Sangele STROPIRII
Evrei 12: 22-24, 1 PETRU 1: 2
Cel mai mare privilegiu al omului este sa poata intelege vorbirea lui Dumnezeu, sa poata lua aminte la aceasta.
Evrei ne spune ca Dumnezeu ne-a vorbit.
Evrei 1: 1 “Dumnezeu ne-a vorbit in multe randuri si in multe chipuri…”
Dumnezeu ne vorbeste prin Fiul.
Dumnezeu ne vorbeste prin sange lui Hristos mai mult ca prin sangele lui Abel.
Tertulian a zis: “Sangele crestinilor este samanta Evangheliei. Ne facem mai numerosi ori de cate ori suntem secerati de voi” Sangele martirilor ne vorbeste de pretul crestinismului, de convingerea lor puternica.
Sangele unora vorbeste despre cruzimea si rautatea altora.
Prin Sangele lui Abel.
Ce s-a petrecut acolo in Gen. 4: 1-10?
Jertfa lui Abel era o jertfa de sange, care era tocmai ceea ce facuse Dumnezeu pentru acoperirea lui Adam si Eva cad au fost alungati din Gradina.
Abel a urmat exempul lui Dumnezeu = a sacrificat, a jertfit(Gen. 3: 21) Era un mod de a te inchina inaintea lui Dumnezeu. Dumnezeu a acceptat inchinarea sa. Care prefigura mareata jertfa a Mielului. Era singura cale prin care el putea fi socotit neprihanit inaintea lui Dumnezeu. Era ceva ce a oferit prin credinta. Ceva ce a povocat neprihanirea de sine din Cain, invidia si nemultumirea fartelui sau.
Abel umbla in caile Domnului Evrei 11: 4
Jertfa lui Cain era umana, fireasca – incercarea sa era sa-si acopere pacatul prin ceva ce nu acoperea. Prin ceva ce face omul! Asemenea parintilor sai care au incercat sa se acopere cu haine tesute din frunze, Cain aduce Domnului jertfe din frunze.
Cain umbla in caile celui rau 1Ioan 3: 12.
Iuda 10-12 “Acestia, dimpotrivã, batjocoresc ce nu cunosc, si se pierd singuri în ceea ce stiu din fire, ca dobitoacele fãrã minte. Vai de ei! Cãci au urmat pe calea lui Cain! . . . Sunt niste stânci ascunse la mesele voastre de dragoste, unde se ospãteazã fãrã rusine împreunã cu voi, si se îndoapã de-a binelea; niste nori fãrã apã, mânati încoace si încolo de vânturi, niste pomi tomnatici fãrã rod, de douã ori morti, desrãdãcinati; niste valuri înfuriate ale mãrii, care îsi spumegã rusinile lor, niste stele rãtãcitoare, cãrora le este pãstratã negura întunericului pentru vecie. ”
Cain este aici tiparul omului religios care crede intr-un Dumnezeu si in religie insa in felul sau si care respinge rascumpararea prin sage. Se manie cand Dumnezeu nu-I accepta jertfa faptelor sale bune. Devine un rebel si necredincios fata de Dumnezeu.
“Sangele fratelui tau striga din pamant la mine. ”
Sangele lui Abel a strigat la Dumnezeu si a vorbit. Evrei 12: 22-24 ne spune ca “sangele lui Hristos vorbeste mai bine decat sangele lui Abel”
A. Despre ce a vorbit sangele lui Abel?
- Vorbea impotriva fratelui sau de pe pamant despre invidie si vinovatie
- Vorbea despre razbunare.
- Condamnare, Cain s-a simtit vinovat si a fost condus la disperare
- Sangele lui Abel il privea pe Cain
- Sangele lui Abel vorbea pentru timpul acela.
- Sangele lui Abel vorbeste despre vinovatie.
- Sangele lui Abel vorbeste pe pamant
Cum vorbeste mai bine sangele lui Isus Hristos decat a lui Abel?
B. De ce sangele lui Isus Hristos vorbeste mai bine?
- nu vorbeste impotriva, ci pentru oameni
- nu cere razbunare, ci iertare:
“Tata iarta-I ca nu stiu ce fac…” Luca 23: 34,
“…darul a adus o hotarare de iertare…”Rom. 5: 16,
“… si fara varsare de sange nu este iertarea de pacate. . ” Evrei 9: 22
“Toti marturisesc despre El ca oricine crede in El prieste prin Numele lui, iertarea pacatelor. ” Fapte 10: 43
- nu condamna, ci gratiaza
Pentru ca Fiul omului nu a venit sa condamne ci sa gratieze. Sa elibereze pe cel vinovat. Nu leaga omul, ci il dezleaga din cursele si incatusarea religiei.
- nu aplica judecata asupra vinovatului, ci asupra nevinovatului Isus Hristos.
Pedeapsa care ne da pacea a cazut peste El si prin ranile Lui suntem mantuiti. Transferal de vinovatie. El este judecat in locul pacatosului.
- Nu sa varsat pe pamant ci in CER! ! ! ! EVREI 9: 10-26
- Nu il priveste doar pe Cain, ci intreaga omenire
Atat de mult a iubit Dumnezeu lumea…
- Nu vorbeste doar pentru atunci, ci pentru toate timpurile.
Fapte 2: 39 “Caci promisiunea este pentru voi, pentru copiii vostrii, si pentru toti cei ce sunt departe acum, pe oricati ii va chema Domnul Dumnezeul nostrum. ”
- Nu vorbeste despre moarte, ci despre viata.
…”prin dreptatea unuia darul fara plata a venit peste toti oamenii aducand justificarea care da viata. ”. 5: 18,
“El este ipasirea pentru pacatele noastre; si nu numai pentru ale noastre, ci pentru ale intregii lumi. ”1Ioan 2: 2
Daca El iti vorbeste – tu trebuie sa asculti si sa crezi in El si toate acestea le poti avea in dar prin Fiul lui Dumnezeu.
Jertfa de sange a Fiului lui Dumnezeu aduce o hotarare vesnica de iertare pentru toti cei care se incred in El.