SA NE POCAIM DE ECUMENISM
Autor: AUREL MUNTEANU
Album: fara album
Categorie: Diverse
SA NE POCAIM DE ECUMENISM
In timpul primelor secole ale crestinismului acest articol nu si-ar fi avut rostul pentru ca nu se exista un grup (specific) de destinatari care sa fie avertizat de pericolul miscarii ecumenice. Secole la rand aceasta miscare a fost inexistenta pentru ca aceasta miscare s-a nascut din dorinta cultelor protestante de a se unii pentru a duce evanghelia pana la marginile pamantului conform marii trimiteri din Matei 28.19-20. Acestei dorinte arzatoare i sau alaturat in timp si catolicii care de ceva vreme parasisera fata dictatoriala,plini de speranta ca prin aceasta colaborare va aduce din nou in sanul Bisericii Mama pe \"fratii separati\".
Miscarea ecumenica a luat fiinta in doua etape : prima in 1846 in Londra cand s-au pus bazele Aliantei Evanghelice Mondiale, a doua in 1910 la Edinburgh care mai tarziu (1948) a devenit Consiliul Mondial al Bisericilor.
Acestea au fost zilele inceputurilor slabe ale miscarii ecumenice din apusul Europei care mai tarziu au luat o amploare de nebanuit pentru primii ei fondatori.
Privind in trecut doresc sa vedem daca primele biserici ce stau la baza miscarii ecumenice sunt biserici ale Lui Hristos si daca bisericile ce formeaza Alianta Evanghelica din Romania sunt implicate in ecumenism si implicatiile ecumenismului pe termen lung.
La o privire sumara scopul acestei miscari este de a converti lumea necrestina inainte de venirea Domnului Isus.
Privind mai atent se pot ridica cateva obiectii :
a) este miscarea ecumenica formata din biserici nou testamentale autentice?
b) functioneaza ele fiecare in parte cu autoritate de la Domnul Isus Hristos?
c) au prigonit ele Biserica Domnului Isus?
La inceputurile ei miscarea ecumenica a fost compusa printe altii din : prezbiterieni, luterani,anglicani,metodisti etc.
Protestantii sunt grupari iesite din sanul Bisericii Catolice ce nu si-au dus reforma pana la capat. Ele au aparut datorita gravelor abateri doctrinare ale catolicismului si pe baza ideii ca biserica de-a lungul veacurilor a cazut in apostazie si Dumnezeu a ridicat un om din mijlocul ei sa o readuca la viata corectand unele abateri. Prin insasi ideea de reforma se neaga intentionat si se trece cu vederea existenta adevaratei Biserici, Biserica ce il are fondator pe Domnul Isus si care isi va incheia existenta la rapire.
Toate bisericile protestante la despartirea lor din corpul bisericii mama au marturisit ca aceasta este cazuta de mult timp in apostazie si ca Domnul Isus nu mai este Capul ei. Logic o biserica daca nu mai are Cap pe Isus Hristos nu mai are dreptul de a predica, de a–si exercita randuielile si de a forma biserici de aceeasi credinta, doctrina si practica cu ea. Stim cu totii ca botezul este acela care te face membru intr-o biserica.
Daca autoritatea celor ce au fondat bisericile protestante au luat-o de la catolici sau de la ei insisi, aceasta autoritate nu este recunoscuta de Hristos Isus si in concluzie o biserica formata fara autoritate de la El nu este biserica Nou Testamentala. Daca cel ce boteaza nu are autoritate scripturala, atunci botezul nu este valid.
Luter, Calvin, Swingli, Henryc al 8-lea fondatorul Bisericii Anglicane, John si Charles Wesley fondatorii metodistilor si altii au fost membrii ai Bisericii Catolice si chiar au murit fara a fi botezati cu un botez valid care sa includa :
a) un candidat scripural (o persoana matura si nascuta din nou)
b) un motiv scriptural (pur simbolic, nu spala pacatele si nu mantuieste pe nimeni)
c) mod scriptural (afundare totala sub apa)
d) administrator scriptural (succesiunea baptismala a bisericii ce efectueaza insarcinarea nu trebuie sa se intersecteze cu Biserica Romei sau cu vreo biserica falsa si trebuie sa aiba o succesiune neintrerupta inapoi pana la prima Biserica fondata de Domnul Isus).Azi avem mai multe feluri de botez ce se datoresc mai multor fondatori umani ce marturisesc felurite credinte.
Biserica conform versetelor: Mat.16.18 :Si Eu iti spun: tu esti Petru si pe aceasta piatra voi zidi Biserica Mea si portile Locuintei mortilor nu o vor birui, si Ef. 3.21: A Lui sa fie slava in Biserica si in Hristos Isus, din neam in neam, in vecii vecilor! Amin ! Acest fel de biserica are continuitate de-a lungul fiecarui veac pana in ziua rapirii. In ziua aceea se va incheia cu bisericile locale N.T. cat despre cele false ai caror membrii nu au avut parte de har ; ele vor ramane ca si Curva cea Mare cu acelasi domn, credinta si botez.
Al treilea motiv pentru care nu cred ca bisericile protestante ce au fondat miscarea ecumenica nu sunt biserici ale lui Hristos este urmatorul: au prigonit pana la extrem Mireasa lui Hristos. Istoria este plina de marturii despre cum Biserica Universala ramura de apus cat si cea de rasarit (ortodoxia) au prigonit si martirizat milioane de membrii ai Bisericii Dommnului care de-a lungul veacurilor au purtat diferite nume dupa cum gasim : montanisti, novatieni, donatisti, paulicieni, waldenzi, albigenzi, anabaptisti si baptisti. O data cu aparitia protestantilor pe scena lumii a crescut si numarul celor ce ii persecutau : anglicanii, luteranii, prezbiterienii, urmasii lui Swingli, toti au avut controverse cu anabaptistii asupra botezului si a altor doctrine.Vazanduse inferiori si ne putandusi apara crezurile doar cu ‘Sola Scriptura’ au apelat la traditie, la intimidari, represalii si nu in ultimul rand la tortura si rug. Pasi de sange de J. M.Carroll, Istoria baptistilor de John T.Christian si celebra Oglinda Martirilor sant marturii graitoare ale inaintasilor nostrii care si-au pecetluit credinta cu sangele lor. Crestinii de azi care sunt din valul protestant sau din cel ’restaurator de adevar’ care nu isi cunosc bine nici propria lor istorie dau ca martiri ai lor, pe ai nostrii baptisti (anabaptisti). Atat penticostalii, adventistii, fratii de la Plymouth (crestinii dupa evanghelie), metodistii, nazarinenii, martorii, bisericile lui Dumnezeu, carizmaticii, si altii asemenea lor, nu se identifica in origine doctrina si practica cu aceia care, au in urma o succesiune neintrerupta de Biserici pana la cea fondata de Isus din Nazaret.
In partea a doua a acestui articol asi vrea sa arat ca TOATE cultele din Alianta Evanghelica din Romania fac parte din miscarea ecumenica si sunt implicate activ in activitatile ei. Ideea infintarii Aliantei a avut-o pastorul baptist –Iosif Ton si a fost pusa in aplicare dupa revolutie in anii 90. Precursoarea A.E.R. a fost Federatia Cultelor Evanghelice infintata prin 1950. Dupa revolutie, adventistii au parasit aceasta alianta si locul lor a fost luat de latura protestanta a ortodoxiei numita Oastea Domnului. La ora actuala Alianta este compusa din: penticostali, baptisti, crestini dupa evanghelie, oastea Domnului, biserica luterana romana de la Bucuresti, cu apartinatori numarand in jur de un milion de membrii. Alianta Evangelica din Romania face parte si are stranse legaturi cu Consiliul Mondial al Bisericilor si Alianta Evanghelica Mondiala. Pe fondul tratatelor semnate si eforturilor facute s-au facut si primii pasi mici dar siguri spre unificare si o cat mai stransa colaborare.Vizita Papei Ioan Paul al II-lea in Romania, din data de 7 mai 1999 a fost primul pas spre unificare intre ramura apuseana si cea rasariteana a vechii Biserici Universale. A fost primul mare pas al catolicilor intr-o tara majoritar ortodoxa . La miting au participat aproximativ un milion de persoane care dupa terminarea liturgiei toti intr-un duh si-au exprimat singura dorinta din 1054 pana azi: UNITATE! Patriarhul Teoctist (Toader Arapasu) i-a intors vizita la scurt timp.
Al doi-lea si cel mai mare eveniment ecumenic din istoria de peste 2000 de ani de crestinism (asa cum le place ortodoxilor sa se laude) a Romaniei s-a petrecut intre 15-16 iunie 2000 la Palatul Parlamentului din Capitala unde a avut loc Conferinta Bisericilor Crestine din Romania, ce a chemat la pocainta si rugaciune TOATE bisericile din tara. Tema principala a fost: Urmarea lui Isus Hristos in viata de zii cu zi. Aceasta conferinta a fost initiata de World Vision Romania si a adunat peste 1000 de participanti : pastori, preoti, slujitori si credinciosi ai TUTUROR bisericilor crestine din tara.Vorbitorii principali care au intrat in istorie la acest prim eveniment de amploare au fost : din partea Bisericii Catolice –Nuntiul Apostolic, Monseniorul Jean Claude Perisset; din partea Bisericii Greco Catolice –preot profesor Ioan Bota; reprezentantul Bisericii Ortodoxe –Oastea Domnului a fost preotul Vasile Mihoc; din partea bisericilor protestante din Romania ce compun A.E.R. a fost Vasile Talos si nu in ultimul rand din partea Bisericii Ortodoxe a fost actualul Patriarh al Romaniei, Daniel Ilie Ciobotea. Printre reprezentanti de marca ai baptistilor la acea vreme s-au numarat: Danut Manastireanu, Ioan Peia, Daniel Maris; de la penticostali : Emil Bulgar, Vali Iacob; de la crestini dupa evanghelie : Romeo Vasilache iar de la adventisti: Viorel Dima.
Al trei-lea si cel mai mare eveniment ecumenic la nivel national ce a implicat de aceasta data si membrii de rand, a fost cel de lunile trecute, din 4-6 iulie Stadionul Dan Paltinisanu din Timisoara a gazduit Festivalul Sperantei al lui Franklin Graham. Pe langa implicarea cultelor ce formeaza A.E.R. si-au adus aportul din plin biserici carismatice independente si cele doua mari biserici surori-Catolica si Ortodoxa. La eveniment au fost implicate si autoritatile locale in frunte cu o seama de politicieni ai momentului si chiar cu personalitati din lumea sportului.
“Evanghelizatorul” principal fiind frankmasonul Franklin Graham, fiul binecunoscutui Billy Graham care pe timpul regimului communist (septembrie 1985) a ‘evanghelizat’ si el Romania venind in tara pe filiera Bisericii Catolice. In cele trei zile de evanghelizare au asistat din tribune de fiecare data aproximativ 20 000 de persoane din tara si strainatate. Principalii promotori ai evenimentului au fost: Otniel Bunaciu –Presedintele Uniunii Baptiste; Ionel Tutac –Secretar General al Uniunii Baptiste; Pavel Rivis Tipei –Cultul Crestin Penticostal Biserica lui Dumnezeu Apostolica din Romania; Virgil Achihai –Presedintele Cultului Crestin dupa Evanghelie; Ioan Moldovan –Presedintele A.E.R.
Exemplele pot continua cu ‘saptamana mondiala de rugaciune‘ pe care o practica toate bisericile neo-protestante din tara; pana la mitingul de solidaritate crestina baptisto-ortodox, din piata operei din Timisoara, de sprijinire a Mitropolitului Banatului –Nicolae Corneanu, ce urma a fi anchetat de o comisie B.O.R. pentru ca a avut curajul de a se impartasii in public la o messa catolica.Ultimul eveniment de acest gen avand loc in 1700 cand ortodoxii din Transilvania au refacut unirea cu Biserica Catolica. Unirea si colaborarea se indreapta cu pasi marunti si ireversibili catre acea biserica mare al carei cap cu intaietate intre episcopi va fi Prezbiterul Romei care azi este ACELA CARE TINE LOCUL FIULUI LUI DUMNEZEU PE PAMANT (VICARIUS FILI DEI).
Cel mai surprinzator si in acelasi timp si socant caz de persecutie impotriva celor ce au un dinte impotriva ecumenismului, sa petrecut anul trecut in ajunul evenimentului ecumenic european de la Sibiu, cand doua tinere de religie ortodoxa ce distribuiau pliante si CD-uri impotriva ecumenismului, au fost luate cu forta de un sef de post , duse la sediul politei unde au fost confiscate materialele de propaganda dupa care au fost eliberate. Curatenia fiind facuta sub atenta privire a Mitropoliei care nu dorea rezmerita in preajma umui eveniment cultural de o asemenea anvergura, mai ales ca se anuntase si prezenta Papei Benedict al xvi-lea (Joseph Alois Ratzinger) care ulterior si-a desemnat un delegat sa-l reprezinte. Daca asa se comporta acum acest copil rasfatat (ecumenismul) ce se va intampla cand se va maturiza si va racni ca un leu tanar ?
In al trei-lea rand vreau sa ne gandim la implicatiile ecumenismului pe terman lung. Daca esti membru al uneia din aceste biserici, ce fac parte din aliante ce sunt implicate in miscarea ecumenica, nu te insela singur si tu contribui intr-un fel sau altul la lucrarile ei. Din moment ce esti in partasie sau colaborezi cu o biserica apostata marturisesti prin atitudinea ta ca:
a) esti de acord cu doctrina si practica ei si ai depasit mental punctele controversate
b) acea biserica iti devine sora de credinta si este cel putin egala cu a ta
c) aveti aceleasi scopuri in plan spiritual si financiar
d) ii recunosti slujitorii ordinati ca adevarati trimisi ai Domnului
e) faci parte din acelasi trup cu ei si sunteti madulare unii altora
f) marturisiti ca santeti manati si insufletiti de acelasi duh
g) suferiti aceeasi ocara si veti primi aceeasi rasplata.
Din pacate sunt multi copii ai Domnului care fac parte din culte oficiale si temporar sunt inselati de aceasta cursa intinsa de Vrasmas. Cea mai ingrijoratoare categoria o reprezinta insa, aceia care cu nici un chip nu nu vor sa recunoasca implicarea in ecumenism. Daca esti membru de rand gandeste-te ca esti dator sa veghezi la bunul mers al adunarii tale, daca esti in varsta si nestiutor de carte ai datoria sa intrebi pe altii pentru ca, este in joc destinul tau. Daca esti pastor sau unul care predici din Cuvant, ai o responsabilitate imensa pentru ca tu le esti busola si intr-o zi o sa dai socoteala cum i-ai hranit. Poate esti unul care deja se confrunta cu aceasta problema si cei mai buni si scumpi prieteni te-au parasit, postul si sponsorizarile iti sunt in pericol, locuinta pastorala esti pe punctul de a o pierde, familia nu te mai sustine si devii vulnerabil in fata santajului nu te teme, Domnul va purta de grija El nu inchide o usa pana nu va deschide alta. Nu fiti ca niste stele ratacitoare, carora le este pastrata negura intunericului pentru vecie.
Incurcatura (Babilonul) este mare! Sper ca Domnul sa iti dea har si putere sa iesi din ea, sa nu te faci partasi la pacatele ei si sa nu fii lovit cu urgiile ei. Cel ce are urechi spirituale sa auda ,cine nu, sa se intineze si mai departe. Tu nu poti sa distrugi acest sistem al Curvei celei Mari, cele zece coarne si fiara vor uri pe Curva si o vor pustii(Ap.17.15-18).Tie ti se cere doar sa : IESI !
De Aurel Munteanu
Preluat de la adresa:
https://www.resursecrestine.ro/predici/40393/sa-ne-pocaim-de-ecumenism