber si folosesc majuscule pentru a vedea mai bine schita. Predic aproape de 3 ori pe saptamina, pregatind fiecare mesaj in power point si pentru televiziune (credo tv). Aceasta inseamna un volum de munca ridicat. De aceea, momentan, nu am timpul necesar editarii si corecturii lor special pentru acest sit. Am permis publicarea lor in aceasta forma de curind. Daca este extrem de greu de urmarit, poti sa le ignori. Insa in curind multe din aceste mesaje vor fi publicate in volum. 2. Pentru rasputin si bartolomeu:
Adăugat în 13/12/2009
Statistici
  • Vizualizări: 4715
  • Export PDF: 3
  • Comentarii: 5
Opțiuni