1 Samuel 16:7 – „Domnul nu se uită la ce se uită omul; omul se uită la ce izbește ochii, dar Domnul se uită la inimă.”
Autor: Notar Daniel Ioan  |  Album: **Reînnoirea legământului cu Dumnezeu (2 Samuel 24:25)**  |  Tematica: Cerul
Resursa adaugata de notardanielioan76 in 18/09/2024
    12345678910 0/10 X

Vom continua studiul aprofundat, trecând direct la analiza versetelor din 1 și 2 Samuel, oferind explicații detaliate asupra fiecărui aspect și extinzând tematica prin conectarea cu alte pasaje biblice și surse istorice.

1. Ungerea lui David ca rege (1 Samuel 16:13)

În 1 Samuel 16:13, citim despre ungerea lui David: „Atunci Samuel a luat cornul cu untdelemn și l-a uns în mijlocul fraților lui; și Duhul Domnului a venit peste David începând din ziua aceea și în cele următoare.” Acest act simbolic este nu doar un semn al alegerii lui Dumnezeu, ci și o pregătire a lui David pentru viitoarele sale încercări. Ungerea ca rege a fost un act sacru și un mod de a marca alegerea divină.

Un alt verset care rezonează cu acest eveniment este Psalmul 89:20, unde Dumnezeu spune: „Am găsit pe robul Meu David și l-am uns cu untdelemnul Meu sfânt”. Aceasta arată cum Dumnezeu își continuă promisiunile față de poporul Său, alegând conducători pe care îi susține.

2. Confruntarea dintre David și Goliat (1 Samuel 17:45-47)

Bătălia dintre David și Goliat este un exemplu de încredere deplină în Dumnezeu. În versetele 45-47, David declară: „Tu vii la mine cu sabie, cu suliță și cu pavăză, dar eu vin împotriva ta în Numele Domnului oștirilor.” Această victorie nu este despre forța fizică, ci despre puterea credinței. David este un simbol al faptului că Dumnezeu este cu cei care își pun toată încrederea în El, indiferent de circumstanțe.

Un pasaj similar poate fi găsit în 2 Cronici 20:15, unde Iahaziel spune: „Nu vă temeți și nu vă înspăimântați din cauza acestei mari mulțimi, căci lupta nu este a voastră, ci a lui Dumnezeu”. În ambele cazuri, Dumnezeu este cel care luptă pentru poporul Său.

3. Îndepărtarea lui Saul și ridicarea lui David (1 Samuel 15:23-28)

Căderea lui Saul este o lecție despre neascultarea față de poruncile divine. În 1 Samuel 15:23, Samuel îi spune lui Saul: „Pentru că ai lepădat cuvântul Domnului, El te leapădă ca împărat.” Saul este respins din cauza nesupunerii, iar această nesupunere este privită ca un păcat grav în ochii lui Dumnezeu. Ridicarea lui David, pe de altă parte, vine ca o consecință a inimii sale ascultătoare.

Acest episod se leagă de Proverbe 16:18, unde ni se spune: „Mândria merge înaintea pieirii, și trufia merge înaintea căderii”. Saul devine un exemplu viu al acestui principiu, în timp ce David este înălțat datorită umilinței și supunerii sale.

4. Idolii și zeii falși în Israel

În perioada Vechiului Testament, idolatria a fost una dintre cele mai mari probleme ale poporului Israel. În 1 Samuel 7:3, Samuel cheamă poporul la pocăință, spunându-le: „Dacă vă întoarceți la Domnul din toată inima voastră, îndepărtați dumnezeii străini și Astarteele dintre voi, îndreptați-vă inima spre Domnul și slujiți numai Lui.” Aceasta marchează începutul unei noi ere de pocăință și credință.

De-a lungul Scripturii, idolatria este condamnată în mod repetat. În Exod 20:3-5, Dumnezeu poruncește clar: „Să nu ai alți dumnezei afară de Mine”. Această chemare la închinarea exclusivă este centrală în întreg Vechiul Testament. În 1 Corinteni 10:14, apostolul Pavel întărește acest avertisment: „De aceea, preaiubiții mei, fugiți de idolatrie!”.

5. David ca rege ales de Dumnezeu (2 Samuel 7:12-16)

Promisiunea lui Dumnezeu față de David, cunoscută și sub numele de legământul davidic, este un moment central în istoria mântuirii. În 2 Samuel 7:12-13, Dumnezeu îi promite lui David că va ridica un urmaș din sămânța sa, „și-i voi întări împărăția. El va zidi o casă Numelui Meu, și voi întări pe vecie scaunul de domnie al împărăției lui.”

Această promisiune mesianică se leagă direct de venirea lui Isus Hristos, descendent din linia lui David. În Luca 1:32-33, îngerul Gabriel îi spune Mariei: „Acesta va fi mare și va fi chemat Fiul Celui Preaînalt; și Domnul Dumnezeu îi va da tronul tatălui său David, și va împărăți peste casa lui Iacov în veci”. Hristos este împlinirea promisiunii lui Dumnezeu față de David.

6. Lupta pentru putere și succesiunea regală (2 Samuel 15:10-14)

În 2 Samuel 15, vedem cum Absalom, fiul lui David, își ridică mâna împotriva tatălui său și încearcă să preia tronul. Această răscoală ne arată nu doar vulnerabilitatea dinastiei lui David, ci și modul în care păcatele familiei au consecințe tragice.

Acest episod amintește de avertismentul din Proverbe 14:12: „Multe căi i se par bune omului, dar la urmă duc la moarte.” Absalom, care caută să-și impună puterea prin mijloace nedrepte, sfârșește prin a-și pierde viața și locul în istorie.

7. Reînnoirea legământului cu Dumnezeu (2 Samuel 24:25)

Capitolul final din 2 Samuel ne arată cum David, după ce a păcătuit numărând poporul, se pocăiește și construiește un altar pentru Domnul. În 2 Samuel 24:25, „David a zidit acolo un altar Domnului, a adus arderi de tot și jertfe de mulțumire. Și Domnul a ascultat rugăciunea pentru țară și a încetat urgia deasupra lui Israel.”

Acest act de pocăință și reconciliere amintește de principiul din 1 Ioan 1:9, unde ni se spune că „dacă ne mărturisim păcatele, El este credincios și drept ca să ne ierte”. Dumnezeu este mereu gata să ierte atunci când cineva vine înaintea Lui cu inimă zdrobită și plină de pocăință.

Concluzie tematică:

Studiul detaliat al cărților 1 și 2 Samuel nu doar că ne prezintă o istorie fascinantă a lui Israel și a dinastiei lui David, ci ne arată cum Dumnezeu lucrează prin oameni imperfecți pentru a-Și împlini planurile. Idolatria, neascultarea, dar și harul, pocăința și promisiunea mesianică sunt teme majore care se intersectează constant în aceste capitole. Este esențial să înțelegem modul în care aceste narațiuni biblice se leagă de întreaga revelație a Scripturii și să ne întoarcem la Dumnezeu cu o inimă curată și supusă.

1 Samuel 16:7 – „Domnul nu se uită la ce se uită omul; omul se uită la ce izbește ochii, dar Domnul se uită la inimă.”

  1. 2 Samuel 22:31 – „Căile lui Dumnezeu sunt desăvârșite, cuvântul Domnului este încercat; El este un scut pentru toți cei ce se încred în El.”

1. Ascultarea și neascultarea față de Dumnezeu (1 Samuel 15:22-23)

În 1 Samuel 15:22-23, Samuel îi spune lui Saul că „ascultarea este mai bună decât jertfele, și luarea aminte decât grăsimea berbecilor”. Acesta este un principiu esențial în teologia Vechiului Testament, care subliniază că ascultarea de Dumnezeu este mult mai importantă decât oricare alt act exterior de religiozitate. Saul este respins din cauza neascultării sale, iar Dumnezeu arată că nu este interesat doar de ritualuri, ci de o inimă care ascultă.

Acest principiu este reflectat și în Osea 6:6, unde Dumnezeu spune: „Căci bunătate voiesc, nu jertfe, și cunoștința lui Dumnezeu mai mult decât arderi de tot.” Aceasta ne arată că în toată Scriptura, adevărata închinare implică mai mult decât sacrificii exterioare — este o chestiune a inimii și a ascultării.

2. Idolatria și chemarea la pocăință (1 Samuel 7:3)

În 1 Samuel 7:3, Samuel îi cheamă pe israeliți să se lepede de idolii lor, spunând: „Dacă vă întoarceți la Domnul din toată inima voastră, îndepărtați dumnezeii străini și Astarteele dintre voi și îndreptați-vă inima spre Domnul.” Idolatria a fost una dintre cele mai mari ispite pentru Israel, așa cum vedem în întreaga Biblie, iar chemarea lui Samuel la pocăință rezonează cu chemările profetice din restul Scripturii.

De exemplu, în Ieremia 10:3-5, idolii sunt descriși ca fiind făcuți de mâini omenești și lipsiți de putere: „Idolii neamurilor sunt numai deșertăciune și lucruri fără viață, lemn tăiat din pădure.” Israel este chemat de nenumărate ori să se întoarcă la Dumnezeul viu și adevărat, abandonând idolii.

3. David și Goliat: Credința în puterea lui Dumnezeu (1 Samuel 17:45-47)

David, confruntându-se cu Goliat, nu se bazează pe puterea armelor, ci pe credința sa în Dumnezeu. În versetele 45-47, David spune: „Tu vii la mine cu sabie, cu suliță și cu pavăză, dar eu vin împotriva ta în Numele Domnului oștirilor.” Această scenă este o ilustrare a credinței care învinge orice provocare, oricât de mare ar fi. David nu privește la mărimea sau forța fizică a adversarului său, ci la mărimea puterii lui Dumnezeu.

Un alt exemplu similar de credință în fața pericolelor se găsește în Daniel 3:17-18, unde cei trei tineri evrei (Șadrac, Meșac și Abed-Nego) declară înaintea regelui Nebucadnețar: „Dumnezeul nostru, căruia Îi slujim, poate să ne scoată din cuptorul aprins; și chiar de nu ne va scoate, să știi, împărate, că noi nu vom sluji dumnezeilor tăi.”

4. Rebeliunea lui Absalom și căderea ei (2 Samuel 15:10-14)

Răscoala lui Absalom împotriva tatălui său, David, este un episod tragic în istoria regală a Israelului. În 2 Samuel 15, Absalom folosește viclenia și popularitatea sa pentru a încerca să preia tronul. Acest episod subliniază fragilitatea puterii și complexitatea relațiilor familiale în monarhia israelită.

Acest episod rezonează cu avertismentul din Proverbe 16:18: „Mândria merge înaintea pieirii, și trufia merge înaintea căderii.” Absalom, plin de mândrie și dorință de putere, își pierde viața și își încheie tragicul drum prin moarte.

5. David și păcatul său: Pocăința și iertarea (2 Samuel 12:13-14)

După păcatul lui David cu Batșeba și uciderea lui Urie, profetul Natan îl confruntă pe David cu păcatul său. În 2 Samuel 12:13, David răspunde cu o inimă plină de pocăință: „Am păcătuit împotriva Domnului!” Aceasta este o lecție profundă despre pocăință și iertare. Deși păcatul lui David a adus consecințe tragice asupra casei sale, Dumnezeu, în mila Sa, îl iartă.

Această temă a iertării divine este reflectată și în Psalmul 51, scris de David după confruntarea cu Natan. Versetul 17 spune: „Jertfele plăcute lui Dumnezeu sunt un duh zdrobit; o inimă zdrobită și mâhnită, Dumnezeule, nu vei disprețui.”

6. Promisiunea Mesianică și Împărăția veșnică a lui David (2 Samuel 7:12-16)

În 2 Samuel 7, Dumnezeu îi face lui David o promisiune extraordinară: din linia sa va veni un Rege al cărui tron va fi stabilit pe vecie. Aceasta este o promisiune directă către Mesia, care va veni din descendența lui David. În versetele 12-16, Dumnezeu spune că acest Rege va zidi o casă pentru Numele Lui și că „scaunul de domnie al împărăției lui va fi întărit pe vecie.”

Acest legământ mesianic este clar legat de Hristos, așa cum vedem în Luca 1:32-33, unde îngerul Gabriel îi spune Mariei că Isus va fi mare și va fi chemat Fiul Celui Preaînalt, iar „Domnul Dumnezeu Îi va da tronul tatălui Său David”.

7. Moartea lui Saul și consecințele neascultării (1 Samuel 31:1-6)

Moartea tragică a lui Saul pe câmpul de luptă împotriva filistenilor este finalul vieții unui om care a început ca rege ales de Dumnezeu, dar care a căzut din cauza neascultării și mândriei. În 1 Samuel 31:1-6, vedem cum Saul, confruntat cu înfrângerea, se sinucide. Această scenă evidențiază consecințele devastatoare ale respingerii voinței lui Dumnezeu.

Acest final al vieții lui Saul ne amintește de Iacov 1:15, unde ni se spune că „păcatul, odată înfăptuit, aduce moartea”. Neascultarea lui Saul a dus nu doar la propria lui pierzanie, ci și la pierderea tronului său.

  1. 1 Samuel 16:7 – „Domnul nu se uită la ce se uită omul; omul se uită la ce izbește ochii, dar Domnul se uită la inimă.” Acest verset ne amintește de importanța caracterului și a inimii în ochii lui Dumnezeu, în contrast cu aparențele exterioare.

  2. 2 Samuel 22:31 – „Căile lui Dumnezeu sunt desăvârșite, cuvântul Domnului este încercat; El este un scut pentru toți cei ce se încred în El.” Acest verset subliniază faptul că Dumnezeu este o fortăreață și un refugiu pentru cei ce își pun încrederea în El.

1. Prezența idolatriei în Israel (1 Samuel 7:3)

În 1 Samuel 7:3, Samuel îi îndeamnă pe israeliți să își abandoneze idolii și să se întoarcă cu toată inima la Dumnezeu: „Dacă vă întoarceți la Domnul din toată inima voastră, îndepărtați dumnezeii străini și Astarteele dintre voi și îndreptați-vă inima spre Domnul.” Aceasta evidențiază natura idolatriei în Israel, care s-a repetat de-a lungul istoriei lor. Idolatria este menționată de nenumărate ori ca fiind o mare problemă în poporul lui Dumnezeu, începând din perioada Exodului (Exod 32:1-4) și continuând până în perioada împăraților și profeților.

Un alt exemplu clar se regăsește în Judecători 10:6, unde israeliții „au început din nou să facă ce este rău înaintea Domnului; au slujit Baalilor și Astarteelor.” Această deviere constantă către zei străini a necesitat în repetate rânduri intervenția profeților și judecătorilor pentru a-i readuce pe israeliteni la adevăratul Dumnezeu.

2. Promisiunile lui Dumnezeu față de David (2 Samuel 7:12-16)

Capitolul 7 din 2 Samuel este esențial pentru înțelegerea legământului davidic, o promisiune care a influențat întreaga teologie mesianică. Dumnezeu îi promite lui David că va întemeia o dinastie veșnică: „Eu îți voi ridica un urmaș care va ieși din trupul tău, și-i voi întări împărăția. El va zidi o casă numelui Meu, și voi întări pe vecie scaunul de domnie al împărăției lui.”

Acest legământ este esențial și se reflectă direct în profețiile mesianice din Isaia 9:6-7, unde se spune că „pe umărul Lui va fi domnia” și că „domnia Lui va crește și o pace fără sfârșit va fi asupra scaunului de domnie al lui David și asupra împărăției Lui.”

3. Răscoala lui Absalom și conflictele interne din Israel (2 Samuel 15-18)

Absalom, unul dintre fiii lui David, se răscoală împotriva tatălui său în 2 Samuel 15. Această răscoală ilustrează cât de fragile pot deveni relațiile familiale și politice, chiar și în sânul unei dinastii binecuvântate de Dumnezeu. Răscoala lui Absalom s-a încheiat cu moartea sa tragică în 2 Samuel 18, în ciuda apelurilor lui David pentru milă față de fiul său.

Rebeliunea lui Absalom poate fi văzută ca un avertisment împotriva mândriei și a dorinței de putere, care duc la ruină. În mod similar, Proverbe 16:18 afirmă: „Mândria merge înaintea pieirii, și trufia merge înaintea căderii.”

4. Puterea credinței și victoria lui David asupra lui Goliat (1 Samuel 17:45-47)

Victoria lui David asupra uriașului Goliat este una dintre cele mai cunoscute narațiuni din Biblie. În ciuda faptului că David era tânăr și neînarmat, el s-a bazat pe credința sa puternică în Dumnezeu. În versetul 45, David îi spune lui Goliat: „Tu vii la mine cu sabie, cu suliță și cu pavăză, dar eu vin împotriva ta în Numele Domnului oștirilor.” Aceasta este o lecție despre încrederea totală în Dumnezeu, chiar și în cele mai dificile circumstanțe.

Similar, vedem aceeași putere a credinței și în Daniel 3:17-18, unde cei trei tineri evrei (Șadrac, Meșac și Abed-Nego) refuză să se închine înaintea chipului de aur al lui Nebucadnețar, declarând: „Dumnezeul nostru... poate să ne scoată din cuptorul aprins.”

5. Păcatul lui David și pocăința sa (2 Samuel 12:1-14)

În 2 Samuel 12, profetul Natan îl confruntă pe David după păcatul său cu Batșeba și uciderea lui Urie. După această confruntare, David se pocăiește sincer, recunoscând: „Am păcătuit împotriva Domnului” (2 Samuel 12:13). Această narațiune ilustrează nu doar gravitatea păcatului, ci și mila și iertarea lui Dumnezeu, atunci când păcătosul vine cu o inimă zdrobită și pocăită.

Pocăința lui David este imortalizată și în Psalmul 51, un psalm de pocăință, unde el spune: „Curățește-mă cu isop, și voi fi curat; spală-mă, și voi fi mai alb decât zăpada” (Psalmul 51:7).

6. Saul: Ascultarea este mai bună decât jertfele (1 Samuel 15:22)

Când Saul nu ascultă porunca lui Dumnezeu de a distruge complet amaleciții, Samuel îi spune în 1 Samuel 15:22 că „ascultarea este mai bună decât jertfele, și luarea aminte mai bună decât grăsimea berbecilor.” Acest mesaj subliniază importanța ascultării de Dumnezeu, mai presus de orice alt act exterior de religiozitate.

Această temă se regăsește și în Isaia 1:11, unde Dumnezeu spune că „jertfele voastre cele multe, ce-Mi folosesc? ... Nu-Mi mai aduceți daruri de mâncare deșarte.” Ascultarea și inima smerită sunt elementele care contează înaintea lui Dumnezeu.

7. Moartea tragică a lui Saul (1 Samuel 31:1-6)

Moartea lui Saul este o culminare a căderii sale spirituale. În 1 Samuel 31:4-6, vedem cum, confruntat cu înfrângerea în fața filistenilor și grav rănit, Saul își ia viața, marcând astfel finalul tragic al primului rege al Israelului.

Această moarte reflectă învățăturile din Ezechiel 18:30-32, unde Dumnezeu spune: „Întoarceți-vă și trăiți!” Neascultarea lui Saul, din cauza căreia a fost lepădat de Dumnezeu, este o ilustrație a modului în care păcatul neascultării duce la moarte.

  1. 1 Samuel 16:7 – „Domnul nu se uită la ce se uită omul; omul se uită la ce izbește ochii, dar Domnul se uită la inimă.” Acest verset subliniază faptul că Dumnezeu judecă după starea inimii și nu după aparențele exterioare.

  2. 2 Samuel 22:31 – „Căile lui Dumnezeu sunt desăvârșite, cuvântul Domnului este încercat; El este un scut pentru toți cei ce se încred în El.” Aceasta ne arată că Dumnezeu este un refugiu pentru cei care își pun încrederea în El.

Idolatria în Israel și influența zeilor străini

Un aspect central în istoria poporului Israel este problema idolatriei, care apare frecvent în 1 și 2 Samuel, în special când profetul Samuel îi cheamă pe israeliți la pocăință și la renunțarea la idolii lor. În 1 Samuel 7:3, Samuel îi îndeamnă pe israeliți: „Dacă vă întoarceți la Domnul din toată inima voastră, îndepărtați dumnezeii străini și Astarteele dintre voi și îndreptați-vă inima spre Domnul.” Astarteele (Astarte sau Aștoret) erau zeități canaanite asociate cu fertilitatea și războiul. Practica închinării la acești idoli reprezenta o deviere de la adevărata închinare adusă lui Dumnezeu, care cerea exclusivitate.

Un verset important care reflectă gravitatea idolatriei se găsește în Exodul 20:3-5, unde Dumnezeu dă porunca: „Să nu ai alți dumnezei afară de Mine. Să nu-ți faci chip cioplit... ” Această poruncă este reafirmată de-a lungul istoriei lui Israel și este o piatră de temelie pentru înțelegerea legământului pe care Dumnezeu l-a făcut cu poporul Său.

De asemenea, în 2 Samuel 5:21, când David înfrânge pe filisteni, aceștia își abandonează idolii, pe care David și oamenii lui îi ard. Aici vedem o respingere clară a zeilor păgâni și triumful Dumnezeului lui Israel asupra lor.

Saul și problema idolatriei ascunse

Saul, primul rege al Israelului, este o figură tragică care ilustrează adesea lipsa de ascultare față de Dumnezeu. Un episod important este în 1 Samuel 15, când Saul nu distruge complet amaleciții, așa cum îi poruncise Domnul. În loc să-i distrugă pe toți și să nimicească tot ce aveau, el păstrează cei mai buni vite și oi pentru jertfă. În acest context, profetul Samuel îi spune în 1 Samuel 15:22-23: „Ascultarea este mai bună decât jertfele, și luarea aminte mai bună decât grăsimea berbecilor. Căci neascultarea este tot atât de vinovată ca ghicirea, și împotrivirea nu este mai puțin vinovată decât închinarea la idoli și terafimi.”

Acest verset ne arată că idolatria nu este doar o problemă de închinare la chipuri cioplite, ci poate fi și o atitudine de inimă, când cineva pune voința proprie deasupra poruncilor lui Dumnezeu. Idolatria poate lua forme subtile, precum neascultarea de Dumnezeu, care devine un idol personal.

Zeii canaaniți și influențele culturale asupra Israelului

În timpul domniei lui Saul și a lui David, Israel a fost în continuu conflict cu filistenii și alte popoare înconjurătoare, care aveau proprii zei și obiceiuri religioase. De exemplu, filistenii îl venerau pe Dagon, un zeu al fertilității și recoltei, menționat în 1 Samuel 5:2-4, când chivotul Domnului este capturat și pus în templul lui Dagon. Dumnezeu arată superioritatea Sa, deoarece statuia lui Dagon cade și este distrusă în prezența chivotului.

Această narațiune subliniază conflictul spiritual dintre Dumnezeul lui Israel și zeii păgâni, conflict care se desfășoară de-a lungul întregii istorii a Vechiului Testament. De asemenea, ea sugerează că niciun zeu străin nu poate sta în fața adevăratului Dumnezeu.

Confruntarea lui David cu Goliat - O victorie asupra idolatriei și simbolurilor păgâne

Cea mai cunoscută confruntare dintre Israel și filisteni este bătălia dintre David și Goliat. În 1 Samuel 17:45, David îi spune lui Goliat: „Tu vii împotriva mea cu sabie, cu suliță și cu pavăză, dar eu vin împotriva ta în Numele Domnului oștirilor, în Numele Dumnezeului oștirilor lui Israel, pe care ai batjocorit-o.” Goliat, un simbol al puterii idolatre filistene, este învins nu prin forța militară, ci prin credința lui David în Dumnezeu. Aceasta arată că încrederea în Dumnezeu depășește orice forță lumească sau idolatră.

Păcatul lui David și pocăința sa

Un alt moment semnificativ în 2 Samuel este păcatul lui David cu Batșeba și uciderea lui Urie, relatat în 2 Samuel 11. După acest păcat grav, profetul Natan îl confruntă pe David în 2 Samuel 12, spunându-i parabola omului sărac și a mielului furat de la el. David recunoaște păcatul său și se pocăiește profund. Psalmul 51, atribuit lui David în urma acestui eveniment, este un psalm de pocăință și iertare: „Ai milă de mine, Dumnezeule, după bunătatea Ta; șterge fărădelegile mele.”

Această întâmplare evidențiază tema iertării și milosteniei divine, în contrast cu idolatria, care înstrăinează oamenii de Dumnezeu. Spre deosebire de idolii neputincioși, Dumnezeu este un Dumnezeu al iertării și al restaurării, dacă oamenii se întorc la El cu o inimă pocăită.

Manuscrise și arheologie biblică

Din punct de vedere arheologic, multe dintre aceste relatări biblice sunt susținute de descoperiri istorice. De exemplu, inscripțiile descoperite în zona veche a Canaanului confirmă existența cultului lui Astarte și Baal, doi dintre cei mai importanți zei ai locului. În plus, manuscrisele de la Marea Moartă au adus dovezi suplimentare ale autenticității multor pasaje biblice, inclusiv fragmente din 1 și 2 Samuel.

  1. 1 Samuel 16:7: „Domnul nu se uită la ce se uită omul; omul se uită la ce izbește ochii, dar Domnul se uită la inimă.” Acest verset este esențial pentru înțelegerea alegerii lui David ca rege, arătând că Dumnezeu privește dincolo de aparențe.

  2. 2 Samuel 22:31: „Căile lui Dumnezeu sunt desăvârșite, cuvântul Domnului este încercat; El este un scut pentru toți cei ce se încred în El.” Acest verset arată că Dumnezeu este un refugiu sigur pentru cei care își pun încrederea în El.

Acest text a fost redactat de Notar Daniel Ioan, cu contribuții din Biblie, texte istorice, lucrări politice-istorice și cărți creștine, dedicate pentru Slava și Gloria lui Dumnezeu. Fie ca Dumnezeu să te binecuvânteze cu viață eternă.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Până în acest moment nu au fost adăugate comentarii.
Statistici
  • Vizualizări: 15
Opțiuni