Importanta infatisarii exterioare
Autor: Samuele Bacchiocchi  |  Album: fara album  |  Tematica: Controverse
Resursa adaugata de DariusM in 05/09/2013
    12345678910 10/10 X
Media 10 din 1 vot

 

Capitolul 1.Importanta infatisarii exterioare

 

 

 

 

 

 

 

Cand vezi pentru prima oara un om, inainte ca sa rosteasca un cuvant, poti sa apreciezi, dupa infatisarea exterioara, daca este sau nu crestin? Mie mi s-a intamplat adesea. Priveam de multe ori la aeroport pe cei care ma asteptau. Daca printre ei era cate cineva care purta o bluza cu inscriptia "Hard Rock Café" eram sigur ca nu ma astepta pe mine. Tot la fel gandeam despre femeile care purtau fuste scurte sau bijuterii, etc.

 

 

 

Esti ceea ce porti. Infatisarea exterioara si ceea ce purtam vorbesc mai mult decat isi imagineaza multi dintre noi. William Thourlby un recunoscut consilier in imbracaminte care sfatuieste pe presedinti si diplomati "cum sa se impacheteze" pentru a avea succes, spune ca atunci cand oamenii te intalnesc pentru prima data, ei judeca 10 lucruri doar dupa aparente:

 

1. Nivelul tau economic

 

2. Nivelul tau de pregatire

 

3. Daca esti sau nu vrednic de incredere

 

4. Pozitia sociala

 

5. Rafinament

 

6. Averea

 

7. Starea sociala

 

8. Nivelul de educatie

 

9. Succesul

 

10. Caracterul moral

 

 

 

Notati ca infatisarea exterioara descopera nu doar nivelul social, economic sau educational, ci si caracterul moral. Aceasta inseamna ca hainele si infatisarea exterioara trebuie sa fie in mod special in atentia unui crestin care pretinde a se conforma unor valori biblice morale. "Constient sau inconstient, spune Thourlby, hainele pe care le purtam descopera niste lucruri pe care vrem ca lumea sa le creada despre noi insine." Moda Hippie in imbracaminte arata respingerea valorilor traditionale ale societatii. Moda sexy exprima dorinta de a seduce. Moda oficiala in imbracaminte cu par pieptanat, costum si pantofi lustruiti reflecta autoritate, demnitate si incredere.

 

Lumea afacerilor a recunoscut demult importanta hainelor si a infatisarii exterioare in comert, servicii, si pentru imaginea companiilor. Corporatii importante ca aviatia, impun o anumita costumatie functionarilor, stewardeselor, pilotilor. Ei stiu ca hainele ofera publicului o imagine de respectabilitate, incredere si competenta profesionala.

 

Ce este adevarat pentru corporatii este adevarat si pentru indivizi. John T. Molloy, numit de revista "Time", "primul inginer al garderobei americane" a petrecut 17 ani adunand informatii despre remarcabilul impact pe care imbracamintea il are asupra oamenilor pe care ii intalnim sau cu care lucram. In best-seller-ul sau "Imbracati-va pentru succes", Molloy ne spune ca a descoperit foarte repede cat de importante sunt hainele si infatisarea exterioara pentru acceptarea si credibilitatea noastra. Oamenii bine imbracati primesc un tratament preferential in majoritatea cercurilor sociale si de afaceri.

 

Molloy a initiat de asemenea un experiment privind impactul unei uniforme intr-o mare corporatie cu doua sectoare, unul adoptand o uniforma, celalalt nu. Dupa un an, secretarele si lucratorii din sectorul cu uniforme, si-au depasit performantele in orice domeniu stand la birou mai mult timp si reducand din intarzieri cu 15 procente.

 

Este fascinant sa vezi cum infatisarea exterioara are influenta nu doar asupra celor cu care ne intalnim, ci si asupra noastra insine. In "Esti ceea ce porti", William Thourlby are un capitol intitulat "Poti deveni ceea ce porti". Evident ca cineva nu poate deveni pilot doar purtand un costum de pilot... Dar un pilot care arata neingrijit poate genera suspiciune cu privire la increderea ce i se poate acorda. Asta inseamna ca putem controla impresiile pe care si le fac oamenii despre noi. Pe deasupra, reactiile favorabile pe care le primim ne provoaca pe noi insine sa ne schimbam dupa asteptarile pe care oamenii le au fata de noi. Daca eu arat competent si profesional, sunt provocat sa actionez in consecinta.

 

 

 

Implicatii pentru viata crestina. Aceste cercetari au implicatii profunde pentru organizatia pe care o reprezentam. In fond, crestinii sunt si ei niste comercianti. Deosebirea consta in produsele pe care le oferim. Angajamentul de crestin este de a vinde nu iscusinta noastra sau produsele unei societati pentru care lucram, ci credinta si dragostea lui Hristos. Suntem angajati ca sa descoperim caracterul lui Hristos in viata noastra in asa fel incat altii sa fie atrasi si sa-L accepte ca Mantuitor personal.

 

 

Daca aceste studii au aratat ca hainele si infatisarea exterioara sunt martori nonverbali nu doar ai starii sociale si economice ci si ai valorilor morale, fiind crestini trebuie sa ne intrebam: Cum pot eu sa arat mai bine valorile morale altora prin infatisarea exterioara? Ce principii pot da o marturie tacuta dar vizibila despre relatia mea cu Hristos?

 

Ca sa gasesc un raspuns la aceste intrebari, am petrecut un timp considerabil in biblioteci, cautand carti si articole despre imbracamintea crestina si podoabe. Ce dezamagit am fost sa gasesc prea putine materiale despre acest subiect! Cele mai multe studii au fost facute in sec. XVIII si XIX de catre lideri evanghelisti ca John Wesley, Richard Baxter, Phoebe Palmer si Charles Finney. Inainte de a renunta, am sunat pe cativa din editorii de literatura crestina si i-am intrebat daca au cunostinta de unele publicatii pe aceasta tema. Rezultatul a fost tot o dezamagire.

 

Lipsa materialelor, ca si a predicilor despre haine si podoabe arata ca aceste lucruri nu mai sunt privite ca indicii importante ale caracterului crestin. Multi crestini in mod sincer cred ca religia crestinismului nu consta in forme exterioare. Prin urmare ei cred ca se pot impodobi cum le place, pentru ca aceasta nu are de-a face cu spiritualitatea lor. Nu este ceva neobisnuit sa vezi oameni chiar in biserici imbracati fara modestie sau neglijent.

 

Slabirea acestor principii crestine poate fi datorata unei treptate schimbari a vederilor teiste dupa care Dumnezeu era privit ca ultima realitate din care derivam si fata de care suntem raspunzatori, spre o vedere materialista a lumii in care materia este ultima realitate din care derivam si fata de care nu suntem moral raspunzatori.

 

Aceasta schimbare a produs valori seculare, umanistice, hedoniste care prevaleaza in societatea noastra de azi. Criteriul de deosebire a binelui fata de rau nu mai este o revelatie divina ci simtamintele si placerea omului. Daca purtand haine extravagante si bijuterii te simti bine si iti face placere, oamenii spun ca aceasta trebuie sa fie bine. Din nefericire, aceasta mentalitate hedonistica influenteaza multi crestini sinceri. Ca sa reziste acestei gandiri devastatoare, crestinii au nevoie urgenta sa inteleaga si sa accepte principiile de a se imbraca si impodobi pe care Dumnezeu le-a descoperit in Cuvantul Sau. Constienta acestei nevoi mi-a motivat cercetarile.

 

 

 

Concluzii. Hainele si infatisarea exterioara sunt martori tacuti dar vizibili, nu doar ai statutului social si economic, ci si ai valorilor morale. Suntem ceea ce purtam. Aceasta inseamna ca infatisarea exterioara este o marturie vizibila si tacuta a valorilor crestine. Fiind crestini nu putem spune ca "este treaba mea cum arat", deoarece modul cum aratam reflecta pe Domnul Isus. Casa, masina, infatisarea exterioara, folosirea timpului si a banilor, totul reflecta cum Hristos mi-a schimbat viata din interior spre exterior. Cand Hristos intra in viata mea, El nu acopera blestematiile noastre cu cosmetice, ci El ne curata in intregime lucrand dinauntru. Aceasta innoire interioara se reflecta in infatisarea exterioara.

Este reala schimbarea dinauntru spre in afara, ceea ce inseamna ca, in procesul nasterii din nou, hainele se vor schimba ultimele....Totusi, exista si fariseica schimbare doar a vesmintelor, a aparentelor, fara o autentica nastere din nou....Pe de alta parte, aveti perfecta dreptate, infatisarea crestinilor trebuie sa fie o parte din marturia lor!
Adăugat în 08/12/2013 de loredanam
Statistici
  • Vizualizări: 1843
  • Descărcări: 2
  • Export PDF: 12
  • Comentarii: 1
  • Gramatical corect
  • Fără diacritice
  • Conținut incomplet
Opțiuni