Aici îl cred pe Locke. Când e vorba de mântuire îl cred pe Descartes. Primul postula că ne naștem loc viran care se umple cu educație și experiență. Al doilea a susținut că ideea de Dumnezeu e înnăscută în om. Între ei, prăpastie.
Școala de predicare Cireșarii încearcă să-i împace peste veacuri. Noi susținem că omul se naște cu semnul lui Dumnezeu în el dar prin păcat semnul s-a pierdut ca o hârtie mototolită din greșeală și aruncată într-un coș plin de nimicuri. Trebuie răscolit în coș, ori omul nu are chef de o asemenea muncă. Trebuie îndemnați sau motivați, cum zic americanii. Iar asta e treaba predicatorilor ce se nasc copii de 3,5 kg și nu predicatori. Ca să-l smulgi pe om din rutină, plictiseală, lene trebuie să cunoști cum să ajungi la inima și mintea lui. Dar asta nu te învață nici mama, nici liceul. Trebuie să vii la școala noastră. Nu toți trebuie să fie păstori dar toți trebuie să fie predicatori. Și care ar fi câștigul?
De ce să fii predicator? Adică, unul ce spune altora despre Hristos. Pentru că-i cea mai mare poruncă nu sugestie pe care ne-a lăsat-o Isus. Pentru că cine scapă pe un om de la flăcările iadului primește iertarea la o mulțime de păcate. Nu prea înțeleg cum vine asta dar dacă așa scrie în Scriptură… Pentru că e cea mai frumoasă slujire de pe fața pământului. Pentru că raiul ar fi urât fără ei… De aceea vă chem la Școala de predicare Cireșarii aducându-vă aminte că în timp ce noi stăm plictisiți, slujitorii diavolului se pregătesc să fie cât mai eficienți.
V l ad i m i r _ P u s t a n
Efeseni 4:7. Dar fiecaruia din noi harul i-a fost dat dupa masura darului lui Hristos.
8. De aceea este zis: "S-a suit sus, a luat robia roaba si a dat daruri oamenilor."
9. Si acest: "S-a suit" ce inseamna decat ca inainte Se coborase in partile mai de jos ale pamantului?
10. Cel ce S-a coborat este acelasi cu Cel ce S-a suit mai presus de toate cerurile ca sa umple toate lucrurile.
11. Si El a dat pe unii apostoli; pe altii, proroci; pe altii, evanghelisti; pe altii, pastori si invatatori,
12. pentru desavarsirea sfintilor, in vederea lucrarii de slujire, pentru zidirea trupului lui Hristos,
13. pana vom ajunge toti la unirea credintei si a cunostintei Fiului lui Dumnezeu, la starea de om mare, la inaltimea staturii plinatatii lui Hristos;
14. ca sa nu mai fim copii, plutind incoace si incolo, purtati de orice vant de invatatura, prin viclenia oamenilor si prin siretenia lor in mijloacele de amagire;
15. ci, credinciosi adevarului, in dragoste, sa crestem in toate privintele, ca sa ajungem la Cel ce este Capul, Hristos.
Printre rândurile de mai sus scria ,, cine scapă pe un om de la flăcările iadului primește iertarea la o mulțime de păcate. Nu prea înțeleg cum vine asta dar dacă așa scrie în Scriptură…".Pentru a se înțelege cum vine asta, trebuie să se citească corect din Cuvânt, nu versete care nici nu există.În Scriptură nu scrie așa, scrie altfel și anume ,,Să știți că cine întoarce pe un păcătos de la rătăcirea căii lui, va mântui un suflet de la moarte și va acoperi o sumedenie de păcate."Iacov5:20 Cine întoarce pe altul de la rătăcire nu primește ca și o recompensă iertarea la ,,o mulțime de păcate".El a făcut ceea ce l-a îndemnat Hristos să facă.Ca să se înțeleagă ce păcate sunt acoperite, să privim spre cele două persoane.Care dintre ele are păcate neiertate sau neacoperite, cel rătăcit sau cel care l-a întors pe cel rătăcit?Evident că cel rătăcit.Atunci, dacă el este întors la Dumnezeu, nu va primi el iertarea?Absolut.Și atunci acele păcate sunt acoperite sau iertate.
Iertarea se primește prin sângele Domnului Isus.