TREIME
Autor: Szabo Ioan
Album: fara album
Categorie: Diverse

Invatatura treimii este o invatatura falsa care este raspindita de Satan spre a defaima numele lui Iehova. Invatatura romano-catolica despre treime este explicata in "The Catholic Encyclopedia" dupa cum urmeaza: "TREIME, binecuvintata. J. DOGMA TREIMII. - Treimea este cuvintul intrebuintat spre a arata invatatura centrala a religiunii crestine - adevarul ca in unitatea dumnezeirii sunt trei persoane, Tatal, Fiul si Spiritul Sfint, si aceste trei persoane sunt intr-adevar deosebite una de alta. Asa este spus in cuvintele crezului Atanasian: "Tatal este Dumnezeu, Fiul este Dumnezeu, si Spiritul Sfint este Dumnezeu, insa nu sunt trei Dumnezei, ci un singur Dumnezeu."
Nu exista nici un text biblic care sa sprijineasca invatatura treimii. Aceasta invatatura este cu totul irationala, deoarece este imposibil ca sa existe trei persoane intr-o singura persoana. Din citatul urmator reiese clar ca invatatura se bazeaza pe traditiune: "Persoanele sunt egal de vesnice si pe aceeasi treapta una cu alta, toate trei sunt egale, necreate si atotputernice. Nu exista in Sfinta Scriptura nici un cuvint prin care cele trei Persoane divine sa fie indicate impreuna. Cuvintul grecesc "Trias" (cuvintul latin "Trinitas" este o traducere a lui) se gaseste pentru prima oara la Teofil din Antiohia in anul 180 d. Chr." - (The Catholic Encyclopedia", volumul XV, sub titlul "TREIME, binecuvintata).
Observati acum ce zice Cuvintul lui Dumnezeu, Biblia, in care este dovedit ca este un Dumnezeu, Iehova, si un Domn si Mintuitor, Christos Isus. Exista un Dumnezeu, Supremul, Cel Prea Inalt, care numai el singur are numele Iehova. "Eu sunt Iehova, Dumnezeul tau" (Exodul 20:2-4, trad. Nitzulescu). "Eu sunt Iehova, acesta este numele Meu (Isaia 42:8 trad. Nitzulescu). "Eu sunt Iehova, si alt Dumnezeu nu este" (Isaia 45:5, trad. Nitzulescu). "Tu al carui nume este Iehova, numai Tu esti Cel Prea Inalt" (Psalm 83:19, trad Nitzulescu). "Este un singur Dumnezeu si Tata al tuturor, care este mai presus de toti" (Efeseni 4:4-6). El este Imparatul vesnic fara inceput si fara sfirsit (Ieremia 10:10). Cele spuse mai sus se refera in mod deosebit si exclusiv la Iehova Dumnezeu, Cel Prea Inalt.
Christos Isus, care la inceput s-a numit Logos (Ioan 1:1), a fost primul si prin urmare inceputul creatiunii lui Dumnezeu. Isus zice cu privire la aceasta, "Iehova m-a zidit la inceputul cailor Sale" (Proverbe 8:22, trad. Nitzulescu). Isus a fost inceputul creatiunii, Cel care a creat dupa aceea toate lucrurile dupa vointa lui Iehova (Ioan 1:2,3). Observati marturia lui Isus care dovedeste peste orice indoiala ca Iehova Dumneeu este Creatorul si Tatal, si ca Logosul, adica Isus, este creatura, inceputul creatiunii.
Isus a zis: "Eu am venit in Numele Tatalui Meu" (Ioan 5:43). "Caci M-am pogorit din cer ca sa fac nu voia Mea, ci voia Celui ce M-a trimis" (Ioan 6:38). "Tatal este mai mare decit Mine" (Ioan 14:28). "Caci Eu n-am vorbit de la Mine insumi, ci Tatal, care M-a trimis, El insusi Mi-a poruncit ce trebuie sa spun si cum trebuie sa vorbesc" (Ioan 12:49). Iehova Dumnezeu, Tatal, este Datatorul de viata si prin urmare nemuritor, asa a zis Isus: "Caci, dupa cum Tatal are viata in Sine, tot asa a dat si Fiului sa aiba viata in Sine" (Ioan 5:26). Acest citat din Biblia catolica nu poate fi negat de Ierarhia catolica. Apostolul Pavel a confirmat aceasta cind a zis:... "pina la aratarea Domnului nostru Isus Christos, pe care o va descoperi la vreme Imparatul imparatilor si Domnul domnilor, Cel fericit si singur Atotputernic, singur Nemuritor. Care locuieste in lumina de care nu te poti apropia si pe Care nimeni din oameni nu L-a vazut si nici nu poate sa-L vada. Aceluia este cinstea si stapinirea vesnica. Amin" (1 Timotei 6:14-16; Noul Testament tradus de Episcopul Nicodem). Cu putin timp inainte ca Isus sa fie crucificat, el s-a rugat la Iehova Dumnezeu, Tatal lui: "Tata,a sosit ceasul! Proslaveste pe Fiul Tau, ca si Fiul Tau sa Te proslaveasca pe Tine, dupa cum I-ai dat putere peste orice faptura, ca sa dea viata vesnica tuturor acelora, pe care I i-ai dat Tu" (Ioan 17:1,2). Daca Iehova si Isus sunt intr-o singura persoana, atunci pentru ce sa se roage Isus la Sine insusi?
Isus a zis in aceasta rugaciune: "...ci si pentru cei ce vor crede in Mine prin cuvintul lor. Ma rog ca toti sa fie una, cum Tu, Tata, esti in Mine, si Eu in Tine, ca si ei sa fie una in noi, pentru ca lumea sa creada ca Tu M-ai trimis" (Ioan 17:20, 21). Aceasta dovedeste ca unitatea nu inseamna una in persoana sau in substanta, ci ca Iehova Dumnezeu si Christos Isus lucreaza totdeauna impreuna in armonie deplina si in unitate, si ca toti cei ce apartin bisericii trebuie sa fie de asemenea in unitate.
Cuvintele "spiritul sfint" nu se refera la o persoana. Aceste cuvinte arata puterea lui Iehova care este invizibila ochilor omenesti si este consacrata cu totul dreptatii sau sfinteniei. Invatatura treimii nu numai ca este o iselaciune, ci afara de aceasta desfiinteaza invatatura despre pretul de rascumparare, care este singurul mijloc spre mintuirea neamului omenesc. Dumnezeu s-a ingrijit de rascumparare prin prea iubitul Sau Fiu, dupa cum este spus limpede in Ioan 3:16. Dumnezeu a facut pe Christos Isus Domn si Rege ca sa domneasca in dreptate peste lume (Faptele Apostolilor 2:36).
Isaia a declarat: Pe umarul lui Christos Isus, al lui Messia, se va odihni guvernul drept (Isaia 9:6,7).
Preluat de la adresa: https://www.resursecrestine.ro/eseuri/10930/treime