- Apocalipsa 19:9 Apoi mi-a zis: „Scrie: Ferice de cei chemaţi la ospăţul nunţii Mielului!” Apoi mi-a zis: „Acestea sunt adevăratele cuvinte ale lui Dumnezeu!”
Punctul culminant al întâlnirii tuturor credincioșilor din toate timpurile, va fi nunta Fiului de Împărat. O nuntă ce nu va putea fi asemănată cu una ce a avut loc printre pământeni, chiar dacă a fost una împărătească.
Dar este bine să stabilim ce este o nuntă?
Nunta este o ceremonie sacră, o sărbătoare la care este prezent un mire, o mireasă și însoțitorii (nuntașii). Nu există nuntă fără mire sau fără mireasă. De asemenea, nu există nuntă fără nuntași. Au fost situații când unul din miri a renunțat de a veni la nuntă. În aceste condiții nunta s-a anulat.
Atunci când auzim că va fi o nuntă în Comunitatea noastră, există în noi o curiozitate ce ne determină să întrebăm: Cine va fi mireasa, sau cine va fi mirele? Având în vedere nunta din veșnicii ce în puține cuvinte este descrisă pe paginile Bibliei, ne-am pus noi vreodată întrebarea mânați de aceeași curiozitate: Cine va fi Mirele, cine va fi Mireasa sau cine vor fi nuntașii?
Din moment ce ni se spune că nunta va fi a Mielului, este foarte ușor să înțelegem că mirele va fi Domnul Isus - Fiul lui Dumnezeu. Se spune că Mireasa va fi biserica, adică totalitatea credincioșilor din perioada harului. În acest caz sfinții din Vechiul Testament unde se încadrează? Cine vor fi nuntașii? Nici într-un caz nu va fi o nuntă doar între Mire și Mireasă.
Câteva detalii despre nuntă le aflăm chiar de la Mire. El știe cel mai bine în ce mod se va desfășura procesiunea. În acest sens El a rostit una dintre cele mai frumoase pilde. Pilda nunții fiului de împărat. În ea găsim noțiuni ce cuprind trecutul, prezentul, dar și viitorul.
Foarte important:
La această nuntă au fost invitați două categorii de personal: Prima categorie au fost cei „poftiți”. Atunci când spunem că au fost poftiți se înțelege că a fost o categorie privilegiată primind o invitație specială. Au fost selectați, aleși și onorați să fie prezenți la această nuntă. Cu siguranță că cei aleși a fost poporul evreu. În încheierea pildei citim. „... mulți chemați, puțini aleși.” Cei aleși (evreii) au fost puțini deoarece „... Tu i-ai ales dintre toate semințiile pământului ca să faci din ei moștenirea Ta. . .”(1 Împ. 8/53) În ce privește alegerea ei au fost iubiți din pricina părinților lor. (Rom. 11/28) Însă cei poftiți (aleșii) au refuzat să accepte invitația invocând că au alte priorități mai importante decât nunta: familia, proprietățile și afacerile. (Luca 14/18-20)
Din moment ce privilegiații au refuzat invitația de a fi prezenți la nuntă, împăratul a luat o decizie extremă poruncind robilor să aducă la nuntă pe toți ce-i vor găsi la răspântiile drumurilor. Acolo se găsesc de obicei cei nehotărâți care nu s-au decis în ce direcție să se îndrepte... Din această categorie fac parte cei care se considerau buni (evreii) cât și cei socotiți răi (neamurile). În acest mod odaia de nuntă (Împărăția Fiului dragostei) s-a umplut. Împăratul a intrat personal în odaia de nuntă să-și vadă oaspeții.
Ne așteptam să ni se spună că a dorit să vadă mireasa (viitoarea noră) Dar nu. Este specificat clar: „Împăratul a intrat să-și vadă oaspeții... ” (Matei 22/11a) Numai că mireasa nu se găsea în odaia de nuntă printre nuntași, ci erau doar oaspeții (nuntașii) în așteptarea Mirelui și a Miresei.
Mireasa este plină de strălucire, poartă o haină țesută cu aur și este adusă (de Mire) înaintea Împăratului, urmată de fete (fecioare) conf. Ps. 45/9-15)
Fecioare înțelepte care au așteptat cu candelele aprinse chiar dacă au adormit pentru că Mirele zăbovea. Au adormit cu undelemn (credință) în vase. Au sperat până în ultimul moment... Mai târziu au venit și alte fecioare pentu a însoți Mireasa la nuntă. Era prea târziu. „... dar lor Cuvîntul propovăduit nu le-a ajutat la nimic, pentru că n-a găsit credință la cei ce l-au auzit. Am jurat în mânia Mea că nu vor intra... ”. Și n-au intrat. (conf. Evrei 4/2,3. Matei 25/12). Avertismentul rămîne valabil: „Va găsi Fiul omului credință pe pământ la venirea Sa?” Revenim...
Cine va fi Mireasa?
Ea este descrisă separat de nuntași (gloata cea mare pe care nu putea s-o numere nimeni) în Apocalipsa cap. 14.1-5
Ni se spune că provine din națiunea Israel - așa cum era de așteptat. Însă nu tot Israelul va fi Mireasa Mielului, ci doar un număr (1440000) Nu știu dacă numărul acesta este matematic sau este unul reprezentativ... Faptul că Mireasa provine din Israel justifică angajamentul de fidelitate, de credincioșie pe care Dumnezeu l-a făcut față de Israel: „Pot să se mute munții, pot să se clatine dealurile, dar dragostea mea nu se va muta de la tine”. (conf. Isaia 54/10) Și eu cred în credincioșia lui Dumnezeu pentru că El veghează asupra Cuvântului dat ca să-L împlinească. (Iremia 1/12)
Cei 144000 au fost pecetluiți (stabiliți sau rânduiți) după anumite criterii: Sunt verguri (neprihăniți), în gura lor nu s-a găsit minciună și nu s-au întinat cu femei (lumea) conf. Apoc. 17/6. Partea cea mai frumoasă constă în faptul că urmează pe Miel oriunde merge El. Numai soția este în permanență în prezența soțului. Înaintea procesiunii de nuntă Domnul Isus va da Împărăția în mâinile Tatălui. pentru ca El să fie totul în toți. (1Cor. 15/24-28) „Și am auzit un glas de gloată multă - glasul nuntașilor - care ziceau: Aliluia. Domnul Dumnezeul nostru Cel Atotputernic a început să împărățească.” (Apoc. 19/6) În aceste condiții va începe nunta. . . Care va fi destinul nuntașilor după încheierea procesiunii de nuntă? „Eu (Dumnezeu) voi locui și voi umbla în mijlocul lor, Eu voi fi Dumnezeul lor și ei vor fi poporul Meu”. Relația va fi: Tată-fii și fiice. „Eu vă voi Tată și voi îmi veți fi fii și fiice”. (conf. 2Cor. 6/16,18)
Părtășia va fi atât de sublimă încât „o bucurie veșnică le va încununa capul, veselia și bucuria îi vor apuca, iar durerea și gemetele vor fugi”. (Isaia 35/10)
Pânâ atunci trebuie să credem că vom fi și noi printre fericiții chemați la ospățul nunții Mielului...
Fiți binecuvântați!