Banii din perspectiva Biblica
Autor: Ciprian Dobocan  |  Album: Cuvinte pentru cei ce asculta  |  Tematica: Bani
Resursa adaugata de cipdob in 26/09/2013
    12345678910 10/10 X
Media 10 din 2 voturi

Banii din perspectiva Biblica

Deuteronom cap. 28: 1 - 11

 

Cati dintre noi nu s-au gandit ce bine ar fi sa mostenim sau sa catigam brusc o suma mare de bani, iar apoi mintea a inceput sa conceapa scenarii cu ce anume am face cu acei bani?

Banii au fost si sunt tot timpul un subiect aprins si important pt oameni, din aceasta cauza si Isus are multe invataturi despre bani sau posesiuni. Banii sunt modalitatea de asigurare a existentei, iar pentru ei barbatii ajung sa isi vanda sufletul facand compromisuri in afaceri, iar femeile isi vand trupurile.

Cei ce au si cei ce nu au impart de cand este istoria, umanitatea in doua categorii, dar ce este paradoxal este faptul ca amandoua tipurile de oameni sunt stresati: primii, cei care au sunt distrusi de stresul ca au prea multi bani si nu stiu ce sa faca cu ei ca nu cumva sa-I piarda (in ce sa mai investeasca, ce anume sa cumpere ca sa nu li se devalorizeze averea), iar cei din a doua categorie, cei care nu au sunt distrusi de faptul ca au prea putini si nu pot sa realizeze lucrurile dupa care inima lor tanjeste. In ambele situatii apare ingrijorarea, iar ingrijorarea este un substituent al rugaciunii.

Din aceasta cauza trebuie sa avem o perspectiva corecta, biblica asupra banilor.

Banii in sine sunt amorali, ei pot fi o binecuvantare sau un blestem, depinde doar de modul in care sunt folositi. 1 Timotei 6:10 Caci iubirea de bani este radacina tuturor relelora se observa ca se specifica foarte clar, iubirea de bani; nu bani, ci pofta de bani ii robeste pe oameni.

Sclavia si-a schimbat forma, si are culoarea banilor, iar pt ei tinerii sunt dispusi sa lucreze pana la epuizare sau chiar moarte (au fost cazuri de tineri care au murit la birou din cauza multor ore nedormite si a epuizarii intelectuale). De asemenea barbatii au tentatia de a-si masura barbatia nu prin greutatile care le ridica, ci prin banii pe care-I castiga (ce fel de masina are, ce costume imbraca, ce fel de ceas poarta pe mana, etc.) Dar barbatul a fost creat pt slava lui Dumnezue si nu ca sa fie robul banilor. Cu toate acestea Dumnezeu nu a vrut si nu vrea niciodata ca barbatii sa traiasca fara castig, fara sa-si poata intretine familia, ci El vrea ca barbatii sa caute mai intai imparatia cerurilor, iar castigul le va fi dat pedeasupra. Matei cap 6; 31 Nu va ingrijorati, dar, zicand: "Ce vom manca?" sau: "Ce vom bea?" sau: "Cu ce ne vom imbraca?"32. Fiindca toate aceste lucruri Neamurile le cauta. Tatal vostru cel ceresc stie ca aveti trebuinta de ele.33. Cautati mai intai Imparatia lui Dumnezeu si neprihanirea Lui, si toate aceste lucruri vi se vor da pe deasupra.Cautarea imparatiei lui Dumnezeu trebuie sa fie principalul scop al fiecarui barbat si nu imbogatirea.

Pornind de la aceste versete din Matei putem sa spunem ca lipsa binecuvantarilor materiale din viata noastra este unul din barometrele cu care putem vedea cat de mult cautam imparatia lui Dumnezeu. Haideti sa vedem daca este asa, si sa ne uitam la doi oameni ai Vechiului testament care au fost extrem de bogati. In Exod cap 12:1 – 7 este prezentat Avram, care l-a cautat pe Dumnezeu, si din mijlocul nebuniei create la turnul Babel a ales sa asculte de glasul lui Dumnezeu si sa merga in tara in care Dumnezeu avea sa i se faca cunoscut in mod personal. In urma acestei cautari si ascultari a venit propasirea lui Avram. Un alt om al vechiului Testament extrem de bogat este Iov cap. 1: 1 – 5. Uitati-va la Iov ce se spune despre el, Si omul acesta era fara prihana si curat la suflet. El se temea de Dumnezeu si se abatea de la rau.La fel ca si in cazul lui Avram, propasirea lui Iov a venit in urma cautarii lui Dumnezeu. Cred ca cea mai mare binecuvantare a lui Iov a fost faptul ca Domnul l-a folosit pt a castiga lupta spirituala cu Satan, demonstrand ca omul poate sa-l iubesca pe Dumnezeu pt ceea ce este El si nu pt ceea ce-i ofera El omului.

Dar exista in Vechiu Testament cineva care a fost mai bogat decat Avram si Iov, ascultati concluzia lui cu privire la bogatie: Eclesiastul 2: 1-11

 

Ecuatia fundamentala a economiei unei tari este urmatoarea:

valoarea banilor aflati pe piata = valoarea bunurilor produse,

ceea ce inseamna ca bunurile, posesiunile noastre sunt tot bani. Asa ca daca te intreba cineva cat esti de bogat sa te gandesti de doua ori si sa nu spui ca esti sarac pt ca nu reusesti sa pui nimic deoparte, pt ca aproape fiecare familie are o casa (sau apartament), o masina si poate si ceva pamanturi mostenite de la parinti; deci cat esti de bogat? Un calcul simplu: un apartament – 30.000 – 50.000 euro, o masina 3.000 – 10.000 euro si inca cateva pamanturi de cateva mii de euro. Deci cand ne vine gandul sa ne plangem ca suntem saraci sa ne aducem aminte ca suntem in situatia in care fiecare avem cateva posesiuni valoroase, si este exact ca si cand am fi castigat brusc o suma 50.000 – 60.000 euro pe care am folosit-o pt a ne cumpara casa, masina, etc.

Propasirea sau bunastarea decurge in mod natural din neprihanirea traita in viata.

Cand Dumnezeu si-a scos poporul din Egipt si i-a dus in Canaan nu le-a refuzat binecuvantarea materiala, ci i-a avertizat doar ca aceasta va dura atata timp cat vor fi constienti ca datorita harului lui Dumnezeu au ei iscusinta sa-si faca averi si nu datorita puterii lor. Deuteronom cap 28:1-11 A se observa ca Dumnezeu nu-i duce intr-o tara unde va ploua cu bani din cer sau unde vor gasi comori plide de bani, ci ii duce intr-o tara unde va binecuvanta munca mainilor lor, si intradevar pana si azi evreii sunt cap si nu coada in majoritatea domeniilor, inclusiv in cel financiar la nivel mondial ei sunt cei care dicteaza regulile. Generatia lui Iosua, prima intrata in tara a avut parte de aceste binecuvantari materiale, dar apoi incet incet pe masura ce poporul s-a indepartat de Domnul scotandu-l din viata lor si au asezat in loc posesiunile materiale, in lipsa relatiei cu Dumnezeu a disparut si bunastarea, ba chiar au ajus sa fie robi in Babilon.

Exista de asemenea un pericol foarte mare de a considera saracia egala cu evlavia. In momentul in care gandesc ca nu pot fi evlavios decat daca sunt sarac, eu refuz practic sa folosesc talantul pe care Dumnezeu l-a pus in mine pt propasirea mea si a celor din familia mea. Daca esti medic, Dunezeu vrea sa iti asigure bunastarea prin asta, si atunci fi cel mai bun medic  astfel incat sa-I dai posibilitatea sa te binecuvinteze dpdv material prin meseria ta de medic. Nu trebuie sa ne impotrivim binecuvantarilor pe care Dumnezeu vrea sa ni le dea, iar ele nu vin doar prin afaceri ci mai ales prin vocatia noastra; daca esti pianist da-I posibilitatea lui Dumnezeu sa te duca pe cele mai mari scene ale lumii, dar odata ajuns acolo sa nu faci greseala poporului Israel, crezand ca puterea ta a facut toate posibile.

Nu doar daca esti sarac poti fi evlavios, iar in cazul lui Iov, Satana vine sa tintesca tocmai lucrul acesta, si acuza ca Iov este drept doar pt ca este bogat. Dar prin taria sa, Iov a aratat ca poti fi drept si neprihanit si in bogatie si in saracie, Domnul afirmand in ultimul capitol : n-ati vorbit asa de drept de Mine, cum a vorbit robul Meu Iov., iar datorita acestei tarii, propasirea finala a lui Iov a fost mai mare decat la inceput.

 

Asadar banii pot fi o binecuvantare sau un blestem, depinde de inima noastra in ce parte se inclina balanta.

Mai exista si o minune experimentata de familiile cu 10-15 copii: miracolul inmultirii banilor si bunurilor materiale.....Nu, nu-i vad sporind prin vreo magie, pur si simplu le ajung, se pot imparti la toti!
Adăugat în 09/11/2013 de loredanam
Statistici
  • Vizualizări: 4207
  • Descărcări: 2
  • Export PDF: 16
  • Favorită: 1
  • Comentarii: 1
  • Gramatical corect
  • Fără diacritice
  • Conținut complet
Opțiuni