Iată urarea lui Ioan, presbiterul, bătrânul, căci Domnul i-a dat cei mai mulți ani de slujire dintre toți ucenicii apostoli, deoarece a predicat și a trăit la superlativ dragostea divină.
3 Ioan 1:2 "Preaiubitule, doresc ca toate lucrurile tale să-ţi meargă bine şi sănătatea ta să sporească tot aşa cum sporeşte sufletul tău. "
Dumnezeu dorește ca noi, creștinii, să fim sănătoși. Sunt și excepții, când maladia acută poate fi o atenționare sau o încercare, iar boala cronică să fie un „țepuș în carne”-un „sol al satanei”-pentru a preveni lepra mândriei.
Corpul, sănătatea fizică, însă, e pe ultimul loc în treimea umană Suflet-Duh-trup. Atenție, sănătatea fizică nu trebuie să sporească în detrimentul sufletului nostru!
Există destule grupări religioase care susțin că sănătatea trupească e, cumva, o dovadă a mântuirii sau, ce puțin, o „faptă bună în care trebuie să umbli” Și atunci, o parte din programul de la întâlnirile acelor creștini e dedicat medicinei clasice sau fitoterapiei, hidroterapiei, sportului, dietelor și în general metodelor de a ne menține într-o cât mai bună formă fizică.
E adevărat că păcatul lăcomiei, al îmbuibării, al lenei, curviei, etc pot duce la boală trupească, însă inițial a fost boala în suflet și în duh. Însă preocuparea preponderentă pentru sănătatea fizică poate merge până la idolatrizarea trupului prin obsesia pentru bunăstarea sa. . acel wellness... . Iar aceasta e o probă negativă de sănătate spirituală. Dar Isus ne-a învățat în Matei 6:33: "Căutaţi mai întâi Împărăţia lui Dumnezeu şi neprihănirea Lui, şi toate aceste lucruri vi se vor da pe deasupra."
Deci, căutarea noastră trebuie să fie după sănătate spirituală, care, definită pe scurt de către Mântuitorul, este „neprihănirea Tatălui”
Cum se poate dovedi această bunăstare spirituală, care duce la lărgirea Împărăției lui Dumnezeu? Care sunt dimensiunile sănătății spirituale?
Un prim aspect este vorbirea sănătoasă. Aceasta trebuie dovedită de către toți creștinii, nu doar de liderii lor spirituali.
Tit 2:8 "de vorbire sănătoasă şi fără cusur, ca potrivnicul să rămână de ruşine şi să nu poată să spună nimic rău de noi." Iată că o calitate a vorbirii sănătoase este capacitatea ei de a „închide gura” vrăjmașului. Este, deci, o vorbire pe temeiuri biblice. Cum se va vedea mai jos, modelul de „cuvinte sănătoase” îl avem în Domnul Isus.
Dimpotrivă, fă ca vorba mea să fie dreasă cu har, cu sare, cu uleiul Duhului Sfânt, să dea Har celui ce m-ascultă!
Un al doilea aspect al sănătății spirituale este „mintea sănătoasă” Definiția ei din VT este o gândire caracterizată prin „frica de Domnul”:
În NT observăm că însușirea principală a unei minți sănătoase este înnoirea ei prin procesul nașterii din nou, adică metanoia (schimbarea minții)=pocăință
Romani 12:2 "Să nu vă potriviţi chipului veacului acestuia, ci să vă prefaceţi(transformați) prin înnoirea minţii voastre, ca să puteţi deosebi bine voia lui Dumnezeu: cea bună, plăcută şi desăvârşită."
O gândire creștină sănătoasă este centrată de pregătirea pentru întâlnirea Domnului Isus, în acest context Petru adresându-se astfel fraților:
Vorbirea sănătoasă și mintea sănătoasă caracterizează o „credință sănătoasă”, baza sănătății spirituale: