Totul despre Lucrarea de Marturisire(partea 2)
Autor: Singeorzan Teodor  |  Album: volumul 2  |  Tematica: Atenționări și sfaturi
Resursa adaugata de singeorzanteodor in 12/12/2009
    12345678910 9/10 X
Media 9 din 1 vot

Ce rol are marturisirea

= Proverbe 28:13 =

(partea 2)


..Daca in prima parte a acestor lectiuni am invatat despre unul din motivele pentru care trebuie sa ne Marturisim..si-anume..
,,Pentruca este o rinduiala pusa de Dumnezeu'',in cea de-a 2 lectiune vom invata(in continuare) despre cel de-al 2 motiv pentru care trebuie sa ne Marturisim.
Si haideti sa trecem la cel de-al 2 motiv pentru care trebuie sa ne MARTURISIM..si-anume pentru ca sa primim :

                                                            PROPASIRE !!

Si Cuvintul lui Dumnezeu in cartea (Pv. 28:13) scrie in felul urmator...

Citez..

 

..Cine îsi ascunde fãrãdelegile, nu propãseste, dar cine le mãrturiseste si se lasã de ele, capãtã îndurare. 
 

Atunci cind se vorbeste despre cuvintul,,Propasire'',noi trebuie sa stim ca ea se desfasoara pe 2 laturi :
1) pe latura paminteasca,si pe
2) latura spirituala
Si acum a-si vrea sa vorbim putin despre prima latura(si-anume,despre) :

Propasire pe linie paminteasca.

..defapt.... ce inseamna cuvintul Propasire?
In(dictionarul limbii romane)cuvintul propasire inseamna: a prospera,progresa,inmultii,creste..etc.
De foarte multe ori,am observat ca multi trateaza cu indiferenta atunci cind se vorbeste despre Propasire pe linie(paminteasca).Stiti de ce ?Pentruca nu cunosc Cuvintul lui Dumnezeu.Si prin faptul ca nu cunosc cuvintul lui Dumnezeu,ei aleg sa se increada mai mult in puterile,bisnisul,sau in meseria lor,decit in Dumnezeu.Fara a crede ca Dumnezeu defapt se implica si in lucrul acesta..
Oare se implica D-zeu si la lucrul acesta?..Cuvintul lui Dumnezeu in (Deut. 8:17,18 ne zice in felul urmator)..

Citez..

 

Vers.17..Vezi sã nu zici în inima ta: „Tãria mea si puterea mânii mele mi-au câstigat aceste bogãtii.” 
Vers.18..Ci adu-ti aminte de Domnul, Dumnezeul tãu, cãci El îti va da putere sã le câstigi, ca sã întãreascã legãmântul încheiat cu pãrinþii vostri prin jurãmânt, cum face astãzi. 
 

Iata cine da putere miinilor noastre pentru a ne cistiga painea de zi cu zi..DOMNUL!!! Nu prin destoinicia,sau prin puterile noastre.
Cuvintul lui Dumnezeu in Isaia 45:7.. zice ca Domnul da Propasirea..

Citez..

 

Eu întocmesc lumina, si fac întunericul, Eu dau propãsirea, si aduc restristea, Eu, Domnul, fac toate aceste lucruri. 
 

Si a-si vrea sa va dau doar 3 exemple de personaje biblice in care ei au fost binecuvintati de Dumnezeu,si nu prin destoinicia sau prin puterile lor au obtinut aceste bogatii,asa cum se cred unii in ei insisi..
Aduceti-va aminte de Iacov si Laban..in (Gen.30:29,30)unde cuvintul Domnului scrie in felul urmator...

Citez..

 

Vers.29..Iacov i-a rãspuns: „stii cum ti-am slujit si cum ti-au propãsit vitele cu mine; 
Vers.30..cãci putinul pe care-l aveai înainte de venirea mea a crescut mult si Domnul te-a binecuvântat oriunde am mers eu. Acum, când am sã muncesc si pentru casa mea?” 
 

Cum zice Cuvintul Domnului in vers. 30 ,,Putinul ''?
Sa lucrezi ani de zile si tot putin sa a-i,sau chiar nimic? Da..se poate !!
1) N-ati auzit de oameni cu multi ani de strainatate,si fara casa?
2)N-ati auzit de oameni cu casa in constructie de ani de zile si neterminata?
3)N-ati auzit de oameni cu casa,pamintul,sau masina neplatita pina la capat..(prin banca) si plini de datorii? Oare de ce..? Oare de ce ei au avut propasire o vreme,iarasi la un moment dat s-au trezit ca nu mai fac fata poate datoriilor bancare,sau stiu eu ce alte probleme financiare..?
Daca deschide-ti Cuvintul Domnului in Gen.31:19-35 aici o sa aflati doar unul din motivele pentru care Laban nu a avut Propasire ..Dar noi oare din cite motive nu avem propasire?

Citez..

Geneza 31:19..Pe când Laban se dusese sã-si tundã oile, Rahela a furat idolii tatãlui sãu; 

 Vers. 30..Dar acum, odatã ce ai plecat, pentru cã te topesti de dor dupã casa tatãlui tãu, de ce mi-ai furat dumnezeii mei ?”
Iata unul din motivele pentru care Laban nu a avut Propasire..(pentruca el a fost un om idolatru) slujea altor dumnezei..Si totusi,nu v-ati pus niciodata intrebarea de ce Laban mai pe urma a fost totusi binecuvintat de Domnul,din momentul in care a venit Iacov in casa lui..(Geneza 30:27-30) macar ca Laban slujea altor dumnezei..De ce nu a fost binecuvintat de Domnul inainte de venirea lui Iacov in casa lui..? Eu indraznesc sa zic ca acest motiv pentru care a fost binecuvintat Laban se aseamana foarte mult cu motivul pentru care a fost binecuvintat Potifar(Geneza 39:5)si-anume o propasire sau o(binecuvintare) conditionata,doar prin omul lui Dumnezeu(Iacov sau Iosif).Ce credeti oare cine ar fi putut sa-l Binecuvinteze pe Laban..dumnezeii de piatra,sau de lemn..?Pot Dumnezeii de piatra,sau de lemn sa Binecuvinteze? Evident ca NUU!! Caci astfel Laban nu avusese ,,putinul ''pe care defapt i-l avusese inainte de venirea lui Iacov in casa lui,daca ar fi putut dumnezeii de piatra sau de lemn sa-l binecuvinteze ..Este de inteles ca doar unul singur l-a binecuvintat,si acela a fost Dumnezeul lui Iacov cel care l-a binecuvintat.
Aduceti-va aminte de Avraam.Stiti de ce a avut asa de multe avutii? Pentruca Dumnezeu l-a binecuvintat dindu-i Propasire.El n-a fost un(om idolatru)ca si tatal sau Terah dupa cum vedem in cartea (Iosua 24:2).Ci' el a slujit Domnului Dumnezeu IEHOVA.
Si Cuvintul Domnului in(Gen.24:1,35) ne arata ca Domnul l-a binecuvintat pe Avraam..

Citez..

Geneza 24:1..Avraam era bãtrân, înaintat în vârstã; si Domnul binecuvântase pe Avraam în orice lucru. 

Vers. 35..Domnul a umplut de binecuvântãri pe stãpânul meu, care a ajuns la mare propãsire. I-a dat oi si boi, argint si aur, robi si roabe, cãmile si mãgari.

Va intreb..Cine i-a dat Propasire lui Avraam ? DOMNUL!! Cuvintul Domnului in (Ps.127:1 arata din nou in felul urmator)..

Citez..

 

 (O cântare a treptelor. Un psalm al lui Solomon.) Dacã nu zideste Domnul o casã, degeaba lucreazã cei ce o zidesc; dacã nu pãzeste Domnul o cetate, degeaba vegheazã cel ce o pãzeste. 
 

Degeaba vom incerca sa facem ceva cu puterile noastre: sa zidim o casa,sa ne cumparam paminturi,masini,sau stiu eu ce anume...Daca Domnul nu da Propasire in lucrurile acestea totul va fi ,,degeaba ''...Sa stiti ca fara de Domnul toate lucrurile pe care le facem sint degeaba.
Un alt exemplu cu,,Iosif in Egipt'' cartea (Geneza 39:2,3) ne arata in felul urmator...

Citez..

Vers.2..Domnul a fost cu Iosif, asa cã toate îi mergeau bine; el locuia în casa stãpânului sãu, Egipteanul. 

Vers.3..  Stãpânul lui a vãzut cã Domnul era cu el si cã Domnul fãcea sã-i meargã bine ori de ce se apuca. 

Atunci cind Dumnezeu este cu tine,sa sti ca vad si ce-i din jur lucrul acesta,precum a vazut si Potifar in dreptul lui Iosif,ca toate lucrurile i-i mergeau bine lui Iosif,ori de ce se apuca el.Nu ca era Iosif de felul lui indeminatic,sau descurcaret.. ci' pentruca ,,ERA DOMNUL CU EL,, dindu-i intelepciune in orice lucru,si binecuvintindu-i lucrarea mainilor lui..Si asa a fost BINECUVINTAT..POTIFAR si toata casa lui din pricina ca Dumnezeu i-a dat Propasire lui Iosif,in ori ce lucru..caci de altfel,Potifar nu ar fi fost binecuvintat de Domnul daca Iosif nu ar fi venit in casa lui nu..? Este exact acelasi motiv pentru care Potifar a fost binecuvintat de Domnul,ca si in cazul lui Laban cu Iacov.O propasire sau o (binecuvintare) conditionata,doar prin omul lui Dumnezeu(Iosif).

Poate-ti pui uneori intrebarea..,,De ce toate lucrurile i-ti merg rau de la o vreme,de orisice te apuci? Iar altora le merge atit de bine..
S-ar prea putea sa fie acesta raspunsul.. Pentruca nu a-i PROPASIRE din partea Domnului..( ori esti idolatru,ori te bizui pe puterile tale fara a vrea sa-l recunosti pe Domnul ca ajutor al tau in tot ceea vrei sa faci,ori traiesti in pacat de timp indelungat fara sa te gindesti sa te pocaiesti, marturisindu-te,si lasindu-te de ele...Oare ce ar trebui sa faci..? Opreste-te umpic din drumul tau si uitate in urma pasilor tai..esti cumva pe calea placuta Domnului,sau defapt tu a-i deviat de mult de pe ea..Un motiv trebuie sa fie pentru care nu mai a-i propasire..
Insa totusi daca vrei sa a-i : propasire si binecuvintare ca toate lucrurile sa-ti mearga din nou ca la inceput bine,vreau sa-ti dau un sfat..nu-ti ascunde Faradelegile daca cumva a-i pacatuit,sau nu sluji altor dumnezei daca ti-se pare ca si asa merge.Oprestete acum din drumul tau si verificati pasii.Si sa sti ca chiar daca a-i facut unul din aceste lucruri pina acum,totusi daca te ve-i pocai,daca te vei intoarce spre Domnul din mersul tau gresit,si daca te vei marturisi Domnului lasindu-te de ele,a-i sa vezi cum toate lucrurile i-ti vor merge din nou bine ori de ce te vei apuca,primind Propasire si Binecuvintare din partea lui Dumnezeu..

Amin.....


daca in aceasta 2 parte a acestei lectiuni am invatat foarte,foarte pe scurt despre cel de-al 2 motiv pentru care trebuie sa ne marturisim,si-anume pentru ca sa primim ,,PROPASIRE pe linie PAMINTEASCA'' in lectiunea urmatoare,vom invata (in continuare)despre cel de-al 3 motiv,pentru care trebuie sa ne MARTURISIM..si-anume.. pentruca sa primim PROPASIRE pe linie SPIRITUALA..''


Pina atunci..Domnul sa fie cu noi..

AMIN..


Singeorzan Teodor

comentariu
De la Singeorzan Teodor...
...raspuns asupra comentariului facut de fratele Tudor Bartolomeu…
Domnul sa va Binecuvinteze..frate Bartolomeu..am primit si am citit cu foarte mare atentie,si cu respect,ceea ce dumneavoastra a-ti gasit de cuviinta sa ma sfatuiti,si vreau sa va multumesc foarte mult pentru intentia buna a dumneavoastra,de a ma corecta asupra greselilor mele.. Aveti foarte mare dreptate,ca este mult mai placut,corect,si cu respect,sa renunt la atitea prescurtari,in deoseb cind folosesc nume de personaje Biblice divine cum ar fi : Dumnezeu,Isus Hristos,Duhul Sfint...etc. Sincer sa va zic,intentionez pe viitor,si am dorinta aceasta,sa respect acest principiu,care este de o mare importanta,si care cred eu ca l-am omis pina acum... Va multumesc inca odata foarte mult,pentru acest sfat..Domnul sa va Binecuvinteze! In cea de a 2 parte in ceea ce a-ti vrut sa ma corectati in continuare,se pare ca nu aveti dreptate! (ori m-ati inteles gresit,in lectiunile mele)..I-mi cer scuze pentruca m-am pronuntat asa... Totusi am sa incerc cu acordul dumneavoastra si cu respect,de-a lungul comentariului dumneavoastra asupra lectiunilor mele,sa incerc sa va arat unde a-ti vrut sa ma corectati (ca fiind gresit),insa defapt nu a fost nimic gresit,in lectiunile mele.. Si haideti acum va rog frumos sa incercam impreuna cu dragoste,si cu respect unul fata de altul,sa vedem unde este greseala(daca este),si apoi sa o eliminam. Dumnezeu sa ne dea lumina...!! Dumneavoastra a-ti corectat in comentariul meu.... A-i adus in discutie,rostul Marturisirii,ca o conditie esentiala pentru Propasire.. Eu va raspund... Da.!!.intradevar,asa este dupa cum am zis..Marturisirea este o Conditie Esentiala,pentru a Propasii. Fie pe linie Spirituala,fie pe linie Paminteasca.. Dumneavoastra a-ti corectat in comentariul meu... ..in prima parte a predicii,a-i specificat versetul din Levetic 5:5 drept Baza pentru Marturisire.. Eu va raspund... Da..intradevar,asa este dupa cum am zis..Lev. 5:5 este un vers. de baza ca motiv pentru Marturisire Dumneavoastra a-ti corectat in comentariul meu.... Dar in versetele dinainte,se arata motivul pentru care omul devine vinovat.Este unul singur.(primul vers.).Care arata intentia savirsirii pacatului,prin marturie mincinoasa.Urmatoarele 3 versete,arata vinovatia din culpa(adica din nebagare de seama).Daca la primul vers. din Levetic 5,vinovatia apare chiar,inainte de a depune marturia mincinoasa...... Eu va raspund... Este foarte adevarat,ca in Cartea Levetic 5:1, arata un pacat facut cu intentie(minciuna)sau Capit. 5:2,3,4. arata mai multe moduri de pacate(din culpa),sau din nebagare de seama. Astfel,fiind prezentate aici,2 feluri de pacate: ,,cu intentie''(Levetic 5:1) si din ,,culpa''(Levetic 5:2,3,4) insa..vinovatia pacatului ,,cu intentie'',nu apare cum a-ti zis dumneavoastra,,chiar inainte''de a depune marturia mincinoasa,ci' doar in momentul in care,,depunem marturia mincinoasa verbal'' (inaintea judecatorului,sau a preotului)in textul nostru de fata! De ce oare?? Pentruca noi nu ne putem face vinovati,de ceea ce inca nu am savirsit,si intentionam sa facem..Ci' noi ne facem vinovati de pacat,doar in momentul in care noi l-am savirsit.Vorbesc in cauza textului nostru de fata(marturisiri mincinoase).Nu si in alte situatii ca si in Matei 5:29.Aici este deja deajuns doar sa poftim in inima,si deja inainte de a pacatui in trup,noi sintem socotiti ca vinovati de curvie in duh.Ei....revin..Noi nu putem opri gindurile(fie rele,fie bune).Ele oricum vin.Fie de la cel rau,fie de la Dumnezeu,fie din multimea gindurilor noastre.Insa.. insa..ne putem impotrivi in a nu le asculta(implinii).Nu??..Ca de exemplu... Sa presupunem ca...eu am lucrat azi la dumneavoastra 8 ore intr-o recolta care v-a apartinut.La sfirsitul zilei de munca,dumneavoastra veniti la mine ca sa-mi dati plata cu ziua,si ma intrebati..Cite ore a-i lucrat azi in recolta mea??Deodata i-mi vine un gind,,de la cel rau’’sa va mintesc,ca 10 ore,si nu 8 ore cum era corect.Va intreb..Cind se i-a in considerare vinovatia mea de pacat..? Inainte de a rosti cuvintele din gindul meu ca 10 ore,sau doar in momentul in care,am facut marturisirea mincinoasa(verbal)ca am lucrat 10 ore?Cind??V-am zis adineauri..Gindurile nu le putem opri sa nu vina,fie ca vrem,fie ca nu vrem.Insa le putem respinge in a nu le asculta..Nu??..Acest lucru apartine deja de noi..Ne sta in putere sa o facem..nu?? CONCLUZIE.. Nu se i-a in considerare vinovatia mea de pacat,numai doar atunci cind rostesc cuvintele,,10 ore’’.Si nu inainte de a depune Marturia Mincinoasa cum a-ti specificat dumneavoastra. Pentruca eu in momentul acela,pot sa resping gindul cel rau care vine,si sa nu-l savirsesc.Si atunci care ar mai putea fi vina mea de pacat,daca ar fi asa cum ziceti dumneavoastra ca,,,Vinovatia apare chiar inainte de a depune Marturia Mincinoasa…Este asa ??? Dumneavoastra a-ti corectat in comentariul meu.... In urmatoarele 3 versete,vinovatia apare abea cind omul baga de seama.depinde de perioada de timp,care trece de la,savirsire,pina cind baga de seama. Eu va raspund.. Este foarte adevarat ca vinovatia,in textul nostru de fata,apare abea atunci cind omul,i-si da seama,ca a pacatuit..(nu contest).Insa nu inteleg unde faceti referire,ca am gresit in lectiunile mele care le-am prezentat?Ceeace ma face sa cred ca a-ti lovit,cu bataie lunga,dar fara directie(tinta precisa).Care este lucrul specificat de mine,ca fiind gresit?Pentruca in aceste 2 lectiuni prezentate de mine,nu am facut nicaieri referire in motivul de a marturisi pacatele pe care nu le cunoastem(pacate din culpa),sau care nu am bagat de seama inca,ca le-am savirsit,ca fiind vinovati de aceste pacate,astfel,fiind necesara marturisirea. Macar ca a-si avea dovada Biblica,sa va arat ca defapt David,s-a rugat ca Domnul sa-l ierte chiar si pentru pacatele sau(greselile facute din nestiinta) ,,pacate din culpa’’ care nu a bagat de seama ca a pacatuit.( Psalmul 19:12).Insa nu am facut referire deloc,in a fi vinovati de pacate,din (culpa),fiind necesara marturisirea.Ci’ am facut referire in motivul,de a ne marturisii pacatele care sint facute,,cu intentie’’,si sint deja cunoscute de cugetul nostru,astfel fiind vinovati deja de ele.Despre acestea am facut referire,ca necesita marturisire. Insa dumneavoastra,nu a-ti inteles.Aduceti-va aminte ca am dat 2 Exemple din viata practica: si anume,exemplu cu acei flecari,din aceea Adunare,si exemplu cu fratele meu,care a marturisit,si a restituit lucrurile furate,omului pagubit.Ori daca necesita marturisire aceste 2 exemple din viata practica,pe care vi le-am prezentat din nou,atunci care este greseala pe care am facut-o in lectiunile mele,incit mi-ati impins in fata,prin comentariul dumneavoastra,urmatoarele versete: 2,3,4, ca idee ?Nu inteleg greseala mea in aceste 2 exemple,pe care le-am prezentat ca dovada ca ambele persoane,si-au cunoscut deja vina,(vinovatia pacatului),si nu au fost nicidecum (pacate din culpa),sau din nebagare de seama.Deaceea eu am accentuat ideea din lectiunea mea,chiar la sfirsitul lectiiunii antiia,caci trebuie sa-si marturiseasca pacatul pe care l-a facut intentionat,(nu din culpa),ci’ prin cistigarea pe nedrept a lucrurilor,care nu le-au apartinut,fapt pentru care dovedeste ca ei au savirsit un pacat (cu voie). Recititi lectiunea antiia cum am specificat la sfirsit.. Citez.. Dupa intoarcerea lui la Domnul,el a facut tocmai invers..tot ceea ce a furat el,inainte ca el sa se intoarca la Domnul,si inca le mai detinea,a inceput sa mearga la fiecare persoana acasa,sa-si marturiseasca pacatul(furturile), restituind inapoi lucrurile furate.Daca pina aici,a-I facut astfel de lucruri,cistigind prin diferite mijloace necinstite,Cuvintul lui Dumnezeu azi i-ti zice,ca trebuie sa-ti marturisesti pacatul,dind inapoi pretul lucrului cistigat,si nu numai atit. Proverbe 28:13...dar cine le marturiseste si se lasa de ele,capata indurare. In amindoua aceste exemple,pe care le-am prezentat din viata practica,va rog sa observati ca nu am facut referire,in motivul de a ne marturisii,ceea ce nu cunoastem ca sintem vinovati.Ci’ ceea ce sintem deja constienti de fapta,(pacatele cu intentie) deja savirsite.Fiind astfel obligati de a ne marturisi Domnului si persoanei pagubite,urmind sa le restitui. CONCLUZIE.. In momentul in care noi sintem constienti de pacatul,pe care l-am savirsit, sintem deja obligati de Cuvintul lui Dumnezeu,sa ne marturisim pacatul,inaintea lui,si inaintea pagubitului,restituindu-i Lucrurile lucrurile luate pe nedrept… Dumneavoastra a-ti corectat in comentariul meu.... Si-ar putea trece chiar ani de zile,fara ca pe om sa-l mustre constiinta…unii nu baga de seama niciodata,considerind ca fiind foarte corecta fapta sa….in aceste conditii marturisirea,ori nu apare deloc,ori niciodata…… Eu va raspund… Puteti sa-mi dati un exemplu concret din viata practica,la ceea ce aduceti dumneavoastra ca idee,de pacat fara voie(din culpa)savirsit,si pe care nu am cunostinta de el,trecind ani de zile,fara ca sa ma mustre constiinta,si totusi Dumnezeu sa ma faca vinovat de pacatul acela?Aveti vreun exemplu? Sint convins ca nu o sa gasiti,deeacea va sfatuiesc sa nu folositi exemple,care nu au suport(dovada)sau directie precisa la ceea ce am precizat in lectiunile mele… Ori daca gasiti,va rog frumos,sa-mi dovediti printr-un exemplu mai concret… Nu vorbesc in dreptul celor care,nu au cunostinta de Cuvintul lui Dumnezeu.Ci’ de cei ce deja sint constienti,de legile,poruncile,si rinduielile Domnului ! Oricum..sint convins,ca nu o sa aveti nici un exemplu,din viata practica in aceasta directie. CONCLUZIE… Dumnezeu nu te trece ca vinovat de pacatele(din culpa),chiar daca trec ani de zile,fara sa avem cunostiinta de ele,si nemarturisindu-ne.Ci’ Dumnezeu ne face vinovati de pacatele facute(cu intentie).Doar in momentul in care le-am savirsit. Cit despre ceea ce a-ti zis dumneavoastra,mustrare in(constiinta),sau in cuget, am sa va dau doar 2 exemple din viata practica,de pacate(din culpa),in care pot trece ani de zile,fara sa ne marturisim,si totusi Dumnezeu nu ne trece ca vinovati de aceste pacate. Si anume,cel din Cartea Romani14:23…si acum exemplul practic…. Cu citiva ani in urma(10 ani) daca nu gresesc,fratele meu mai mare,a luat o hotarire inaintea lui Dumnezeu ca sa nu mai manince carne,si nici chiar macar supa,sau tocanita in care,s-a folosit carne. Si-l respect pentru ceea ce a hotarit el in inima lui,in privinta aceasta.Este alegerea lui,aprobata si de Dumnezeu…Ei….ce vreau sa scot de aici???... Daca el in momentul in care i-a la cunostinta,ca mincarea a fost facuta cu carne,si el nu se opreste ci’ maninca,el v-a fi vinovat de pacat(cu voie),din pricina hotaririi luate inaintea lui Dumnezeu(cum am zis mai devreme),pentruca fiind instintat,ca in mincare s-a folosit carne,el tot a continuat sa manince. Astfel el si-a incalcat hotarirea inaintea lui Dumnezeu,intinindu-si cugetul…Citeste..(Romani 14:23) Insa…,,Atentie’’…daca el nu i-a la cunostinta deloc,ca in mincare s-a folosit carne,si astfel mincind,de drept,el v-a fi vinovat de pacat(din culpa)fara voie ..insa Dumnezeu nu i-a in considerare fapta acesta,ca fiind osindit ....de ce?? ..Pentruca este un pacat(din culpa)fara intentie,ne-luind la cunostinta de faptul, ca s-a folosit carne in mincare.Fapt pentru care,pot trece ani de zile fara sa se marturiseasca,si totusi Dumnezeu,sa nu-l socoteasca ca vinovat de pacat …pentruca el nu s-a indoit cind a mincat,ci’ a mincat incredintat,ca nu s-a folosit carne,in mincare.Astfel el nu si-a ranit cugetul.Citeste(Romani14:23) Acum am sa va arat cel de-al 2 exemplu,aproape identic… Daca dumneavoastra sinteti invitat la o masa la un necredincios,si in momentul in care luati la cunostinta,ca bucatele sint,,inchinate idolilor’’,dumneavoastra care(poate) considerati lucrul acesta ca e pacat a minca astfel de bucate ,,inchinate idolilor’’,si tot mincati chiar daca a-ti fost instiintat,dumneavoastra va ve-ti face vinovat de pacat(cu voie)inaintea lui Dumnezeu,din pricina instiintarii pe care a-ti primit-o de la necredinciosul care v-a invitat la masa.Astfel va-ti indoit in momentul in care a-ti mincat,si sinteti osindit de Dumnezeu,pentruca nu a-ti mincat din incredintare.intinundu-va astfel cugetul(Romani 14:23). Insa.,,Atentie’’..Daca nu ati luat la cunostiinta ca mincarea este,,inchinata idolilor’’,si mincati acele bucate,nefiind instiintat ca bucatele sint,,inchinate idolilor’’,(de drept),dumneavoastra ve-ti fi vinovat de pacat(din culpa)fara voie. Pentruca nu a-ti luat la cunostiinta de faptul ca bucatele au fost ,,inchinate idolilor’’.Fapt pentrucare pot trece ani de zile fara sa va marturisiti,si totusi Dumnezeu sa nu va socoteasca ca vinovat de pacat.Pentruca dumneavoastra nu v-ati indoit in momentul in care a-ti mincat.Ci’ a-ti mincat incredintat,ca bucatele nu sint,,inchinate idolilor’’.Astfel pentruca nu v-ati ranit cugetul,nu sinteti osindit,si nu necesita deloc marturisire…(Romani 14:23). CONCLUZIE… Marturisirea este necesara sa o facem,in momentul in care am facut ceva,si nu a fost din incredintare.Doar in cazul acesta noi sintem osinditi deDumnezeu. Deci in cazul acesta,necesita marturisire… Insa..daca am facut ceva din incredintare,(vorbesc de cei ce cunosc LEGILE,PORUNCILE,RINDUIELILE)Domnului,si nu ne osindeste inima,cugetul, sau cunostinta,nu v-a necesita niciodata marturisire… (sper ca m-ati inteles acum…..) Dumneavoastra a-ti corectat in comentariul meu.... Priveste la David care a pacatuit de multe ori.Oare nu a Propasit el fara a se marturisii? Eu va raspund… NU..!!..nu a propasit,pina nu si-a recunoscut(marturisit)vina pacatului…!! Si legat de ceea ce a-ti comentat asupra lectiunilor,a-si vrea sa va dau doar citeva exemple,ca in momentul in care David a pacatuit,el nu a mai avut propasire.iar dumneavoastra va rog sa-mi dati doar un exemplu Biblic,in care in momentul in care David a pacatuit,el tot a avut propasire chiar nemarturisindu-se.Dovediti ceeace ziceti dumneavoastra,prin texte Biblice,si nu prin vorbe neintemeiate. Ma indoiesc sa gasiti vreun exemplu Biblic.Insa pina atunci..va dau eu cele 2 exemple ale mele.. Daca deschideti Cuvintul lui Dumnezeu in Psalmul 51,chiar titlul Psalmului ne arata ca acest Psalm a fost facut de David,cind a venit la el Prorocul Natan.(el aici deja pacatui-se cu Batseba,si omori-se pe Urie Hetitul cu sabia fiilor lui Amon). Dar totusi a-si vrea sa dam citeva pagini inapoi spre Cartea 2Samuel cap.11, si 12,pentru a vedea mai detailat defapt,ce s-a intimplat in vremea aceea in : Familia lui David,Imparatia lui David,si in viata spirituala a lui David.Si daca deschideti Cuvintul lui Dumnezeu in 2 Samuel Capit. 11,putem vedea in mare exact,ceeace s-a intimplat in vremea aceea…cum David a pacatuit cu Batseba,si cum a omorit pe Urie Hetitul cu sabia fiilor lui Amon…Si acum mai intii a-si vrea sa va intreb… Puteti sa-mi ziceti ce perioada de timp a trecut din viata lui David,de la Capitolul 11 pina la Capitolul 12 cind Domnul a trimis pe Prorocul Natan la David?In Biblie se pare ca doar o secunda..asa-i..?? Cum am dat pagina am si ajuns la Capitolul 12.Insa in realitatea vietii lui David, se pare ca de la(prima pagina,pina la cea de-a doua pagina)au cam trecut citeva luni..si-anume.. De la pacatuirea lui David cu Batseba,pina la trimiterea Prorocului Natan la el de catre Domnul,au trecut cel putin 9 luni de zile !! Observa ca deja,copilul Batsebei si a lui David fusese nascut deja,si pe linga aceasta,Batseba fusese deja sotia lui David.Cam mult timp pentru atitea…nu..??Deci David avuse-se deja,cel putin ,,9 luni’’de zile,de la pacatuirea lui cu Batseba,si pina in momentul in care el a rostit inaintea prorocului Natan cuvintele din (Capitolul 12:13) 2 Samuel..,,am pacatuit impotriva Domnului’’..!! Acum totusi..haideti sa vedem,propasirea pe care(nu a avut-o el defapt,,,macar ca si-a marturisit mai pe urma,,vina pacatului’’,si ce s-a intimplat mai tirziu in: Familia lui David,Imparatia lui David,si in viata spirituala a lui David..de cind a pacatuit el cu Batseba,(omorind mai pe urma pe Urie Hetitul cu sabia lui Amon), si nu cum ziceti dumneavoastra,ca el a avut Propasire mai pe urma,chiar nemarturisindu-se.Haideti sa vedem defapt adevarul real.. Si va rog sa deschideti Cuvintul lui Dumnezeu,la Cartea 2Samuel Cap. 12:9.. 1) ..Pentru ce a-i dispretuit tu Cuvintul Domnului… 2) ..a-I lovit cu sabia pe Urie Hetitul,cu sabia fiilor lui Amon.. ..(acum,din pricina acestui pacat,Dumnezeu i-I rosteste pedeapsa).. 3)..niciodata nu se v-a departa sabia din casa ta(si asa a fost)..cercetati.. 4) (versetul 11)..iata din casa ta voi ridica nenorocirea impotriva ta,si voi lua sub ochii tai pe nevestele tale,si le voi da altuia,care se v-a culca cu ele in fata soarelui acestuia.(ceeace s-a intimplat mai pe urma).Stiti destul de bine istoria.. 5) (versetul 14)..fiul care ti s-a nascut v-a muri. Care din aceste lucruri vi-se pare a fi o Propasire in: Familia lui David,Imparatia lui David,si in viata spirituala a lui David pina acum..? Niciuna..nu?,,Macar ca totusi el si-a marturisit mai pe urma,,VINA PACATULUI’’..Trecem mai departe.. A doua intrebare.. Nu vi-se pare un lucru interesant ca chiar si dupa aproximativ(9 luni de zile) de la pacatuirea lui David cu Batseba,si pina la trimiterea Prorocului Natan la el, Dumnezeu tot i-I pune in fata,,vina pacatului lui’’.de ce oare..?De ce nu l-a iertat Dumnezeu in tot timpul acesta de (9 luni aproximativ),si l-a iertat pe David abea,in momentul in care a venit Prorocul Natan la el? De ce oare..? Nu va-ti intrebat niciodata lucrul acesta?..ACUM…EXPLICATIA… Oare putea DUMNEZEU sa-l ierte pe David,de pacatul comis,fara sa se recunoasca si sa-si marturiseasca vina..? Dumnezeu a asteptat de la David,in toata aceasta perioada de timp,de la pacatuirea lui cu Batseba,si pina la trimiterea Prorocului Natan: Pocainta,Recunoastere,Marturisirea Pacatului..Oare nu este asa..?David a purtat vina pacatului,luni de zile asupra lui(cum mai fac si unii din noi in zilele noastre,nemarturisindu-se),luni sau ani de zile,si abea dupa citeva luni de zile,doar din faptul ca el a fost descoperit de Dumnezeu prin proroc,de pacatul savirsit,el se recunoaste,marturisindu-si pacatul savirsit, rostind cuvintele din (vers. 13),,am pacatuit impotriva Domnului’’..Si abea in momentul in care el si-a recunoscut vina,Dumnezeu i-I rosteste prin Prorocul Natan,in primul rind ,,iertarea pacatului’’si in al 2 rind,( iertarea de a nu fi omorit).De ce oare nu a scapat David,fara sa se recunoasca,si sa se marturiseasca inaintea Domnului?Pentruca a savirsit pacat,,cu voie’’(nu din culpa),si acest pacat necesita Marturisire! Acum haideti sa iesim din Imparatia si familia lui David,si sa revenim din nou la Psalmul 51,de unde am pornit la inceput,pentru a vedea acum starea spirituala a lui David,pe care o avea decind a pacatuit cu Batseba. Si va rog sa cititi cu foarte mare atentie acest Psalm,pentruca psalmul 51 a fost compus de David,exact dupa starea Spirituala pe care o avusese el atunci!! Si mai pe urma,va rog sa-mi gasiti ca dovada Biblica,un exemplu de Propasire a lui David,in tot acest Psalm 51,pe toata aceasta perioada nemarturisita a lui.Si vreau sa fiu foarte scurt in Exemple… (Vers. 1)..sterge faradelegile mele.. (Vers. 2)..spala-ma…curateste-ma de pacatul meu..(el era constient de pacatele savirsite deja,si se simtea murdar inaintea lui Dumnezeu,si mustrat,,luni de zile in cuget din pricina acestor pacate nemarturisite’’. David dorea foarte mult sa aiba din nou starea de neprihanire pe care o avuse-se altadata,si de aceea,ceruse lui Dumnezeu,plin de regret si de cainta stergere si curatire de pacate.Pentru a avea din nou starea aceea placuta de a trai in neprihanire,si curatie de inima inaintea lui Dumnezeu. (vers. 3)..ca-mi cunosc bine faradelegile,si pacatul meu sta necurmat inaintea mea.. Oare de ce statea pacatele necurmat inaitea lui David zile intregi,mustrindu-l in cuget,si-n inima?De ce oare?..din pricina nemarturisirii lui inaintea Domnului…nu? NECESITA MARTURISIRE !! (nu cum a-ti zis dumneavoastra,ca el a avut propasire,chiar si nemarturisindu-se).El pina nu s-a marturisit Domnului,constiinta i-l mustra zilnic,neavind: pace,bucurie,si veselie… (Vers.4).. aici el se marturiseste,si-si recunoaste vina pacatului,pe care l-a savirsit.. (Vers.8)..el nu a mai putut sa auda veselie si bucurie,chiar in mijlocul cintaretilor iscusiti pe care o avusese la palat,si tot ce era mai frumos in imparatia lui,din pricina pacatelor savirsite si nemarturisite pe care i-l condamnau luni de zile in cuget..El cind se exprima aici:,,fa-ma sa aud veselie si bucurie’’nu se intelege(versetul) ca el ar fi surzit si nu a mai putut auzi pentru o vremeDavid.Ci’,chiar daca cintaretii iscusiti cintau laudele Domnului,pacatele si faradelegile lui,nu-l lasau sa se bucure si sa se veseleasca de laudele Domnului,osindindu-l,si invinuindu-l mereu,mereu,mereu.. (Vers. 12)..da-mi iarasi bucuria mintuirii tale..David pierdu-se chiar si bucuria mintuirii pe care o avusese el inainte,de a pacatui cu Batseba.. (Vers.14)…izbaveste-ma de vina singelui varsat,si limba mea v-a lauda indurarea ta..Zilnic i-l urmarea pe David,singele nevinovat al lui Urie Hetitul,mustrindu-l in constiinta lui,de fapta savirsita(omorindu-l cu interese murdare)…. Si multe alte exemple din acest Psalm 51..(pe care l-am expus doar in mare),ca sa va deschid putin mintea asupra ceea ce a-ti zis dumneavoastra..Acestea au fost doar citeva exemple in care sa va arat defapt..,,NEPROPASIREA’’ lui,in tot acest timp nemarturisit din viata lui David. A-ti vazut destul de bine si dumneavoastra,,,NEPROPASIREA’’ lui David din pricina nemarturisirii Lui..doar: tristete,durere,necaz,frica...etc..(in tot acest timp nemarturisit).Si nu cum a-ti zis dumneavoastra ca a avut propasire chiar nemarturisindu-se.. Nu mai discutam despre nenorocirea, care a venit in imparatia lui David mai pe urma,din pricina pacatului savirsit cu Batseba,si cu Urie Hetitul.. pentruca stiu ca stiti destul de bine aceasta istorie trista care a urmat mai tirziu,dupa spusele prorocului Natan,prin Cuvintul Domnului.. Nici din Psalmul 32:3..care arata destul de clar,prin ce a trecut David,in momentul cind a pacatuit,si nu s-a Marturisit el inaintea Domnului..: apasare in trup(prin boala),si neiertat de vina pacatului lui,pina in momentul in care el si-a marturisit Domnului vina pacatului lui. Observati versetul 3 si 4 ,,cita vreme am tacut’’(mina Domnului a apasat asupra lui David prin boala in trup). (vers.5)..doar in momentul in care el si-a marturisit pacatul,Dumnezeu i-a iertat vina pacatului lui. CONCLUZIE.. .. a-i pacatuit inaintea Domnului??..Daca vrei ca Domnul sa nu apese asupra ta prin boala in trup,sau sa traiesti neiertat de Dumnezeu poate ani intregi,mustrindu-te constiinta de pacatele tale savirsite,atunci nu mai sta pe ginduri ca si David altadata..ci’ fa acum acei 3 pasi importanti pe care i-am specificat in prima mea lectiune: 1) Pocainta(de a te cai de pacatul tau,sau de a-ti pare rau de ceea cea-i facut pina acum, 2)Intoarcerea(de a te opri din mersul tau inspre pacat,si de a te intoarce inspre Dumnezeu,incepind sa doresti sa implinesti din nou Legile,Poruncile, si Rinduielile Domnului.. 3)Marturisirea(de a recunoaste inaintea Domnului,tot ceea ce a-I facut,in trecut). Si doar prin acest pas al 3..,,MARTURISIREA’’ pe care o ve-I face inaintea Domnului,ve-i capata cel mai important lucru si necesar in viata ta Spirituala..IERTAREA de vina pacatului tau din tot trecutul tau..(Psalmul 32:5). Dumneavoastra a-ti corectat in comentariul meu.... Priveste la Iacov care era un inselator... Eu va raspund… De ce va-ti exprimat asa...?..priveste la Iacov care era un inselator...? Poate era mai corect sa va exprimati asa.. Priveste la Iacov care l-a inselat o singura data,pe fratele sau Esau luindu-i Binecuvintarea. Pentruca in felul cum va-ti exprimat dumneavoastra asupra lui Iacov,da de inteles ca dumneavoastra vreti sa generalizati toata viata lui Iacov,o viata plina de viclesuguri,si de inselatorii fata de oameni,doar din pricina unei singure fapta,si anume.. Ca i-a luat dreptul de Binecuvintare mai deosebita,a lui Esau..macar ca defapt de la mama lui a inceput tot acest plan viclean,si nu din intentia lui Iacov. Doar din pricina unui singur lucru dumneavoastra generalizati toata viata lui Iacov o viata plina de viclenii si inselatorii..?Este corect asa..?Ce ziceti..? Mai stiti dumneavoastra vreun exemplu de fapta,in care sa-mi dovediti ca Iacov a mai inselat pe cineva..?In afara de faptul ca nu l-a instiintat pe Laban de plecarea lui inspre casa tatalui sau..Gen. 31:20,27,..Mai aveti vreo dovada??.. Atunci de ce generalizati toata viata lui Iacov,ca fiind o viata plina de nedreptati si de inselatorii..?Prin ce dovezi..? In al 2 rind..dumneavoastra prin comentariul pe care mi-la-ti facut,am inteles ca vreti sa-mi aratati ca chiar daca Iacov a fost un inselator(in viata lui),Dumnezeu tot a fost cu el.. Sau sa inteleg din comentariul dumneavoastra,ca inselatorii vor fi Binecuvintati de Dumnezeu,vor avea Propasire in viata,si Dumnezeu v-a fi cu ei..Oare asa sa fie..?Atunci in cazul acesta,de ce sa nu incepem sa inselam si noi pe altii, pentruca oricum Dumnezeu ne v-a da si noua Propasire si Binecuvintare precum i-a dat si lui Iacov care era un inselator(dupa cum aratati dumneavoastra in comentariu).. Atunci dumneavoastra in cazul acesta,i-mi prezentati prin comentariu,un Dumnezeu,,Nedrept si Inselator''care se face complice cu oamenii inselatori ajutindu-i sa insele,si chiar fiind totodata cu ei,Binecuvintindu-i,si dindu-le Propasire.. Oare acesta este Dumnezeul nostru..?Eu zic ca nu..!! Daca Dumnezeul dumneavoastra este asa,atunci sa stiti ca sinteti in mare pericol..!!Sa nu va treziti mai tirziu ca ve-ti fi inselat chiar de Dumnezeul dumneavoastra..!! Insa stiu sigur ca nu asa este Dumnezeul dumneavoastra(precum si al meu)..ci' Dumnezeul nostru este..SFINT,SFINT,SFINT ..nepartinitor, drept in hotarirea lui,fara vina in judecata lui..etc..(Isaia 33:5..Psalmul 51:4).. Acum haideti totusi,sa continuam mai departe,si sa vedem daca Iacov intradevar a fost un,,inselator''dupa cum a-ti precizat dumneavoastra in comentariul meu.. sau defapt,,,DUMNEZEU L-A OCROTIT PE IACOV DE UN INSELATOR''(de Laban)..? Si acum a-si vrea sa dam paginile in Genesa 30,gindindu-ma ca poate dumneavoastra a-ti facut referire la Iacov(ca fiind un inselator),din pricina turmei lui Laban,luata de Iacov.Dar aceasta nu a fost o inselatorie,,frate draga''..Oare Domnul nu poate sa faca ce vrea.?Sa i-a de la unul,si sa dea la altul,sa saraceasca pe cine vrea,si la fel sa imbogateasca pe cine vrea?Sa ierte pe cine vrea,si sa osindeasca pe cine vrea(dupa dreptate)..? Oare nu poate Domnul sa faca ce vrea?Psalmul 135:6-12..ne zice foarte clar.. ,,Ca Domnul face tot ce vrea''..Putem noi sa-i stam impotriva..? Ori daca Domnul a luat turma lui Laban,si i-a dat-o lui Iacov,care este atunci pacatul lui Iacov?De ce noi i-l facem pe Iacov,,un inselator''..? Din pricina cuvintelor,,fiilor lui Laban''care le-au raspindit printre ei,plini de ura si invidie asupra lui Iacov(Geneza 31:1)? Oare are o mai mare importanta,ceea ce a zis fii lui Laban despre Iacov,sau ceea ce a facut Dumnezeu pentru Iacov?A cui judecati sint mai drepte..?A fiilor lui Laban,sau a Domnului? Oare l-a invinuit Laban pe Iacov,ca l-a inselat cu ceva (in toti acesti ani la el),inafara de plecarea lui inspre casa tatalui sau?Eu nu am gasit nimic.. Dumneavoastra a-ti gasit..?Geneza 31:6..care este nelegiuirea mea,si care este pacatul meu,de ma urmaresti cu atita inversunare..?Ar fi putut zice Laban(daca ar fi fost adevarat)..m-ai inselat,si mi-ai luat toata averea,si cu averea mea a-i plecat inspre casa tatalui tau sau,cu averea mea ti-ai agonisit toata bogatia aceasta(precum a zis fii lui Laban in Capitolul 31).Pe cine sa credem noi acum? Pe,,fii luiLaban''(care vorbeau din invidie si ura,impotriva lui Iacov).Pe ei..care defapt nici nu cunosteau(motivul real sau pricina DREAPTA),pentru care Dumnezeu lucrase in felul acesta cu Iacov,si din ce pricina se intimpla-se aceste lucruri in familia lor,incit le lua-se turma dindu-io lui Iacov?Sau sa-l credem,,pe Iacov''care marturiseste nevestelor lui tot adevarul,si toata istoria pe care a trait-o el in familia lui Laban,fiind Binecuvintat de Dumnezeu(pe drept)prin multele probleme pe care,le-a intimpinat in toti acesti ani in familia lui Laban? Ca de Exemplu..observa motivele lui Dumnezeu pentru care a lucrat asa in familia lui Laban luidu-i turma,si didui-o lui Iacov..Oare a fost drept Dumnezeu?Eu zic ca.. DA !!Geneza 31:7,8..(Dumnezeu nu a ingaduit ca Laban sa-l pagubeasca pe Iacov,si prin faptul ca(Laban nu Iacov)i-i tot schimba simbria cu motivul de a-l insela,,,astfel''(din pricina aceasta)Dumnezeu a luat turma lui Laban,dindui-o lui Iacov facind sa nasca oile,caprele sau tapii cind: baltati,cind seini,cind pestriti..(in motivul de a-l feri pe Iacov,de planul lui Laban,si astfel, neingaduind ca Laban sa-l insele pe Iacov.Citeste foarte atent versetele 7,8,9. Cit de drept a fost si este Dumnezeul nostru in hotarirea lui,si in judecatile lui..Nu..?Dumnezeu nu a facut altceva decit,nu a ingaduit ca Laban sa-l pagubeasca sau sa-l insele pe Iacov.Cititi(versetul 9),,Dumnezeu a luat astfel'' (din pricina aceasta)toata turma lui Laban,si i-a dat-o lui Iacov.Si nu scrie,,Iacov astfel l-a inselat pe Laban,luindu-i turma sau bogatiile. Oare nu putea sa faca Dumnezeu ce a vrut cu turma lui Laban(din pricina planului lui viclean)?Sau judecatile,si hotaririle Domnului nu au fost drepte?Eu zic ca ,,FOARTE DREPTE''..!! Atunci daca Dumnezeu a purtat de grija lui Iacov Binecuvintindu-l,si purtindu-i de grija(pentru a nu fi pagubit de Laban),de ce noi i-l numim pe Iacov astazi,,un inselator''? Pentru faptul ca a primit din mina Domnului turma lui Laban?Atunci daca pe Iacov i-l numim,,un inselator''pentruca a primit de la Domnul bogatiile si turmele lui Laban,cum i-l vom numi pe Domnul care defapt,a luat turma si bogatiile lui Laban,dindui-le lui Iacov..?Cum..?? Sa-l numim : hot,nedrept,inselator..etc?Vedeti cum sint judecatile noastre..?Gresite total..!! Insa judecatile Domnului sint : DREPTE,si NEPATRUNSE de ochii si mintea noastra.. Concluzie.. Iacov nu l-a inselat pe Laban luindu-i bogatiile si turmele,ci versetele: 7,9,11,16,42 din Capit.31 arata ca:Dumnezeu nu a ingaduit ca Laban sa-l pagubeasca pe Iacov,si prin faptul ca Laban i-i schimba simbria mereu lui Iacov(in motivul de a-l insela),astfel Dumnezeu(din pricina acesta)a luat turma lui Laban,dindui-o lui Iacov,trimiti-nd pe ingerul sau in visul lui Iacov instiintindu-l,si tot odata,facind sa nasca oile,caprele,sau tapii,cind baltati,cind seini,cind pestriti.. in motivul de a-l feri pe Iacov,de planul(viclean)al lui Laban,si astfel, neingaduind ca Laban sa-l insele pe Iacov,fiindu-i totodata ca ocrotitor,de a avea grija sa nu mearga de la Laban cu miinile goale,cum ar fi planuit(probabil Laban)..in versetul 42.. Cit de DREPT este DUMNEZEUL nostru..nu..??L-a ocrotit pe Iacov de un inselator(de Laban),si nu Iacov a fost defapt inselatorul..(dupa cum banuiesc ca a-ti vrut sa specificati dumneavoastra in comentariu). Dumneavoastra a-ti corectat in comentariul meu.... Propasirea lui nu era pentruca s-ar fi marturisit el vreodata,ci'pentruca Dumnezeu era cu el.. Eu va raspund… Aveti foarte mare dreptate..intradevar a fost Dumnezeu cu el,in toata calatoria lui,asa cum a cerut Iacov lui Dumnezeu in Geneza 28:20,21..sa fie cu el,sa-l pazeasca in tot timpul calatoriei pe care o va face,sa-i dea piine sa manince, haine sa se imbrace,si sa se intoarca in pace in casa tatalui lui..(ceea ce s-a si implinit,cuvint cu cuvint..).Dumnezeu a avut grija sa implineasca toata aceasta dorinta a lui(prin rugaciune),din pricina juruintei lui,facute Domnului.Si daca urmariti toata calatoria lui Iacov,o sa observati foarte bine ca Dumnezeu,i-a ascultat toata rugaciunea lui Iacov. Insa dumneavoastra iarasi a-ti facut confuzie aici intre lucruri.. Va intreb..daca Iacov ar fi fost vinovat de vreun pacat,vreti sa ziceti ca Dumnezeu tot ar fi fost cu el,facindu-l sa propaseasca..?Ma indoiesc ca ..,,da''..!! Ori daca el a fost Binecuvintat de Domnul si Dumnezeu i-a dat Propasire,asta a dovedit ca Iacov a trait o iata Neprihanita si in ascultare de Dumnezeu..nu..? Totusi a-si vrea sa va intreb un singur lucru..Credeti ceea ce scrie in Proverbe 28:13..?Eu cred ca este destul de inteles si de clar acest verset.Nu e nici filozofie,si nici pilda,ca sa o tot simbolizam.Ci' este un verset destul de explicabil!!A-i facut faradelege(si o ascunzi)?Inseamna ca sti de ea..Atunci se numeste ,,pacat cu voie''nu ,,pacat din culpa''..Ceea ce necesita neaparat Marturisire..Nu te marturisesti,lasindu-te de faradelege?Atunci, nu ve-i propasi deloc.Cred ca a fost,si este destul de clar versetul. Dumneavoastra a-ti corectat in comentariul meu.... Si daca pui accentul pe Marturisire,de ce nu pui si pe jertfa..doar dupa versetul 5 din Levetic,se specifica si despre asa ceva..acolo se explica faptul ca Marturisirea,era insotita de jertfa.De ce nu amintesti nimic de jertfa?Sau este deajuns doar o jumatate de ritual?.. Eu va raspund… Buna intrebare..insa intrebarea are si raspunsul ei...nu..?Numai ca nu inteleg de ce nu ma-ti intrebat motivul pentrucare noi in zilele noastre nu aducem inaintea Domnului,,,jertfe pentru pacat'' cum aduceau cei din vechime?Oare noi nu pacatuim acum in zilele noastre,sau nu slujim aceluiasi Dumnezeu caruia i-i slujeau cei din vechime?Atunci noi de ce nu aducem inaintea Domnului,,jertfe pentru pacat''cum aduceau cei din vechime,si facem doar o jumatate din ritualul pe care i-l faceau evreii in vremea aceea si anume,doar lucrarea de ,,marturisire'' care este o lucrare activa pina in zilele noastre,in Bisericile lui Dumnezeu?Oare noi de ce facem doar jumatate din ritualul,pe care-l faceau evreii in vremea aceea,si totusi este deajuns?Poate ca daca m-ati fi intrebat in felul acesta,v-ati fi deschis putin mintea mai repede si nu mai era cazul sa va mai fi raspuns eu...in sfirsit.... ,,De ce nu am pus accent pe jertfe si doar pe lucrarea de Marturisire..??'' Si vreau sa fiu foarte foarte scurt,pentruca oricum stiu ca sinteti in cunostinta(in mare parte)despre aceste lucruri,insa daca totusi m-ati intrebat vreau sa va raspund foarte f. pe scurt. In primul rind n-am pus accentul pe jertfe,pentruca nu vorbesc in lectiiunile mele,,natiunii evreilor''(care se bazeaza pe lege unii din ei),si carora le-a fost incredintata LEGEA.Defapt Vechiul Legamint pe care l-a facut Dumnezeu in vremea lui Moise,nu l-a facut cu neamurile ca sa trebuiasca acum sa vorbim despre jertfe..ci' Vechiul Legamint pe care l-a facut Dumnezeu in vremea lui Moise,l-a facut cu Natiunea evreilor,pe care l-a scos din tara Egiptului in fata neamurilor.Ca el(adica Dumnezeu),sa fie Dumnezeul ei(adica natiunii evreilor), si Dumnezeu a statornicit intre el si copii lui Israel pe muntele Sinai prin Moise(Legi,porunci,si rinduieli)Levetic 26:45,46..Ori daca Dumnezeu le-a dat pe Muntele Sinai poporului evreu si nu neamurilor(legi,porunci si rinduieli),cum de va-ti trezit asa dintr-o data ca neamurile sa tina ceea ce defapt lor nu le-a fost incredintat sa le pazeasca implinindu-le(despre jertfe vorbesc). Macar ca..(vorbesc acum natiunii evreilor),,Hristos este sfirsitul Legii''(Romani 10:4),si nu mai este necesara,,jertfa pentru pacat'',pentruca s-a adus jertfa pe sine insusi pentru pacatele intregii lumi,odata pentru totdeauna.Pentru mai multe amanunte in privinta aceasta citeste Evrei 5:1, 7:25-28, 9:1-28, 10:1-22, 12:24, Galateni 3:15-29...etc.. In al doilea rind..oare de ce au capatat neamurile mintuirea?Oare din pricina Legamintului pe care l-a facut Dumnezeu cu natiunea evreilor,sau din pricina alunecarii lor s-a facut cu putinta mintuirea noastra(neamurilor).Ca sa-l faca pe Israel gelos.Romani 11:11 Defapt..noi neamurile n-am avut si n-avem nici o treaba cu,,jertfele pentru pacat'' pe care le aducea defapt poporul evreu in vremea lui Moise,dupa Legile Poruncile si Rinduielile date de Dumnezeu pentru ei(in privinta ispasirii pacatelor),si acum dintr-o data v-ati trezit sa pun accentul pe ceea ce nu mai are valabilitate(adica jertfele pentru pacat),nici macar pentru poporul evreu care le-a tinut cindva..decum noua care am fost straini de aceste Legaminte. Ori daca noi astazi am capatat Mintuirea,nu este datorita faptului ca am avut cindva un Legamint cu Dumnezeu ca si natiunea evreilor,ci' pentruca s-a aratat o alta Neprihanire pe care o da Dumnezeu fara Lege(si jertfe pentru pacat)..si-anume,Neprihanirea data de Dumnezeu care vine prin credinta in ,,Isus Hristos'' !! (pentru toti,si peste toti)cei ce cred in el Romani 3:21,22..si nu mai este nici o deosebire intre ,,Iudeu'' si ,,Grec''..pentruca toti au acum acelasi DOMN.. Romani 10:12..Intelegeti acum de ce n-am pus accentul pe ,,jertfele pentru pacat''?..ci'doar pe cealalta jumatate de ritual,,Lucrarea de Marturisire''care este valabila si activa pina in ziua de azi in Bisericile Domnului,precum a fost valabila si activa si in vremea Apostolilor(Iacov 5:16). Concluzie.. Nu pun accent pe ceea ce nu mai are valabilitate(adica pe jertfa de ispasire),pentruca,,Hristos este sfirsitul Legii''..el s-a dat pe sine odata pentru totdeauna pentru pacatele noastre si a lumii intregi,nemai avi-nd nevoie de,,jertfe pentru pacat''.Insa am pus accent pe Lucrarea de Marturisire pentruca,ea a mai ramas valabila din vechiul Testament,pina in vremea Apostolilor si pina in vremea noastra de azi,o lucrare activa si necesara Propasirii noastre Spirituale. Dumneavoastra a-ti corectat in comentariul meu.... A-i vazut prea bine ca Potifar a fost Binecuvintat si a Propasit nu din cauza ca si-ar fi marturisit pacatele,si nici ca ar fi adus jertfa pentru ele.Ci'din cauza lui Iosif caruia Domnul i-i purta de grija...vezi geneza 39.. Eu va raspund… I-mi cer scuze ca trebuie sa ma exprim asa..dar dumneavoastra chiar nu cunoasteti intelesul real al Scripturii.. !! Ci' cunoasteti doar la(literaScriptura). Pentruca vad ca necesita sa vorbesc cu dumneavoastra..,,motamo''..ca si cu unul intors de curind la Domnul,si care nu cunoaste,,INTELESUL'' Scripturilor.Si va mai gasiti sa faceti si comentarii la multele predici adaugate pe,,Resurse Crestine''..nu e prea corect.. Evident ca am vazut prea bine ca Potifar a fost Binecuvintat si a propasit,nu din pricina ca slujea Dumnezeului lui Iosif,sau a tatalui lui(Iacov).Si nici ca si-ar fi marturisit el pacatele.. Ci' din pricina lui Iosif caruia,Dumnezeu i-i binecuvinta munca facindu-i sa-i mearga bine ori de ce se apuca el sa faca.(Facerea 39:3).Insa nu inteleg ce a-ti vrut sa aratati prin comentariul dumneavoastra?Sa inteleg.. ca dumneavoastra vreti sa asteptam si noi pina vine in casa noastra un Iosif,si doar asa prin el sa putem fi si noi Binecuvintati de Domnul? Caci de altfel,Potifar nu ar fi fost binecuvintat de Domnul daca Iosif nu ar fi venit in casa lui. Doar din pricina lui Iosif,Potifar a fost binecuvintat de Domnul...Nu..? Totusi a-si vrea sa va intreb ceva..daca a-ti fi pus intr-o situatie sa alegeti dintre: ,,motivul de propasirea lui Potifar'' si dintre,,motivul de propasire a lui Iosif''..care dintre aceste 2 motive de propasire a-ti alege-o..?Ori pentru dumneavoastra nu conteaza motivul de propasire,pe care-l aveti..ci'doar sa vedeti ca propasiti.Indiferent de motive.. Motivul Propasirii lui Potifar nu a fost pentruca Dumnezeu a vrut sa-l binecuvinteze in mod special pe el..Caci de altfel el ar fi fost binecuvintat de Dumnezeu,chiar inainte de venirea lui Iosif in casa lui...nu..?Insa motivul propasirii lui pentru care a fost binecuvintat de Dumnezeu(a fost doar unul singur nu mai multe)..si-anume..(versetul 5). De a-i face trecere lui Iosif inaintea lui..(si astfel sa-i mearga bine lui Iosif). Si asa si s-a intimplat stiti destul de bine...Potifar a vazut ca Dumnezeu era cu Iosif,si ca Dumnezeu facea sa-i mearga bine ori de ce se apuca el.Astfel a capatat el trecere inaintea lui,punindu-l mai mare peste toata casa si peste tot ce avea.Si acum ..,,ATENTIE ''(..la versetul 5)..cuvintele cheie.. 1),,DE INDATA..'' 2),,DIN PRICINA LUI IOSIF..'' 1),,DE INDATA..''....atita timp cit Iosif nu a fost pus de Potifar mai mare peste casa lui si peste tot ce avea el,(Potifar) nu a fost binecuvintat de Dumnezeu !!....insa..insa.. acest cuvint ,,de indata'' ne deschide foarte mult mintea sa intelegem defapt motivul real pentru care a fost intradevar binecuvintat Potifar.. 2),,DIN PRICINA LUI IOSIF..''....binecuvintarea care a venit peste casa,si peste tot ce avea Potifar,nu a venit din alt motiv...decit din pricina lui Iosif..(caruia Dumnezeu vroia sa-i faca trecere si propasire)pentru a-si putea salva familia in viitor(Geneza 45:7,8)si eu cred ca daca Iosif nu ar fi venit in casa lui Potifar,el nu ar fi fost binecuvintat de Dumnezeu...poate niciodata. Concluzie.. Acum a-si vrea sa va intreb din nou... 1) Vreti ,,motivul propasirii lui Potifar''..??Atunci in cazul acesta,v-a trebui sa asteptati pina vine un Iosif in casa dumneavoastra.Si doar atunci Dumnezeu va v-a putea binecuvinta casa si tot ceea ce aveti..doar prin acel om cu care v-a fi Dumnezeu..insa sa stiti ca asta v-a cam putea dura..: poate doar o zi..poate o luna,poate un an,sau poate o viata..si tot sa nu ajungeti sub binecuvintarea lui Dumnezeu.Pentruca dumneavoastra a-ti obtionat pentru o propasire conditionata..,,O PROPASIRE DOAR PRIN OMUL LUI DUMNEZEU..!!'' 1) Vreti ,,motivul propasirii lui Iosif''..??Iosif a fost intradevar binecuvintat de Dumnezeu,(nu din pricina altora)cum a fost binecuvintat Potifar..Ci din pricina neprihanirii lui pe care a trait-o inaintea Domnului,ani si ani de zile..si din pricina lui au fost multi binecuvintati..insa am sa va zic un amanunt foarte important..!! Daca vreti ,,motivul de propasire a lui Iosif''..si daca vreti sa fiti o binecuvintare pentru toti cei din jurul dumneavoastra,atunci v-a trebui sa traiti o viata de neprihanire pe care a avut-o si Iosif..Iosif a stiut sa se pastreze curat chiar prin multele necazuri prin care l-a trecut Dumnezeu ani de zile,fara sa se intineze, sau sa renunte la Dumnezeul lui..etc.. Dumneavoastra a-ti corectat in comentariul meu.... Saracul Lazar nu a propasit absolut deloc in toata viata lui,si nu scrie in biblie ca ar fi fost un pacatos nemarturisit.Oare el sa fi ajuns in sinul lui Avram fara sa fie vrenic de aceasta? Eu va raspund… Evident ca Lazar nu a ajuns in sinul lui Avraam fara sa fie vrednic de aceasta.. Defapt nelamurirea dumneavoastra e : ,,De ce Lazar chiar fiind un om neprihanit a dus o viata de saracie,neavind propasire in toata viata lui..''...chiar oare de ce..??... Aduceti-va aminte ca inca din vechime,Dumnezeu a zis poporului Israel in Cartea Deuteronom 15:11 ..ca intotdeauna vor fi saraci in tara..'' Si atunci cind a zis acest lucru,nu l-a conditionat nici(ca timp),si nu a facut nici o clasificare ca fiind doar peste una,sau unele din semiintiile lui Israel,ori peste cei ce nu pazesc poruncile lui,sau peste cei ce pazesc poruncile lui.. NUU....!!..Nu a conditionat lucrul acesta..ci' a zis doar.. (daca v-a fi la tine vreun sarac dintre fratii tai,in vreuna din cetatile tale..(vers.7). Ceea ce da de inteles,ca ar fi putut fi intr-o stare de saracie,orice om din orice semintie..fie din semintia lui: Simeon,Levi,Iuda,Zabulon,Isahar....etc.. Sau ori ce om din ori ce clasa de oameni..fie ei pacatosi,sau fie ei neprihaniti sau sfinti(ca si-n cazul nostru Lazar).. Deci ca urmare observati ca nu s-a facut nici o conditionare in nici o directie. In cartea Prov. 22:2 Cuvintul Domnului ne arata ca Domnul l-a facut si pe bogat si pe sarac.Agur in Prov. 30:8 cere Domnului prin rugaciunea lui ,,nu-mi da nici saracie..''Psalmul 127:1,2,..arata foarte clar.Degeaba ne chinuim noi sa facem ceva(indiferent in orice directie)daca planul lui Dumnezeu este cu totul altul, totul v-a fi in ,,zadar'' sau ,,degeaba''..ceea ce ne da de inteles ca sta in puterea si planul lui Dumnezeu,ca el sa dea o stare de saracie,sau o stare de belsug cui vrea el (paralel) cu planul lui fata de persoana respectiva,chiar si pentru o perioada de timp mai scurta..Exemple: Fapte 11:27,Romani 15:26..etc. Si eu cred ca este DREPT si FOARTE BINE in tot ceea ce face el.Pentruca el stie ceea ce este mai bine pentru noi. Acum totusi a-si vrea sa va pun in fata 2 versete biblice(si anume) cel din Deuteronom 15:11 si cel din Deuteronom 28:1-24 si a-si vrea sa va intreb.. Oare se contrazic aceste 2 versete una pe alta?..desigur ca nu...!! Dar totusi cum am putea noi impaca aceste 2 versete incit sa nu iasa o contradictie intre ele? Dumnezeu vorbeste in Deuteronom 15:11(ca totdeauna vor fi saraci in tara) iar in Deuteronom 28:1-14 Dumnezeu rosteste aceste Binecuvintari celor ce pazesc si implinesc poruncile lui.Si totusi oare de ce peste saracul Lazar(din textul nostru),nu au venit toate aceste Binecuvintari rostite in Deuteronom 28:1-14..?Oare sa nu fi implinit si pazit toate aceste Porunci..?..Dincontra..!! Lazar a pazit si a implinit Poruncile Domnului in intregime !! Caci altfel nu ar fi fost invrednicit sa fie dus de ingeri in sinul lui Avraam. Dar care sa fie raspunsul oare la nelamurirea noastra ca Lazar a fost un om neprihanit,si totusi a trait intr-o stare de saracie,fara sa fi venit toate aceste binecuvintari rostite in Deuteronom 28:1-14 peste el? Motivul acesta nu-l poate sti nimeni exact..!! Pentruca nu avem asa multe detalii despre aceasta pilda,ca sa ne putem da seama exact motivul pentru care saracul Lazar a trait in aceasta stare de saracie(chiar fiind neprihanit).Fiecare ne putem da cu parerea insa se poate sa nu fie intocmai asa intotdeauna.Deaceea am sa va expun si eu parerea mea ca sa va arat defapt ceea ce m-a facut sa cred ca starea de saracie a lui Lazar a provenit din motivul acesta..(se poate sa nu fie asa..).Si inainte de a va expune parerea mea cu privire la ,,motivul starii de saracie a lui Lazar'' dati-mi voie sa-mi intitulez motivul acesta sub numele acesta.... ,,CALATORIE PLACUTA IN SINUL LUI AVRAAM IN LUMEA PAMINTEANA,PRINTR-O VIATA DE BELSUG,SAU PRINTR-O VIATA DE SARACIE....'' Nu stiu daca v-ati pus vreodata intrebari asupra versetului 25 din Luca 16..?Cind Avraam zice celui bogat ..>>adu-ti aminte ca in viata ta tu ti-ai luat lucrurile bune,si Lazar si le-a luat pe cele rele..>>Ce a vrut sa zica prin aceste cuvinte Avraam?Ca a gresit bogatul pentruca si-a luat lucrurile cele bune,si ar fi trebuit sa si-le fi luat pe cele rele ca si Lazar? Pentruca a ales partea cea buna de a avea o viata plina de veselie si stralucire,si ar fi fost trebuit sa-si fi fost ales o viata ca a lui Lazar plina de saracie si fara mingiiere?Oare din pricina acestor lucruri a ajuns bogatul in iad?Sigur ca nu acestea au fost motivele pentru care bogatul a ajuns in iad ! Pentruca evident ca nu sta in puterea noastra sa ne alegem partea( fie ea buna,sau rea)pentru viata noastra paminteana.Caci de altfel acum am fi toti bogati,nu ar mai exista acum nici un sarac in lume nu..?Care doreste sa-si aleaga sa aiba o viata paminteana plina de saracie,si fara de mingiiere ca a lui Lazar? Nimeni!! Eu nu vreau,si cred ca nici dumneavoastra nu vreti..nu?Ei dar toate aceste lucruri au depins de Dumnezeu nu de ei.Sa stiti ca nu Lazar si-a ales aceasta viata plina de saracie si fara de mingiire pe care a avut-o.Cind Avraam zice celui bogat in versetul 25 din Luca 16 ,,Fiule i-a raspuns Avraam,adu-ti aminte ca in viata ta,tu ti-ai luat lucrurile bune,si Lazar si-a luat pe cele rele''..Se subintelege ca a stat in putinta lor sa-si aleaga fiecare lucurile,(fie ele bune sau rele),si fiecare si-a ales partea lor de viata(buna sau rea).Bogatul si-a ales lucrurile bune,iarasi Lazar si-a ales lucrurile rele.Nu!! Nu acesta este intelesul adevarat a cuvintului lui Avraam pe care l-a rostit catre bogat ! Ci' cind el zice ..adu-ti aminte ca in viata ta,tu ti-ai luat lucrurile bune,si Lazar si-a luat pe cele rele,Avraam vrea sa zica altceva.. Si adevaratul raspuns si inteles a acestui verset i-l putem gasi foarte usor,si foarte clar in versetul de mai jos.Versetul 25. Dumnezeu da fiecaruia dintre noi partea noastra de viata, fie ea buna(o viata de belsug) cum a avut-o bogatul din aceasta pilda,sau fie ea rea (o viata de saracie)cum a avut-o saracul Lazar,tot din aceasta pilda. Da.. versetul 25 arata foarte clar ca toti ne luam o parte de la Dumnezeu.... Insa..insa..nu este atit de important partea de viata pe care o primim de la Dumnezeu (fie ea buna sau rea),pe cit de important este FELUL CUM TRAIESTI FATA DE DUMNEZEU SI FATA DE OAMENII PAMINTENI IN PARTEA CARE TI-A INCREDINTAT-O DOMNUL !! Uneori unii nu stiu sa traiasca in partea de viata pe care i-a incredintat-o Dumnezeu,si din pricina aceasta i-si pierd evlavia fata de Dumnezeu astfel ajungind in iad(ca acest bogat din aceasta pilda).Apostolul Pavel in Filipeni Cap.4:12,18..a zis ,,stiu sa traiesc'' ..Cit de frumos si cit de placut este atunci cind noi stim sa traim o viata de neprihanire cu Dumnezeu printre oamenii paminteni,fie intr-o stare de saracie sau fie intr-o (stare de belsug cel putin chiar si pentru o perioada de timp ca si a Apostolului Pavel) dupa cum arata in Filipeni 4:12,18.Este adevarat ca bogatul din aceasta pilda si-a luat partea cea buna(adica a avut parte de la Dumnezeu de o viata plina de veselie si de stralucire)..insa..insa,lucrul cel mai trist a fost si este pentru multi dintre noi ca si pentru acest bogat,ca el nu a trait dupa cum nici noi nu traim uneori fata de Dumnezeu si fata de(fratii nostrii) o viata de neprihanire in partea care ni-se incredinteaza(fie ea buna sau rea).Versetul 9 din Luca 16 ne arata foarte clar..Cu aceste BOGATII NEDREPTE sau mai bine zis cu aceasta VIATA DE BELSUG pe care o primim de la Dumnezeu (( pe nedrept ))..fara a avea merite de a le primi in viata noastra paminteana,noi trebuie sa ne facem prieteni.. (si oare cum)??Ajuti-nd fratii nostrii sau semenii nostrii atunci cind sint in necaz sau in lipsuri,precum a fost si Lazar din aceasta pilda in nevoi.Motivul sau cauza pentru care acest bogat a ajuns in iad,nu a fost din pricina ca el si-a luat partea cea buna,sau mai bine zis(din pricina ca el a primit de la Dumnezeu o viata plina de veselie si de stralucire),ci din pricina ca nu a implinit LEGEA LUI DUMNEZEU. Observati atunci cind Avraam i-i zice bogatului in versetul 29,ca fratii lui au pe Moise si pe proroci,sa asculte de ei.Ce-i zice bogatul in vers. 30?NU PARINTE!!(de ce a zis,,NUU''oare?) Ceea ce da de inteles ca el stia foarte bine indiferenta fata de Legea data lui Moise,si fata de Cuvintul Domnului prin Proroci,pe care a trait-o el,impreuna cu fratii lui in viata paminteana.. DAAA..dupa cum nu au ascultat nici pina acum si-anume de LEGEA si de Cuvintul dat de Domnul prin Proroci,el era convins ca LEGEA si PROROCII nu v-a fi deajuns pentru fratii lui,ca sa-i faca sa se pocaiasca,cerindu-i astfel lui Avraam sa invieze pe Lazar din morti,caci doar asa se vor pocai fratii lui doar vazi-nd aceasta minune.A-ti observat cita indiferenta si cita nepasare fata de Legea data de Dumnezeu lui Moise si fata de Cuvintul rostit de Domnul prin Proroci?Bogatul a socotit ca ar fi prea putin pentru fratii lui LEGEA si PROROCII ca sa-i faca sa se trezeasca pocaindu-se.Si si-ar fi dorit ceva mult mai adeveritor decit acestea..pentruca stia ca de Lege si de proroci fratii lui nu vor asculta sigur.Acelasi lucru se intimpla si in zilele noastre..Multi sint indiferenti fata de Legea data de Dumnezeu prin Moise si fata de Cuvintul Domnului rostit prin Proroci,ducind o viata departe de neprihanire(macar ca au fost invredniciti sa traiasca o viata plina de veselie si stralucire din partea lui Dumnezeu.Si totusi..ce ar fi fost trebuit sa fi implinit acest bogat impreuna cu fratii lui ,,din LEGE'' si nu a implinit,motiv pentru care el a ajuns in iad?? Pentruca daca ne uitam putin la Iov,ne putem da seama foarte usor ca si acest om a dus o viata plina de veselie si de stralucire,ca si acest bogat din pilda noastra de azi,insa despre Iov Biblia nu ne arata lucruri atit de triste precum ne arata despre bogatul acesta din aceasta pilda.Ci' Biblia ne arata foarte clar diferentele de viata dintre bogatul din aceasta pilda si dintre Iov,ca sint foarte mari.Si a-si vrea sa va arat doar citeva lucruri pe care ne face sa ne dam seama de diferentele de viata dintre cei 2 (adica dintre IOV si BOGATUL din aceata pilda),ca sint foarte mari.Si va rog sa deschideti impreuna cu mine cele 2 carti,si-anume: Cartea Evangheliei dupa Luca 16:19,si Cartea lui Iov Capitolul 1:1 si Cuvintul Domnului scrie in felul urmator: (Luca 16:19)..era un om bogat care se imbraca in porfira si in subtire, si in fiecare zi ducea o viata plina de veselie si stralucire.. (Cartea IOV 1:1)..era un om in tara Ut,si omul acesta era fara prihana si curat la suflet..el se temea de Dumnezeu si se abatea de la rau. Iata deja din primul verset ce diferenta mare ne arata Cuvintul lui Dumnezeu dintre cei 2. Despre Iov Cuvintul lui Dumnezeu ne arata ca el era un om fara prihana,curat la suflet,temator de Dumnezeu,si se abatea de la rau. Despre Bogat Cuvintul lui Dumnezeu ne arata ca el se imbraca in porfira si in subtire,si in fiecare zi ducea o viata plina de veselie si stralucire.. Oare despre acest Bogat,de ce Biblia nu ne vorbeste atit de frumos ca si despre Iov descriidu-l ca fiind neprihanit,curat la suflet,temator de Dumnezeu,si ca se abatea de la rau?De ce oare..??Pentruca el nu avea aceste calitati! Pentru Bogat era mult mai important alte lucruri,decit implinirea Legii lui Dumnezeu si a Prorocilor..de a se imbraca in porfira si in subtire,si in fiecare zi sa duca o viata plina de veselie. Cartea Deuteronom 15:7-9.. ne arata ca,,daca va fi la tine vreun sarac dintre fratii tai ,in vreuna din cetatile tale,in tara in care ti-o da Domnul Dumnezeul tau,sa nu-ti impietresti inima si sa nu-ti inchizi mina inaintea fratelui tau celui lipsit.Ci' sa-i deschizi mina si sa-l imprumuti cu ce-i trebuie ca sa faca fata nevoilor lui.....vezi sa n-ai un ochi fara mila pentru fratele tau cel lipsit si sa nu-i dai,caci atunci el ar striga catre Domnul impotriva ta si te-ai face vinovat de un pacat''..Acum ginditi-va dumneavoastra cam cite pacate si-a facut acest bogat in toti acesti ani pe care i-a trait linga acest sarac Lazar(doar din pricina lui)..?Sa nu mai zicem si in alte privinte pe care nu le descrie aici Biblia,si pe care banuiesc ca le-ar fi facut.Versetul 21 din Luca 16..ne arata ca Lazar dorea mult sa se sature macar cu firimiturile care cadeau de la masa bogatului..(ceeace ne da de inteles ca bogatul nu i-le dadea nici chiar acele mici firimituri cazute de la masa lui...(cita rautate ..nu)?Daca a-ti citit cu atentie versetele 24,25,a-ti putut observa ca Lazar si Bogatul erau frati.Erau din aceeasi natiune.Observa cind Bogatul striga,,PARINTE AVRAAME'' iarasi Avraam i-i zice Bogatului ,,Fiule''.. Ceeace ne da de inteles ca Avraam a fost Tatal si al bogatului,si a fost Tatal si al saracului Lazar.Si totusi versetul 21 ne dovedeste ca el s-a facut vinovat de acest pacat aratat in (Deuteronom 15:7-9),impietrindu-si inima si inchizindu-si mina fata de fratele sau lipsit(Lazar),fara a-l imprumuta sau a-i da ceea ce ar fi avut nevoie ca sa faca fata nevoilor lui.Oare acelasi lucru a facut si Iov??..Haideti sa vedem.. In cartea lui Iov 31:16-20 cuvintul Domnului ne arata lucruri foarte frumoase despre Iov...el a dat saracilor ceea ce i-i cereau,si si-a mincat piinea(nu farimiturile),impartind-o saracului si orfanului..si la fel si imbracamintea a dat-o celui gol..cit de frumos nu...?Cine nu si-ar dori un asa vecin ca Iov..?Iata inca o diferenta foarte mare dintre Bogatul din pilda si dintre neprihanitul Iov.Cartea Proverbelor 28:7 ne zice ca..,,cel bun pricepe pricina saracilor,dar cel rau nu poate sa o priceapa.Bogatul nu a putut pricepe pricina lui Lazar din cauza ca nu era bun.Deaceea el si-a inchis inima si mina fata de el,nedindu-i cele trebuincioase nevoilor lui.Insa Iov nu a fost asa..el a putut sa priceapa pricina saracilor din cauza ca el era un om bun.Deaceea el a fost orbului ochi,schiopului picior(Iov 29:5),si orfanului tata(Iov 31:18).Pentruca el a fost temator de Dumnezeu nu ca si acest bogat din aceasta pilda.Mai departe... Levetic 25;35..Biblia ne zice ca ..daca fratele tau saraceste si nu mai poate muncii linga tine,sa-l sprijinesti ,,fie ca strain fie ca venetic'' ca sa traiasca impreuna cu tine.Oare a implinit aceasta Lege acest bogat fata de Dumnezeu si fata de saracul Lazar dindu-i sprijinul de care a avut nevoie?..Nu..!Saracul Lazar nu a primit nici un sprijin din partea bogatului in toata viata lui,fapt pentru care s-a facut vinovat de pacat pentru calcare de Lege(vezi Luca 16:21).Oare asa a facut si Iov..?Nici el nu a dat sprijin saracului si orfanului..?Dincontra..!..In cartea Iov 29:12 ne arata ca..Iov scapa pe saracul care cerea ajutor,si pe orfanul lipsit de sprijin.Iata ca el nu a fost asa,ci' a implinit Legea Domnului sprijinind si pe strain si pe venetic(Iov 29:16)..si cercetam pricina celui necunoscut.Asadar..cred ca ajung dovezile acestea pentru a va face sa intelegeti in primul rind de ce bogatul chiar avind o viata de veselie si stralucire ca si a lui Iov totusi el a ajuns in iad,din pricina calcarii,sau indiferentei fata de Legea Domnului.Cit despre saracul Lazar,chiar daca el a primit din partea lui Dumnezeu(o viata de saracie), pe tot cursul vietii lui(in lipsuri de hrana,de mingiiere din partea fratilor,de prieteni,sau chiar de imbracaminte,totusi el a stiut sa traiasca si in saracie cu Dumnezeu,o viata de neprihanire ca si Apostolul Pavel altadata,ajungind la finalul vietii lui in sinul lui Avraam fiind mingiiat de toate lucrurile de care nu a putut fi mingiiat in viata pe care a primit-o in lumea oamenilor paminteni(Luca 16:25)..acum aici el este mingiiat.. Am incercat sa fiu cit se poate de scurt..sper ca a-ti inteles in mare de ce Lazar nu a propasit deloc in toata viata lui..Nu pentruca a fost un pacatos nemarturisit, ci' pentruca,toate lucrurile au depins si depind de Planurile si hotarirea lui Dumnezeu,asupra vietii noastre pamintesti.Lazar a fost pus la usa acestui om bogat din aceasta pilda,tocmai din pricina aceasta...ca bogatul sa-si indeplineasca obligatiunile sfinte fata de Dumnezeu(in primul rind)si apoi fata de saracul Lazar,ajutindu-l sa faca fata nevoilor lui,dupa cum v-am aratat in (Deuteronom 15:7-9).Insa se pare ca acest bogat din aceasta pilda a fost atit de indiferent fata de Legile si de Cuvintul rostit de Domnul prin proroci,incit abea la sfirsitul vietii lui a putut vedea greseala pe care a facut-o in timpul vietii lui pamintene.Oare noi pe unde ne aflam cu implinirea Legilor si a Prorocilor?Oare si la usa noastra zac saraci fara ajutor din partea noastra..?Daca da...sa nu uitam ca vine o zi cind si noi vom regreta ca si acest bogat din aceasta pilda,pentruca am nesocotit Legile si Cuvintul rostit prin Proroci..(neajutind in nevoi pe cei saraci),macar ca am avut parte de la DUMNEZEU de o viata plina de Binecuvintari.... Concluzie.. Daca Dumnezeu ti-a daruit in partea ta de viata ,,zile de belsug,de fericire si de stralucire'',i-a aminte la aceasta pilda impreuna cu mine,ca sa nu ne asemanam ca acest bogat si ca fratii lui,nesocotind Legea lui Dumnezeu si Cuvintul rostit prin proroci,inchizindu-ne inima si mina fata de fratele nostru nedindu-i sprijinul de care are nevoie,astfel facindu-ne vinovati de calcarea Legilor lui Dumnezeu..Dece sa nu ajungem in sinul lui Avraam chiar daca aici pe pamint am trait o viata plina de binecuvintari si de fericire..este prea mult pentru noi..? ..eu zic ca nu..dupa cum nu a fost prea mult nici pentru neprihanitul Iov.Deci eu va doresc si voua ca si mie o.. ,,CALATORIE PLACUTA IN SINUL LUI AVRAAM IN LUMEA PAMINTEANA,PRINTR-O VIATA DE BELSUG,SAU PRINTR-O VIATA DE SARACIE....'' Iarasi daca Dumnezeu ti-a daruit in partea ta de viata o viata de saracie,nu te nelinisti de lucrul acesta,pentruca esti cel mai bogat(Apocalipsa 2:9) ci' i-a si tu aminte la aceasta pilda asemanindu-te cu acest sarac Lazar..El prin viata de saracie prin care a trait in lumea aceasta paminteana,a trait totusi o viata de neprihanire cu Dumnezeu necontenit pina la sfirsitul vietii lui,chiar prin multele lipsuri pe care le-a avut..de hrana,de mingiiere din partea fratilor,de prieteni, sau chiar de imbracaminte. In ori si ce pozitie ne-am afla..(fie chiar intr-o stare de saracie)..sa sti ca se merita..pentruca vom dobindii ca sfirsit al alergarii noastre,si al credintei noastre pe acest pamint,mintuirea sufletelor noastre(1Petru 1:9)care este cel mai de pret lucru.impreuna cu mingiierea de care a avut parte la sfirsitul vietii Lazar din aceasta pilda,fiind mingiiat de toate lucrurile de care nu a putut fi mingiiat in viata pe care a primit-o de la Dumnezeu in lumea oamenilor paminteni,,,,in sinul lui Avraam..''..(Luca 16:25,Matei 5:4).. Deci va doresc dumneavoastra ca si mie,si tuturora.... ,,CALATORIE PLACUTA IN SINUL LUI AVRAAM IN LUMEA PAMINTEANA,PRINTR-O VIATA DE BELSUG,SAU PRINTR-O VIATA DE SARACIE....'' ............................................................................................................................... .....si acum un ultim sfat pentru dumneavoastra.... Cind vreti sa faceti comentarii pe predicile altora,nu faceti aluzie la ceea ce nu s-a atins in predica,doar ca sa va aflati in vorba,pentruca puteti sa-i faceti rau si predicatorului care si-a expus tema predicii fiind oprit de dumneavoastra pentru a va lamurii intelesul temei expuse,si tot odata faceti rau si cititorului care cauta sa-si adune cunostinte din Cuvintul lui Dumnezeu fiind dezorientat de dumneavoastra sau de altii chiar degeaba..fara un motiv serios.. inainte sa inchei toate aceste cuvinte asupra comentariului dumneavoastra,vreau sa va rog sa ma iertati,daca am fost putin mai dur in exprimarile mele uneori...si in cazul in care aveti alte nelamuriri,nu ezitati sa-mi scrieti (doar pe adresa mea de messenger) ca sa nu mai tulburam si pe altii degeaba,si daca am sa pot sa va raspund,sau sa va ajut cu ceva,am sa-o fac cu mare placere.. Cu toate acestea fiind spuse... ,,Domnul sa fie cu noi''

AMIN

Singeorzan Teodor
Adăugat în 12/12/2009
Unde poate fi gasit comentariul lui Bartolomeu?
Adăugat în 31/12/2009
Banuiesc ca a fost sters mai tirziu de unul dintre administratorii acestui site,comentariul lui Bartolomeu,din pricina ca raspindea invataturi sau erezii nimicitoare..
Adăugat în 07/01/2010
Statistici
  • Vizualizări: 3704
  • Export PDF: 15
  • Recomandări email: 2
  • Comentarii: 3
Opțiuni