Cum sa urmam pe Isus?
Autor: Ciprian Muresan  |  Album: Evanghelia lui Isus Hristos  |  Tematica: Atenționări și sfaturi
Resursa adaugata de MihailCiprianMuresan in 21/09/2016
    12345678910 10/10 X
Media 10 din 1 vot
Referințe

Text Luca 9: 57-62.

Cum sa urmam pe Isus?

- Hotarati v 57

- Oriunde v 57

- Fara  prea multe pretenti in ce priveste comfortul personal. v 58

- Fara prea multe asteptari in ce priveste nevoile personale. v 58

- Cu un singur scop: Vestind despre Imparatia  lui Dumnezeu. v 60

- Cu mainile pe plug, cu privirile inainte. V 62

Trei oameni, trei cazuri, trei invataturi.

- Primul om este un om care de la sine vrea sa urmeze oriunde pe Isus. v57

 Dar oriunde nu inseamna numai locuri unde se lucreaza, se mananca, se da invatatura, ci si locul de odihna.

 Hotarat om, start bun, dar nu mai auzim nimic de el, nu il vedem nici la Cina cea de taina, nu il vedem nici in gradina Ghetsismani, nu il vedem nici in curtea marelui preot, nu il vedm nici pe drumul crucii, si nu il vedem nici pe Golgota la cruce.

Cum de s-a pierdut orice marturie despre el?

Stim ca Isus ii raspunde la o intrebare pe care el nu a pus-o, aducand in lumina factori la care acest om poate nici nu s-a gandit vreodata.

Cum percepi tu pe Isus? Cum ii percepi lucrarea lui Isus pe pamant?

Factori dezcurajanti:

- Fiul omului nu are unde-Si odihni capul v 58.

- Vulpile au vizuini.

- Pasarile cerurilor au cuiburi.

Vizuina este in pamant, dar are legatura cu suprafata. Nu este usor ca un animal sa dobandeasca o vizuina, iar daca totusi o dobandeste, a facut totusi un pas important in existenta lui, are unde ierna, are unde isi ascunde puii, are unde se odihni. Vizuina este un loc de odihna la adancime.

Cuibul deobicei este undeva facut la inaltime, de cele mai multe ori pe crengi de copacii, si este facut din crengi, paie, si alte uscaturi. Cuibul este un loc de odihna la inaltime. Acolo de cele mai multe ori iau nastere firavele pasarele. Cuibul este o casa fara acoperis, o casa unde pot sa se odihnesca multi, si asta daca au aceiasi forma, greutate, putere cu acela care a facut  cuibul.

Odihna un bun necesar. Locul de odihna un stress inutil.

Isus nu avea unde isi odihni capul. Dezcurajant nu? Dar nu era Isus binecuvantat? Nu era Isus un om duhovnicesc? Nu era Isus rob al lui Dumnezeu? Nu era Isus un adevarat slujitor?

Odihna pentru Isus nu insemna comfort pentru trupul Lui, ci comfort pentru cei din jur.

Isus nu a venit ca El sa se odihneasca, ci ca El sa dea odihna oamenilor.

 

Al doilea om, v59,  nu el e primul cu initiativa, ci Isus. Isus Il cheama.

Acest om este chemat intr-un moment destul de greu al existentei lui, cand viata lui il adusese intr-un punct de despartire ( despartirea de cei dragi).

-Era intre ciocan si nicovala.

-Era acum la o raspantie mare de drum, intre un tata fara viata si un tata cu viata.

-Intre el si Isus statea acea groapa in care fie isi ingropa tatal fie isi ingropa chemarea.

Multi zic ca au simtit chemarea. Chemarea nu se simte, chemarea se aude. "Vino dupa Mine"

Cei care sunt chemati sunt si trimisi v 60, dar si Luca 10:1  "Du-te  de vesteste Imparatia lui Dumnezeu"

-De ce te cheama Isus chiar atunci cind tu  mai ai si altceva de facut?( la vama, in corabie, la pescuit,  spre Damasc, la arat, la semanat, la odihna)

-Oare chiar timpul chemari este la intamplare? Este la intamplare oare  chemarea la odihna a Domnului Isus catre cei truditi si impovarati?( Mat 11:28)

Acest om este primul om caruia i s-a facut chemarea apoi i s-a dat slujba, ca de obicei intre timpul  chemari si timpul intrari intr-o slujba sta o perioada mai mica sau mai mare de timp. Dar in acest caz, imediat dupa chemare este randuit la slujba, si aceasta este un har pe care nici macar apostoliii nu l-au gustat.

Dar exista o singura piedica intre chemare si slujba. Factorul decisiv al puneri in slujba imediata a acestui om era insasi alegerea pe care o avea de facut. Intotdeauna este loc pentru ceva mult mai bun. Dar nu intotdeauna esti gata sa primesti. Te poti lovi de logica altora, sau de ratiunea ta, sau poti pune mana pe singura sansa de a vesti Imparatia lui Dumnezeu.

Atentie: Lasati  povestioarele inchipuite atunci cind vestiti pe Isus.

Un Isus fara Imparatie, si o Imparatie fara Isus, ele nu sunt tema Evangheliei.

Lasati povestile care storc lacrimi de la ascultatori ca nu ajuta la  vestirea Imparatiei.

Lasa morti sa isi ingroape morti, tu vesteste Imparatia lui Dumnezeu.

Esti pus intre fapte sau vorbe. Ce alegi? Esti chemat sa vorbesti sau iti doresti actiuni proprii?

Intai la ce vrei tu sau la ce vrea Isus

Finalul arata ca Isus nu accepta locul doi, Isus vrea locul intai din viata ta, din prioritatile tale, din nevoile tale, din asteptarile tale.

Intai sa ingrop sau intai sa ascult de Isus? La ce esti cel mai bun? La care esti cel dintai? Te vor judeca multi, dar vei fi iubit de Tatal, de Isus.

Acest om este intre viata si moarte, intre actiune si vorbe, intre chemare si neascultare, intre slujbe si pomene.

 

Al treilea om , este ca si cel dintai om, el are initiativa de a urma pe Isus fara sa fie chemat.

- Dar vrea o despartire memorabila v 61.

-Are lucruri prioritare: Lasa-ma intai, ai mei, ale mele, mie.

- Ramas bun, e doar un salut sau o serie de saluturi, poate fi o sarbatoare sau o zi de intristare, poate fi momentul decisiv al unor schimbari neprevazute.

- Chiar atat de serios?

 Nici macar  pana acasa? Nici macar pana la ai mei? Ce e rau in asta?

 Ce e rau?

Ai uitat cine esti? Ai uitat ca esti un plugar mai nou. Ai uitat ca ai ales un drum si o Imparatie?

A vrea sa mergi dupa Isus este totuna cu a pune mana pe coarnele plugului. La arat nu se uita niciodata inapoi pentru ca fie iesi din brazda, fie faci brazda prea mare, fie o faci prea mica, fie o faci prea adanca, fie o faci prea la suprafata, si asta inseamna descalificare in ce priveste aratul, dar si un pericol pentru samanta care va fi aruncata, ca  ori va incolti prea repde si va iesi prea repede la iveala, ori ii va lua prea mult sa iasa la iveala, ori  va fi intr-un pamant prea lucrat, ori prea nelucrat.

In Imparatia lui Dumnezeu nu se intra daca ai mers pe cale doar uitandu-te inapoi, iar de pilda ne stau israeliti care au iesit din Egipt si nu au mai intrat in Canaan, pentru ca gandurile lor erau doar in Egipt, si o alta pilda ar mai fi sotia lui Lot). Iar Petru intr-o imprejurare merge mult mai adanc( 2 Petru 2:20,21,22)

E mult mai mult decat  intelegem.  Isus nu a zis ca daca cineva  care a pus mana pe plug si se duce inapoi, adica isi lasa plugul si pleaca, desi si asta e grav, dar Isus a zis ca daca cineva in timp ce are plugul in mana se uita inapoi  nu este destoinic pentru Imparatie.

Cat de usor poti deveni destoinic sau sa nu fi destoinic?

Daca e usor sa fi destoinic inseamna ca esti un om ascultator de Isus, inseamna ca esti cu mainile pe plug, si bine ar fi sa le ti acolo, si cu privirile tot inainte.

Amin.

21.09.2016.

Ireland, Muresan Ciprian.

 

 




Foarte frumos și clar! Un mesaj autentic și folositor pt oricine. Domnul să lucreze!
Adăugat în 21/09/2016 de Ioanhapca
Statistici
  • Vizualizări: 8380
  • Export PDF: 8
  • Comentarii: 1
Opțiuni