- Efeseni 5:1 Urmaţi dar pilda lui Dumnezeu ca nişte copii preaiubiţi.
- Efeseni 5:2 Trăiţi în dragoste, după cum şi Hristos ne-a iubit şi S-a dat pe Sine pentru noi „ca un prinos şi ca o jertfă de bun miros” lui Dumnezeu.
Imitatii sau originali?
Efes. 51-2, 18, 1Tes. 16, 1Cor. 11: 1
Imitatii sau reprezentanti?
1. Imitatiile.
Azi traim o piata de desfacere a imitatiilor, a snobismului, a chiciului.
Efes 51 “Urmati dar pilda lui Dumnezeu…” in greaca mimetai
Imitati – a imita este a face exact ce face celalalt. Un baiat imita tata care este sofer – face manevre de conducere. O fetita a carei mama este asistenta – face injectii papusilor. Un copil care are tata aviator – toata ziua zboara cu avionul.
Care este pilda?
Isus Hristos este pilda lui Dumnezeu.
Ce face El?
· SE DA PE SINE INSUSI - Efes. 52, 525,
· RENUNTA LA SINE – se leapada de sine Fil. 27-11
· SE DEZBRACA SE SINE – SE IMBRACA IN CHIP DE ROB.
L-a reprezentat IN INTREGIME PE TATAL SAU.
- Vorbeste cuvintele Tatalui,
- Implineste Voia Tatalui,
- Actioneaza conform planului Tatalui.
De aceea in Ioan 146-11: “cine m-a vazut pe Mine l-a vazut pe Tatal”.
Ni se cere sa urmam pilda! De ce? Ca sa putem sa-l reprezentam pe El.
ISUS SE IDENTIFICA CU TATAL – EU SI TATAL UNA SUNTEM.
Cand nu faci nimic de la tine – faci voia Sa. In tine se vede cum traieste Dumnzeu.
2. Dumnezeu ne cheama sa-l urmam pe Isus Hristos
In ce sa-l imitam? In lepadarea de sine. In dezbracare, in renuntare.
In 422 oare ni se cere in fapte sau in alt ceva?
In dezbracarea de omul cel vechi, omul firesc – care rodeste in fire.
Imbracarea cu omul cel nou, facut dupa chipul lui Dumnezeu !
Pt ca firea nu-l poate reprezenta pe Dumnezeu – ea este sursa roadelor firesti.
Din inima nu pot iesi lucruri bune Mat. 1234-35
El tot ce poate mai bine este o imitatie slaba – o replica ieftina, iar Dumnezeu ne cheama la reprezentari autentice.
Sinele poate ceva, insa nu poate indeajuns – doar imita. Imitatia arata la fel insa este lipsita de substanta. La fel in asemanare, insa diferit in substanta.
A fi plin de sine = a fi gol de Dumnezeu.
LANTERNA – care este plin a de sine este goala de puterea de a lumina.
Este fara putere, fara capacitatea de a lumina. Prin sine, prin fire omul un poate reflecta Slava lui Dumnezeu.
Apocalipsa 3: 17 Goliciunea vietii este sa incerci sa traiesti fata puterea si prezenta Duhului Sfant.
3. Adevaratii reprezentanti nu suntem noi, ci Duhul Sfant prin noi.
Doar prin umplerea cu Duhul putem sa-l reprezentam pe Isus Hristos pe acest pamant. Fapte. 18, Luca 24 : 49 Si iatã cã voi trimite peste voi fãgãduinta Tatãlui Meu; dar rãmâneti în cetate pânã veti fi îmbrãcati cu putere de sus. ”
Adevaratii imitatori vor fi afectati de puterea lui Dumnezeu.
Efes. 518
- Dupa cum Isus Hristos il reprezinta pe Tatal,
- Duhul il reprezinta pe Isus Hristos in noi si prin noi.
- Noi suntem ambasadorii sai.
Duhul umple ceva ce este gol si recunoastea asta si este gata sa se daruiasca. Asa devii vasul, unelta lui Dumnezeu pentru revarsarea naturii sale divine in lumea aceasta.
Doar asa vom Putea sa-l Reprezentam pe Hristos, nu noi, ci Duhul prin noi.
MANUSA Noi niste manusi goale fara putere. El in noi are solutii la lume, iubeste, iarta, ajuta, vindeca, alina, etc.
Efes. 518
Plin de vin – vinul te conduce.
Multi vor lumina insa putini sunt aceia care renunta la sine.
Vor lumina pentru ei – de aceea nu au viata in ei.
Daca esti plin de sine, sinele te conduce- roadele firi.
Daca esti plin de Duhul – El te conduce – roadele Sale.
Cei mai multi crestini nu au fost niciodata plini de Duhul si folositi de Dumnezeu, pentru ca niciodata nu au fost gata sa renunte la sinele lor !
Insa cine e gata de asta? Tu poti fi azi prin credinta si renuntare de tine plin de El – si vei vedea ceea ce nu ai vazut niciodata. Puterea lui Dumnezeu.
2Tim. 2: 2: 20-21 “Într-o casã mare nu Sunt numai vase din aur si din argint, ci si din lemn si de pãmânt. Unele Sunt pentru o întrebuintare de cinste, iar altele pentru o întrebuintare de ocarã. Deci dacã cineva se curãteste de acestea, va fi un vas de cinste, sfintit, folositor stãpânului sãu, destoinic pentru orice lucrare bunã. ”