INTRODUCERE
1. Familia este locul unde se dovedeşte cel mai puternic spiritualitatea, faţa reală a fiecăruia (Deuteronom 4:40; 11:18-21)
2. Cazurile familiilor Lameh şi Enoh din generaţia a şaptea sunt imagini maximizate, antiteze reprezentative (Psalmul 127)
I. LAMEH
A. Un om materialist
1. Lameh a fost „clădit” şi el a „clădit” pe realizări şi ambiţii omeneşti (Genesa 4:17-22)
2. Generalizare (Eclesiastul 2:4-26; Luca 12:13-34)
B. Un om anormal în viaţa de familie
1. Lameh a modificat normele familiei prin poligamie şi uciderea strămoşului (Genesa 4:17-24)
2. Generalizare (Maleahi 2:10-16; Matei 19:3-12; 1 Timotei 4:3a; 2 Timotei 3:2-3)
C. Un om fără urmaşi
1. Peste copiii lui până la a patra generaţie, aproximativ, au venit apele potopului (Genesa 6:5-6; 7:23)
2. Generalizare (Iuda 1:14-15; Proverbe 21:12; Eclesiastul 5:10-19)
II. ENOH
A. Un om evlavios
1. Enoh s-a născut dintr-un neam de oameni ce „chemau Numele Domnului”, care-l cunoşteau pe Dumnezeu (Genesa 4:26; 5:18-21)
2. Generalizare (Genesa 8:20; 12:7-8; 26:25; 35:1-3; 2 Timotei 1:5)
B. Un familist, o familie în religia lui Iahve
1. Enoh a umblat cu Dumnezeu (a întreţinut o relaţie vie, permanentă) – în special după ce a devenit părinte (Genesa 5:21-23)
2. Generalizare (Proverbe 20:7; Genesa 18:18-19; Deuteronom 6:6-9; Efeseni 5:19; 6:4)
C. Un om şi o familie eternă
1. Enoh este cel mai longeviv om, el şi-a îndreptat şi pregătit urmaşi pentru o nouă eră, salvându-i de la potop (Genesa 5:24, 29; 6:8-9)
2. Generalizare (1 Cronici 17:10-27; 1 Corinteni 7:14; 1 Timotei 3:4-5)
ÎNCHEIERE
1. Scopul lui Dumnezeu pentru oameni a fost convieţuirea în comuniunea familiei, după modelul Tatăl – Fiul (Matei 25:34-40; 12:49-50)
2. Cei ce nu vor învăţa şi trăi în respect pentru familie, nu vor avea nici loc de casă, vor fi alungaţi (Matei 25:41-45; 1 Timotei 5:8)